ایزو 26030: غذا برای آینده

ایزو 26030 استانداردهای یک سیستم کشاورزی-غذایی پایدار در روز جهانی غذا. افراد زیادی در جهان گرسنه می‌مانند، با این حال اگر ما یک سیستم کشاورزی-غذایی واقعاً پایدار داشتیم، همه به اندازه کافی غذا می‌خوردند و محیط‌زیست متضرر نمی‌شد. با توجه به اینکه ما می توانیم کارهای زیادی برای رسیدن به این هدف انجام دهیم، موضوع روز جهانی غذا امسال «اقدامات ما آینده ما هستند» است و ISO استانداردهای زیادی برای کمک به آن دارد.

ایزو 26030

ایزو 26030، مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار – راهنمای استفاده از ISO 26000:2010 در زنجیره غذایی که اخیراً منتشر شده است، دستورالعمل هایی را در مورد اینکه چگونه یک سازمان در زنجیره تولید مواد غذایی می تواند به توسعه پایدار کمک کند، ارائه می دهد. این به سازمان‌هایی مانند شرکت‌های مواد غذایی، مزارع، تعاونی‌ها، تولیدکنندگان و خرده‌فروشان کمک می‌کند تا فهرستی از فعالیت‌هایی را تهیه کنند که آنها را به سمت مسئولیت‌پذیری اجتماعی سوق دهد.

مطالعه پیشنهادی: ISO 21621: غذا خوردن مانند مردم محلی

مشخصات فنی تنها یکی از بیش از 1600 استاندارد ISO و سند راهنمایی برای بخش تولید مواد غذایی است که با ایجاد اعتماد به محصولات غذایی، بهبود روش های کشاورزی و ترویج خرید پایدار و اخلاقی به طور مستقیم به پایان دادن به گرسنگی در جهان کمک می کند. اینها شامل سری ISO 22000 در مدیریت ایمنی مواد غذایی است که استانداردهای مربوط به تولید مواد غذایی، کشاورزی، بسته بندی، پذیرایی و مواد غذایی حیوانی و تولید خوراک را پوشش می دهد.

کمک به بخش کشاورزی برای اجرای شیوه های پایدار و کسب دستمزد قابل زندگی ضروری است. توافقنامه کارگاه بین المللی IWA 29، سازمان کشاورزان حرفه ای – دستورالعمل، از این امر با کمک به حرفه ای بودن سازمان های کشاورزان خرده پا در بازارهای نوظهور حمایت می کند و آنها را قادر می سازد تا وارد بازار جهانی شوند. این مجموعه با سری ISO34101 در مورد کاکائو پایدار و قابل ردیابی تکمیل می‌شود که مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را برای شیوه‌های کشاورزی سازگار با محیط زیست، قابلیت ردیابی بهتر دانه‌های کاکائو و بهبود شرایط کاری برای همه کسانی که در زنجیره تامین کاکائو دخیل هستند، ارائه می‌کند.

ISO همچنین دارای تعدادی استاندارد با هدف روش های تولید پایدار و مسئولانه است، مانند ISO 26000 برای مسئولیت اجتماعی و ISO 20400 برای تدارکات پایدار. اینها شرایط کاری اخلاقی را تشویق می کنند و شیوه های خرید اخلاقی را در کل زنجیره تولید مواد غذایی ترویج می کنند.

دیگر مطالب پیشنهادی:

ایزو 17030: استفاده از علائم انطباق شخص ثالث

ایزو 22525: بازگشت گردشگری پزشکی

HACCP چیست؟

ایزو 22370: ساختن آینده ای مقاوم در برابر آب و هوا

ایزو 45003: سلامت روان مهم است

ایزو 44004 – بهبود همکاری با کسب و کارهای کوچکتر

ایزو 14097 – شستشوی ضربه ای چیست؟

ISO 21621: غذا خوردن مانند مردم محلی

ISO-TS 22703: هشدارهای ایمنی دارو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا