شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند

شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند

شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند، چه شرکت هایی در ایران گواهینامه ایزو معتبر را صادر می کنند. آیا اعتبار مراجع صدور ایزو یکسان است؟ چطور می توان متوجه شد چه مرجعی گواهینامه ایزو اصلی را صادر می کند؟ چه مراجعی در ایران می توانند گواهینامه ایزو اصلی را صادر کنند؟

شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند
شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند

آیا شما نیاز به اخذ گواهی نامه ISO دارید؟ احتمالاً شما این کلمات را توسط موتور جستجوگر گوگل سرچ کرده یا با همچین چالش هایی روبرو هستید. انتخاب مرجع صدور معتبر درخواست بسیاری از متقاضیان گواهی نامه ISO است. بنابراین سازمان ها حق دارند بدانند که اعتبار مرجع صدور ISO چگونه سنجیده می شود.

هدف از تدوین مقاله “شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند” ارائه اطلاعات کامل در مورد اعتبار مراجع صدور معتبر در ایران، نحوه شناسایی مرجع صدور ایزو معتبر و در نهایت انتخاب مرجع صدور گواهی نامه ISO اصلی است. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دریافت گواهینامه ISO به سازمان ها  کمک می کند تا کنترل بر فرآیندهای تجاری را افزایش دهند. هر چه بیشتر بتوانید کسب و کار خود را کنترل کنید، ثبات شما بیشتر می شود. علاوه بر این، افزایش ثبات به این معنی است که مشتریان شما هر بار که با شما تجارت می کنند همان خدمات خوب یا همان محصولات خوب را دریافت می کنند.

این مقاله توسط تیم فنی شرکت ایزو فرتاک تهیه و تدوین شده است. بنابراین ما سعی می کنیم توسط این مقاله شما را به درستی راهنمایی کنیم. شما با مطالعه مقاله ” شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند” اطلاعات کاملی به دست می آورید شامل موارد ذکر شده در زیر.

  • اخذ گواهی نامه ISO چه کمکی به کسب و کار من می کند.
  • چطور می توان مرجع صدور سرتیفیکیت ایزو اصل را اعتبار سنجی کرد.
  • شرکت های معتبر جهت صدور سرتیفیکیت ایزو مجاز در ایران کدامند.
  • جهت اخذ سرتیفیکیت ایزو معتبر به کجا مراجعه کنیم.

بیشتر بخوانید: صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران.

دریافت گواهی نامه ISO چه کمکی به کسب و کار من می کند؟

از تأیید سبک کاری شرکت شما تا اطمینان از کسب و کار بهتر، دلایل مختلفی برای داشتن گواهی سازمان استاندارد بین المللی (ISO) وجود دارد.

دریافت گواهی نامه ISO چه کمکی به کسب و کار من می کند

هنگامی که مدیرعامل یک شرکت هستید، باید اطمینان حاصل کنید که به طور قانونی بررسی کیفیت محصولات و خدمات را تأیید کرده اید. دو دلیل برای این وجود دارد:

  • اعتماد عمومی جهت ورود به بازارهای بین المللی و داخلی.
  • ایمنی تیم کاری شما و اطمینان از عملکرد صحیح کارکنان.

کسب ‌وکار شما هر چه باشد، می‌توانید گواهی نامه ISO دریافت کنید تا ثابت کنید که شرکت شما با استانداردهای بین المللی یکپارچه شده است.

سازمان بین المللی استاندارد (ISO) یک نهاد مستقل است که استانداردهایی را برای سازمان ها ارائه می دهد تا از آنها پیروی کنند. اصطلاح “استانداردها” شامل کیفیت، ایمنی و کارایی محصولات یا خدمات ارائه شده توسط مشاغل است.

اخذ گواهینامه ایزو 9001، به ویژه، کیفیت بالای کالاها و خدمات را نشان می دهد. بنابراین، هنگامی که متوجه شدید که تحت تأثیر رقابت قرار گرفته اید یا برای برجسته شدن در بازار تلاش می کنید، گواهی نامه ISO می تواند به شما در حفظ، پرورش و ایجاد اعتماد در بازار کمک کند.

بیشتر بخوانید: گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم؟

چطور می توان مرجع صدور سرتیفیکیت ایزو اصل را اعتبار سنجی کرد؟

چطور می توانیم مرجع صدور سرتیفیکیت ایزو معتبر را شناسایی کرد؟ این چالش اغلب متقاضیان اخذ سرتیفیکیت ایزو است. برای شناسایی مرجع صدور سرتیفیکیت ایزو اصل شما دو راه دارید. راه اول را ابتدا بررسی می کنیم بلحاظ اینکه به راحتی می توانید دسترسی داشته باشید به سایت استعلام گواهینامه ایزو اخذ شده.

شناسایی-مرجع-صادر-کننده-ایزو-معتبر
شناسایی-مرجع-صادر-کننده-ایزو-معتبر

در ابتدا شما برای اعتبار سنجی مرجع صدور سرتیفیکیت ایزو معتبر به یکسری اطلاعات همانند “نام مرجع صادر کننده گواهی نامه ISO” و “سازمان اعتبار دهنده به مرجع صادر کننده سرتیفیکیت ایزو”، دارید. این یعنی اینکه شما باید بدانید مرجع صادر کننده کیست و اعتبار خود را از کجا دریافت می کند. چنانچه این اطلاعات را ندارید می توانید از مشاور ایزو یا شرکتی که با ایشان تماس گرفته اید، سوال بپرسید.

بعد از اطلاع از نام تجاری مرجع صادر کننده سرتیفیکیت ایزو و اینکه از کجا اعتبار خود را دریافت می کند، کار اعتبار سنجی شما شروع می شود.

ابتدا یکسری اطلاعات کلی برای شما مکتوب می کنیم. مرجع صادر کننده ایزو اختصاراً CB نامیده می شود. CB ها با نام های تجاری مختلف و تخت اعتبار کشورهای متفاوتی فعالیت می کنند. نکته مهم اینکه CB ها باید توسط یک سازمان اعتبار دهنده به نام اختصاری “AB” تایید صلاحیت شوند و مجوز صدور سرتیفیکیت ایزو را دریافت کنند. عموماً سازمان های اعتبار دهنده به CB ها سازمان استاندارد کشورها هستند.

ما مراحل اعتبار سنجی شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند را در دو مرحله بررسی می کنیم.

  • در مرحله اول جهت بررسی مرجع صدور گواهی نامه ISO معتبر

پس از اطلاع از نام مرجع صدور سرتیفیکیت ایزو و سازمان اعتبار دهنده به مرجع صدور، وارد سایت سازمان اعتبار دهنده بین المللی انجمن “IAF” شوید. IAF انجمن اعتبار دهنده بین المللی سازمان های استاندارد یا سازمان های اعتبار دهنده در کشورهای عضو را مشخص می کند. در حال حاضر 64 کشور عضو انجمن اعتبار دهنده IAF هستند.

زمانی که وارد سایت IAF شدید به قسمت منو ها و منو “IAF MLA Signatories” مراجعه کرده و موس خود را روی این منو قرار دهید تا زیر منو ها برای شما نماش داده شود. سپس روی زیر منو “Recognised Abs” کلیک نمایید تا نقشه جهان برای شما نمایش داده شود.

کشورهایی که به صورت آبی پر رنگ نمایش داده می شوند توسط این انجمن تایید شده اند. در حقیقیت سازمان اعتبار دهنده مشخص شده ای دارند. احتمالاً مشاور ایزو به شما گفته است که CB توسط چه کشوری اعتبار سنجی شده است. بنابراین کشور مورد نظر را در نقشه پیدا و روی آن کلیک نمایید.

به پایین نقشه مراجعه کنید و “Accreditation Bodies” یا سازمان اعتبار دهنده در آن کشور را شناسایی کنید. روی لوگو AB کلیک کنید تا شما به صفحه سایت سازمان اعتبار دهنده راهنمایی شوید. در صفحه جدید روی لینک سایت سازمان اعتبار دهنده کلیک نمایید تا وارد سایت سازمان اعتبار دهنده کشور منتخب شوید.

اصلاً نگران طولانی شدن مسیر بررسی مرجع صدور سرتیفیکیت معتبر نباشید. شما موفق شده اید به سایت سازمان اعتبار دهنده به مراجع صدور گواهی نامه ISO وارد شوید. خوب نام CB ای که به شما اعلام شده که گواهینامه ایزو معتبر را صادر می کند جستجو کنید.

چنانچه نام CB توسط سازمان اعتبار دهنده تایید شد، سایت مرجع صدور گواهینامه ایزو که سرتیفیکیت ایزو در آن استعلام می شود را بررسی کنید. ممکن است افراد سودجو سایت های مشابهی با نام مرجع صدور ایزو در گوگل بالا بیاورند و جهت رجیستری گواهینامه ایزو شما را به صفحه دلخواه هدایت کنند.

پس بنابراین مطمئن شوید سرتیفیکیت ایزو دریافتی در همان سایتی رجیستری می شود که سازمان اعتبار دهنده تایید کرده است.

حال برای شما مثالی می زنیم که بهتر متوجه موضوع شوید.

فرض کنید به شما پیشنهاد داده اند گواهینامه ایزو از مرجع DNW دریافت می کنید و این CB توسط انجمن اعتبار دهنده ASCB تایید شده است. شما باید بدانید که ASCB سازمان اعتبار دهنده کدام کشور است. فرض کنید که به شما گفته اند کشور کانادا. حالا بر اساس مسسیری که در بالا به شما توضیح داده ایم شروع کنید.

وارد سایت IAF شوید و از مسیر مکتوب شده سازمان اعتبار دهنده در کانادا را بررسی کنید. به این نتیجه می رسید که ASCB سازمان اعتبار دهنده کشور کانادا نیست. بنابراین مطمئن شوید مرجع صادر کننده سرتیفیکیت ایزو غیر معتبر می باشد. برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود مقاله “تشخیص گواهینامه اصلی از جعلی” را مطالعه کنید.

  • مرحله دوم جهت بررسی شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند

راه ساده تر برای بررسی شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند این است که شما وراد سایت https://www.iafcertsearch.org/ شوید. این سایت به صورت موازی با سایت اصلی IAF تاسیس شده و سازمان های اعتبار دهنده اصلی همینطور مراجع صدور سرتیفیکیت ایزو اصلی را به شما نشان می دهد.

برای شناسایی سازمان اعتبار دهنده هر کشور روی منو Accreditaion Bodies کلیک کنید تا وراد صفحه جستجوی AB های معتبر معرفی شده شوید. در این صفحه حدود 70 AB معتبر را می توانید شناسایی کنید. فقط کافی است نام سازمان اعتبار دهنده را بدانید و در این صفحه سرچ کنید.

مثلاً سازمان اعتبار دهنده کشور ایران “مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI)” است. کلمه NACI را در ستون سرچ مکتوب و دکمه سرچ را بزنید. مشاهده می کنید که این سازمان به عنوان سازمان اعتبار دهنده ایران احراز صلاحیت می شود.

برای شناسایی مرجع صدور سرتیفیکیت ایزو اصلی وارد منو “Certification Bodies” شوید و روی این منو کلیک نمایید. در صفحه جدید نام CB را ثبت و سرچ کنید. اگر مرجع صدور سرتیفیکیت ایزو اصلی باشد اطلاعات این CB را در صفحه مشاهده می کنید.

مثلاً چنانچه به شما پیشنهاد داده اند  گواهی نامه ISO را از مرجع TUV آلمان دریافت می کنید، کلمه TUV را در این صفحه سرچ کنید. اگر اطلاعات این CB برای شما نمایش داده شد مرجع صدور اصلی و اگر نمایش داده نشد غیر اصلی است.

تا به اینجای مقاله ی “شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند” متوجه شدید چگونه و از طریق کدام سایت معتبر می توانید مرجع صدور سرتیفیکیت اصلی را اعتبار سنجی کنید. حال ممکن است برای شما سوال پیش آید چه مراجعی در ایران گواهی نامه ایزو معتبر صادر می کنند. به ادامه مقاله توجه کنید.

بیشتر بخوانید: لیست شرکت های CB در ایران.

شرکت های معتبر جهت صدور سرتیفیکیت ایزو مجاز در ایران کدامند؟

برای دریافت سرتیفیکیت ایزو شما باید سیاست های کلی سازمان خود را بررسی کنید. اینکه دلیل شما برای اخذ گواهینامه ایزو چیست؟

اعتبار-سنجی-CB-های-مورد-تایید-مرکز-ملی-تایید-صلاحیت-ایران
اعتبار-سنجی-CB-های-مورد-تایید-مرکز-ملی-تایید-صلاحیت-ایران

ممکن است شما برای حضور در مناقصه نیاز به اخذ ایزو فوری داشته باشید یا اینکه برای حضور در بازارهای بین المللی نیاز به سرتیفیکیت ایزو اصلی نیاز داشته باشید. ما در بالا نحوه استعلام گرفتن از مرجع صدور گواهی نامه ایزو معتبر را برای شما مکتوب کردیم. چنانچه مرجع صدور ایزو توسط IAF تایید نشود یعنی اینکه گواهینامه ایزو شما توسط CB های غیر معتبر صادر شده است.

حال برای شما سوال است که ” شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند” کدامند؟

در ایران مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به عنوان AB معتبر نهاد اعتبار دهنده به CB ها جهت صدور گواهینامه ایزو اصل است. مراجع صادر کننده ایزو بر اساس نوع فعالتی که دارند مجوز صدور گواهینامه ایزو 9001، ایزو 14001، ایزو 45001، ایزو 22000، ایزو 50001، ایزو 3834 یا نهادهای گواهی کننده محصول بر اساس استاندارد ISO 17065، دریافت کرده اند.

ممکن است یک مرجع احراز صلاحیت شده بتواند تمامی این گواهی نامه ها به صورت معتبر صادر کند یا اینکه فقط مجوز صدور یک استاندارد را به صورت اکریدیت دریافت کرده باشد. ما مراحل شناسایی مرجع صدور ایزو معتبر توسط NACI را به شما آموزش می دهیم.

  1. وارد سایت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) شوید.
  2. در صفحه سایت روی منو “نهادهای تایید صلاحیت شده” کلیک نمایید.
  3. در صفحه جدید که وراد می شوید روی منو ” نهادهای صدور گواهینامه سیستم مدیریت (استاندارد ISO 17021-1)” کلیک نمایید.
  4. در صفحه جدید روی منو نام و مشخصات نهادهای گواهی کننده تایید صلاحیت شده و روی کلمه “کلیک”، کلیک نمایید.
  5. در این صفحه باید مشخص کنید نیاز به چه گواهی نامه ایزو یی دارید. آیا نیاز به دریافت گواهینامه ایزو 22000 دارید یا نیاز به اخذ گواهینامه ایزو 14001 دارید؟

به هر گواهینامه ای که نیاز دارید روی استاندارد مورد نیاز کلیک نمایید. شما وارد صفحه معرفی CB ها برای صدور سرتیفیکیت ایزو مجاز شده اید. در اینجا اطلاعات مراجع صادر کننده سرتیفیکیت ایزو قابل مشاهده و در دسترس عموم قرار گرفته است.

تا اینجا شما آموزش دیده اید چگونه CB های معتبر در ایران که توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران معرفی شده اند را شناسایی کنید. دریافت گواهینامه ایزو از این مراجع با توجه به سخت سخت گیری مرجع صدور، نوع فعالیت سازمان، بزرگی یا کوچکی سازمان و نوع گواهینامه ایزو درخواستی متفاوت است.

جهت مشاوره برای دریافت گواهی نامه ایزو از CB های مورد تایید ایرانی می توانید با شرکت ایزو فرتاک ارتباط برقرار نمایید و توسط همکاران فنی ما پشتیبانی شوید. ما می توانیم مراحل دریافت گواهی نامه ایزو از  CB های معتبر تحت اعتبار NACI را برای شما هموار کنیم.

ممکن است برخی از CB ها در ایران توسط سازمان های اعتبار دهنده دیگری غیر از NACI احراز صلاحیت شده و فعالیت می کنند. اخیراً بلحاظ دلایلی تعداد این CB ها کمتر از گذشته شده است. بنابراین برای شناسایی شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند، می توانید از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

ممکن است ما بتوانیم گواهی نامه ISO معتبر را با هزینه کمتر و در مدت زمان کوتاه تری برای شما دریافت کنیم.

بیشتر بخوانید: طریقه دریافت گواهینامه ایزو.

جهت اخذ سرتیفیکیت ایزو معتبر به کجا مراجعه کنیم؟

ما کلیه اطلاعاتی که سازمان ها برای اعتبار سنجی مرجع صدور گواهی نامه ایزو معتبر نیاز دارند مکتوب کرده ایم. شما با مطالعه دقیق این مقاله می توانید به راحتی مرجع صدور ایزو معتبر را از غیر معتبر شناسایی کنید. ممکن است برای شما سوال به وجود بیاید که “برای دریافت گواهینامه ایزو به کدام شرکت مراجعه کنم؟”، یا برای “گواهینامه ایزو از کجا بگیرم؟.

گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم
گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم

حتماً برای شما مدت زمان رسیدن به گواهی نامه ایزو همیچنین مدت زمان اخذ ایزو همینطور هزینه ای که برای دریافت ایزو می کنید، مهم است. معمولاً کارفرمایان نیاز دارند در مدت زمان کوتاه و با کمترین هزینه اقدام به اخذ گواهینامه ایزو کنند.

حتماً شما با چالش انتخاب مرجع صدور گواهی نامه ایزو مواجه شده اید. احتمالاً به شما قیمت های متفاوتی اعلام کرده اند و به شما گفته اند ما گواهی نالمه ISO اصلی را صادر می کنیم و بقیه فیک هستند!

شما نیاز به یک مشاور ایزو دارید تا شما را در مسیر درست به حرکت درآورد. شاید نیاز نباشد با هزینه های گزاف اقدام به اخذ گواهی نامه ایزو نمایید. ممکن است با توجه به سیاست گذاری سازمانی شما بتوانید از یک مرجع معتبر با کمترین هزینه گواهینامه ایزو خود را دریافت کنید.

ما می توانیم کوتاه ترین مسیر برای دریافت گواهینامه ایزو را به شما نشان دهیم. مزایای اخذ گواهینامه ایزو توسط شرکت “ایزو فرتاک” به شرح زیر است.

  • ما هم با CB های بین المللی در ارتباط هستیم و هم با CB خصوصی. بنابراین حق انتخاب را به شما می دهیم که از CB های اصلی اقدام به گواهینامه ایزو کنید یا CB های خصوصی را برای دریافت ایزو انتخاب کنید.
  • مشاوره رایگان برای انتخاب مرجع صادر کننده ایزو با توجه به سیاست های سازمانی.
  • ارائه کلیه مستندات استاندارد انتخاب شده و ارائه کلیه گزارشات ممیزی جهت دریافت گواهینامه ایزو.
  • مشاوره جهت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو درخواستی با توجه به سطح سخت گیری مرجع صدور گواهینامه.
  • اخذ گواهینامه ایزو در کوتاه ترین فاصله ممکن.
  • اخذ گواهی نامه ISO با کمترین هزینه ممکن.
  • پشتیبانی دائمی از شرکت هایی که توسط ما اقدام به اخذ گواهی نامه ایزو کرده اند، بابت تمدید سالیانه گواهینامه های دریافتی.
  • پیگیری روند ممیزی و رفع و رجوع اقدامات اصلاحی که توسط ممیز مسیر انحرافی هنگام ممیزی تشخیص داده شده.

شما می توانید جهت بررسی اعتبار شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند با ما در ارتباط باشید و از خدمات جانبی ایزو فرتاک استفاده کنید.

5 دیدگاه دربارهٔ «شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند»

  1. بازتاب: چگونه گواهینامه ایزو بگیریم - هوداک سیستم فرتاک49382-021

  2. بازتاب: مرجع صدور گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک49382-021

  3. بازتاب: هزینه صدور گواهینامه های ایزو در ایران - ایزو فرتاک021-49382

  4. بازتاب: نحوه ی استعلام گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

  5. بازتاب: اخذ فوری و سریع گواهینامه ایزو معتبر - مرکز مشاوره ایزوگت021

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا