اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات

اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات

اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات موضوعی است که تمامی صادر کنندگان محصول درگیر آن هستند.

اینکه از چه مرجعی گواهینامه CE دریافت کنید و چه مرجعی گواهینامه CE اصلی را برای شما صادر می کنند. برای دریافت گواهینامه CE اصلی باید به دو نکته توجه داشته باشید. نکته اول اینکه آیا به محصول شما گواهینامه CE اصلی تعلق می گیرد؟. نکته دوم، چه مرجعی می تواند برای محصول شما گواهینامه CE اصلی صادر کند.

اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات
اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات

بنابراین ابتدا بررسی کنید که به چه محصولاتی گواهینامه CE اصلی تعلق می گیرد. آیا محصول شما جزو دسته معرفی شده است. سپس انتخاب کنید مرجعی را که برای محصول شما می تواند گواهینامه CE اصلی را صادر کند. آیا اطلاعاتی در این زمینه دارید؟ تیم فنی شرکت “ایزو فرتاک” می تواند در این زمینه به شما یاری برساند.

ما از طریق مقاله “اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات” می پردازیم به محصولاتی که به آنها نشان CE تعلق می گیرد و معرفی مراجعی که می توانند برای محصولات مختلف گواهینامه CE اصلی جهت صادرات را صادر نمایند. این مقاله می تواند به شما کمک کند تا بتوانید اطلاعات فنی مناسبی در مورد استاندارد CE به دست آورید و نهایتاً بتوانید مرجع صادر کننده گواهینامه CE را شناسایی کنید.

ما در این مقاله موضوعات زیر را بررسی کرده ایم.

  • استاندارد CE یعنی چه؟
  • محصولات CE کدامند؟
  • سایت CE چیست؟
  • مرجع صدور CE کیست؟
  • هزینه اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات چقدر است؟

بیشتر بخوانید: CE مارک چیست؟

استاندارد CE یعنی چه؟

علامت CE از دو کلمه “C” و “E” که به صورت دو نیم دایره هستند ترسیم شده است. علامت CE باید خوانا و حداقل ارتفاع حروف 5 میلی متر باشد. اما معنی “علامت CE” چیست؟

برای برخی از محصولاتی که در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) فروخته می شوند، داشتن نشان CE الزامی است. تولید کنندگان معمولاً علامت گذاری را مستقیماً روی محصول مربوطه قرار می دهند. اگر ماهیت یا اندازه محصول اجازه قرار دادن نشان CE را نمی دهد، می توان علامت CE را روی بسته بندی و اسناد همراه قرار داد.

نشان CE بیانگر اعلامیه سازنده است مبنی بر اینکه محصولات او با بالاترین استانداردهای بهداشتی، ایمنی و حفاظت از محیط زیست برای محصولاتی که در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) فروخته می شوند مطابقت دارد. این نه تنها در مورد محصولاتی که در اتحادیه اروپا فروخته می شوند، بلکه برای محصولاتی که در EEA تولید یا برای فروش در EEA طراحی شده اند نیز صدق می کند.

مخفف “CE” مخفف “Conformité Européene” و ترجمه شده به معنای “انطباق اروپایی” است.

اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات برای هر محصولی که در EEA معامله می شود الزامی نیست. این فقط برای محصولاتی اعمال می شود که مشمول دستورالعمل های مربوطه هستند. این یعنی اینکه محصولاتی که جزو دستورالعمل تدوین شده اتحادیه اروپا هستند باید دارای علامت CE باشند. چنانچه محصول تولید شده جزو دستورالعمل نباشد حتی برای صادرات محصول نیازی به علامت CE ندارید.

بیشتر بخوانید: گواهینامه CE چیست؟

محصولات CE کدامند؟

به چه محصولاتی علامت CE تعلق می گیرد. این موضوع مهمی است که اغلب تولیدکنندگان اطلاعات دقیقی در مورد آن ندارند. قبل از اینکه بخواهید اقدامی کنید جهت اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات باید اطلاع داشته باشید که آیا به محصول شما نشان CE مارک تعلق می گیرد. الزام علامت CE در مورد چه محصولاتی اعمال می شود؟

دریافت نشان CE مارک
دریافت نشان CE مارک

الزام علامت CE، از جمله، در مورد تجهیزات الکتریکی برای استفاده در محدوده های ولتاژ معین، ایمنی اسباب بازی ها، وسایل پزشکی، محصولات ساختمانی، بالابرها، ماشین ها، ابزارهای توزین غیر اتوماتیک، تجهیزات حفاظت فردی، دستگاه ها و سیستم های حفاظتی برای استفاده اعمال می شود. همانطور که در مناطق خطرناک و تجهیزات تحت فشار در نظر گرفته شده است.

اتحادیه اروپا برای صدور مجوز CE 24 عدد دستورالعمل را مشخص کرده و اعلام می کند چنانچه یک یا چند دستورالعمل برای تولید محصول به کار رفته، برای ورود یا خروج از منطقه EEA باید محصول دارای علامت CE انطباق باشد. بنابراین اگر محصول تولیدی شما جزو یکی از دستورالعمل های تدوین شده است شما برای صادرات باید حتماً اقدام به اخذ گواهینامه CE اصلی نمایید.

مثلاً اگر شما اسباب بازی تولید کرده اید و اسباب بازی شما دارای قطعه الکترونیکی است باید حتماً دستورالعمل ایمنی اسباب بازی و دستوالعمل قطعات الکترونیکی را رعایت کرده باشید. بنابراین گواهینامه CE باید دو دستورالعمل فوق الذکر را تایید نماید.

برخی از تولیدکنندگان ممکن است دستگاه هایی تولید کنند که تشکیل دهنده قطعات مختلفی است. مثلاً ممکن است شما دستگاه لب تاپ را تولید می کنید. دقت کنید چنانچه محصولی از قطعات الکترونیکی و مکانیکی زیادی تشکیل شده باشد شما باید برای تک تک قطعات نشان CE مارک را دریافت کنید. این ممکن است هزینه بیشماری برای شما داشته باشد.

برخی از محصولات همانند محصولات بسته بندی شده، محصولات شیمیایی، کودهای کشاورزی و محصولات غذایی نیاز به نشان CE ندارند. بنابراین شما می توانید بدون دریافت گواهینامه CE این محصولات را حتی برای منطقه اقتصادی اروپا صادرات داشته باشید.

بیشتر بخوانید: مرجع صدور گواهینامه CE کیست؟

سایت CE چیست؟

سایت CE چیست؟ این کاملاً اشتباه است. شاید منظور شما این است که سایت استعلام گواهینامه CE چیست؟ یا اینکه برای استعلام گواهینامه CE باید به چه سایتی مراجعه کنید. ممکن است منظور شما سایت تایید کننده مرجع صادر کننده گواهینامه CE اصلی است. ما در این قسمت تمامی توضیحات را مکتوب می کنیم. شما باید بدانید سایت اعتبار سنجی مرجع صدور با سایت استعلام گواهینامه CE متفاوت است.

CE-مارک
CE-مارک

مرجع صادر کننده گواهینامه CE اصلی توسط انجمن بین المللی Nando معرفی می شود. زمانی که شما وراد سایت ناندو می شوید 31 کشور را ملاحضه می کنید که مراجع مختلفی را به شما معرفی کرده اند جهت صدور و تایید علامت CE مارک. بنابراین شما باید بدانید مرجع صادر کننده CE اختصاراً NB هایی هستند که توسط ناندو تایید شده و دارای کد چهاررقمی هستند.

بنابراین تا اینجا متوجه شدیم سایت معرفی مراجع صدور گواهینامه CE انجمن اعتبار دهنده Nando است. شما برای انتخاب مرجع صادر کننده گواهینامه CE اصلی باید به سایت ناندو مراجعه کنید. نکته مهم اینکه در سایت ناندو تعداد بیشماری مرجع صدور CE معرفی شده است. آیا می دانید برای انتخاب مرجع صدور CE اصلی باید چه مراحلی را طی کنید؟

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت نشان CE مارک چیست؟

مرجع صدور CE کیست؟

تا به اینجای مقاله “اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات” شما متوجه شدید علامت گذاری CE چیست و چگونه انجام می شود. به چه محصولاتی علامت CE تعلق می گیرد و چه سایتی مرجع صدور CE را تایید می کند. اما آیا شما می دانید چگونه باید مرجع صادر کننده گواهینامه CE اصلی را انتخاب کنید. این ممکن است بزرگترین چالش شما باشد. اینکه چه مرجعی گواهینامه CE اصلی را برای شما صادر می کند.

برای شناسایی و انتخاب مرجع صادر کننده گواهینامه CE اصلی شما باید چند موضوع را مطلع باشید. ما در اینجا به بررسی مرجع صادرکننده گواهینامه CE اصلی می پردازیم.

  1. مرجع صادر کننده گواهینامه CE اصلی حتماً باید دارای کد چهاررقمی باشد که توسط ناندو تایید شده باشد.
  2. مرجع صادر کننده گواهینامه CE حتماً باید مجوز تایید محصول شما را دریافت کرده باشد.

مراجع صادرکننده گواهینامه CE معتبر توسط ناندو معرفی شده اند. این یعنی اینکه فقط این مراجع می توانند تاییدیه انطباق محصول شما را برای ورود کالا به اتحادیه اروپا صادر کنند. البته شما می توانید برای یکسری محصولات که فاقد ریسک بالایی هستند خود اقدام به تایید انطباق محصول نمایید.

مراجع صادر کننده گواهینامه CE اصلی هر یک بر اساس نوع فعالیت خود و تاییدیه زمینه فعالیت می توانند برای یکسری از محصولات تاییدیه انطباق CE صادر کنند. بنابراین همه ی مراجع نمی توانند برای همه ی محصولات گواهینامه CE صادر کنند. سازنده محصول می تواند خودش ارزیابی انطباق محصول با استاندارد CE را انجام دهد.

برای انتخاب مرجع صدور CE و اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات می توانید با مشاوران شرکت ایزو فرتاک ارتباط بگیرید.

بیشتر بخوانید: شرکت های صادر کننده گواهینامه CE در ایران.

هزینه اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات چقدر است؟

هزینه دریافت گواهینامه CE چقدر است؟ این سوال تمامی متقاضیان اخذ گواهینامه CE اصلی است. اما قبلاً شما باید بدانید از چه مرجعی نیاز به دریافت گواهینامه CE دارید. آیا صرفاً نیاز به گواهینامه CE جهت صادرات به کشورهای اطراف غیر از اتحادیه اروپا دارید یا اینکه حتماً برای صادرات به اروپا نیاز به علامت CE دارید. هزینه دریافت این گواهینامه ها با هم متفاوت است.

CE مارک چیست؟
CE مارک چیست

اغلب شرکت هایی که داخل ایران به اسم CE اورجینال یا CE بین المللی با عناوینی همانند گواهینامه از کانادا تحت اعتبار ASCB، گواهینامه انگلیس، آلمان یا ایتالیا دریافت می کنید، اقدام به صدور گواهینامه CE می کنند. این مراجع به هیچ عنوان مورد تایید اتحادیه اروپا نیستند. درست است، گواهینامه CE صادر شده دارای کد رجیستری نامبر است و قابلیت استعلام را دارد. ولی مرجع صادر کننده تاییدیه ناندو را ندارد.

شما با هزینه خیلی کمتر و در مدت زمان کوتاه تری می توانید توسط این مراجع گواهینامه CE را دریافت کنید. گواهینامه دریافت شده ممکن است برای کشورهایی همانند ترکیه و اطراف خلیج فارس تایید شود. ولی به هیچ عنوان مورد تایید اتحادیه اروپا نیست.

اما چنانچه نیاز به اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات به اتحادیه اروپا را داشته باشید حتماً باید توسط مراجع معتبر مستندات و مدارک را تهیه و تاییدیه علامت CE مارک را دریافت کنید. هزینه دریافت گواهینامه CE اصلی به محصول، دستورالعمل های مربوطه، سطح خطر محصول و هزینه مرجع صدور بستگی دارد. بنابراین هزینه ثابتی برای صدور گواهینامه CE اصلی نمی توان عنوان کرد.

استاندارد CE چیست؟

نشان CE بیانگر اعلامیه سازنده است مبنی بر اینکه محصولات او با بالاترین استانداردهای بهداشتی، ایمنی و حفاظت از محیط زیست برای محصولاتی که در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) فروخته می شوند مطابقت دارد. این نه تنها در مورد محصولاتی که در اتحادیه اروپا فروخته می شوند، بلکه برای محصولاتی که در EEA تولید یا برای فروش در EEA طراحی شده اند نیز صدق می کند.

محصولات CE کدامند؟

اتحادیه اروپا برای صدور مجوز CE 24 عدد دستورالعمل را مشخص کرده و اعلام می کند چنانچه یک یا چند دستورالعمل برای تولید محصول به کار رفته، برای ورود یا خروج از منطقه EEA باید محصول دارای علامت CE انطباق باشد. بنابراین اگر محصول تولیدی شما جزو یکی از دستورالعمل های تدوین شده است شما برای صادرات باید حتماً اقدام به اخذ گواهینامه CE اصلی نمایید.

4 دیدگاه دربارهٔ «اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات»

  1. بازتاب: مسئولیت علامت گذاری CE - ایزو فرتاک49382-021

  2. بازتاب: تمدید گواهینامه CE - ایزو فرتاک021-49382

  3. بازتاب: خرید گواهینامه CE، اخذ استاندارد CE اروپا، دریافت نشان سی ای جهت صادرات، مرجع صدور CE - ایزو فرتاک49382-021

  4. بازتاب: استاندارد ایمنی اسباب بازی چیست؟ EN 71 دستورالعمل EC/2009/48

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا