ایزو 22525: بازگشت گردشگری پزشکی

ایزو 22525 استاندارد ISO برای حمایت از رشد ایمن و سالم منتشر شده است. سفر به دلایل مراقبت های بهداشتی روند رو به رشدی بود تا زمانی که بیماری همه گیر COVID-19 هواپیماها را زمین گیر کرد و مرزها را بسته و سفر را متوقف کرد. اکنون با باز شدن دوباره مرزها، صنعت گردشگری پزشکی بار دیگر شاهد رشد است. با این حال، هر نوع مداخله‌ای خطراتی را به همراه دارد، بنابراین چگونه می‌توانیم قبل از بستن چمدان‌هایمان به ارائه‌دهنده اعتماد کنیم؟ یک استاندارد ISO برای الزامات خدمات منتشر شده است تا به بیماران کمک کند با اطمینان انتخاب کنند.

ایزو 22525

چه برای تعویض زانو و چه برای جراحی زیبایی، هزاران بیمار هر ساله به دنبال درمان در کشور دیگری هستند و سهمی در بازاری دارند که تنها در سال 2019 بیش از 100 میلیارد دلار ارزش داشت. انتظار می رود این رقم تا سال 2027 به بیش از 270 میلیارد دلار افزایش یابد زیرا دسترسی به درمان های سریع تر و کم هزینه تر، شهرت متخصصان پزشکی و در دسترس بودن فناوری ها و تجهیزات همچنان آن را به گزینه ای جذاب برای بسیاری تبدیل می کند.

ISO با آگاهی از معضلی که بسیاری از بیماران در انتخاب یک ارائه دهنده معتبر با آن مواجه هستند و نیاز به ثبات و اعتماد در صنعت، بهترین روش جهانی را در مورد الزامات خدمات منتشر کرده است. ایزو 22525، گردشگری و خدمات مرتبط – گردشگری پزشکی – الزامات خدمات، الزامات و توصیه هایی را که باید توسط تسهیلگران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در گردشگری پزشکی ارائه شود را تعیین می کند. هدف آن تضمین ارائه خدمات با کیفیت است که انتظارات کسانی را که به دلایل پزشکی سفر می کنند برآورده می کند.

مطالعه پیشنهادی: ISO-TS 22703: هشدارهای ایمنی دارو

Mónica Figuerola Martín، گردآورنده گروهی از کارشناسانی که این استاندارد را توسعه دادند، گفت: همه‌گیری COVID-19 منجر به لیست‌های انتظار طولانی‌تر برای روش‌های غیر فوری مانند جراحی انتخابی شد که اکنون که مرزها در حال باز شدن هستند، تقاضا برای خدمات گردشگری پزشکی را افزایش می‌دهد.

او گفت: «همه‌گیری تمام نشده است و برخی کشورها هنوز منابع کامل مراقبت‌های بهداشتی را که قبلاً در اختیار داشتند، ندارند، و بسیاری از افراد را به دنبال درمان در جاهای دیگر سوق می‌دهد.

“این دوره همچنین برای بسیاری از ما نشان داده است که سلامت ما واقعاً چقدر مهم است، که منجر به تقاضا برای استانداردهای ایمنی و امنیت بالاتر از همیشه شد. این استاندارد نه تنها برای راهنمایی مصرف کنندگان بلکه به ارائه دهندگان خدمات کمک می کند تا بهترین تجربه و مراقبت ممکن را ارائه دهند.”

این استاندارد کل تجربه بیمار، از فرآیندهای قبل از سفر تا بازگشت به خانه و پیگیری، از جمله مدیریت عوامل خطر، ایمنی و امنیت، اطلاعات و ارتباطات، الزامات صلاحیت و موارد دیگر را پوشش می‌دهد.

ایزو 22525 توسط کمیته فنی ISO ISO/TC 228، گردشگری و خدمات مرتبط، که دبیرخانه آن توسط UNE، عضو ISO برای اسپانیا برگزار می شود، ایجاد شده است. می توان آن را از عضو ملی ISO یا فروشگاه ISO خریداری کرد.

مطالعه بیشتر:

چگونه شهرهای پایدار آینده را می سازیم؟

ایزو 16158: ایمنی در فضا

ایزو 42500: اقتصاد اشتراکی، جهانی پایدارتر

مدیریت منابع انسانی (HRM) چیست

ایزو 22329 – استفاده از شبکه‌های اجتماعی در مدیریت اضطراری

گواهینامه CE چیست

اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت

چگونه سازمان شما می تواند در زمان بلاک چین و هوش مصنوعی به تخصص و رهبری دست یابد؟

صرفه جویی در انرژی

ایجاد فرصت از یک بحران

قدرت دانش

1 دیدگاه دربارهٔ «ایزو 22525: بازگشت گردشگری پزشکی»

  1. بازتاب: جهانگردی جهانی - ایزو فرتاک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا