اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام

اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام

اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام موضوعی است که برخی از شرکت های پیمانکاری تقاضا دارند. دریافت فوری گواهینامه ایزو، اخذ ایزو بدون حضور ممیز و دریافت گواهینامه ایزو قابل استعلام

اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام موضوعی است که برخی از شرکت های پیمانکاری تقاضا دارند. دریافت فوری گواهینامه ایزو، اخذ ایزو بدون حضور ممیز و دریافت گواهینامه ایزو قابل استعلام مهمترین درخواستی می باشد که پیمانکاران دارند. اما چالش اصلی متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو فوری این است که، آیا گواهینامه ایزو معتبر است و توسط کارفرما تایید می شود؟

اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام
اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام

مسیرهای زیادی وجود دارد که شما می توانید اقدام به اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام نمایید. در حقیقت مراجع بیشماری در ایران اقدام به صدور ایزو بدون حضور ممیز می کنند. بنابراین، شما می توانید درخواست اخذ گواهینامه ایزو را ثبت کنید و طی چند روز و فوری گواهینامه ایزو ثبت شده برای شما صادر می شود. عموماً اغلب گواهینامه های ایزو صادر شده قابل استعلام هستند ولی ممکن است که تمامی آنها معتبر نباشند و به صورت فتوشاپ صادر شده باشند.

مراجع صدور گواهینامه ایزو بیشماری در ایران ثبت شده اند که اقدام به صدور گواهینامه ایزو فوری می کنند. صدور گواهینامه ایزو به صورت فتوشاپ یا صدور ایزو فیک یکی از دغدغه های متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو فوری می باشد. ممکن است گواهینامه ایزو دریافت شده استعلام شود و ممکن است غیر قابل استعلام باشد. بنابراین، یکی از سوالات متقاضیان این است که از کجا گواهینامه ایزو فوری دریافت کنند که معتبر باشد.

تیم فنی شرکت “ایزو فرتاک” از طریق مقاله “اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام” به سوالات و چالش های متقاضیان پاسخ داده است. چنانچه شما درخواست اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام دارید با مطالعه مقاله فوق می توانید مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر را شناسایی کنید. شما می توانید با کارشناسان “شرکت ایزو فرتاکتماس بگیرید و از مشاوره رایگان برای انتخاب مرجع صدور ایزو بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: نحوه اخذ گواهینامه ایزو (0 تا 100 مراحل اخذ ایزو).

چه شرکت هایی نیاز به اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام دارند؟

چه شرکت هایی نیاز به اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام دارند؟

شرکت های پیمانکاری، واحدهای تولیدی کوچک، شرکت های بازرگانی، موسسات تجاری و کسب و کارهای کوچک نیاز به اخذ گواهینامه ایزو فوری دارند. نیاز این شرکت ها به گواهینامه ایزو اغلب برای ورود به مناقصه یا موضوع برندینگ و تبلیغات است. برخی از واحدهای تولیدی یا شرکت های بازرگانی برای صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس یا نهایتاً کشورهای اروپایی نیاز به اخذ ایزو دارند.

اخذ-گواهینامه-ایزو-فوری

شرکت های پیمانکاری برای ورود به مناقصه می بایست مدارک و مستندات شرکت را ارائه دهند. مدارک درخواست شده شامل:

توسط مقالات قبلی در مورد گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری، گواهینامه صلاحیت اداره کار و رتبه بندی شرکت ها توضیح داده شده است. اما توسط این مقاله می پردازیم به گواهینامه ایزو مورد نیاز شرکت های پیمانکاری.

اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام موضوعی است که اغلب پیمانکاران پیگیری می کنند. شرکت های پیمانکاری به دلیل اینکه باید خیلی سریع مدارک لازم جهت مناقصه را تکمیل نمایند، زمان کافی برای استقرار الزامات سیستم ایزو و ممیزی را ندارند. نکته مهم برای متقاضیان اخذ ایزو معتبر و قابل استعلام می باشد. بنابراین، از کجا ایزو معتبر و قابل استعلام دریافت کنید.

شرکت هایی که اقدام به صدور گواهینامه ایزو فوری می کنند معمولاً CB های خصوصی هستند که در ایران ثبت شده اند. این CB ها به دو دسته تقسیم بندی شده اند. برخی از مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو خصوصی چندین سال سابقه فعالیت دارند و زیرساخت های شرکتی را رعایت کرده اند. پس به نوعی در مورد صدور ایزو برند و معتبر شده اند. بنابراین شما می توانید برای شرکت در مناقصات از این CB ها اقدام به اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام نمایید.

تعداد شرکت های خصوصی که گواهینامه ایزو را به صورت معتبر و قابل استعلام صادر می کنند محدود می باشد که می تواند از EGS تحت اعتبار کشور انگلستان نام برد. شرکت EGSCert تحت اعتبار AB خصوصی IAFCB یکی از شرکت هایی است که به صورت خصوصی ایجاد شده و گواهینامه صادر شده توسط این CB مورد تایید برای مناقصات می باشد.

شرکت IEQM دیگر CB خصوصی است که تحت اعتبار کانادا اقدام به صدور گواهینامه ایزو فوری می کند و تحت اعتبار AB خصوصی ASCB فعالیت می کند. دیگر شرکت معتبر QAL انگلیس است که این شرکت هم تحت اعتبار AB خصوصی ASCB فعالیت می کند و گواهینامه ایزو صادر شده مورد تایید می باشد.

اما نکته مهمی که باید توجه داشته باشید اینکه، هیچ یک از این CB ها مورد تایید سازمان استاندارد ایزو و مورد تایید انجمن اعتباربخشی بین المللی IAF نیستند. بنابراین گواهینامه ایزو صادر شده فاقد اعتبار بین المللی است. برای اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه های ایزو معتبر پیشنهاد می شود مقاله “بررسی اصالت و اعتبار گواهینامه ایزو معتبر” را مطالعه کنید.

نوع دوم CB های خصوصی که در ایران فعال هستند CB های قارچی عنوان می شوند. این CB ها توسط افراد اداره می شوند نه توسط شرکت ها. یعنی اینکه یک فرد یه سایت ایجاد می کند و گواهینامه ایزو را صادر می کند. ممکن است گواهینامه ایزو دریافت شده استعلام شود و ممکن است غیر قابل استعلام باشد. بنابراین، پیشنهاد می شود چنانچه برای حضور در مناقصه نیاز به اخذ گواهینامه ایزو دارید، از CB های معتبر گواهینامه ایزو خود را دریافت کنید.

CB های خصوصی حتی به صورت آنلاین هم برای شما گواهینامه ایزو صادر می کنند ولی ممکن است توسط سایت قابل استعلام نباشند و به دلیل اینکه زیرساخت های شرکت را ندارند کسی هم پاسخگو نیست.

پیشنهاد می شود قبل از انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو و دریافت ایزو از یک مشاور ایزو کمک بگیرید. کارشناسان شرکت ایزو فرتاک می توانند به شما مشاوره رایگان بدهند جهت انتخاب مرجع صدور گواهینامه ISO، بنابراین با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو.

چگونه گواهینامه ایزو فوری صادر می شود؟

ایجاد مستندات استاندارد ایزو و ارائه گزارش ممیزی جزو مراحل اولیه صدور گواهینامه ایزو فوری است. معمولاً شرکت های صادر کننده ایزو، مستندات و الزامات استاندارد ایزو را همراه با گواهینامه ایزو در اختیار متقاضیان قرار می دهند. چنانچه شما بخواهید از شرکت ایزوفرتاک گواهینامه ایزو خود را دریافت کنید، به همراه گواهینامه های ازو درخواستی کلیه مستندات مربوط به حوزه فعالیت شرکت شما، در اختیار شما قرار می گیرد.

ایزو فرتاک

پس ایجاد مستندات براساس حوزه فعالیت که در فرم درخواست ایزو ثبت شده، گواهینامه ایزو صادر می شود.

به طور کلی شرکت ها برای دریافت گواهینامه ایزو می بایست الزامات استاندارد ایزو درخواست شده را پیاده سازی و اسقرار نمایند. سپس توسط یک شرکت ثالث ممیزی شوند و در صورت تایید ممیز گواهینامه ایزو صادر می شود. اما برای اخذ گواهینامه ایزو فوری این فرآیند به صورت اصولی صورت نمی پذیرد و هیچ ممیزی همینطور پیاده سازی انجام نمی شود.

به دلیل اینکه فرآیند اجرا و استقرار الزامات ایزو در شرکت ها به صورت اصولی انجام نمی شود و زیرساخت های دریافت ایزو کامل رعایت نمی شود، شرکت ها مستندات و دستورالعمل های خاصی در مورد استاندارد ایزو دریافت شده ندارند. برخی از نهادهای صادر کننده ایزو بدون ایجاد مستندات گواهینامه ایزو را صادر می کنند. اما برخی از CB ها حتی اگر خصوصی هم باشند، مستندات ایزو را در اختیار متقاضیان می گذراند.

پس پیشنهاد می شود حتماً از شرکت صادر کننده گواهینامه ایزو مستندات استاندارد ایزو مربوط به حوزه فعالیت شرکت و گزارشات ممیزی را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: CB مخفف چیست؟

هزینه اخذ گواهینامه ایزو فوری چقدر است؟

شرکت های بیشماری اقدام به صدور گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام می کنند. این شرکت ها با توجه به بازارسنجی که دارند هر یک قیمت متفاوتی جهت صدور ایزو اعلام می کنند و تماماً ادعا دارند گواهینامه ایزو اصل را آنها صادر می کنند و الباقی مراجع گواهینامه ایزو فیک را صادر می کنند.

همانطور که قبلاً گفته شد گواهینامه ایزو فوری فقط توسط CB های خصوصی و بدون ممیزی صادر می شود. بنابراین هیچ مرجع معتبری اقدام به صدور گواهینامه ایزو فوری نمی کند.  اما ممکن است شما سوال داشته باشید برای صدور گواهینامه ایزو چقدر باید هزینه کنم؟

هزینه اخذ گواهینامه ایزو فوری با توجه به نوع برند بودن مرجع صادر کننده ایزو، زیرساخت های شرکت های درخواست دهنده ایزو، نوع فعالیت شرکت ها و بزرگی یا کوچکی شرکت ها متفاوت است. بنابراین شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو برای اعلام هزینه اخذ گواهینامه ایزو فوری این موضوعات را بررسی می کنند.

ممکن است هر شرکتی قیمت متفاوتی برای صدور ایزو اعلام کند ولی شما می توانید توسط شرکت ایزو فرتاک اقدام به اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام با حداقل هزینه ممکن نمایید. ما ادعا داریم گواهینامه ایزو درخواست شده را در مدت زمان کوتاهی و با کمترین هزینه برای شما دریافت می کنیم.

بیشتر بخوانید: هزینه صدور گواهینامه های ایزو در ایران چقدر است؟

مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو فوری چقدر است؟

مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو فوری بستگی به فرآیند کاری و نیاز متقاضی دارد. معمولاً مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو براساس نیاز و مدت زمان اعلام شده متقاضی اقدام به صدور گواهی ISO می کند. بنابراین شما می توانید از یک روز الی چهار روز کاری گواهینامه ایزو خود را دریافت کنید.

چه شرکت هایی نیاز به اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام دارند؟

شرکت های پیمانکاری، واحدهای تولیدی کوچک، شرکت های بازرگانی، موسسات تجاری و کسب و کارهای کوچک نیاز به اخذ گواهینامه ایزو فوری دارند. نیاز این شرکت ها به گواهینامه ایزو اغلب برای ورود به مناقصه یا موضوع برندینگ و تبلیغات است. برخی از واحدهای تولیدی یا شرکت های بازرگانی برای صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس یا نهایتاً کشورهای اروپایی نیاز به اخذ ایزو دارند.

چگونه گواهینامه ایزو فوری صادر می شود؟

ایجاد مستندات استاندارد ایزو و ارائه گزارش ممیزی جزو مراحل اولیه صدور گواهینامه ایزو فوری است. معمولاً شرکت های صادر کننده ایزو، مستندات و الزامات استاندارد ایزو را همراه با گواهینامه ایزو در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

4 دیدگاه دربارهٔ «اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام»

  1. بازتاب: گواهینامه ایزو مورد نیاز جهت دریافت کد IR - ایزو فرتاک49382

  2. بازتاب: نحوه ی استعلام گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

  3. بازتاب: ISO 20022 چیست تبادل اطلاعات موسسات مالی, اخذ گواهینامه

  4. بازتاب: چرا گواهینامه ایزو 9001 برای همه ی مشاغل ضرورت دارد؟ دریافت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا