گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم

گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم

گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم؟ این ممکن است چالش اغلب متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو باشد. اینکه بدانیم مرجع صادر کننده ایزو باید دارای چه مولفه هایی باشد و نحوه استعلام مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر چگونه است. ما در مقاله “گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم” اطلاعات کاملی در مورد مشخصه های مرجع صدور معتبر در اختیار شما می گذاریم. بنابراین با مطالعه مقاله فوق دغدغه شما برای انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر کمرنگ می شود.

گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم
گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم

صدور گواهینامه می تواند ابزار مفیدی برای افزایش اعتبار باشد، با نشان دادن اینکه محصول یا خدمات شما انتظارات مشتریان شما را برآورده می کند. برای برخی از صنایع، صدور گواهینامه یک الزام قانونی یا قراردادی است. بنابراین انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر ممکن است برای درخواست کنندگان حائز اهمیت باشد.

شما برای انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو باید یکسری از علامت ها و مستندات را از مرجع صادر کننده درخواست کنید. نام مرجع صادر کننده ایزو چیست و اعتبار خود را از چه سازمان اعتبار دهنده ای گرفته است. آیا مرجع صدور گواهینامه ایزو برای صدور گواهینامه ISO در زمینه فعالیت شما تاییدیه سازمان اعتبار دهنده را دریافت کرده است؟

شما چگونه می توانید متوجه شوید که مرجع صادر کننده ایزو معتبر برای صدور گواهینامه ISO درخواستی شما است. قبل از دریافت گواهینامه نامه ایزو تمامی موارد حقوقی و اعتباری مرجع صدور را استعلام بگیرید. برای استعلام در مورد اعتبار مرجع صادر کننده شما می توانید از تیم فنی شرکت ایزو فرتاک مشاوره رایگان بگیرید.

گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم. هم اکنون شروع کنید.

بیشتر بخوانید: اخذ ایزو، صدور ایزو، دریافت ایزو.

شناسایی مرجع صادر کننده ایزو معتبر:

گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم؟ مولفه های شناسایی مرجع صدور ایزو معتبر چیست؟ چگونه باید بفهمیم گواهینامه ایزو دریافت شده معتبر است؟ این ممکن است سوال سازمان شما هم باشد. زمانی که درخواست اخذ گواهینامه ISO را در گوگل سرچ می کنید، موتور جستجوگر گوگل تمامی شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند به شما معرفی می کند.

امکان دارد شما با چند شرکت صحبت کرده باشید. احتمالاً مشاوران تمامی این شرکت ها به شما گفته اند “شرکت ما گواهینامه ایزو معتبر صادر می کند و الباقی فیک هستند”. ممکن است هر یک از این شرکت ها قیمت های متفاوتی به شما اعلام کرده باشند. این باعث سردرگمی شما می شود. و شما این سوال را از خود می پرسید “گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم؟”.

ما در ابتدا می پردازیم به شاخصه های مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر. با ما همراه شوید.

مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر باید چه نشانه هایی داشته باشد؟

گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم؟ مرجع صادر کننده گواهی نامه ISO اختصاراً CB نامیده می شود. CB ها با نام های مختلفی و تحت اعتبار کشورهای متفاوتی در ایران فعالیت می کنند. ممکن است شما با یک شرکت تماس بگیرید و به شما بگویند شما گواهینامه ایزو تحت اعتبار ایران کانادا دریافت می کنید. یا ممکن است مثلاً بگویند شما از IQS تحت اعتبار انگلیس گواهینامه دریافت می کنید.

شناسایی-مرجع-صادر-کننده-ایزو-معتبر
شناسایی-مرجع-صادر-کننده-ایزو-معتبر

شما چگونه می توجه می شوید مرجع صادر کننده ایزو واقعاً تحت اعتبار کانادا یا انگلیس است.

مرجع صدور ایزو باید ابتدا توسط سازمان اعتبار دهنده کشور خودش که عموماً سازمان استاندارد کشورها هستند بر اساس الزامات سیستم مدیریت کیفیت ISO 17021  احراز صلاحیت شده باشد، مجوز صدور گواهی نامه ISO را دریافت کرده باشد. بنابراین مرجع صدور گواهی نامه ISO معتبر باید توسط سازمان اعتبار دهنده خود برگه احراز صلاحیت خود را دریافت کرده باشد و برای شما ارسال نماید.

بنابراین قدم بعدی پس از اطلاع یافتن از نام مرجع صادر کننده ایزو، اطلاع از سازمان اعتبار دهنده به مرجع صدور است. ما در زیر نام سازمان های اعتبار دهنده اصلی که در ایران فعالیت می کنند را به شما می گوییم.

سازمان اعتبار دهنده به CB ها در ایران “مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI)” می باشد. سازمان اعتبار دهنده به CB ها آلمانی DAKKS آلمان می باشد. سازمان اعتبار دهنده به مرجع صدور کانادا SCC می باشد.سازمان اعتبار دهنده به مرجع صدور انگلیسی UKAS می باشد. سازمان اعتبار دهنده به مرجع صدور آمریکایی IAS می باشد.

ممکن است برای شما سوال پیش آید “ما از کجا بدانیم سازمان اعتبار دهنده به CB معتبر است؟”.  این سوال پاسخ بسیار راحتی دارد. وارد سایت انجمن اعتبار دهنده بین المللی IAF (WWW.IAF.NU) شوید. زمانی که وارد سایت شدید به منو IAF MLA Signatoris مراجعه و موس خود را روی این منو قرار دهید. زیر منو باز شده را کلیک نمایید. نقشه کشورهای جهان برای شما به نمایش گذاشته می شود.

کشورهایی که به رنگ آبی پررنگ نشان داده شده اند، سازمان اعتبار دهنده معتبر را به شما معرفی می کنند. برای شما مثالی می زنیم.

مثلاً به شما می گویند گواهینامه ایزو خود را از کانادا دریافت می کنید تحت اعتبار ASCB. شما می خواهید بدانید گواهینامه ایزو صادر شده معتبر است یا خیر. وارد سایت IAF شوید و بر اساس موضوع بالا کشور کانادا را انتخاب و روی نقشه کانادا کلیک نمایید. به پایین نقشه مراجعه کنید. لوگو سازمان اعتبار دهنده در کانادا برای شما به نمایش درآمده است.

سازمان اعتبار دهنده در کانادا SCC است. بنابراین مرجع صدور ایزو که به شما اعلام کرده تحت اعتبار ASCB یعنی فیک است. یک راه خیلی ساده دیگر وجود دارد که اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو را شناسایی کنید.

راه بعدی برای نحوه اعتبار سنجی مرجع صدور ایزو به شرح زیر است.

  1. وارد سایت https://www.iafcertsearch.org/  شوید.
  2. در مونو ها روی منو Certification Bodies کلیک نمایید.
  3. به صفحه سرچ و استعلام مرجع صدور ایزو منتقل می شوید.
  4. نام مرجع صدور را در کادر Certification Body Name تایپ و سرچ کنید.

اگر مشخصات مرجع صدور برای شما به نمایش درآمد یعنی مرجع صدور اعتبار بین المللی دارد و اگر نام مرجع صدور نمایش داده نشد یعنی فیک است.

گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم؟، حتماً توجه کنید. گواهی نامه iso دریافت شده حتما باید توسط سایت مرجع صدور استعلام شود. اخیراً برخی افراد سودجو مراجع اصلی را شناسایی کرده و با مشخصات مرجع صدور ایزو سایت های جعلی در گوگل ایجاد می کنند.

ممکن است نام مرجع صدور ایزو در سایت IAF تایید شود، ولی باید مطمئن شوید که سایت استعلام گواهی نامه ISO معتبر است. برای اعتبار سنجی دامنه سایت استعلام گواهینامه می توانید به مرجع صدور ایمیل ارسال نمایید یا از مشاوران ما کمک بخواهید.

بیشتر بخوانید: از کجا ایزو بگیرم اخذ ایزو معتبر.

گواهینامه ISO معتبر باید چه نشانه هایی داشته باشد؟

گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم؟، تا اینجای مقاله شما در مورد اعتبار سنجی مرجع صدور گواهی نامه ISO مطالعه کریده اید. ممکن است شما سوالاتی در مورد اعتبار سنجی مرجع صدور ایزو داشته باشید. بنابراین شما می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. حال اینکه گواهی نامه ISO چه مشخصه هایی باید داشته باشد؟

گواهینامه-ISO-معتبر-باید-چه-نشانه-هایی-داشته-باشد
گواهینامه-ISO-معتبر-باید-چه-نشانه-هایی-داشته-باشد

گواهینامه ایزو اصلی و معتبر باید دارای نشانه های زیر باشد.

  • نام CB صادر کننده گواهینامه ایزو.
  • نام سازمان اعتبار دهنده به CB.
  • نام انجمن بین المللی IAF.
  • آدرس سایت جهت استعلام گواهینامه ایزو.
  • سرتیفیکیشن نامبر، رجیستری نامبر یا شماره گواهینامه ایزو.
  • آدرس ایمیل مرجع صدور ایزو.
  • شماره EA کد احراز صلاحیت شده مرجع صدور توسط سازمان اعتبار دهنده.
  • شماره ISO دریافت شده مثلا (ISO 9001:2015).

نکات فنی دیگری نیز وجود دارد که یک گواهینامه ISO معتبر باید داشته باشد. مرجع صدور گواهینامه ISO بر اساس EA code بررسی شده توسط سازمان اعتبار دهنده مجوز صدور گواهینامه ایزو را دریافت می کند. مثلاً یک مرجع صدور ممکن است فقط برای صدور گواهینامه ISO 9001 احراز صلاحیت شده باشد. این یعنی اینکه هر گواهینامه دیگری غیر از ایزو 9001 صادر نماید به صورت نان اکریدیت می باشد.

نان – اکریدیت یا لوکال یعنی اینکه مرجع صادر کننده ایزو مجوز صدور گواهینامه ایزو را نداشته است. بنابراین مشخصه های سازمان اعتبار دهنده و انجمن IAF روی گواهینامه ها درج نمی شود. معمولاً مراجع صدور ایزو در ایران می توانند گواهینامه ایزو 9001، گواهینامه ایزو 14001، گواهینامه ایزو 45001، گواهینامه ایزو 5001 و گواهینامه ایزو 3834 را به صورت اکریدیت و معتبر صادر می کنند.

مثلاً گواهینامه ایزو 27001 (سیستم مدیریت امنیت اطلاعات)، گواهینامه ایزو 20000 یا گواهینامه ایزو 29001 به صورت اکریدیت و معتبر در ایران صادر نمی شود. بنابراین مرجع صدور گواهینامه ایزو بر اساس EA کدهای احراز صلاحیت شده و Scope احراز صلاحیت شده می تواند برای متقاضیان گواهینامه ایزو معتبر صادر نماید.

بیشتر بخوانید: صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران.

شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو در ایران:

گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم؟، شما گواهینامه ایزو معتبر از یک مرجعی انگلیسی دریافت می کنید. شما گواهینامه ایزو معتبر و قابل رجییستری از مرجع آلمانی دریافت می کنید. شما گواهینامه ایزو معتبر از کشور ایران کانادا دریافت می کنید. گواهینامه ایزو شما توسط انجمن اعتبار دهنده ASCB تایید می شود. شرکت ما توسط وزارت صنایع و معادن تایید شده است.

شرکت-های-صادر-کننده-گواهینامه-ایزو-در-ایران
شرکت-های-صادر-کننده-گواهینامه-ایزو-در-ایران

این ها کلمات یا جملاتی است که ممکن است شما از مشاوران شنیده باشید. ممکن است هر یک برای صدور گواهینامه ایزو قیمت های متفاوتی را اعلام کرده باشند. ممکن است هر یک برای اثبات ادعای خود دلایل متفاوتی را برای شما بیان کنند یا مدارک متفاوتی را برای شما ارسال کنند. خوب، کدام یک حقایق را بیان می کنند و کدام یک گواهی نامه ایزو معتبر صادر می کنند.

شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو در ایران به دو دسته CB های معتبر و CB های خصوصی تقسیم بندی می شوند. مطمئناً CB های معتبر که توسط IAF تایید شده اند بالاترین سطح اعتبار جهت صدور گواهینامه ISO را دارند. اما CB های خصوصی چگونه فعالیت می کنند و آیا گواهینامه های صادر شده توسط CB های خصوصی اعتبار دارد.

اغلب شرکت های صادر کننده ایزو در ایران به صورت خصوصی ایجاد شده اند. زمانی که با مشاوران مختلف ارتباط برقرار می کنید از کلید واژه های مختلفی همانند چیزی که در بالا اشاره شد استفاده می کنند. حتی برخی از شرکت ها سعی می کنند از عدم اطلاعات متقاضی استفاده کنند و با آپشن ها و مدارک فیکی که ارسال می کنند اعتماد مشتری خود را به دست آورند.

این CB ها تماماً توسط خود شرکت های ایرانی ساخته پرداخته شده اند. این یعنی اینکه یک سایت به زبان انگلیسی در گوگل ایجاد می کنند، گواهی نامه ISO را صادر و کد رجیستری ثبت می کنند و گواهینامه صادر شده توسط سایتی که خودشان ایجاد کرده اند استعلام می شود.

قیمت های متفاوتی جهت صدور گواهینامه ایزو از شما درخواست می کنند. نکته مهم اینکه حتی گواهینامه ایزو صادر شده توسط CB های خصوصی قابلیت استعلام را دارد. بنابراین اینکه گواهینامه ایزو شما استعلام می شود دلیل بر اصل بودن یا معتبر بودن آن نیست.

متاسفانه گواهینامه ایزو صادر شده توسط CB های خصوصی توسط سازمان های داخلی و برخی از کشورهای اطراف تایید می شوند. بنابراین اغلب متقاضیان مخصوصاً شرکت های پیمانکاری برای حضور در مناقصه از همین شرکت های خصوصی گواهینامه ایزو دریافت می کنند.

جهت استعلام مرجع صادر کننده ایزو و استعلام گواهی نامه ISO لطفا با ما در ارتباط باشید.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو از ایزو فرتاک:

ممکن است شما سوال داشته باشید ” گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم”، بنابراین شما دنبال شرکتی هستید که هم شما را راهنمایی کنند که از چه مرجعی گواهینامه ایزو خود را دریافت کنید و هم اینکه مستندات را برای شما ایجاد نمایند.

ایجاد مستندات رایگان
  • مشاوره رایگان جهت پیاده سازی سیستم ایزو

عموماً شرکت های صادر کننده ایزو مشاور جهت پیاده سازی الزامات ایزو در اختیار شما نمی گذارند. این شرکت ها فقط شما را ممیزی می کنند و در صورت تایید گواهینامه ایزو را برای شما صادر می کنند. بنابراین شما به یک مشاور نیاز دارید تا سیستم ایزو را در شرکت شما پیاده سازی نماید. یا حتی ممکن است شما به مستندات ایزو نیاز داشته باشید که پیاده سازی را انجام دهید.

  • مشاوره رایگان جهت انتخاب گواهینامه ایزو

تیم فنی شرکت ایزو فرتاک شما را راهنمایی می کنند جهت انتخاب گواهینامه استاندارد ایزو درخواستی، بنابراین شما می دانید چه استاندارد ایزو یی مورد نیاز شما است. خوب شما می خواهید ایزو معتبر از مرجع صدور اصلی داشته باشید یا گواهی ایزو از شرکت های خصوصی دریافت کنید. این ممکن است برای شما خیلی مهم باشد. اعتبار شما در بازار تجاری خیلی مهم است.

  • مشاوره رایگان جهت انتخاب مرجع صدور ایزو

شما به یک مشاور نیاز دارید تا بر اساس استراتژی و اهداف سازمانی مرجع صادر کننده ایزو را به شما معرفی نماید. دقت کنید که مشاوره ما هیچ هزینه ای برای شرکت ها ندارد. پس از مشاوره رایگان تیم فنی ایزو فرتاک استفاده کنید تا مرجع صدور مناسب با اهداف سازمانی خود را پیدا کنید.

  • اخذ گواهینامه ISO با کمترین هزینه ممکن

هزینه اخذ گواهینامه ISO معتبر برای شما خیلی مهم است. مراجع صدور گواهینامه ایزو که به صورت خصوصی فعالیت می کنند و فاقد اعتبار بین المللی هستند، هزینه صدور گواهینامه ایزو را بالا اعلام می کنند. شما با همین هزینه می توانید گواهینامه ایزو اصلی را دریافت کنید. بنابراین هزینه زیادی برای اخذ گواهینامه ایزو فیک پرداخت نکنید.

مدت زمان دریافت گواهینامه ایزو برای بسیاری از شرکت ها مخصوصاً شرکت های پیمانکاری بسیار مهم است. احتمالاً شما نمی خواهید به دلیل عدم ارائه گواهینامه ایزو مناقصات زیادی را از دست بدهید. شما نیاز به یک مشاور متعهد دارید تا در زمان کوتاهی گواهینامه ایزو درخواستی را به شما بدهد. ما می توانیم مسیر دریافت گواهینامه ISO را برای شما کوتاه تر نماییم.

  • ارائه مستندات استاندارد ایزو و گزارش های مربوط به ممیزی

آیا شما نیاز به مستندات ایزو دارید؟ ما این مستندات را به صورت پیش فرض در سایت خود مکتوب کرده ایم. شما می توانید توسط ما تمامی مستندات ایزو لازم را دانلود کنید. پس نیازی به پرداخت هزینه جهت دانلود مستندات ایزو ندارید. ماکلیه مستندات استاندارد ایزو دریافتی را همراه با گواهینامه در اختیار شما می گذاریم.

“گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم”، با ایزو فرتاک تماس بگیرید.

مقالات مرتبط:

تشخیص گواهینامه اصلی از جعلی.

5 دیدگاه دربارهٔ «گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم»

  1. بازتاب: صدور گواهینامه IFS - ایزو فرتاک49382-021

  2. بازتاب: مرجع صدور گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک49382-021

  3. بازتاب: مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

  4. بازتاب: اخذ فوری گواهینامه ایزو برای پیمانکاران - ایزو فرتاک49382

  5. بازتاب: چرا استاندارد ایزو مهم است؟ 3 استاندارد مهم ISO چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا