طریقه دریافت گواهینامه ایزو

طریقه دریافت گواهینامه ایزو، این کلمه ای است که برخی متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو توسط موتور جستجوگر گوگل سرچ می کنند. آیا شما برای سازمان خود نیاز به دریافت گواهینامه ایزو دارید؟ این سوال برای شما به وجود می آید که، طریقه دریافت گواهینامه ایزو چگونه است و از کجا می توانم گواهینامه ایزو دریافت کنم؟

طریقه دریافت گواهینامه ایزو
طریقه دریافت گواهینامه ایزو

هدف از دریافت گواهینامه ایزو توسط شرکت ها، سازمان ها یا موسساتی عموماً ورود به مناقصات دولتی، برندینگ یا ورود به بازارهای بین المللی است. درخواست اغلب متقاضیان دریافت ایزو، اخذ ایزو در مدت زمان کوتاه و با کمترین هزینه است. برخی از متقاضیان این چالش را دارند که برای دریافت گواهینامه ایزو نیاز به چه مدارکی دارند و باید چه مراحل کاری را طی کنند.

گروه مهندسین ایزو فرتاک توسط مقاله طریقه دریافت گواهینامه ایزو به سوالات شما پاسخ می دهد. شما می توانید با مطالعه مقاله فوق جواب تمامی سوالات خود را دریافت کنید. از طریق این مقاله به موضوعات زیر پرداخت می شود.

  • نام مرجع صدور گواهینامه ایزو چیست؟
  • اعتبار گواهینامه ایزو چگونه سنجیده می شود؟
  • چه نوع گواهینامه ایزو یی برای نوع فعالیت سازمان من نیاز است؟
  • گواهینامه ایزو از کجا دریافت کنم؟
  • طریقه دریافت گواهینامه ایزو چگونه است؟
  • هزینه اخذ گواهینامه ایزو چقدر است؟

نام مرجع صدور گواهینامه ایزو چیست؟

Certification Bady یا اختصاراً CB (بدنه مطلع یا مرجع صدور) کلمه اختصاری است که در سطح بین الملل به مرجع صادر کننده ایزو نامیده می شود. منتها سوال شما این نیست! شما می خواهید بدانید مرجعی که گواهینامه ایزو برای شما صادر می کند چه نام دارد.

زمانی که متقاضی با شرکت های متفاوت صادر کننده ایزو مذاکره می کند یکی از سوالات از فرد پرزنت کننده این است که، نام مرجع صادر کننده ایزو چیست؟

اغلب مشاوران اعلام می کنند گواهینامه ایزو از ایران کانادا، آلمان، ایتالیا یا انگلیس دریافت می کنید. ممکن است شرکت پرزنت کننده شما خود مرجع صدور ایزو باشد و یا ممکن است مشاور باشد. مسلماً اگر فرد پرزنت کننده مرجع صدور ایزو باشد مجموعه خود را به عنوان مرجع معتبر صدور گواهینامه ایزو معرفی می کند.

اما اگر شما با مشاوران ایزو در تماس باشید آنها سعی می کند با توجه به نیاز سازمان شما مرجع صدور گواهینامه ایزو با توجه به نیاز سازمان شما را معرفی کنند. مراجع صادرکننده گواهینامه ایزو بیشماری با اسامی مختلف تحت اعتبار کشورهایی همانند امریکا، انگلیس، ایران، آلمان، کانادا و یا ایتالیا در ایران فعالیت می کنند.  

مطمئناً مهمترین موضوع بعد از اعلام هزینه صدور ایزو برای شما، سطح اعتباری گواهینامه ایزو دریافتی است. بنابراین ممکن است از عدم اطلاعات شما سوء استفاده شود و گواهینامه ایزو که فاقد اعتبار بین المللی است را با قیمت بالایی تحت عنوان گواهینامه ایزو بین المللی یا گواهینامه ایزو اصلی به شما بفروشند.

برای اینکه بتوانید اعتبار مرجع صدور ایزو را شناسایی کنید شما ابتدا باید بدانید نام مرجع صدور گواهینامه ایزو چیست و چه سازمانی اعتبار گواهینامه مرجع صدور را تایید می کند. نام مرجع صدور گواهینامه ایزو را می توانید از شرکتی که تماس گرفته اید یا مشاور سوال کنید. منتها ممکن است در مورد اعتبار مرجع صدور تمام حقایق را به شما اعلام نکنند.

بنابراین شما باید بدانید اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو را چگونه می توانید بسنجید. در ادامه با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید: ایزو 20417، استاندارد جدید دستگاه های پزشکی.

اعتبار گواهینامه ایزو چگونه سنجیده می شود؟

در بالا اشاره شد که مرجع صدور گواهینامه ایزو ممکن است تحت عنوان یا اعتبار کشورهای متفاوتی و با اسامی مختلفی اقدام به صدور گواهینامه ایزو نماید. اما نکته ای که می تواند برای متقاضی دریافت گواهینامه ایزو چالش داشته باشد، نحوه اعتبارسنجی گواهینامه ایزو و مرجع صادر کننده ایزو است.

اعتبار گواهینامه ایزو چگونه سنجیده می شود

همانطور که اشاره شد کلمه اختصاری مرجع صدور ایزو CB می باشد. CB ها تحت اعتبار کشورهای مختلفی فعالیت می کنند که ممکن است اعتبار بین المللی داشته باشند و یا حتی به صورت خصوصی به وجود آمده باشند. CB هایی که به صورت بین المللی فعالیت می کنند عموماً توسط یک سازمان اعتبار دهنده مشخص شده، اعتبار دهی شده اند.

سازمان اعتبار دهنده به CB ها Accreditation Body یا اختصاراً AB نامیده می شوند. AB کلمه اختصاری یعنی سازمان اعتبار دهنده است که عموماً سازمان استاندارد کشورها به نام AB شناخته می شوند.

بنابراین موسسه استاندارد هر کشوری مرجع صدور گواهینامه ایزو را مشخص می کند و به آن اعتبار می دهد. مثلاً سازمان اعتبار دهنده کشور ایران مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) می باشد. سازمان اعتبار دهنده کشور انگلیس UKAS، آلمان DAKKS، کانادا SCC، ایتالیا ACCREDIA می باشد.

در حال حاضر شما می دانید نام مرجع صدور گواهینامه ایزو چیست و تحت اعتبار کدام کشور اقدام به صدور ایزو می کند. این خیلی خوب است، برای اینکه شما می توانید به راحتی اعتبار مرجع صدور ایزو را بسنجید. ابتدا باید مطمئن شوید که سازمان اعتبار دهنده یا AB توسط انجمن اصلی اعتبار سنجی شده است.

انجمن بین المللی اعتبار سنجی IAF سازمان های اعتبار دهنده در دنیا را مشخص می کند. بنابراین برای اطمینان از اینکه سازمان اعتبار دهنده (AB) تاییدیه اصلی را دارد باید وارد سایت WWW.IAF.NU شوید. در حال حاضر نحوه اعتبارسنجی مرجع صدور برای شما خیلی ساده شده است. شما به راحتی می توانید اعتبار مرجع صدور ایزو را شناسایی کنید.

ما برای شما یک مثال می زنیم.

مثلاً مرجع صدور گواهینامه ایزو به شما می گوید نام مرجع صدور SMG تحت نظارت کانادا است و شما می خواهید مطمئن شوید که گواهینامه صادر شده اصل است. ابتدا وراد سایت IAF شوید. سپس موس خود را روی منو IAF MLA Signatorise نگه دارید تا دو زیر منو نمایش داده شود.

اگر در منو Recognised ABs کلیک کنید نقشه جهان را برای شما به نمایش می گذارد. اکنون کشور کانادا را پیدا و روی آن کلیک نمایید. پایین نقشه بروید تا لوگو سازمان اعتبار دهنده (AB) کانادا نمایش داده شود. شما اکنون باید روی لوگو کانادا SCC کلیک نمایید تا وارد صفحه بعدی شوید.

در صفحه بعدی آدرس لینک سازمان اعتبار دهنده کانادا نمایش داده می شود که به راحتی می توانید وارد سایت سازمان اعتبار دهنده کانادا شوید و نام مرجع صدور گواهینامه ایزو (SMG) را سرچ کنید. اگر در نتایج سرچ نام CB اعلام شده را مشاهده کردید یعنی مرجع صدور اعتبار بین المللی دارد و در غیر این صورت یعنی مرجع صدور فاقد اعتبار بین المللی است.

برای مطمئن شدن از اعتبار هر مرجع صدور گواهینامه ایزو یی شما می توانید این مسیر را انتخاب نمایید یا اینکه می توانید با یک مشاور صادق مذاکره نمایید.

بیشتر بخوانید: اخذ گواهینامه ایزو ویژه صنایع نفت و گاز.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو از گروه مهندسین ایزو فرتاک:

مشاوران گروه مهندسین ایزو فرتاک طریقه دریافت گواهینامه ایزو، اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو و نحوه دریافت گواهینامه ایزو را به صورت کامل برای شما شفاف سازی می کنند. اینکه چه مراجعی در ایران گواهینامه ایزو صادر می کنند و اعتبار مراجع صدور چگونه سنجیده می شود را می توانید از ما جویا شوید.

نام مرجع صدور گواهینامه ایزو چیست

در کل مزایای اخذ گواهینامه ایزو توسط گروه مهندسین ایزو فرتاک به شرح زیر می باشد.

  • مشاوره رایگان در مورد انتخاب مرجع صدور و سطح سخت گیری مرجع صدور برای صدور ایزو.
  • پیاده سازی صفر تا صد استاندارد درخواست شده توسط متقاضی ایزو.
  • ارسال کلیه مستندات استاندارد ایجاد شده برای متقاضی همچنین ارائه گزارش ممیزی جهت دریافت گواهینامه ایزو.
  • پشتیبانی کامل تا حصول دریافت گواهینامه ایزو درخواست شده.
  • کارسازی و اخذ گواهینامه ایزو با کمترین هزینه ممکن.
  • دریافت و اخذ گواهینامه ایزو در کوتاه ترین زمان ممکن.
  • دریافت گواهینامه ایزو از مراجع مختلف تحت اعتبار کشورهای متفاوت.

چه گواهینامه ایزو یی برای فعالیت سازمان من مناسب است؟

برخی از متقاضیان اخذ ایزو سوال دارند که چه گواهینامه ایزو یی برای کسب و کار ضروری است؟

یا اینکه من باید چه گواهینامه ایزو یی دریافت کنم؟

قبل از جواب دادن به این سوال باید شما بدانید که استاندارد ایزو نماد استاندارد سازی فعالیت های سازمانی است. بنابراین استاندارد ایزو نشان کیفیت محصول نیست، بلکه نشان استاندارد سازی سازمان دارنده گواهینامه ایزو است. قبل از اینکه شما بتوانید محصول با کیفیتی تولید کنید باید فعالیت های درون سازمانی خود را بهینه کرده باشید.

بنابراین شما می توانید با استفاده از دستورالعمل های استاندارد ایزو خود را به سمت تولید با کیفیت محصول یا ارائه خدمات با کیفیت حرکت دهید. منتها برخی از استانداردها هستند که برای هر کسب و کاری عمومیت دارد که در زیر به چند نمونه آنها می پردازیم.

چه گواهینامه ایزو یی برای فعالیت سازمان من مناسب است

استاندارد ایزو 9001

سیستم مدیریت کیفیت استاندارد ایزو 9001 جزو محبوب ترین استاندارد های تدوین شده سازمان بین المللی ISO است. بنابراین اغلب متقاضیان فارغ از نوع فعالیتی که دارند درخواست اخذ گواهینامه ایزو 9001 را دارند. فرقی ندارد که شما یک سوپر مارکت هستید یا یک شرکت تولید کننده خودرو سازی بزرگ. شما می توانید الزامات استاندارد ایزو 9001 را در مجموعه خود پیاده سازی و اقدام به اخذ این گواهینامه کنید.

استاندارد ایزو 9001 محبوبیت بین المللی دارد و جزو شناخته شده ترین استاندارد های تدوین شده سازمان ایزو است. بنابراین پیشنهاد می شود در هر کسب و کاری که فعالیت می کنید به اخذ گواهینامه ISO 9001:2015 فکر کنید.

استاندارد ایزو 14001

کره زمین تنها زیست گاه تمامی موجودات آفرینش شده است. بنابراین دستورالعمل حفاظت از محیط زیست باید توسط تمامی مردمان و سازمان های جهانی اجرایی شود. ما باید کره زمین را برای نسل های بعد از خودمان سالم نگه داریم. پس استفاده از دستورالعمل ها و رعایت الزامات استاندارد ایزو 14001 برای تمامی سازمان ها ضرورت دارد.

شرکت ها و سازمان هایی که فعالیت آنها ممکن است برای محیط زیست مخاطره ایجاد نماید، باید الزامات استاندارد ایزو 14001 را رعایت کنند و اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 14001 نمایند. اخذ گواهینامه ISO 14001:2015 تعهد سازمان شما به محیط زیست را بیان می کند.

ایزو 45001

استاندارد ایزو 45001 جایگزین استاندارد OHSAS 18001 شده است و به مسائل مربوطه همانند ایمنی و بهداشت کارکنان سازمان ها می پردازد. حفاظ جان و امنیت شغلی هم برای کارکنان سازمان ها و هم برای مدیران سازمانی بسیار حائز اهمیت است. آیا شما می دانید از دست دادن یک نیروی کار مستعد چقدر می تواند برای شرکت شما ضرر و زیان به بار آرود.

سازمان استاندارد سازی ایزو با توجه به اهمیت بهداشت شغلی و ایمنی شغلی سال 2018 میلادی استاندارد ایزو 45001 را تدوین و منتشر نمود. بنابراین تمامی سازمان ها مخصوصاً پیمانکاران نیاز به اخذ گواهینامه ایزو 45001 دارند.

استاندارد ایزو 22000

سیستم مدیریت کیفیت و ایمنی صنایع غذایی به نام استاندارد ایزو 22000 توسط سازمان بین المللی ISO تدوین و منتشر شد. اگر فعالیت سازمان شما در حوزه بسته بندی و صادرات مواد غذایی است گواهینامه ایزو 22000 به برند شما عتبار بین المللی می دهد. البته صنایع غذایی می توانند گواهینامه های دیگری دریافت کنند. همانند گواهینامه IFS FOOD، گواهینامه BRC، گواهینامه FSSC 22000 و گواهینامه حلال.

استاندارد ایزو 29001

پیاده سازی الزامات استاندارد سیستم مدیریت کیفیت در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می تواند مهمترین موضوع در این صنعت باشد. با توجه به حساسیت های ایمنی در صنعت نفت و پتروشیمی همچنین شرکت های پیمانکاری بسیار زیادی که در این حوزه فعال هستند،  اخذ گواهینامه ایزو 29001 پیشنهاد می شود.

اگر حوزه فعالیت سازمان شما بهره برداری در صنایع نفت و گاز، تامین تجهیزات، تاسیسات و پشتیبانی این صنعت است شما می توانید با دریافت گواهینامه ISO 29001:2020 تعهد خود را نشان دهید.

استاندارد ایزو 27001

ممکن است شرکت شما در حوزه برنامه نویسی، تامین قطعات کامپیوتری، نصب دوربین های مدار بسته و یا هر فعالتی مربوط به IT، فعال باشد. خوب شما باید الزامات تدوین شده در این حوزه را پیاده سازی کنید و گواهینامه ایزو 27001 را دریافت کنید. اخذ گواهینامه ISO 27001:2018 تعهد سازمان شما به بهبود مستمر و حفاظت از دارایی های اطلاعاتی مشتریان شما را بیان می کند.

استاندارد های بیشمار دیگری همانند گواهینامه ایزو 50001، گواهینامه ایزو 13485، گواهینامه ایزو 31000 و گواهینامه IMS ممکن است برای سازمان شما مفید باشد. در مقالات بعدی همین سایت در مورد طریقه دریافت گواهینامه ایزو مشاغل مختلف مقالاتی مکتوب می کنیم.

گواهینامه ایزو از کجا دریافت کنم؟

در حال حاضر شما متوجه شده اید که نام مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو چیست و چگونه می توان اعتبار مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو را شناسایی کرد. زمانی که شما با مشاوران و شرکت های زیادی صحبت می کنید، هر یک سعی می کنند خدمات خود را معرفی کنند و اعلام کنند گواهینامه ایزو صادر شده توسط این مجموعه اصل و بقیه مراجع گواهینامه ایزو فیک صادر می کنند.

بنابراین بزرگترین چالش شما ممکن است انتحاب مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر باشد. ما میخواهیم به شما کمک کنیم به راحتی مرجع صدور معتبر را شناسایی کنید.

برای دریافت ایزو ابتدا شما باید مشخص کنید که، هدف از اخذ گواهینامه ایزو برای مجموعه شما چیست؟ برای حضور در مناقصه نیاز به ایزو دارید یا اینکه می خواهید در نمایشگاه های بزرگ بین المللی فعال باشید. آیا گواهینامه ایزو اصل و بین المللی نیاز دارید یا صرفاً به یک برگه نیاز دارید؟ این دو خیلی با هم متفاوت است.

برای انتخاب مرجع صدور ایزو هدف شما از اخذ ایزو خیلی مهم است. اگر شما برای حضور در مناقصه نیاز به ایزو دارید ممکن است مدت زمان صدور ایزو و هزینه اخذ گواهینامه ایزو برای شما حائز اهمیت باشد. بنابراین معمولاً متقاضیان مرجع صدور گواهینامه ایزو خصوصی را انتخاب می کنند.

شما می توانید از مراجعی که اعلام می شود گواهینامه ایزو تحت اعتبار کشور انگلیس، آلمان، ایتالیا و یا ایران کانادا (ASCB) صادر می شود را انتخاب کنید. هزینه اخذ گواهینامه ایزو از این مراجع بسیار پایین است و اصولاً گواهینامه ایزو یی صادر می شود که فاقد اعتبار بین المللی هستند.

شما می توانید گواهینامه ایزو بین المللی از شرکت ایزو فرتاک دریافت کنید. هزینه صدور گواهینامه بین المللی توسط ایزو فرتاک بسیار پایین و مقرون به صرفه است. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

طریقه دریافت گواهینامه ایزو چگونه است؟

طریقه دریافت گواهینامه ایزو یا مراحل اخذ ایزو سوالاتی است که متقاضیان ایزو دارند. برای دریافت گواهینامه ایزو نیاز نیست راه پیچیده ای را طی کنید. مستندات ایزو درخواستی را از سایت ما دانلود نمایید. سپس این مستندات را در مجموعه خود پیاده سازی کنید. برای پیاده سازی مستندات ایزو می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

طریقه دریافت گواهینامه ایزو چگونه است

ما کلیه مدارکی که شما برای دریافت گواهینامه ایزو به آن نیاز دارید را در سایت ایزو فرتاک قسمت دانلود رایگان مستندات ایزو قرار داده ایم. لطفا به این قسمت سایت مراجعه کنید.

ما برای شما گواهینامه ایزو درخواستی را در مدت زمان کوتاهی دریافت می کنیم.

ممکن است شما بخواهید از مرجع خصوصی اقدام به اخذ ایزو نمایید. فرم درخواست ایزو را برای شما ارسال می کنیم. فقط کافی است فرم درخواست ایزو را تکمیل و مدارک ثبتی شرکت یا برند خود را در اختیار ما بگذارید. ما می توانیم گواهینامه ایزو قابل استعلام را برای شما دریافت کنیم.

هزینه اخذ گواهینامه ایزو بستگی به انتخاب شما و سطح اعتباری گواهینامه ایزو دارد. برای استعلام هزینه اخذ گواهینامه ایزو با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: تشخیص گواهینامه اصلی از جعلی.

4 دیدگاه دربارهٔ «طریقه دریافت گواهینامه ایزو»

  1. بازتاب: مرجع صدور گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک49382-021

  2. بازتاب: مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

  3. بازتاب: شرایط تمدید گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

  4. بازتاب: اخذ فوری گواهینامه ایزو برای پیمانکاران - ایزو فرتاک49382

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا