ایزو 17030: استفاده از علائم انطباق شخص ثالث

در حالی که اجرای یک استاندارد ISO یا IEC مزایای بیشماری را به همراه دارد، ارزیابی توسط یک نهاد مستقل نه تنها تضمین می‌کند که آن‌گونه که در نظر گرفته شده است استفاده شده است، بلکه به ذینفعان نشان می‌دهد که به خوبی در جای خود است. علائم انطباق نقش مهمی در بیان اینکه محصول الزامات ویژگی هایی مانند ایمنی، کیفیت، منشاء، عملکرد، قابلیت اطمینان یا تأثیر بر محیط را برآورده می کند، تا زمانی که به درستی صادر و استفاده شود، بازی می کند. استاندارد بین المللی که به این موضوع می پردازد به تازگی به روز شده است.

ایزو 17030

علائم انطباق روی محصولات، گواهی‌ها و نشریات یافت می‌شود و می‌تواند اشکال مختلفی در رسانه‌های مختلف داشته باشد، مانند کدهای پاسخ سریع (QR) یا فناوری دفتر کل توزیع‌شده (مانند زنجیره بلوکی). آنها با نشان دادن اینکه محصول یا خدمات الزامات ذکر شده را برآورده می کند و تأیید شده است به القای اعتماد در بازار کمک می کنند.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 42500: اقتصاد اشتراکی، جهانی پایدارتر

توسعه یافته توسط ISO و کمیسیون بین المللی الکتروتکنیکی (IEC)، ایزو 17030، ارزیابی انطباق – الزامات عمومی برای علائم انطباق شخص ثالث، یک معیار بین المللی برای صدور علائم انطباق شخص ثالث برای اطمینان از استفاده از آنها ارائه می کند. به شیوه ای سازگار، قابل مقایسه و قابل اعتماد در سراسر جهان. این استاندارد الزامات عمومی را برای علائم انطباق شخص ثالث، از جمله صدور و استفاده از آنها، ارائه می‌کند و برای علائمی که در اشکال مختلف و رسانه‌های مختلف استفاده می‌شوند، قابل اجرا است.

پیشرفت‌های کلیدی استاندارد شامل شفاف‌سازی بیشتر الزامات و نمادهای مختلف، اطلاعات اضافی و همسویی زبان با جعبه ابزار CASCO، مجموعه‌ای از استانداردهای توسعه‌یافته توسط کمیته ارزیابی انطباق ISO (CASCO) و اختصاص داده شده به عملکرد سازمان‌های ارزیابی انطباق است.

مطاله بیشتر:

ایزو 16158: ایمنی در فضا

ISO-TS 22703: هشدارهای ایمنی دارو

ISO 21621: غذا خوردن مانند مردم محلی

ایزو 14097 – شستشوی ضربه ای چیست؟

ایزو 22329 – استفاده از شبکه‌های اجتماعی در مدیریت اضطراری

گواهینامه CE چیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا