ایزو 22956: مراقبت های بهداشتی بیماران

ایزو 22956: پیش از این هرگز سیستم های مراقبت های بهداشتی ما و ظرفیت های آنها اینقدر تحت نظارت قرار نگرفته بود. جهان به طرز وحشیانه ای در معرض نیاز به منابع بهداشتی کافی از نظر تخت، تجهیزات و البته پرسنل پزشکی قرار گرفته است. با این حال، مطالعات نشان داده است که کارکنان بیمار محور، که به موجب آن پرسنل مراقبت های بهداشتی با نیازهای بیمار مطابقت دارند، نتایج بالینی بهتری را به همراه دارد. با شناخت چالش‌هایی که این امر مستلزم آن است، استاندارد جدیدی برای مدیریت مراقبت‌های بهداشتی برای کمک ایجاد شده است.

ایزو 22956

ایزو 22956، مدیریت سازمان مراقبت‌های بهداشتی – الزامات کارکنان بیمار محور، با هدف کمک به سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی به بهترین شکل ممکن، قابلیت‌ها و منابع نیروی کار را در ارتباط با نیازهای بیمار در نظر گرفته و فراهم می‌کند.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 56002: طرحی برای نوآوری پایدار

این استاندارد تعدادی از مدل ها و روش های نوآورانه کارکنان را با هدف به حداکثر رساندن ایمنی بیمار و بهبود کارایی هزینه ارائه می دهد. هر جنبه ای از مدیریت پرسنل، از جمله برنامه ریزی نیروی کار، تخصیص منابع داخلی و خارجی، پیش بینی، الزامات نظارتی، ظرفیت در شرایط اضطراری و موارد دیگر را در نظر می گیرد.

ایزو 22956 همچنین نیازهای بیماران را در نظر می گیرد و بر طیف گسترده ای از زمینه ها مانند بهینه سازی ایمنی بیمار، مدیریت خطرات، اطمینان از تداوم مراقبت، کیفیت مراقبت، فرهنگ سازمانی و رهبری، و تصمیم گیری مبتنی بر شواهد تمرکز دارد.

دکتر ورونیکا موزکویز ادواردز، رهبر پروژه گروهی از کارشناسانی که این استاندارد را توسعه دادند، گفت: سازمان های مراقبت های بهداشتی که درک بهتری از تأثیرات محیط کارشان دارند، می توانند از این دانش برای بهبود رضایت بیماران و کارکنان استفاده کنند.

او گفت: «دریافت یک رویکرد استاندارد با استفاده از ISO 22956 شفافیتی را فراهم می‌کند که امکان تخصیص بهتر منابع را فراهم می‌کند و در نتیجه احتمال فرسودگی شغلی و خستگی را کاهش می‌دهد و رضایت شغلی و شایستگی‌های کارکنان را بهبود می‌بخشد.»

علاوه بر این، به آنها اجازه می دهد مهارت ها را با نیازهای بیمار به طور مؤثرتری مطابقت دهند، که همچنین نتایج بالینی و رضایت بیمار را بهبود می بخشد.

ISO 22956 توسط کمیته فنی ISO ISO/TC 304، مدیریت سازمان مراقبت های بهداشتی، که دبیرخانه آن توسط ANSI، عضو ISO برای ایالات متحده برگزار می شود، توسعه یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا