اخذ ایزو، صدور ایزو، دریافت ایزو

اخذ ایزو، صدور ایزو، دریافت ایزو، گرفتن گواهی ایزو یا اخذ گواهینامه ایزو. اینها کلمات کلیدی است که متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو در گوگل سرچ می کنند. هدف متقاضیان از سرچ اخذ گواهی ایزو پیدا کردن مرجع صدور است تا با کمترین هزینه ممکن و در سریع ترین زمان ممکن بتوانند گواهینامه ایزو دریافت کنند.

اخذ ایزو، صدور ایزو، دریافت ایزو
اخذ ایزو، صدور ایزو، دریافت ایزو

آیا سازمان شما نیاز به اخذ ایزو دارد؟ ممکن است شما اهداف متفاوتی برای دریافت ایزو داشته باشید. پس مطالعه این مقاله به شما کمک می کند تصمیم بهتری جهت اخذ گواهینامه ایزو بگیرید. با ما همراه شوید.

برای اخذ گواهی ایزو هم اکنون توسط گروه مشاوره ایزو فرتاک اقدام کنید.

چرا باید گواهینامه ایزو بگیریم؟

چرا باید برای اخذ گواهینامه ایزو اقدام کنیم؟ آیا دریافت گواهی ایزو کمکی به کسب و کار من می کند؟

چرا باید گواهینامه ایزو بگیریم؟
https://isofartak.com/

متقاضیان اخذ گواهی ایزو ممکن است هر کدام با توجه به کسب و کار خود اهداف متفاوتی را برای دریافت ایزو ترسیم نمایند.

ممکن است شما یک فروشگاه زنجیره ای داشته باشید و برای فروشگاه اقدام به دریافت ایزو نمایید. احتمالاً هدف شما از اخذ ایزو برای فروشگاه پیدا کردن راهکاری جهت رضایتمندی مشتریان است.

یک فروشگاه فروش آبزیان دریایی در کشور ژاپن اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 22000 و ایزو 9001 کرده است. مبحث ایمنی مواد غذایی و پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت می تواند از اهداف مدیران این فروشگاه باشد.

بیشتر بخوانیم: اخذ گواهینامه ایزو صنایع غذایی.

اگر سازمان شما یک شرکت پیمانکاری است، شما برای حضور در مناقصه نیاز به اخذ گواهی ایزو و ارائه گواهینامه ایزو به کارفرما دارید.

ما در زیر 8 دلیل برای اینکه چرا باید گواهینامه ایزو بگیریم را بررسی کرده ایم. پس با ما همراه شوید.

1- استاندارد سازی در سازمان ها.

اهداف استاندارد سازی عبارتند از:

  • ساده سازی تولید در صنایع مختلف.
  • اطمینان از ثبات و ایمنی محصول.
  • همکاری و سازگاری با صنایع جهانی.

به طور کلی شرکت ها در نتیجه استاندارد سازی مزایای زیادی همانند: فناوری، اقتصادی و اجتماعی غیر قابل انکاری را تجربه می کنند.

2- نیازهای مشتری را برآورده کند.

این یک دلیل خطرناک است. بسیاری از شرکت ها فقط برای برآورده کردن نیاز مشتری، اقدام به دریافت ایزو می کنند. در موارد دیگر، مشتری اعلام می کند که فقط با تامین کنندگان تایید شده تجارت خواهد کرد. بله، ما باید نیازهای مشتری را به طور رضایت بخش، اما به صورت متکثر و مستمر برآورده کنیم. تمرکز فقط بر روی این مزیت، و سود فوری شما، بدون اینکه واقعاً مشتری را بالاتر از همه چیز قرار دهید، در دراز مدت هزینه بسیار بیشتری خواهد داشت.

3- بهبود کیفیت فرآیندها و محصولات.

اتخاذ یک روش استاندارد، مطابق با گواهینامه ISO، تماماً در مورد کیفیت است، حتی زمانی که گواهینامه ISO 9001 نباشد. نتیجه نهایی یک گواهینامه ISO سطح بالاتری از کیفیت برای کل سازمان و برای هر فرآیند متصور می شود.

یک سیستم مدیریتی که به خوبی طراحی شده و به طور موثر پیاده سازی شده باشد، شرکت شما را در مسیر کیفیت حرکت می دهد.

4- فرآیندهای شرکت خود را شرح دهید، درک کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

ISO از شما می خواهد که فرآیندهای خود را با استفاده از معیارهای تجاری شناسایی و توصیف کنید. هدف مدیریت و کنترل بهتر فرآیندهای کسب و کار است. این اهداف در هسته سیستم شما قرار دارند.

معیارها برای درک و ارتباط عملکرد سیستم شما در برابر اهداف شما استفاده می شود. اگر تلاش صادقانه ای برای دریافت گواهینامه ISO داشته باشید، اطلاعات بیشتری در مورد شرکت خود خواهید آموخت.

5- ثبات عملیات خود را بهبود بخشید.

کاهش تنوع در فرآیندهای شما بهترین تعریف از ثبات است. زمانی که محصولی ثابت ارائه می کنید به مشتری شما بهترین خدمات را می دهد: با ابعاد یکسان، وزن یکسان، تحمل ها و خروجی یکسان.

البته مشتریان شما تنوع را نمی پذیرند و شما نیز نباید در محصولات خود مدام تنوع ایجاد کنید. بنابراین چگونه تنوع را کاهش می دهید؟ با افزایش کنترل بر فرآیندهای خود!

کنترل از یک هدف روشن ناشی می شود: جمع آوری داده ها در مورد یک فرآیند و درک چگونگی تنظیم فرآیند برای ثابت نگه داشتن خروجی.  اخذ ایزو، صدور ایزو، دریافت ایزو به این کارها کمک می کند.

6- بهبود کارایی، کاهش ضایعات و صرفه جویی در هزینه.

یک سیستم مدیریت ISO کامل نیست، اما یک سیستم به خوبی اجرا شده به شرکت شما اجازه می دهد تا به کمال نزدیک شود. با بهبود فرآیندهای شما، آنها سازگارتر می شوند و می توانید به طور منظم به اهداف خود دست پیدا کنید و نتایج ملموسی ارائه دهید. همچنین ضایعات را در فرآیندهای خود کاهش خواهید داد.

ضایعات ناشی از بی کیفیتی و ناکارآمدی است و نشان دهنده هدر رفت پول است. ناکارآمدی نتیجه تغییرات و فرآیندهای ناسازگار است. این تغییرات را کاهش دهید و ثبات را بهبود بخشید و ضایعات کمتر و پول بیشتری خواهید داشت.

7- تسهیل همکاری در تجارت.

این واقعیت که ISO به طور گسترده در سطح بین المللی پذیرفته شده است، تحقق تجارت مشترک، تحقیق و توسعه محصولات جدید را تسهیل می کند. اخذ ایزو به شرکت شما اجازه می دهد تا تجارت بین المللی را با اطمینان از سازگاری و تغییر ناپذیری یک محصول یا ورودی مورد استفاده در فرآیند آن انجام دهد.

8- به رسمیت شناخته شدن بین المللی.

در ابتدای این مقاله در مورد اعتبار ISO صحبت کردیم و این عامل را نمی توان نادیده گرفت. دریافت ایزو شرکت شما را در گروهی بسیار منتخب قرار می دهد. همه ما می دانیم که تصویر یک سازمان عامل بسیار مهمی در تجارت است.

بیشتر بخوانیم: تشخیص گواهینامه اصلی از جعلی.

به چه گواهینامه ایزو یی نیاز دارم؟

برخی از متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو از مشاوران سوال دارند که ما باید کدام استاندارد ایزو را دریافت کنیم؟

یا اینکه به چه گواهی نامه ایزو یی نیاز داریم؟

به چه گواهینامه ایزو یی نیاز دارم؟

نوع فعالیت سازمانی شما بسیار مهم است. تمامی کسب و کارها می توانند اقدام به دریافت گواهی ایزو کنند. مهم نیست که کسب و کار شما یک فروشگاه خرده فروشی مواد غذایی باشد، یا اینکه یک شرکت پیمانکاری بزرگ. سازمان یا کسب و کار شما می تواند فارغ از نوع فعالیت و بزرگ یا کوچک بودن گواهینامه ایزو را دریافت کند.

برای اینکه بدانید به چه گواهی نامه ایزو یی نیاز دارید، باید بدانید هر یک از استاندارد های تدوین شده توسط سازمان بین المللی چه اهدافی را دنبال می کند.

ما در زیر چند استاندارد مهم که اغلب کسب و کارها به آن نیاز دارند را برای شما لیست می کنیم.

  • استاندارد ایزو 9001:

ISO 9001:2015 جزو اصلی ترین استاندارد های منتشر شده سازمان بین المللی ISO است. استاندارد ایزو 9001 یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین استاندارد های سازمان ایزو است که معیارهایی را برای رعایت اصول مدیریت کیفیت (QMS) بیان می کند.

کسب و کارها فارغ از نوع کار، یا بزرگی و کوچکی می توانند گواهینامه ایزو 9001 را دریافت کنند. ممکن است شما یک فروشگاه ماهی فروشی داشته باشید یا اینکه یک شرکت بزرگ تجاری باشید. استاندارد ایزو 9001 به شما کمک می کند سیستم مدیریت کیفیت را در سازمان خود نهادینه نمایید.

استاندارد ایزو 22000 می تواند برای کسب و کارهایی که با مواد غذایی درگیر هستند هیجان انگیز باشد. مبحث ایمنی غذا با توجه به مسمومیت های غذایی می تواند بسیار مهم باشد.

ISO 22000 یک استاندارد بین المللی شناخته شده است که رویکرد ISO 9001 برای مدیریت ایمنی مواد غذایی و HACCP را برای تضمین ایمنی مواد غذایی در تمام سطوح ترکیب می کند. این استاندارد نشان می دهد که چگونه یک سازمان می تواند توانایی خود را در کنترل خطرات ایمنی برای اطمینان از ایمن بودن غذا نشان دهد.

صدور گواهینامه ایزو 22000 به مشتریان شما این اطمینان را می دهد که، مواد غذایی خریداری شده کاملاً ایمن بوده و مصرف آن هیچ آسیبی به آن وارد نمی کند. اخذ گواهی نامه ISO 22000:2018 می تواند نام تجاری شرکت شما را ایمن نماید.

ISO 27001 یکی از محبوب ترین استانداردهای امنیت اطلاعات موجود است. گواهینامه معتبر مستقل برای استاندارد در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

اجرای استاندارد ایزو 27001 به شما کمک می کند تا الزامات قوانینی مانند مقررات GDPR اتحادیه اروپا (مقررات عمومی حفاظت از داده ها) و مقررات NIS (شبکه و سیستم های اطلاعاتی) را برآورده کنید. این به کاهش هزینه های مربوط به نقض داده ها کمک می کند.

شرکت هایی که در حوزه IT فعالیت می کنند، شرکت های تعمیر و نگهداری از کامپیوتر، سرور و قطعات کامپیوتر می توانند اقدام به دریافت گواهینامه ایزو 27001 نمایند.

ISO 29001:2020 سیستم مدیریت کیفیت را برای سازمان های عرضه کننده محصولات و خدمات برای صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی تعریف می کند.

برای سازمان هایی که در صنعت نفت و گاز کار می کنند، گواهینامه ISO 29001 یک فرصت قابل توجه برای استانداردسازی و بهبود است. استاندارد ایزو 29001 اولین بار در سال 2003 منتشر شد و توسط ISO و صنعت بین المللی نفت و گاز به رهبری موسسه نفت آمریکا (API) توسعه یافت.

IMS مخفف کلمه Integrated management system (سیستم مدیریت یکپارچه) می باشد. سازمان ها در صورتی می توانند اقدام به اخذ گواهی IMS نمایند که، اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 9001، ایزو 14001 و ایزو 45001 به صورت همزمان کرده باشند.

در نهایت سازمانی که بتواند الزامات سه استاندارد مدیریتی ISO 9001 (سیستم مدیریت کیفیت)، ISO 14001 (سیستم مدیریت محیط زیست) و ISO 45001 سیستم مدیریت بهداشت شغلی را در مجموعه خود پیاده سازی نماید، اصطلاحاً گفته می شود سازمان توانسته یکپارچه سازی نماید.

گواهینامه IMS توسط شرکت های پیمانکار جهت حضور در مناقصات دریافت می شود.

چنانچه فعالیت شرکت شما در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی است، شما نیاز به ایزو 13485 دارید. ISO 13485 الزامات سیستم مدیریت کیفیت در ساخت تجهیزات پزشکی می باشد.

شرکت ها و سازمان هایی که در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی فعالیت دارند می توانند اقدام به دریافت گواهی ایزو 13485 نمایند.

  • ایزو 10004 و ایزو 10002:

فرآیند ارتباط با مشتریان و میزان سنجش رضایت مشتریان بسیار حائز اهمیت می باشد. امروزه با توجه به تعداد زیاد برندهایی که ایجاد شده و بازار رقابتی بین شرکت ها میزان رضایت مشتریان بسیار مهم شده است.

بنابراین سازمان شما می تواند توسط پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 10004 و ایزو 10002 همچنین اخذ گواهینامه مربوطه، فرآیندهای ارتباط با مشتریان را به درستی نشان دهند.

بیشتر بخوانیم: سیستم مدیریت کیفیت (QMS) و موفقیت ویتنام.

شرایط اخذ ایزو چیست؟

شرایط اخذ گواهی ایزو، شرایط صدور مدرک ایزو و یا شرایط دریافت گواهینامه ایزو چیست؟ یا چه مدارکی نیاز است برای دریافت گواهینامه ایزو؟

شرایط اخذ ایزو چیست؟

این سوالی است که اغلب متقاضیان اخذ مدرک ایزو دارند. اینکه برای صدور ایزو به چه مدارکی نیاز داریم. برای سوال به این پرسش، شما باید ابتدا مشخص کنید که از چه مرجعی و تحت اعتبار چه کشوری نیاز به دریافت ایزو دارید.

به طور کلی شرکت ها برای دریافت ایزو باید مدارک و مستندات مربوط به سیستم مدیریت پیاده سازی شده در سازمان خود را ارائه دهند. یک شرکت شخص ثالث به عنوان حسابرس باید مستندات سازمان شما را تایید نماید. سپس شما می توانید گواهی ایزو را دریافت کنید.

استانداردهای بین المللی یک ابزار استراتژیک مهم است که می تواند به شرکت شما کمک کند تا با برخی از چالش های مهم تر خود مقابله کند. در حالی که دریافت گواهینامه ISO شما مستلزم سرمایه گذاری زمان، پول و تلاش است، این امر به شرکت شما امکان می دهد از فرآیندها و کنترل های بهبود یافته بهره مند شود و در عین حال اعتبار بیشتری را نزد مشتریان به شما ارائه دهد.

قبل از اینکه بتوانید گواهینامه ایزو دریافت کنید، ابتدا باید فرآیندهای تولید خود را توسعه داده و مستندسازی کنید تا بتوانید رویه های صحیح را اجرا کنید و اطمینان حاصل کنید که می توانید استانداردهای کیفیت خود را حفظ کنید.

گروه ایزو فرتاک چهار مرحله ضروری از شرایط اخذ ایزو را برای تبدیل شدن به یک کسب و کار دارای گواهی ISO در زیر بیان می کند.

1- سیستم مدیریت خود را توسعه دهید:

  • فرآیندهای اصلی یا تجاری خود را شناسایی کنید.
  • فرآیندهای مستند سازی با مشارکت کارکنان خود را ایجاد کنید.
  • بررسی، تایید و توزیع اسناد برای کسانی که نیاز به دسترسی به اطلاعات دارند.

2- سیستم خود را پیاده سازی کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که مراحل همانطور که در مستندات شما توضیح داده شده است انجام می شود.
  • اطمینان حاصل کنید که کارکنان برای وظایفی که انجام می دهند به درستی آموزش دیده اند.
  • ایجاد سیستم های گزارش دهی موثر برای پوشش بازرسی، آزمایش، اقدامات اصلاحی، اقدامات پیشگیرانه، جلسات بررسی             مدیریت، نظارت بر اهداف، تکنیک های آماری و غیره.
  • در صورت امکان از طریق استفاده از داده های قابل اندازه گیری، اثربخشی فرآیندهای خود را کنترل کنید.
  • بررسی و اقدام برای بهبود در زمینه های مورد نیاز.

3- بررسی کنید که سیستم شما موثر است:

  • انجام ممیزی و بررسی فرآیندها و سیستم برای انطباق و اثربخشی.
  • شناسایی و گزارش نقاط قوت و ضعف سیستم مدیریت.
  • در صورت لزوم اقدام اصلاحی یا پیشگیرانه انجام دهید.

4- سیستم خود را ثبت کنید:

  • سازمان حسابرسی مناسب را برای ثبت نام خارجی انتخاب کنید.
  • اسناد سیستم مدیریت خود را برای بررسی ارسال کنید تا مطمئن شوید که با استانداردهای قابل اجرا مطابقت دارد.
  • برای بررسی توسط حسابرس خارجی آماده شوید تا تأیید کنید که الزامات سیستم برآورده شده است و سیستم مدیریت به طور موثر پیاده سازی شده است.

به طور خلاصه 4 مرحله از شرایط اخذ ایزو را در بالا بیان کرده ایم. اما نکته مهم این است که آیا این 4 مرحله در شرکت های دارنده گواهی ایزو واقعاً ایجاد شده است. شما می توانید برای سازمان خود به راحتی گواهینامه ایزو دریافت کنید. با ما همراه شوید تا شما را راهنمایی کنیم.

مرجع صدور ایزو کیست؟

مرجع صدور ایزو و اعتبار گواهینامه ایزو چالش بعدی متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو می باشد. اغلب این سوال را دارند که از کجا ایزو بگیریم که معتبر باشد؟

مرجع صدور ایزو کیست؟

زمانی که شما در گوگل کلماتی مانند اخذ ایزو، صدور ایزو، دریافت ایزو یا اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت را سرچ می کنید، موتور جستجوگر شرکت ها و سایت های بسیار زیادی را به شما معرفی می کند.

وقتی شما با مشاوران این شرکت ها صحبت می کنید، هر کدام سعی می کنند خدمات بیشماری به شما ارائه دهند تا شما را به عنوان مشتری ایزو جذب کنند. خرید ایزو در ایران کار سختی نیست و شما می توانید به راحتی اقدام به دریافت ایزو نمایید. حتی گواهینامه ایزو معتبر.

ما میخواهیم اطلاعات دقیقی در اختیار شما بگذاریم تا بتوانید اعتبار مرجع صدور ایزو را شناسایی کنید.

متقاضیان گواهینامه ایزو کلمه IAF را توسط مشاوران ایزو بسیار می شنوند. IAF انجمن اعتبار دهنده بین المللی است که نهاد های اعتبار دهنده را در هر کشور مشخص می کند.

این خیلی مهم است که شما بدانید گواهینامه ایزو یی که دریافت می کنید تحت اعتبار چه کشوری است. و نکته مهم تر اینکه آیا مرجع صدور ایزو دارای مجوز صدور ایزو از سازمان اعتبار دهنده کشور خودش است؟

سازمان های اعتبار دهنده کشور ها اختصاراً AB نامیده می شوند. مثلاً AB کشور ایران مرکز ملی تایید صلاحیت ایران یا NACI است. AB کشور آلمان AB، DAKKS کشور انگلیس AB، UKAS کشور کانادا SCC، برای ایتالیا ACCREDIA می باشد.

مرجع صدور ایزو اختصاراً CB نامیده می شود. CB های بسیاری داخل ایران گواهینامه ایزو را صادر می کنند. مهمترین موضوعی که باید توجه داشته باشید اینکه، CB ها داخل ایران به دو دسته معتبر و فیک تقسیم می شوند.

CB های معتبر باید توسط سازمان اعتبار دهنده کشور خود همینطور انجمن اعتبار دهنده IAF معرفی شوند. ولی CB های جعلی عموماً توسط ASCB یا سایت های دیگر معرفی می شوند. مقاله نحوه تشخیص گواهینامه ایزو اصلی از جعلی را مطالعه نمایید.

ممکن است مشاوران ایزو به شما بگویند گواهینامه ایزو از کشور آلمان، کانادا، انگلیس یا ایتالیا دریافت می کنید. برای اینکه بدانید مرجع صدور ایزو معتبر است کار بسیار راحتی دارید.

ما برای شما مثالی میزنیم.

شما باید بدانید مرجع صدور ایزو تحت اعتبار چه کشوری اقدام به صدور ایزو می کند. کار راحتی دارید. ابتدا وارد سایت WWW.IAF.NU شوید. سپس در منو IAF MLA Signatories کشور اعتبار دهنده را مشخص و کلیک نمایید.

سایت سازمان اعتبار دهنده در اختیار شما است و با کلیک روی دامنه سایت، وارد سایت سازمان اعتبار دهنده می شوید. حالا نام CB را در سایت جستجو کنید. چنانچه سایت به شما تاییدیه مرجع صدور را داد، یعنی گواهینامه ایزو شما معتبر است و چنانچه اطلاعاتی از CB مشاهده نکرده اید یعنی مرجع صدور جعلی است.

در مورد اعتبار مرجع صدور ایزو به شما مشاوره رایگان می دهیم. فقط کافی است با شماره تلفن ایزو فرتاک ارتباط برقرار نمایید و با مشاوران ایزو ما صحبت کنید.

از کجا اقدام به دریافت ایزو کنم؟

از کجا اقدام به اخذ گواهینامه ایزو نماییم. این سوالی است که برای شما هم ممکن است به وجود آمده باشد.

با توجه به اینکه نهادهای صدور گواهینامه ایزو بسیاری در ایران به وجود آمده اند، اغلب متقاضیان ایزو سردرگم می شوند که از کجا گواهینامه ایزو بگیرند. اخذ گواهینامه ایزو با هزینه کم و در مدت زمان کوتاه تر درخواست تمامی شرکت ها است. بنابراین ابتدا شما باید مرجع صدور گواهینامه ایزو را مشخص کنید.

آیا گواهینامه معتبر ایزو تحت اعتبار IAF نیاز دارید؟ یا اینکه صرفاً فقط یک برگه کاغذ می خواهید که در مناقصه تایید شود. این دو با هم متفاوت است.

از ایزو فرتاک گواهینامه ایزو خود را دریافت کنید. مزایای اخذ گواهینامه ایزو از ایزو فرتاک به شرح زیر می باشد.

  • مجموعه ایزو فرتاک مرجع صدور گواهینامه ایزو نیست، بلکه شرکت ایزو فرتاک در حوزه مشاوره پیاده سازی سیستم مدیریت فعالیت دارد. بنابراین شما می توانید همزمان با اخذ گواهینامه ایزو از مزایای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت به صورت رایگان استفاده نمایید.
  • سازمان شما می تواند توسط مراجع مختلفی از ایزو فرتاک گواهینامه ایزو بگیرد. ما با چند سازمان بین المللی در ارتباط هستیم برای صدور گواهینامه ایزو. بنابراین شما انتخاب های فراوانی برای انتخاب مرجع صدور دارید.
  • ایزو فرتاک مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو را برای شما کوتاه می کند.
  • سازمان شما می تواند با کمترین هزینه ممکن اقدام به اخذ گواهینامه ایزو کند. بنابراین نیاز نیست برای اخذ گواهینامه ایزو جعلی هزینه بالایی پرداخت کنید.
  • کلیه مستندات استاندارد ایزو به صورت رایگان در اختیار شما است. بنابراین برای اخذ گواهینامه ایزو نیاز نیست مستندات ایزو را خریداری کنید.
  • ما می توانیم در حوزه های دیگری که سازمان شما به آن نیاز دارد همانند، اخذ گواهینامه CE، اخذ گواهینامه صلاحیت از اداره کار، اخذ گواهینامه رتبه پیمانکاری و اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار به شما کمک کنیم.

بیشتر بخوانیم: دانلود رایگان مستندات ایزو.

هزینه دریافت ایزو چقدر است؟

هزینه اخذ گواهینامه ایزو چقدر است؟ مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو چقدر است؟

هزینه دریافت ایزو چقدر است؟

برای اینکه بدانید اخذ گواهینامه ایزو چقدر برای سازمان شما هزینه دارد، باید ابتدا در مورد انتخاب مرجع صدور ایزو اطلاعاتی داشته باشید.

سازمان ها برای اخذ گواهینامه ایزو می توانند توسط CB های خصوصی که گواهینامه ایزو فیک را صادر می کنند با حداقل هزینه ممکن گواهینامه ایزو را دریافت کنند. معمولا شرکت ها برای حضور در مناقصات از این شرکت ها گواهینامه ایزو دریافت می کنند.

به طور کلی هزینه دریافت ایزو به شرح زیر می باشد.

قیمت اخذ گواهینامه ایزو چند است؟

هزینه های توسعه و ثبت یک سیستم مدیریت رسمی و اخذ گواهینامه ایزو معتبر بسته به اندازه و پیچیدگی سازمان و فرآیندهای داخلی شما متفاوت است.

    اول: هزینه های توسعه، یعنی زمان صرف شده برای مستندسازی و پیاده سازی سیستم وجود دارد.

    دوم: آموزش کارکنان برای تهیه اسناد و مدارک لازم و برنامه ریزی و اجرای ممیزی های داخلی موثر هزینه هایی دارد.

    سوم: هزینه ثبت نام که شامل انجام ممیزی و ثبت سیستم مدیریت می باشد وجود دارد. هزینه بستگی به تعداد مکان ها، محدوده کار، تعداد شیفت ها و غیره دارد.

شما می توانید با استفاده از مشاور شرکت ایزو فرتاک برخی از این هزینه ها را کاهش دهید، به خصوص که این امر خطر شروع مسیر اشتباه یا از دست دادن الزامات حیاتی استاندارد را کاهش می دهد.

به عنوان یک دستورالعمل کلی، معمولاً از زمان آغاز به کار تا ثبت نام یک هفته تا دو ماه طول می کشد که میانگین آن 30 روز کاری است.

با توجه به بلوغ سیستم مدیریت موجود شما، اندازه و پیچیدگی سازمان شما و دامنه ثبت نام، برای پیاده سازی یک سیستم مدیریت رسمی بین یک میلیون تا پنج میلیون تومان هزینه خواهد داشت، به علاوه هزینه های ممیزی ثبت نام که معمولا بین یک میلیون تا دو میلیون تومان است.  

بیشتر بخوانیم: اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت در مناقصات.

بیشتر بخوانیم: مبارزه با فساد با استاندارد های ISO.

به چه گواهینامه ایزو یی نیاز دارم؟

استاندارد ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیت)، استاندارد ایزو 22000 (سیستم مدیریت ایمنی غذا)، استاندارد ایزو 14001 (سیستم مدیریت محیط زیست)، استاندارد ایزو 45001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی)، اخذ گواهینامه IMS (سیستم مدیریت یکپارچه شامل ایزو 9001، ایزو 14001 و ایزو 45001)، استاندارد ایزو 27001 (سیستم مدیریت امنیت اطلاعات)، استاندارد ایزو 50001 (سیستم مدیریت انرژی)، استاندارد ایزو 29001 (سیستم مدیریت در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی)، استاندارد ایزو 13485 (سیستم مدیریت کیفیت در تجهیزات پزشکی)

گواهینامه ایزو معتبر از کجا دریافت کنیم؟

برای اعتبار سنجی گواهینامه ایزو و تعیین اعتبار گواهی ایزو دریافت شده باید به دو نکته توجه کنید. اعتبار مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو و برند مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو. مرجع صدور ایزو می بایست حتما توسط انجمن اعتبار دهنده IAF تایید شود و فقط مراجعی که توسط IAF تایید می شوند اعتبار بین المللی دارند و الباقی همانند ASCB به صورت خصوصی ایجاد شده اند.
نکته دوم سطح برندینگ و شناخت بین الملل از مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو است. هرچه تعداد نمایندگی های مرجع صدور گواهی ایزو در سطح بین الملل بیشتر باشد، مرجع صدور گواهینامه ارزش برندینگ بالاتری دارد. بنابراین دریافت ایزو از این مراجع بلحاظ شناخت بین المللی ارزش افزوده برای شرکت ها دارد. جهت کسب اطلاعات در مورد مرجع صدور ایزو می توانید با ایزو فرتاک ارتباط برقرار کنید.

15 دیدگاه دربارهٔ «اخذ ایزو، صدور ایزو، دریافت ایزو»

  1. بازتاب: اخذ گواهینامه ایزو 9001 معتبر تحت اعتبار IAF - ایزو فرتاک493

  2. بازتاب: اعتبار گواهینامه های ایزو تحت اعتبار IAS - هوداک سیستم فرتاک0

  3. بازتاب: مرجع صدور گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک49382-021

  4. بازتاب: استاندارد امنیت فناوری اطلاعات، ایزو 27018 - مرکز مشاوره ایران گواه021

  5. بازتاب: هزینه صدور گواهینامه های ایزو در ایران - ایزو فرتاک021-49382

  6. بازتاب: اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت های تولیدی - هوداک سیستم فرتاک0

  7. بازتاب: مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

  8. بازتاب: اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام - ایزو فرتاک49382-021

  9. بازتاب: شرایط تمدید گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

  10. بازتاب: نحوه ی استعلام گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

  11. بازتاب: گواهینامه ایزو مورد نیاز جهت دریافت کد IR - ایزو فرتاک49382

  12. بازتاب: اخذ فوری گواهینامه ایزو برای پیمانکاران - ایزو فرتاک49382

  13. بازتاب: گرفتن ISO برای شرکت - ایزو فرتاک021-49382 اخذ ایزو ارزان

  14. بازتاب: ممیزی ایزو چیست؟, 5 نکته برای آماده سازی - ایزو فرتاک

  15. بازتاب: چرا استاندارد ایزو مهم است؟ 3 استاندارد مهم ISO چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا