مرجع صدور گواهینامه ایزو

مرجع صدور گواهینامه ایزو

مرجع صدور گواهینامه ایزو کیست و از کجا باید گواهینامه ایزو معتبر دریافت کرد؟

مرجع صدور گواهینامه ایزو کیست و از کجا باید گواهینامه ایزو معتبر دریافت کرد؟. این مهمترین چالش متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو است. اینکه آیا گواهینامه ایزو صادر شده معتبر است و هزینه ای که برای دریافت ایزو انجام داده اند ارزشش را داشته است. کارشناسان شرکت ایزو فرتاک خیلی ساده و روان این چالش شما را برطرف می کنند. فقط تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و چنانچه سوال یا ابهامی در مورد اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو بود می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. مشاوره ما رایگان است.

مرجع صدور گواهینامه ایزو
مرجع صدور گواهینامه ایزو

توسط مقاله مرجع صدور گواهینامه ایزو به موضوعات زیر می پردازیم.

  • مرجع صدور گواهینامه ایزو کیست؟
  • نحوه ی اعتبارسنجی مرجع صدور گواهینامه ایزو.
  • مرجع صدور گواهینامه ایزو در ایران کیست؟
  • آیا گواهینامه ایزو دارای کد رجیستری نامبر قابل معتبر است؟

گواهینامه ایزو مدرکی است که روند اجرایی سازمان دریافت کننده گواهینامه ایزو را بر اساس الزامات تعریف شده سازمان بین المللی ISO تایید می کند. بنابراین، متقاضیان بیشماری درخواست اخذ گواهینامه ایزو را دارند. شرکت ها، سازمان ها و کسب و کارهای مختلف جهت ورود به مناقصات، اعتبارسنجی یا ایجاد مزیت رقابتی برای محصولات خود اقدام به دریافت گواهینامه ایزو می کنند. اما عموماً متقاضیان اطلاعات دقیقی در مورد مرجع صدور گواهینامه ایزو و اعتبار مراجع صادر کننده گواهی ایزو ندارند.

گواهینامه ایزو می تواند مهمترین مدرک شرکت و کسب و کارها باشد. بنابراین اعتبار مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو همچنین معتبر بودن گواهی ایزو می تواند برای کسب و کار شما یک ارزش افزوده بسیار مهم داشته باشد. برای همین هست که اغلب متقاضیان درخواست دارند گواهی ایزو صادر شده دارای کد رجیستری نامبر باشد و قابلیت استعلام از طریق سایت را داشته باشد.

دریافت گواهینامه ایزو می تواند برای شرکت ها و کسب و کارها مزیت های بیشماری داشته باشد. برآورده کردن نیاز مشتریان یکی از مهمترین مزیت های اخذ ایزو است. با دریافت گواهی ایزو کسب و کارها نه تنها از مزایای کوتاه مدت بهره مند می شوند، بلکه در دراز مدت نیز قابلیت بازار پذیری خود را افزایش می دهند. با داشتن گواهینامه ISO یک شرکت می تواند کیفیت را از طریق بهبود مستمر فرآیندهای کاری و اجرایی خود به رخ رقبای خود بکشد.

زمانی که شما موفق به دریافت گواهینامه ایزو شده اید، می توانید فرآیندهای خدماتی و یا محصولات خود را تبلیغ کنید و شرکای تجاری شما برای قرارداد بستن با شرکت شما نیالز به این گواهی ISO دارند. پس بنابراین مزایای زیادی است که می تواند شما را ترغیب به اخذ گواهینامه ایزو کند. پس شناسایی مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر می تواند برای شما بسیار مهم باشد.

ما به شما آموزش می دهیم که چگونه مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر را شناسایی کنید.

مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه زمان شما را خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخذ گواهینامه ایزو توسط مراجع مورد تایید نظام تایید صلاحیت ایران.

مرجع صدور گواهینامه ایزو کیست؟

برخی از متقاضیان سوال دارند که چه شرکتی گواهینامه ایزو را صادر می کند، یا اینکه آشما می توانید گواهینامه ایزو صادر کنید؟. این خیلی مهم است که شما بدانید مرجع صدور گواهینامه ایزو کیست و مراجع صادر کننده باید چه شاخصه هایی داشته باشند.

ایزو-فرتاک

مرجع صدور گواهینامه ایزو (CB)

مرجع صدور گواهینامه ایزو اصطلاحاً CB نامیده می شود. CB مخفف Certificartin Body یعنی بدنه صدور است. بنابراین مرجع صدور گواهینامه ایزو CB نامیده می شود. CB ها با نام های تجاری مختلفی و تحت اعتبار کشورهای متفاوتی اقدام به صدور گواهینامه ISO می کنند. بنابراین، CB ممکن است تحت اعتبار کشور انگلستان، آلمان، کانادا یا حتی ایران تاییدیه صدور گواهینامه ایزو معتبر را دریافت کرده باشد.

نکته مهمی که باید متقاضیان توجه کنند اینکه، CB ها توسط چه سازمان هایی تایید می شوند و نحوه تایید (اعتبارسنجی CB ها) چگونه است.

سازمان اعتباربخشی بین المللی (AB)

CB ها براساس استاندارد سیستم مدیریت ISO/IEC 17021 باید تاییدیه صدور گواهینامه ایزو را دریافت کرده باشند. بنابراین CB ها باید توسط سازمان اعتباربخشی کشور خودشان برای صدور گواهینامه ایزو معتبر تایید صلاحیت شوند. سازمان های اعتباربخشی می توانند سازمان های استاندارد کشورها باشد که اختصاراً به آنها AB گفته می شود. بنابراین AB ها سازمان های اعتباردهنده کشورها هستند که مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو را مشخص می کنند.

مثلاً AB معتبر کشور ایران، مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) می باشد. ممکن است شما سوال داشته باشید که لیست AB های معتبر را کجا می توانید بررسی کنید. یا اینکه از کجا بدانید AB کشورهای دیگر چه سازمان هایی هستند.

انجمن اعتباربخشی بین المللی (IAF)

برای بررسی اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو شما نیاز دارید بدانید که، مرجع صادرکننده ایزو توسط چه سازمان اعتبار دهنده ای تایید صلاحیت شده است. اما نمی دانید سازمان اعتبار دهنده هر کشور کیست؟ این موضوع خیلی ساده است.

سازمان بین المللی (ISO) برای نظم دهی به سازمان های اعتباربخشی و موضوعات دیگر یک انجمن اعتباربخشی بین المللی به وجود آورده است. انجمن اعتباربخشی بین المللی اختصاراً IAF نامیده می شود. IAF مخفف کلمه International Accreditation Froum می باشد. بنابراین شما با ورود به سایت WWW.IAF.NU 64 کشور را ملاحضه می کنید. با کلیک بر روی هر کشور، سازمان اعتباربخشی همان کشور معرفی می شود و لینک ورود به سایت سازمان اعتباردهنده در اختیار شما قرار می گیرد.

برای شما مثالی می زنیم. شما با یک شرکت تماس میگیرید و تقاضای دریافت گواهینامه ایزو 9001 دارید. از مشاور این شرکت سوال کنید که نام مرجع صدور گواهینامه ایزو کیست و AB تایید کننده مرجع صدور کیست. مثلاً به شما می گویند مرجع صادرکننده IEQM است و تحت اعتبار کانادا فعالیت می کند. شما اکنون می خواهید متوجه شوید که آیا مرج صدور گواهینامه ایزو (IEQM) اعتبار اصلی و بین المللی را دارد.

وارد سایت IAF شوید و کشور کانادا را انتخاب کنید. AB کشور کانادا SCC است. بنابراین اگر به شما گفته اند مرجع صدور ایزو تحت اعتبار ASCB است بدانید که این AB (ASCB) جزو نهادهای اعتبار دهنده خصوصی است. پس بنابراین IEQM فاقد اعتبار بین المللی است.

یه مسیر خیلی ساده تر برای استعلام و اعتبارسنجی مرجع صدور گواهینامه ایزو دارید. با ما تماس بگیرید تا نحوه بررسی اعتبارسنجی مرجع صدور گواهینامه ایزو را با هم بررسی کنیم. ما به عنوان مشاور از انتخاب مرجع صدور ایزو تا دریافت گواهینامه ایزو در کنار شما هستیم و این مسیر را برای شما ساده تر و کم هزینه تر می کنیم.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر بابت بررسی اعتبار و اصالت گواهینامه ایزو معتبر مقالات زیر را مطالعه کنید.

نحوه اعتبار سنجی مرجع صدور گواهینامه ایزو چگونه است؟

ممکن است شما برای دریافت گواهینامه ایزو توسط موتور جستجوگر گوگل سرچ کنید “اخذ گواهینامه ایزو“. گوگل شرکت های بیشماری به شما معرفی می کند که تماماً ادعا می کنند گواهینامه ایزو معتبر را صادر می کنند. ممکن است هر یک از این شرکت ها قیمت های متفاوتی به شما اعلام کنند. بنابراین، برای شما سوال به وجود می آید “چرا هر یک از شرکت ها برای صدور ایزو یک قیمت متفاوت اعلام می کنند”.

مزایای دریافت گواهینامه ISO

ما در بالا برای شما توضیح دادیم اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو توسط چه نهاد و سازمانی تایید می گردد. چنانچه مرجع صدور ایزو تحت اعتبار انجمن IAF فعالیت کند، اصطلاحاً اعلام می شود شما گواهینامه ایزو معتبر را دریافت کرده اید. اما چنانچه هر سازمان اعتبار دهنده یا AB دیگری غیر از IAF به مرجع صدور ایزو اعتبار دهد، اصطلاحاً مرجع صدور ایزو به صورت خصوصی فعالیت می کند.

CB های خصوصی بیشماری در ایران تاسیس شده و اقدام به صدور ایزو می کنند. برخی از شرکت ها ادعا دارند شما گواهینامه ایزو از کشور آلمان، کشور انگلیس یا کانادا دریافت می کنید. در صورتیکه که هیچ یک از این CB ها توسط سازمان اعتباربخشی کشورهای فوق تایید نشده باشند، یعنی اینکه به صورت خصوصی ایجاد شده اند.

اما مسیر ساده تری برای بررسی اعتبار مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو می باشد. وارد سایت WWW.IAFCERTSEARCH.ORG شوید. سپس روی منو Certification Body کلیک کنید تا وراد صفحه سرچ شوید. در صفحه سرچ نام CB را جستجو کنید. اگر تایید شد یعنی مرجع صادر کننده اصلی است و اگر تایید نشد یعنی مرجع صدور گواهینامه ایزو به صورت خصوصی ایجاد شده است.

توجه کنید که مرجع صدور ایزو برای اسکوپ کاری شما و استاندارد ایزو درخواست شده توسط شما Accredited  شده باشد. ممکن است مرجع صدور برای استاندارد ایزو درخواست شده توسط شما معتبر نباشد. بنابراین شما می توانید برای اعتبارسنجی مرجع صدور گواهینامه ایزو با کارشناسان شرکت ایزو فرتاک در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: نحوه تشخیص گواهینامه ایزو اصلی از جعلی چگونه است؟

مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر در ایران:

برخی از متقاضیان سوال دارند چه نهادهایی در ایران گواهینامه ایزو معتبر صادر می کنند. برای شناسایی CB های ایرانی که اقدام به صدور گواهینامه ایزو معتبر می کنند فقط کافی است که وارد سایت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) شوید. مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، AB تایید شده ایران است که توسط IAF احراز صلاحیت شده است. اما CB های دیگری در ایران گواهینامه ایزو معتبر را صادر می کنند که تحت اعتبار سازمان های اعتباربخشی بین المللی دیگری غیر از NACI هستند.

مرجع صدور گواهینامه ایزو (GCERTI) یکی از این CB ها است که تحت اعتبار IAS اقدام به صدور ایزو می کند. CB های دیگری نیز همانند جی سرتی در ایران فعال هستند که ممکن است هر یک توسط یک AB معتبر تاییدیه صدور گواهینامه ایزو را داشته باشند. نکته مهمی که باید توجه کنید اینکه، CB های خارجی نمی توانند برای شرکت های داخل ایران گواهینامه ایزو با لوگو انجمن IAF و لوگو سازمان اعتباردهنده صادر کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نهادهای صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر داخل ایران با ما در ارتباط باشید. شرکت ایزو فرتاک صادر کننده گواهینامه ایزو نیست، بلکه به عنوان مشاور و کارساز اخذ ایزو می تواند برای متقاضیان گواهینامه ایزو دریافت کند. بنابراین ما می توانیم مسیر دریافت گواهینامه ایزو را برای شما ساده تر کنیم و به شما مشاوره رایگان بدهیم از چه مرجعی گواهینامه ایزو معتبر و ارزان دریافت کنید.

آیا صرف اینکه گواهینامه ایزو دارای کد رجیستری نامبر باشد، معتبر است؟

برخی از متقاضیان اعلام می کنند که فلان شرکت به ما گفته گواهینامه دارای کد رجیستری نامبر یا دارای کد استعلام AB است. پس چون گواهینامه قابل استعلام است، معتبر است. این تفکر اشتباهی است که برخی از متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو دارند. صرف اینکه شما را ممیزی کنند و سپس گواهینامه ایزو صادر شود یا گواهینامه ایزو قابل استعلام باشد، دلیل بر معتبر بودن گواهینامه ایزو نیست.

تمامی گواهینامه های ایزو (یی) که در ایران توسط CB ها صادر می شود قابلیت استعلام را دارد. بنابراین استعلام گواهینامه ایزو دلیل بر اصل بودن گواهینامه نیست. تنها تاییدیه انجمن IAF و استعلام گواهینامه از طریق سایت IAF دلیل بر معتبر بودن مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

مرجع صدور گواهینامه ایزو کیست؟

مرجع صدور گواهینامه ایزو اصطلاحاً CB نامیده می شود. CB مخفف Certificartin Body یعنی بدنه صدور است. بنابراین مرجع صدور گواهینامه ایزو CB نامیده می شود. CB ها با نام های تجاری مختلفی و تحت اعتبار کشورهای متفاوتی اقدام به صدور گواهینامه ISO می کنند. بنابراین، CB ممکن است تحت اعتبار کشور انگلستان، آلمان، کانادا یا حتی ایران تاییدیه صدور گواهینامه ایزو معتبر را دریافت کرده باشد.

نحوه اعتبار سنجی مرجع صدور گواهینامه ایزو چگونه است؟

ممکن است شما برای دریافت گواهینامه ایزو توسط موتور جستجوگر گوگل سرچ کنید “اخذ گواهینامه ایزو“. گوگل شرکت های بیشماری به شما معرفی می کند که تماماً ادعا می کنند گواهینامه ایزو معتبر را صادر می کنند. ممکن است هر یک از این شرکت ها قیمت های متفاوتی به شما اعلام کنند. بنابراین، برای شما سوال به وجود می آید “چرا هر یک از شرکت ها برای صدور ایزو یک قیمت متفاوت اعلام می کنند”.

15 دیدگاه دربارهٔ «مرجع صدور گواهینامه ایزو»

  1. بازتاب: هزینه صدور گواهینامه های ایزو در ایران - ایزو فرتاک021-49382

  2. بازتاب: اخذ گواهینامه ایزو برای ورود به وندور شرکت نفت - هوداک سیستم فرتاک0

  3. بازتاب: مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

  4. بازتاب: اخذ ایزو برای هتل ها و رستوران ها - مرکز مشاوره ایران گواه02

  5. بازتاب: شرایط تمدید گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

  6. بازتاب: نحوه ی استعلام گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

  7. بازتاب: گواهینامه ایزو مورد نیاز جهت دریافت کد IR - ایزو فرتاک49382

  8. بازتاب: اخذ فوری گواهینامه ایزو برای پیمانکاران - ایزو فرتاک49382

  9. بازتاب: گرفتن ISO برای شرکت - ایزو فرتاک021-49382 اخذ ایزو ارزان

  10. بازتاب: استاندارد ایزو مربوط به اتاق تمیز چیست - ایزو فرتاک49382

  11. بازتاب: ممیزی ایزو چیست؟, 5 نکته برای آماده سازی - ایزو فرتاک

  12. بازتاب: گواهینامه محصول چیست؟ 5 مزیت دریافت گواهینامه برای محصول

  13. بازتاب: چرا استاندارد ایزو مهم است؟ 3 استاندارد مهم ISO چیست؟

  14. بازتاب: IEC مخفف چیست؟, 2 استاندارد ISO مهم با همکاری IEC

  15. بازتاب: گواهینامه ایزو مربوط به صنایع نساجی، فرش دستبافت و قالی چیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا