اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات

اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات، صدور گواهینامه ایزو برای شرکت در مناقصه، گواهینامه ایزو شرکت ها برای مناقصات، اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت در مناقصات یا اخذ گواهینامه ایزو ویژه شرکت در مناقصات.

اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات

آیا شما توسط موتور جستجوگر گوگل همین کلمات را سرچ کرده اید؟

آیا سازمان شما یک شرکت پیمانکاری است؟ اغلب شرکت های پیمانکاری برای حضور در مناقصات نیاز به گواهینامه ایزو دارند.

احتمالاً شما باید بدانید که ارائه گواهینامه ایزو باعث بالاتر رفتن امتیاز شما در مناقصات می شود. بنابراین احتمال اینکه شما در مناقصه برنده شوید بیشتر است.

ارائه گواهینامه ایزو توسط شرکت های پیمانکاری حدود 20 الی 30 امتیاز برای سازمان شما دارد. لذا کسب این امتیازات باعث می شود که سازمان شما برنده مناقصه باشد.

آیا شما می دانید برای حضور در مناقصه نیاز به چه گواهینامه های ایزو یی دارید؟

اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات، این همان چیزی است که شما بدآن نیاز دارید. پس ما شما را راهنمایی می کنیم که به چه گواهینامه هایی نیاز دارید و چگونه باید این گواهینامه ها را دریافت نمایید.

مدارک مورد نیاز شرکت های پیمانکاری جهت حضور در مناقصه:

اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات یا مدارک مورد نیاز شرکت های پیمانکاری جهت حضور در مناقصه سوال اغلب شرکت های پیمانکاری است.

مهم نیست حوزه فعالیت شرکت شما چیست. ممکن است شرکت شما در حوزه ساخت و ساز، آسفالت ریزی خیابان ها یا بزرگراه ها، کترینگ یا در حوزه نفت و گاز، پتروشیمی فعالیت نمایید.

اگر شما به سبب نوع فعالیتی که دارید، نیاز دارید در مناقصات شرکت نمایید، باید مدارک مورد نیاز را فراهم و به مسئول مناقصه ارائه دهید.

اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت در مناقصات جزو اصلی ترین مدرک پیمانکاران برای حضور در مناقصه نیست.

شرکت های پیمانکاری برای حضور در مناقصه باید گواهینامه های تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری، گواهینامه صلاحیت پیمانکاران یا گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را اخذ کرده باشند.

این سه گواهینامه نام های شبیه به هم دارند ولی در اساس با یکدیگر متفاوت هستند. حتی سازمان هایی که این گواهینامه را صادر می کنند با یکدیگر متفاوت هستند.

در زیر توضیح کوتاهی در مورد این سه گواهینامه می دهیم.

گواهینامه صلاحیت پیمانکار: گواهینامه صلاحیت پیمانکار توسط سازمان برنامه و بودجه کشور (ساجات) برای شرکت هایی که حوزه فعالیت آنها، پیمانکاری ابنیه، تاسیسات، راه سازی، انفورماتیک، نفت و گاز، تعمیر و تجهیز تاسیسات، فاضلاب، کشتیرانی و شرکت مشاور هستند صادر می شود.

آیا حوزه فعالیت شرکت شما در زمینه فنی مهندسی و موارد ذکر شده است؟ شما برای حضور در مناقصه به یکی از گواهینامه هایی که نیاز دارید، گواهینامه صلاحیت پیمانکاری است. مقاله زیر را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری به دست آورید.

بیشتر بخوانیم: گواهینامه صلاحیت پیمانکاران.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری: گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری که اصطلاحاً گواهینامه صلاحیت اداره کار عنوان می شود توسط اداره کار استان ها صادر می شود.

شرکت های خدماتی که در حوزه های فضای سبز، کترینگ، چاپ و تکثیر، تاسیسات خرد، تعمیر و نگهداری، تامین نیروی انسانی و انتظامی فعالیت می کنند، می توانند توسط اداره کار استان اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار نمایند.

بیشتر بخوانیم: گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران: این دقیقاً گواهینامه ایی است که سازمان شما برای ورود به مناقصه به آن نیاز دارید. تفاوتی ندارد که حوزه فعالیت سازمان شما چه باشد. ممکن است شما یک شرکت مشاوره ای باشید یا یک شرکت تولید و بسته بندی مواد غذایی.

سازمان شما برای ورود به مناقصه باید حتماً گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را داشته باشد. برخی از متقاضیان این گواهینامه را به نام گواهینامه HSE اداره کار می شناسند.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی توسط اداره کار استان ها صادر می شود و سازمان ها برای دریافت این گواهینامه باید حتما پیمان فعال داشته باشند.

بیشتر بخوانیم: صلاحیت ایمنی پیمانکاران، HSE اداره کار چیست؟

اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات:

اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت در مناقصه نیازی است که اغلب پیمانکاران دارند. عموماً شرکت ها سوال دارند با توجه به حوزه فعالیت ما، چه گواهینامه ایزو یی برای حضور در مناقصه نیاز داریم؟

این سوال مهمی است که شما دارید. حتی ممکن است شما بپرسید گواهینامه ایزو را از کجا بگیریم؟ یا اینکه از کجا گواهینامه ایزو بگیریم که برای مسئول مناقصه مورد قبول باشد.

تیم فنی شرکت ایزو فرتاک به شما کمک می کند تا با توجه به نیازهای سازمانی بهترین تصمیم را بگیرید.

موضوع فعالیت سازمان ها یا پیمانکاران برای اخذ گواهینامه ایزو مهم است. ولی معمولاً در مناقصات گواهینامه های ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیتایزو 14001 (سیستم مدیریت محیط زیست) ایزو 45001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی) گواهینامه IMS (سیستم مدیریت یکپارچه) و گواهینامه HSE-MS ( سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت کارکنان کارگاهی و حفاظت از محیط زیست) را درخواست می کنند.

در زیر توضیحات مختصری در مورد اخذ ایزو شرکت ها جهت حضور در مناقصه ارائه می گردد.

اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات، ایزو 9001: سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) اولین و مهم ترین استاندارد بین المللی خود را سال 1974 برای اولین بار تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت تدوین و منتشر کرد.

استاندارد ایزو 9001 اولین استانداردی است که تحت خانواده مدیریت کیفیت ISO 9000 قابلیت صدور گواهینامه را دارد.

استاندارد ایزو 9001 طی پنج بار ویرایش شده که آخرین ویرایش آن مربوط به سال 2015 میلادی است.

بنابراین متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو 9001، این گواهینامه را با ویرایش 2015 میلادی تحویل می گیرند.

شاید برای شما سوال باشد که عدد عنوان شده بعد از ایزو بیانگر چیست؟ عدد اعلام شده بعد از کلمه “ISO” نشان استاندارد تدوین شده سازمان بین االمللی ایزو و سال بعد از این عدد سال آخرین ویرایش استاندارد است.

اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات، ایزو 14001: در پاسخ به سازمان ها برای مسئولیت های زیست محیطی خود، سازمان ایزو استاندارد خانواده ISO 14000 را معرفی کرد. استاندارد ایزو 14001 در تاریخ 1992 با کمک BSI تدوین و در دسترس عموم قرار گرفت.

آخرین ویرایش استاندارد ایزو 14001 مربوط به سال 2015 میلادی است که همزمان با ویرایش ایزو 9001 انجام شد.

بنابراین مرجع صدور گواهینامه ایزو، گواهینامه ایزو 14001 را با ویرایش 2015 صادر می کند.

اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات، ایزو 45001: استاندارد ایزو 45001 برای اولین بار سال 2018 میلادی تدوین و منتشر شد. این استاندارد الزامات ایمنی و بهداشت شغلی کارکنان سازمان را بیان می کند. قبل از استاندارد ایزو 45001 سازمان های پیمانکاری برای حضور در مناقصه گواهینامه  OHSAS 18001 را دریافت می کرده اند.

از سال 2018 میلادی به بعد سازمان ها و پیمانکارانی که گواهینامه اوهساس 18001 را دریافت کرده اند باید اقدام نمایند به اخذ گواهینامه ایزو 45001.

اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات، گواهینامه HSE-MS: اغلب پیمانکاران گواهینامه HSE را با گواهینامه ای که اداره کار به نام تایید صلاحیت ایمنی صادر می کند اشتباه می گیرند. استاندارد HSE جزو استانداردهای سازمان ایزو نیست، بلکه توسط سازمان ایمنی شغلی انگلستان تدوین شده است.

منتها به دلیل تکمیل بودن متن استاندارد و دستورالعمل های اجرایی، گواهینامه HSE-MS توسط جوامع بین الملل پذیرفته شده است. دستگاه های اجرایی یا مسئولین مناقصات نیز از شرکت های پیمانکاری درخواست گواهینامه HSE را جهت حضور در مناقصه دارند.

HSE-MS سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی شغلی و حفاظت از محیط زیست کارگاهی را بیان می کند. گواهینامه HSE با گواهینامه ایزو 9001، ایزو 14001 و ایزو 45001 متفاوت است.

اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات، گواهینامه IMS: گواهینامه IMS به نام سیستم مدیریت یکپارچه عنوان می شود. برخی از مسئولین مناقصات جزو مدارک درخواستی از شما گواهینامه IMS را هم درخواست می کنند. گواهینامه IMS به صورت تکی صادر نمی شود. بلکه گواهینامه IMS تایید می کند سازمان سه استاندارد ایزو 9001، ایزو 14001 و ایزو 45001 را در مجموعه خود یکپارچه کرده است.

گواهینامه IMS توسط شرکت ایزو فرتاک به صورت رایگان صادر می شود. سازمان ها در صورتی می توانند گواهینامه IMS را دریافت کنند که اقدام به اخذ سه گواهینامه نامبرده، شده باشند.

مرجع صدور گواهینامه ایزو برای مناقصات:

در بالا برخی از گواهینامه های ایزو یی که برای حضور در مناقصه سازمان ها به آن نیاز دارند، پرداخته شد.

البته سازمان ها یا پیمانکاران با توجه به نوع فعالیت خود و حوزه ای که کار می کنند می توانند گواهینامه های تخصصی تری دریافت کنند.

مثلاً اگر سازمان شما در حوزه نفت، گاز طبیعی و پتروشیمی فعالیت می کند، شما می توانید اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 29001 نمایید. یا اگر سازمان شما در حوزه IT و خدمات شبکه فعال است، شما می توانید اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 27001 نمایید.

در مقالات بعدی به گواهینامه تخصصی ایزو کسب و کارها پرداخته می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت گواهینامه ایزو کسب و کار مراجعه نمایید.

موضوع مهمی که می تواند برای شرکت های پیمانکاری چالش زا باشد اینکه، از کجا گواهینامه ایزو بگیرم که مورد تایید مسئول مناقصه باشد.

آیا شما می دانید اغلب گواهینامه ایزو هایی که در ایران صادر می شود فیک هستند و فاقد اعتبار بین المللی.

بیشتر بخوانیم: نحوه تشخیص گواهینامه ایزو اصلی از جعلی.

اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات، آیا این همان موضوعی هست که شما نیاز دارید؟ ادامه مقاله را توجه کنید.

مرجع صدور گواهینامه ایزو به صورت اختصاری CB نامیده می شود. مراجع صدور ایزو بسیاری در ایران به وجود آمده که خود را به نام CB معرفی می کنند. این موضوع برای سازمان شما چالش ایجاد می کند. برای اینکه عموماً شما نمی دانید چه CB ای اصلی است و یا گواهینامه ایزو چه CB ای اعتبار دارد.

آیا شما می دانید CB ها باید توسط یک سازمان بالا دست تاییدیه صدور گواهینامه ایزو را دریافت کرده باشند. به طور اختصاری AB ها (سازمان اعتبار دهنده) به CB ها هستند. معمولاً AB ها سازمان استاندارد کشورها هستند.

بنابراین مرجع صدور گواهینامه ایزو باید توسط سازمان استاندارد کشور خودش یا سازمان اعتبار دهنده تایید شده باشد.

برخی از CB ها داخل ایران اعلام می کنند که مورد تایید سازمان اعتبار دهنده ASCB یا IAFCB هستند. سوال این است، آیا این سازمان ها مورد تایید هستند که به CB ها اعتبار دهند؟

عموماً اعلام می شود شما گواهینامه ایزو را از کانادا، انگلیس، آلمان یا ایتالیا در یافت می کنید. مشاوران از عدم اطلاعات متقاضیان سوء استفاده می کنند و اعلام می کنند، CB تحت نظارت ASCB است.

آیا گواهینامه ایزو یی که تحت اعتبار ASCB هست دارای اعتبار بین المللی می باشد؟

این موضوع به سادگی قابل استعلام است. AB ها باید توسط انجمن اعتبار دهنده بین المللی IAF تایید شوند. بنابراین برای استعلام AB باید وارد سایت IAF شوید.

زمانی که وارد سایت IAF می شوید شما 64 کشور را مشاهده می کنید که تایید شده اند. هر کدام از کشورها را انتخاب کنید سازمان اعتبار دهنده در آن کشور را به شما معرفی می کند و لینک سایت سازمان اعتبار دهنده را در اختیار شما می گذارد.

شما می توانید به راحتی و بدون فیلتر شکن وارد سایت سازمان اعتبار دهنده شوید و CB های تایید شده را شناسایی کنید.

آیا مرجع صدوری که شما اقدام می کنید جهت اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات مورد تایید IAF و سازمان اعتبار دهنده است.

مسلماً بیشتر این مراجع به صورت خصوصی و تحت اعتبار ASCB یا IAFCB فعالیت می کنند.

برخی از شرکت ها و پیمانکاران اعلام می کنند گواهینامه ایزو صادر شده قابلیت استعلام دارد. بله دقیقاً، گواهینامه ایزو دریافتی شما در سایت خارجی استعلام می شود. نکته مهم این است که، آیا سایتی که گواهینامه ایزو شما در آن استعلام می شود مورد تایید IAF است؟

در جواب باید گفت خیر. IAF فقط سایت هایی را برای تایید گواهینامه ایزو تایید می کند که، توسط سازمان اعتبار دهنده (AB) تایید شده باشند.

بیشتر بخوانیم: اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت.

خلاصه مطلب در مورد اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات:

اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات، این موضوعی است که اغلب پیمانکاران به آن نیاز دارند. شرکت های پیمانکاری به دلیل فرس زمانی که دارند مجبور هستند در مدت زمان کوتاهی و بدون ممیزی گواهینامه ایزو خود را دریافت کنند. بنابراین عموماً توسط شرکت هایی اقدام به اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات می کنند، که این شرکت ها ساختار اصولی ندارند.

بیشتر گواهینامه های ایزو یی که توسط مراجع صدور ایزو در ایران صادر می شود فیک هستند. عموماً متقاضیان نمی دانند که این گواهینامه ها فیک هستند و فریب افراد سودجو را می خورند. لذا هزینه های بالایی برای دریافت گواهینامه ایزو فیک پرداخت می کنند.

ممکن است همین گواهینامه ایزو فیک توسط مسئول مناقصه تایید شود. یا بهتر است اینجور بیان کنیم گواهینامه هایی که در ایران به صورت فیک صادر می شوند به دلیل اینکه توسط سایت استعلام می شوند توسط مسئول مناقصه تایید می شود.

حتی این گواهینامه ها برای استفاده در کشورهای اطراف و حوزه خلیج فارس نیز تایید می شوند. بنابراین مشاوران و شرکتهای صادر کننده ایزو از این موضوع سوء استفاده می کنند و گواهینامه ها را با قیمت بالایی به مشتریان خود می فروشند.

آیا شما نیاز دارید به اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات؟ ما این گواهینامه ها را با حداقل قیمت و در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما صادر می کنیم. پس نیاز نیست هزینه بالایی برای دریافت این گواهینامه های ایزو داشته باشید.

برچسب ها: اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات، اخذ گواهینامه ایزو، اخذ ایزو، شرکت در مناقصات

2 دیدگاه دربارهٔ «اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات»

  1. بازتاب: اخذ فوری گواهینامه ایزو برای پیمانکاران - ایزو فرتاک49382

  2. بازتاب: گرفتن ISO برای شرکت - ایزو فرتاک021-49382 اخذ ایزو ارزان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا