شرایط تمدید گواهینامه ایزو

شرایط تمدید گواهینامه ایزو

شرایط تمدید گواهینامه ایزو چگونه است، تمدید گواهینامه ایزو توسط چه شرکت هایی انجام می شود یا اینکه موسسات تمدید ایزو کدامند؟.

شرایط تمدید گواهینامه ایزو چگونه است، تمدید گواهینامه ایزو توسط چه شرکت هایی انجام می شود یا اینکه موسسات تمدید ایزو کدامند؟. شرکت های دارنده گواهینامه ایزو برای تمدید سالیانه گواهینامه ایزو یا تمدید گواهینامه ایزو پس از پایان دوره سه ساله چالش های متفاوتی دارند. اینکه شرایط تمدید گواهینامه ایزو چیست و چگونه باید اقدام به تمدید ایزو نمایند. آیا شما می دانید برای تمدید گواهینامه ایزو به چه مدارکی نیاز دارید یا باید از کجا شروع کنید؟

شرایط تمدید گواهینامه ایزو

کارشناسان فنی شرکت “ایزو فرتاک” به شما مشاوره رایگان می دهند در مورد شرایط تمدید گواهینامه ایزو. بنابراین چنانچه نمی دانید توسط چه شرکتی گواهینامه ایزو دریافت کرده اید یا اینکه شرایط تمدید گواهینامه ایزو چگونه است با ما در تماس باشید. ما این مقاله را مکتوب کرده ایم تا شما را راهنمایی کنیم، در مورد شرایط تمدید گواهینامه ایزو همچنین مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه ایزو.

ما مقالات بسیاری در مورد نحوه ی شناسایی مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر مکتوب کرده ایم. اینکه چه شرکت هایی مجوز صدور گواهینامه ایزو دارند و چه شرکت هایی توسط نظام تایید صلاحیت ایران مجوز صدور گواهینامه ایزو را دریافت کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود مقاله “گواهینامه ایزو مورد تایید نظام تایید صلاحیت ایران” را مطالعه کنید.

گواهینامه ایزو دارای سه سال اعتبار است که سازمان دریافت کننده گواهینامه ایزو می بایست سالیانه اقدام به تمدید مراقبتی و بعد از سه سال اقدام به اخذ مجدد گواهینامه ایزو نمایند. الزامات استاندارد ایزو مستند شده در سازمان باید به صورت منظم بازنگری شود و حفظ گردد تا مستندات با الزامات استاندارد ایزو مطابقت داشته باشد.

بنابراین، شرایط تمدید گواهینامه ایزو شامل ارزیابی مجدد سیستم مدیریت کیفیت مستند سازمان منجمله بازنگری در سیستم مدیریت قبل از انتقضای مدت اعتبار سه ساله می باشد. اما ممکن است شما به شرایط راحت تری جهت تمدید گواهینامه ایزو نیاز داشته باشید. شما می توانید توسط شرکت ایزو فرتاک به راحتی و در مدت زمان کوتاهی گواهینامه ایزو خود را تمدید نمایید. پس با کارشناسان شرکت ایزو فرتاک ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

اما در ابتدای مقاله می پردازیم به سوالات متقاضیان جهت شرایط تمدید گواهینامه ایزو.

  • گواهینامه ایزو چند سال یکبار نیاز به تمدید دارد؟ هنگامی که یک سازمان گواهینامه ایزو دریافت می کند، برای 3 سال اعتبار دارد. یک سیستم مدیریت کیفیت ایجاد شده برای صدور گواهینامه ایزو باید به طور منظم حفظ شود تا مطابقت داشته باشد. QMS باید هم برای بهبود مستمر و هم برای تأیید مجدد حفظ شود.
  • آیا نیاز به تمدید گواهینامه ISO داریم؟ گواهینامه ISO شما تا سه سال از تاریخ صدور، معتبر است. با بررسی تاریخ انقضای گواهینامه که روی مدرک ISO درج شده شما خود می توانید از زمان موعد صدور گواهینامه مجدد مطلع شوید. اگر نمی توانید گواهینامه ISO خود را استعلام بگیرید، با مرجع صدور گواهینامه ISO که گواهی شما را صادر کرده است تماس بگیرید. شما برای حضور در مناقصه، صادرات محصول، ارتباط با مشتریان، حفظ اعتماد بین شرکای تجاری نیاز به تمدید گواهینامه ISO دارید.
  • گواهینامه ISO باید چند بار تمدید شود؟ پواهینامه ISO شما برای یک دوره سه ساله صادر شده است. اما شما سالیانه می بایست اقدام به ممیزی مراقبتی و تمدید گواهینامه ایزو نمایید. ممیزی مراقبتی همانند صدور اولیه گواهینامه ISO نیست. بلکه فقط اسناد سیستم مدیریت کیفیت شما بازنگری شده و به روزرسانی می شوند.
  • هزینه تمدید گواهینامه ایزو چقدر است؟ هزینه تمدید گواهینامه ISO بستگی به مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو همچنین سطح اعتباری مرجع صدور دارد. شما می توانید جهت استعلام هزینه تمدید گواهینامه ایزو با کارشناسان فنی شرکت ایزو فرتاک ارتباط بگیرید.
  • چگونه بفهمیم گواهینامه ایزو تمدید شده است؟ این مهم است که گواهینامه ISO خود را ازکجا دریافت کرده باشید. اگر گواهینامه ایزو معتبر داشته باشید باید وارد سایت WWW.IAFCertsearch.org شوید و نام شرکت خود را جستجو کنید. چنانچه توسط مرجع خصوصی اقدام به دریافت گواهینامه ایزو کرده اید و نمی توانید گواهینامه خود را استعلام بگیرید، با مرجع صادر کننده ایزو ارتباط بگیرید.
  • مستندات ایزو جهت تمدید گواهینامه ISO چند وقت یکبار باید بررسی شود؟ شما باید سالیانه اقدام به ممیزی داخلی نمایید و مستندات سیستم مدیریت کیفیت خود را به روزرسانی کنید. جهت ممیزی داخلی و تمدید گواهینامه ایزو می توانید از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام.

شرایط تمدید گواهینامه ایزو چگونه است؟

ممکن است شما گواهینامه های ایزو شامل: گواهینامه ایزو 9001، گواهینامه ایزو 14001، گواهینامه ایزو 45001، گواهینامه ایزو 22000، گواهسنامه HSE-MS، گواهینامه ایزو 27001 یا هر گواهینامه استاندارد ایزو دیگری داشته باشید. اکنون شما سوال دارید برای شرایط تمدید گواهینامه ISO چگونه است؟

گواهینامه کسب و کارها

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید اینکه، مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو شما چه موسسه ای می باشد. در حقیقت CB صادر کننده گواهینامه ایزو شما کیست و تحت اعتبار چه کشوری فعالیت می کند. شناسایی مرجع صدور گواهینامه ایزو به شما کمک می کند تا متوجه شوید از چه شرکتی جهت تمدید گواهینامه ایزو باید پیگیری کنید.

همانطور که در مقالات قبلی همین سایت توضیح داده شد در ایران دو دسته مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو وجود دارد. مرجع صدور ایزو CB نامیده می شود که CB ها با نام تجاری و تحت اعتبار کشورهای مختلفی ایجاد شده اند. چنانچه CB توسط سازمان اعتبار بخشی کشور خودش (AB) تایید شده باشد و سازمان اعتبار بخشی توسط انجمن اعتباربخشی بین المللی (IAF) تایید شده باشد، اصطلاحاً گواهینامه ایزو اصلی را دریافت کرده اید.

چنانچه توسط CB های اصلی گواهینامه ایزو دریافت کرده اید برای تمدید گواهینامه ISO باید با نماینده یا دفتر CB که در ایران ایجاد شده در ارتباط باشید. ممکن است مدت زمان سه ساله گواهینامه ایزو شما به اتمام رسیده باشد و مجدداً برای دریافت گواهینامه ایزو برای سه سال آینده نیاز به مشاور ایزو دارید تا گواهینامه ISO خود را تمدید نمایید. شما می توانید از مشاوره رایگان شرکت ایزوفرتاک برای انتخاب مرجع صدور ایزو بهره مند شوید.

شرکت ایزو فرتاک مرجع صدور ایزو نیست بلکه مشاور جهت کارسازی و پیاده سازی همچنین معرفی مرجع صدور گواهینامه ایزو است. بنابراین، چنانچه گواهینامه ایزو خود را از طریق شرکت ایزو فرتاک دریافت کنید جهت تمدید گواهینامه ایزو از خدمات رایگان شرکت همینطور تخفیف بابت هزینه تمدید گواهینامه ایزو بهره مند می شوید.

ما شما را راهنمایی می کنیم تا بر اساس استراتژی شرکت خودتان بهترین تصمیم را برای انتخاب مرجع صدور ایزو داشته باشید. همچنین ما می توانیم شرایط تمدید گواهینامه ایزو را برای شما تسهیل نماییم تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید اقدام به اخذ گواهینامه ایزو نمایید.

اما ممکن است شما توسط CB های خصوصی اقدام به اخذ گواهی ISO کرده باشید و برای تمدید گواهینامه ایزو با مشکل شناسایی مرجع صادرکننده ایزو مواجه باشید. CB های مختلفی در ایران ثبت شده که تماماً ادعا می کنند گواهینامه ایزو اصلی را صادر می کنند. ممکن است شما از این CB ها گواهینامه ایزو را دریافت کرده باشید و برای تمدید گواهینامه ایزو با مشکل مواجه شوید. شما می توانید برای استعلام اعتبار مرجع صدور ایزو با ما در ارتباط باشید تا بتوانید گواهینامه ایزو خود را تمدید کنید.

بنابراین، ابتدا برای تمدید گواهینامه ایزو، مرجع صدور گواهینامه ایزو را شناسایی کنید و سپس توسط مرجع صدور اقدام به تمدید گواهی ISO نمایید. اما مدارک مورد نیاز جهت تمدید گواهینامه ایزو چیست؟

بیشتر بخوانید: هزینه صدور گواهینامه ایزو چقدر است؟

مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه ایزو چیست؟

یکی از شرایط تمدید گواهینامه ایزو به روز کردن مدارک و مستندات شرکت ها می باشد. بنابراین در ابتدا خط مشی و نظام نامه سیستم مدیریت کیفیت را به روز کنید. برای تدوین خط مشی شرکت می توانید به مقاله “ایجاد خط مشی کیفیت” مراجعه کنید. ما در این مقاله تمامی موضوعات جهت ایجاد خط مشی کیفیت سازمان ها را تدوین کرده ایم و به سوالات شما پاسخ دقیقی داده ایم.

مزایای دریافت گواهینامه ISO

پس ایجاد پلن خط مشی باید به سمت ایجاد و رعایت الزامات براساس خط مشی حرکت کنید. بنابراین ممیزی داخلی توسط مدیریت را انجام دهید و عدم انطباق ها را برطرف کنید. اقدام به آموزش پرسنل نمایید و اطلاعات پرسنل را به روز کنید. سپس مستندات مربوط به ایجاد سیستم مدیریت کیفیت سازمان خود را ایجاد و از آن نگهداری کنید. در نهایت ممیزی داخلی را انجام دهید و خود را آماده ممیزی نهایی توسط مرجع صدور ISO کنید.

مرجع صدور گواهینامه ایزو خود را انتخاب کندی و جهت تمدید گواهینامه ایزو با این شرکت در ارتباط باشید. ممیزی در سازمان شما انجام می شود و پس از تایید ممیز گواهینامه ISO شما برای مدت سه سال دیگر صادر می شود. شما باید سالیانه اقدام به ممیزی تمدید استاندارد های دریافت شده نمایید.

چنانچه از مراجع خصوصی اقدام به اخذ ایزو کرده باشید، شاید نیاز به پیمودن این مسیر نباشد و شما بتوانید خیلی راحت تر گواهینامه ایزو خود را تمدید کنید. بنابراین برای تمدید گواهینامه ایزو می توانید با ما در ارتباط باشید. شما می توانید توسط مقالات اعلام شده در زیر در مورد اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو همچنین نحوه ی اعتبارسنجی مرجع صدور ISO اطلاعات کاملی به دست آورید.

گواهینامه ایزو چند سال یکبار نیاز به تمدید دارد؟

هنگامی که یک سازمان گواهینامه ایزو دریافت می کند، برای 3 سال اعتبار دارد. یک سیستم مدیریت کیفیت ایجاد شده برای صدور گواهینامه ایزو باید به طور منظم حفظ شود تا مطابقت داشته باشد. QMS باید هم برای بهبود مستمر و هم برای تأیید مجدد حفظ شود.

آیا نیاز به تمدید گواهینامه ISO داریم؟

گواهینامه ISO شما تا سه سال از تاریخ صدور، معتبر است. با بررسی تاریخ انقضای گواهینامه که روی مدرک ISO درج شده شما خود می توانید از زمان موعد صدور گواهینامه مجدد مطلع شوید. اگر نمی توانید گواهینامه ISO خود را استعلام بگیرید، با مرجع صدور گواهینامه ISO که گواهی شما را صادر کرده است تماس بگیرید.
شما برای حضور در مناقصه، صادرات محصول، ارتباط با مشتریان، حفظ اعتماد بین شرکای تجاری نیاز به تمدید گواهینامه ISO دارید.

2 دیدگاه دربارهٔ «شرایط تمدید گواهینامه ایزو»

  1. بازتاب: نحوه ی استعلام گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

  2. بازتاب: اخذ فوری گواهینامه ایزو برای پیمانکاران - ایزو فرتاک49382

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا