ایزو 31030: سفرهای کاری بهتر

ایزو 31030 دستورالعمل بین المللی جدید برای مدیریت ریسک ها به تازگی منتشر شده است. سفرهای مرتبط با کار، مانند همه سفرها، زمانی که همه‌گیری کووید-19 جهان را تکان داد و حمل‌ونقل در همه جا متوقف شد، غوطه‌ور شد. اما اکنون که مردم دوباره شروع به حرکت می‌کنند، رویدادهای دراماتیک سال گذشته نشان داده است که آمادگی برای هر رویدادی چقدر مهم است. یک استاندارد جدید راهنمایی هایی را برای انواع سازمان ها در مورد نحوه مدیریت خطرات سفر ارائه می دهد، از جمله اینکه در صورت وقوع حادثه چه کاری می توانند انجام دهند.

ایزو 31030

ایزو 31030، مدیریت ریسک سفر – راهنمایی برای سازمان ها، راهنمایی هایی را در مورد ارزیابی عوامل خطر مرتبط با سفر، و چگونگی توسعه برنامه هایی برای رسیدگی و ابلاغ آنها ارائه می دهد.

این استاندارد شامل برنامه‌ریزی و ارزیابی ریسک مقاصد و ترتیبات سفر، اقدامات احتیاطی امنیتی و اطلاعاتی، چالش‌های لجستیک سفر، واکنش اضطراری و موارد دیگر می‌شود.

مطالعه پیشنهادی: مدیریت منابع انسانی (HRM) چیست

کوین مایرز، گردآورنده گروهی از کارشناسانی که این استاندارد را توسعه دادند، گفت: ایزو 31030 به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که نه تنها از کارگران خود در هنگام سفر به شیوه‌ای جامع محافظت کنند، بلکه نشان دهند که تصمیمات مربوط به ریسک مبتنی بر اطلاعات محکم و قابل اعتماد است.

او گفت: «خطرات سفر بر اساس مقاصد، موقعیت‌های سیاسی یا بهداشتی، از جمله موارد دیگر، بسیار متفاوت است و به شدت تغییر می‌کند، و هیچ مجموعه قوانینی وجود ندارد که برای هر مقصد یا مشخصات مسافری کار کند.

«ایزو 31030 ابزاری کلیدی برای کمک به هر نوع سازمانی است که یک برنامه واقع بینانه و جامع برای پوشش همه پایگاه‌ها و ایمن نگه داشتن کارگران خود در هنگام جابجایی ایجاد کند.»

ایزو 31030 توسط کمیته فنی ISO ISO/TC 262، مدیریت ریسک، که دبیرخانه آن توسط BSI، عضو ISO برای بریتانیا برگزار می شود، توسعه یافته است. می توانید آن را از ISOmember ملی یا فروشگاه ISO خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا