مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو

مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو

مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو همچنین مشاوره رایگان جهت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو توسط شرکت ایزو فرتاک انجام می شود.

مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو همچنین مشاوره رایگان جهت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو موضوعی است که برخی از شرکت های متقاضی ایزو توسط موتور جستجوگر گوگل سرچ می کنند. تیم کارشناسی شرکت ایزو فرتاک این آمادگی را دارد که در مورد اخذ گواهینامه ایزو و پیاده سازی استاندارد ایزو به متقاضیان مشاوره رایگان دهد.

مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو
مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو

اما متقاضیان دریافت ایزو باید بدانند که چرا نیاز به دریافت گواهینامه ایزو دارند یا اینکه اگر می خواهند الزامات استاندارد ایزو را در مجموعه خود پیاده سازی کنند، هدف از پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو چیست؟. ما از طریق مقاله “مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو” به موضوعات اعلام شده می پردازیم.

شما می توانید با مطالعه مقاله فوق اطلاعات جامعی در مورد روند دریافت گواهینامه ایزو همچنین مراحل پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو اطلاعات جامعی را به دست آورید. چنانچه جهت بررسی ابهامات نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید می توانید با شرکت ایزو فرتاک تماس بگیرید. کارشناسان شرکت ایزو فرتاک کاملاً متعهد بوده و به شما مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو یا روند پیاده سازی الزامات ایزو را ارائه می دهند.

توسط این مقاله موضوعات زیر بررسی می شود.

  • مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو.
  • مشاوره رایگان جهت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو.

مطالعه این مقاله 7 دقیقه زمان شما را می گیرد.

بیشتر بخوانید: هزینه صدور گواهینامه ایزو چقدر است؟

دریافت مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو:

کارشناسان شرکت ایزو فرتاک روزانه جوابگوی سوالات بیشمار شرکت های متقاضی اخذ ایزو  می باشند. مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو توسط شرکت ایزو فرتاک صورت می پذیرد.  اما شرکت های متقاضی ایزو چه ابهاماتی برای دریافت گواهینامه ایزو دارند. عموماً استعلام گواهینامه ایزو همچنین برای برخی از متقاضیان اعتبار گواهینامه ایزو بسیار اهمیت دارد. شما باید متوجه باشید که استعلام گواهینامه ایزو با اعتبارگواهینامه ایزو کاملاً متفاوت است.

مرجع صدور گواهینامه ایزو
مرجع صدور گواهینامه ایزو

معمولاً توسط مشاوران ایزو به متقاضیان اخذ ایزو القاء می شود، چنانچه گواهینامه ایزو قابل استعلام باشد و دارای کد رجیستری نامبر، گواهینامه ایزو معتبر است. در صورتی که این موضوع به هیچ عنوان صادقانه بیان نمی شود. در حقیقت گواهینامه ایزو معتبر باید دارای یکسری از شاخصه ها باشد که کد رجیستری و استعلام گواهینامه ایزو توسط سایت یکی از شاخصه های گواهینامه ایزو معتبر است.

اما گواهینامه ایزو معتبر باید دارای چه شاخصه هایی باشند.

اولین قدم برای اعتبارسنجی گواهینامه ایزو، اعتبار مرجع صادر کننده ایزو است. روزانه تعدادی از شرکت ها یا مدیران کسب و کارها با شرکت ایزو فرتاک تماس می گیرند و اخذ مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو بهره مند می شوند. منتها برخی از متقاضیان با توجه به مشاوره ای که می شوند فریب شرکت های سودجو را می خورند و صرف اینکه فلان شرکت تندیس مدیران برتر می دهد یا اینکه مرجع صدور گواهینامه ایزو، گواهینامه مدیریتی بیشتری ارائه می دهد، اقدام به اخذ گواهینامه ایزو نامعتبر با هزینه بالا می کنند.

اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو به نحوه استعلام گواهینامه ایزو صادر شده نیست. همچنین اعتبار گواهینامه ایزو به کد رجیستری نامبر درج شده روی مدرک نیست. اعتبار مرجع صدور ایزو توسط سازمان اعتباربخشی کشور خودش مشخص می شود.

مرجع صدور گواهینامه ایزو اختصاراً CB نامیده می شود. CB ها همان نهادهای صادر کننده گواهینامه ایزو هستند که با نام های تجاری مختلفی در ایران یا دیگر کشورها فعالیت می کنند. ممکن است به شما بگویند گواهینامه ایزو از فلان CB تحت اعتبار کشور کانادا گواهی ایزو دریافت می کنید. پس نکته ای که برای شما مهم می شود اینکه آیا CB اعلام شده به عنوان مرجع صدور ایزو توسط سازمان اعتباربخشی کشور کانادا تاییدیه صدور گواهینامه ایزو را دریافت کرده است؟

CB ها اعتبار خود را از سازمان های اعتباربخشی کشور خود دریافت می کنند. سازمان های اعتباربخشی را اختصاراً AB می گویند. AB ها سازمان های استاندارد کشورها یا سازمان های اعتباربخشی کشورها هستند. مثلاً AB کشور ایران، مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI)، AB کشور انگلستان UKAS یا AB کشور آلمان DAKKS می باشد. بنابراین اگر به شما می گویند گواهینامه ایزو توسط یک CB مورد تایید کشور انگلستان صادر می شود، شما باید جستجو کنید که آیا CB توسط UKAS انگلیس تاییدیه صدور گواهینامه ایزو را دریافت کرده است.

اما ممکن است به شما بگویند گواهینامه ایزو توسط یک CB مورد تایید کشور ایتالیا دریافت می کنید. شما نمی دانید سازمان اعتباربخشی کشور ایتالیا چه نام دارد. بنابراین برای شما سوال به وجود می آید که، سازمان های اعتباربخشی معتبر چگونه شناسایی می شوند؟

سازمان بین المللی (ISO) برای نظم بخشیدن به سازمان های اعتباربخشی یک انجمن واحد ایجاد کرده با نام انجمن اعتباربخشی IAF. بنابراین سازمان های اعتباربخشی باید توسط انجمن اعتباربخشی IAF مشخص و معرفی شده باشند. لینک ورود به سایت IAF به شرح زیر می باشد.

WWW.IAF.NU – پس بنابراین برای ورود به سایت انجمن اعتباربخشی IAF باید حتما از طریق سایت مذکور وارد شوید. خوب در حال حاضر برای بررسی اعتبار مرجع صدور ایزو مسیر خیلی راحت تری را در پیش دارید. وارد سایت انجمن IAF شوید، سپس کشور اعتبار دهنده به مرجع صدور ایزو را مشخص کنید. روی کشور کلیک نمایید تا سازمان اعتباردهنده کشور به شما معرفی شود. آدرس سایت کشور اعتباردهنده در اختیار شما قرار می گیرد و به راحتی می توانید وارد سایت سازمان اعتباربخشی شوید.

برای شما مثالی می زنیم.

فرض کنید که به شما می گویند نام CB صادر کننده گواهینامه ایزو (IEQM) است و تحت اعتبار AB کشور کانادا ASCB می باشد. آیا مرجع صدور IEQM معتبر است؟ به بررسی اعتبار مرجع صدور IEQM می پردازیم.

ابتدا وارد سایت IAF شوید. سپس کشور کانادا را انتخاب و کلیک نمایید. سازمان اعتباربخشی کانادا SCC به شما معرفی می شود. این درحالی است که سازمان اعتباربخشی کشور کانادا ASCB معرفی شده بود. پس بنابراین متوجه می شوید که مرجع صدور IEQM تحت اعتبار SCC نیست. بیایید بیشتر پیش بروید. وارد سایت SCC کانادا شوید سپس نام مرجع صدور IEQM را جستجو کنید. مشخصاً به هیچ نتیجه ای نمی رسید.

اما برای نحوه اعتبارسنجی مرجع صدور ایزو یک راه حل بسیار ساده تری دارید. با ما در ارتباط باشید تا از مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو بهره مند شوید.

نکته مهم که مجدداً تاکید می کنیم. چنانچه مرجع صدور تحت اعتبار انجمن IAF نباشد فارغ از اینکه توسط چه AB یا انجمن دیگری اعتبار دریافت کرده باشد، اصطلاحاً CB خصوصی اعلام می شود. تعداد CB های خصوصی که در ایران فعالیت می کنند بسیار زیاد است که اغلب اعلام می کنند گواهینامه ایزو معتبر صادر می کنند.

جهت شناسایی CB های معتبر در ایران پیشنهاد میشود مقاله “اخذ گواهینامه ایزو مورد تایید نظام تایید صلاحیت ایران” را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم؟

مشاوره رایگان جهت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو:

برخی از شرکت ها اعلام می کنند صرفاً نیاز به گواهینامه ایزو ندارند و می خواهند حتماً پیاده سازی و ممیزی قبل از دریافت گواهینامه ایزو انجام شود. بنابراین سوال دارند برای پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو چه فرآیندی طی می شود و مراحل پیاده سازی الزامات ایزو چگونه است؟

چگونه-خط-مشی-کیفیت-ایجاد-کنیم-و-از-آن-بهره-مند-شویم
چگونه-خط-مشی-کیفیت-ایجاد-کنیم-و-از-آن-بهره-مند-شویم

معمولاً متقاضیانی که نیاز به مشاوره رایگان جهت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو دارند، تعریف اصولی و صحیحی در مورد پیاده سازی و روند استقرار الزامات استاندارد ایزو ندارند. شرکت هایی که درخواست استقرار الزامات ایزو همچنین درخواست پیاده سازی استاندارد ایزو را دارند باید به چند سوال پاسخ دهند.

  1. هدف از پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو درخواستی چیست؟
  2. آیا استراتژی مشخصی برای شرکت بیان شده است؟
  3. سازمان شما چه رتبه ای دارد و بعد از پیاده سازی قرار است به چه رتبه ای برسد؟
  4. چه نفرات یا واحدهایی باید درگیر پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو شوند؟
  5. چشم انداز ترسیم شده برای شرکت طی سالیان اخیر چگونه می باشد؟

برخی از متقاضیان سوال دارند هزینه پیاده سازی استاندارد ایزو چقدر است و مدت زمان پیاده سازی استاندارد ایزو چقدر است؟ برای بررسی هزینه پیاده سازی و مدت زمان استقرار الزامات استاندارد ایزو شما باید به سوالات بالا جواب دهید. در حقیقت مشاوران ایزو برای مشاوره رایگان جهت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو یکسری اطلاعات از شما می خواهند و بر اساس اطلاعات ارائه شده می توانند هزینه و مدت زمان پیاده سازی را اعلام کنند.

بنابراین موضوعاتی که برای پیاده سازی استاندارد ایزو مهم هستند شامل موارد زیر می باشد.

  1. چارت سازمانی خود را مشخص کنید.
  2. دامنه فعالیت خود را تعریف کنید.
  3. زمینه فعالیت شرکت را مشخص کنید.
  4. خط مشی کیفیت شرکت را ایجاد کنید.

اما چه عواملی برای استقرار الزامات استاندارد ایزو در شرکت ها می تواند تاثیر گزار باشد.

  1. اصطلاحات و تعاریف مشخص شده در شرکت ها.
  2. درک زمینه فعالیت سازمان توسط پرسنل شرکت که ممکن است نیاز به آموزش داشته باشند.
  3. درک نیازها و انتظارات مشتریان و ذینفعان شرکت.
  4. تعیین محدوده سیستم مدیریت کیفیت.
  5. همراه کردن مدیرعامل شرکت جهت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو و آمادگی کامل جهت تغییرات احتمالی.
  6. تعهد مدیریت.
  7. نوشتن خط مشی.
  8. مشخص کردن فرآیندهای کاری پرسنل و اختیارات سازمانی.
  9. برنامه ریزی برای بهبود فرآیندهای کاری.
  10. نحوه پرداختن به رسیک های موجود.

اما کارشناسان شرکت ایزو فرتاک مبحث پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو را به سه دسته کلی تقسیم کرده و برای متقاضیان توضیح می دهند. این سه دسته چیست؟

  • ارائه کلیه مستندات ایزو درخواست شده همراه با گواهینامه های ایزو

ممکن است شما زمان لازم برای پیاده سازی و بعد ممیزی جهت صدور گواهینامه ایزو را نداشته باشید. شما می توانید اقدام به اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی نمایید. در این قسمت ممکن است شما نیاز به مستندات ایزو مربوطه داشته باشید.

بنابراین شرکت ایزو فرتاک کلیه مستندات ایزو شامل (روش های اجرایی، روش های تولید، دستورالعمل های سیستم مدیریت کیفیت، دستورالعمل های ارتباط با مشتری، چک لیست های استاندارد مربوطه، فرم اهداف، روش کنترل مستندات، متن استاندارد مربوطه و…) را که مربوط به نوع فعالیت شما باشد در اختیار شما می گذارد. این مستندات ممکن است حدود دو الی سه هزار صفحه باشد. مستندات ارائه شده مربوط به نوع فعالیت شما بوده و مربوط به حوزه کاری شما می باشد.

شرکت هایی که دارای واحد QC هستند به راحتی می توانند از این مستندات استفاده کنند و خود اقدام به استقرار الزامات ایزو نمایند.

  • مستند سازی استاندارد درخواست شده در محل شرکت

برخی از متقاضیان ایزو درخواست دارند تا حداقل شرایط برای ایشان ایجاد شود. اعلام می کنند شرکت نیاز دارد تا برخی از فرآیندهایی که در توان دارند را به صورت اصولی پیش ببرد. یا برخی از شرکت های درخواست کننده مدرک ایزو اعلام می کنند ما حتماً نیاز داریمم که ممیزی انجام شود.

در این صورت کارشناسان شرکت ایزو فرتاک طی پنج الی ده جلسه کاری به شرکت متقاضی مراجعه می کنند و مستندات استاندارد ایزو را در آن شرکت ایجاد می کنند. این می تواند بهترین شرایط برای شرکت هایی باشد که هزینه برای آنها مهم است و در نهایت نیاز دارند تا پیاده سازی در شرکت انجام شده باشد.

  • پیاده سازی اصولی الزامات استاندارد ایزو:

مدت زمان زیادی از استقرار الزامات استاندارد ایزو به صورت اصولی در شرکت ها می گذرد. به دلیل خیلی از مسائل و موضوعات منجمله هزینه های جانبی که برای پیاده سازی به شرکت ها تحمیل می شود، شرکت های کمتری دنبال این نوع پیاده سازی هستند. در سالیان نه چندان دور شرکت ها ملزم به پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو بودند سپس گواهینامه ایزو صادر میشده است.

اما در حال حاضر با وجود CB های خصوصی که طی سه الی چهار روز کاری به راحتی و با حداقل هزینه ممکن گواهینامه ایزو را صادر می کنند، شرکت های کمتری هستند که ترغیب به استقرار الزامات استاندارد ایزو شوند.

اما اگر مجموعه ای بخواهد به صورت اصولی اقدام به استقرار الزامات استاندارد ایزو نماید و سوال داشته باشد، هزینه پیاده سازی استاندارد ایزو یا مدت زمان استقرار الزامات ایزو چقدر است؟، این ممکن است با توجه به گستردگی کاری، نوع فعالیت شرکت، بزرگی یا کوچکی شرکت همچنین موضوعات دیگر که عنوان شده متفاوت باشد.

بنابراین، شما می توانید از مشاوره رایگان جهت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو بهره مند شوید. کارشناسان شرکت ایزو فرتاک آماده جوابگویی و برطرف کردن چالش های شما در مورد مرجع صدور گواهینامه ایزو، اعتبار مرجع صدور ایزو، اعتبار گواهینامه ایزو، نحوه تمدید گواهینامه ایزو، کد استعلام ایزو همچنین مراحل پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو هستند.

دریافت مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو

کارشناسان شرکت ایزو فرتاک روزانه جوابگوی سوالات بیشمار شرکت های متقاضی اخذ ایزو  می باشند. مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو توسط شرکت ایزو فرتاک صورت می پذیرد.  اما شرکت های متقاضی ایزو چه ابهاماتی برای دریافت گواهینامه ایزو دارند. عموماً استعلام گواهینامه ایزو همچنین برای برخی از متقاضیان اعتبار گواهینامه ایزو بسیار اهمیت دارد.

گواهینامه ایزو معتبر باید دارای چه شاخصه هایی باشد؟

اولین قدم برای اعتبارسنجی گواهینامه ایزو، اعتبار مرجع صادر کننده ایزو است. اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو به نحوه استعلام گواهینامه ایزو صادر شده نیست. همچنین اعتبار گواهینامه ایزو به کد رجیستری نامبر درج شده روی مدرک نیست. اعتبار مرجع صدور ایزو توسط سازمان اعتباربخشی کشور خودش مشخص می شود.

3 دیدگاه دربارهٔ «مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو»

  1. بازتاب: اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام - ایزو فرتاک49382-021

  2. بازتاب: گرفتن ISO برای شرکت - ایزو فرتاک021-49382 اخذ ایزو ارزان

  3. بازتاب: نحوه ی استعلام گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا