اخذ گواهینامه ایزو معتبر

اخذ گواهینامه ایزو معتبر

اخذ گواهینامه ایزو معتبر توسط مرجع صدور معتبر مورد تایید نظام تایید صلاحیت ایران، یا تحت اعتبار انجمن اعتبار دهنده IAF انجام می شود. اما اینکه نظام تایید صلاحیت ایران کیست و چگونه می توان گواهینامه ایزو معتبر تحت اعتبار نظام صلاحیت ایران دریافت کرد. یا اینکه انجمن اعتبار دهنده IAF کیست و چگونه می توان گواهینامه ایزو معتبری دریافت کرد که توسط این انجمن تایید شود.

اخذ گواهینامه ایزو معتبر
اخذ گواهینامه ایزو معتبر

دو نوع مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو در ایران فعالیت می کنند. یک دسته که بالاترین سطح اعتباری را دارند و به نوعی گواهینامه ایزو اصل را صادر می کنند، نهادهای صادر کننده گواهینامه ایزو که توسط سازمان اعتبار دهنده کشور خودشان و انجمن IAF تایید شده اند. دسته دوم، مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو که ادعا می کند گواهینامه ایزو معتبر یا اصل صادر می کند، ولی اینطور نیست.

خوب احتمالاً برای شما جالب باشد که چطور می توانید فرق این دو را پیدا کنید. یا اینکه گواهینامه ایزو اصل چه مشخصه هایی دارد. ممکن است مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو ادعا داشته باشد گواهینامه ایزو صادر شده قابلیت استعلام یا رجیستری را دارد. آیا صرف اینکه گواهینامه ایزو شما در یک سایت به زبان انگلیسی رجیستری می شود، دلیل بر معتبر بودن یا اصل بودن آن است.

حتماً شما هم برای اخذ گواهینامه ایزو معتبر در سایت جستجوگر گوگل سرچ هایی داشته اید. احتمالاً با شرکت های بیشماری ارتباط گرفته اید که همگی ادعا دارند گواهینامه ایزو معتبر را صادر می کنند و هر یک قیمت های متفاوتی به شما اعلام می کنند. ممکن است شما سردرگم شده باشید که چه مرجعی می تواند گواهینامه ایزو معتبر برای شما صادر کند و با چه هزینه ای.

آیا شما نیاز دارید به اخذ گواهینامه ایزو معتبر. حتماً مدت زمان صدور گواهینامه ایزو برای شما مهم است و احتمالاً هزینه اخذ گواهینامه ایزو معتبر هم برای شما اهمیت دارد. پس تا انتهای مقاله “اخذ گواهینامه ایزو معتبر” با ما همراه شوید تا اطلاعات بسیار کاربردی به دست آورید.

بیشتر بخوانید: صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران.

چطور می توان مراجع صدور گواهینامه ایزو فیک را شناسایی کرد؟

چنانچه شما بتوانید مرجع صدور گواهینامه ایزو فیک یا تقلبی را شناسایی کنید، پس به راحتی می توانید مرجع صدور گواهینامه ایزو اصل را اعتبار سنجی نمایید. اغلب مقالات تدوین شده برای اعتبار سنجی مرجع صدور گواهینامه ایزو مربوط به شناسایی مرجع صدور گواهینامه ISO معتبر است. کمتر مقاله ای در مورد مرجع صدور گواهینامه ایزو تقلبی یا فیک نوشته شده است. پس ما می خواهیم بر عکس مسیر آب حرکت کنیم.

شاخصه های مرجع صدور گواهینامه ایزو تقلبی یا فیک چیست؟ در زیر به نمونه های متفاوتی اشاره کرده ایم.

  1. در مدت زمان خیلی کوتاهی گواهینامه ایزو صادر می شود.
  2. بدون حضور ممیز و بدون بازدید از شرکت شما گواهینامه ایزو را صادر می کنند.
  3. اغلب اعلام می کنند گواهینامه ایزو تحت اعتبار ASCB صادر و تایید می شود.
  4. فاقد مهر جرجسته می باشد.
  5. فاقد تاییدیه مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) و انجمن اعتبار دهنده (IAF) می باشد.
  6. عموماً تاکید دارند گواهینامه ایزو از کشورهایی مانند انگلیس، کانادا، آلمان یا ایتالیا دریافت می کنید.
  7. سایت رجیستری گواهینامه ایزو فیک یا تقلبی است.

ممکن است مشاوران قبل از صدور گواهینامه ایزو از شرکت شما بازدید داشته باشند و مراحل پیاده سازی را به صورت ناقص انجام دهند. حتی ممکن است سازمان درخواست کننده گواهی نامه ISO ممیزی شود. ولی این موضوعات دلیل نمی شود که گواهینامه ایزو صادر شده معتبر باشد. اما مرجع صدور گواهینامه ایزو اصل باید دارای چه شاخصه هایی باشد.

بیشتر بخوانید: تشخیص گواهینامه اصلی از جعلی.

شناسایی مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر:

اگر شما نیاز به اخذ گواهینامه ایزو معتبر داشته باشید، باید بدانید نهادهای صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر دارای چه شاخصه هایی هستند. ما در ادامه شما را راهنمایی می کنیم.

ممکن است مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو تحت اعتبار کشورهای مختلفی و با برندهای متفاوتی فعالیت کنند. بنابراین برای شناسایی و اعتبار سنجی مرجع صدور ISO باید نام “مرجع صدور ایزو” و “کشور اعتبار دهنده به مرجع صدور ایزو” را اطلاع داشته باشید.

پس از اطلاعات به دست آمده حالا می توانید شروع کنید. بررسی کنید که آیا مرجع صدور ایزو اعتبار بین المللی را دارد؟

مرجع صدور گواهینامه ایزو اختصاراً CB نامیده می شود. عموماً تمامی مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو خود را به عنوان CB معتبر معرفی می کنند و شما را ترغیب به اخذ گواهینامه ایزو معتبر می کنند. منتها ممکن است CB تاییدیه های اصلی برای صدور گواهینامه ایزو معتبر را نداشته باشد.

CB های معتبر باید توسط سازمان اعتبار دهنده کشور خودشان احراز صلاحیت و مجوز صدور گواهینامه ایزو را دریافت کرده باشند. نهادهایی می توانند گواهینامه ایزو معتبر صادر کنند که دارای تاییدیه بر اساس الزامات سیستم مدیریت استاندارد ISO 17021-1 باشند. بنابراین شما باید از مرجع صدور درخواست ارائه گواهینامه ایزو 17021 معتبر داشته باشید.

ممکن است برای شما سوال به وجود آید که از کجا بدانید سازمان اعتبار دهنده کشور آلمان کیست و چطور باید CB های معتبر آلمانی را برای اخذ گواهینامه ایزو معتبر شناسایی کنید. این موضوع خیلی ساده است. سازمان ISO یک انجمن اعتبار دهنده بین المللی به وجود آورده با نام IAF. بنابراین زمانی که شما سایت WWW.IAF.NU را در گوگل سرچ کنید، وارد سایت این انجمن می شود.

64 کشور توسط این انجمن تایید صلاحیت شده و شما هر کشوری را انتخاب کنید سازمان اعتبار دهنده همان کشور را به شما معرفی می کند و لینک سایت سازمان اعتبار دهنده را در اختیار شما می گذارد. پس شما می توانید وارد سایت سازمان اعتبار دهنده شوید و CB های معتبر را شناسایی کنید.

ما می خواهیم به صورت تصویری و قدم به قدم این موضوع را بررسی کنیم. پس با ما در ادامه همراه شوید.

در ابتدا وارد سایت انجمن اعتبار دهنده WWW.IAF.NU می شویم. (همانند تصویر فوق)

WWW.IAF.NU
WWW.IAF.NU

سپس موس خود را روی منو IAF MLA Signatories نگه دارید تا زیر منو Recognised Abs را مشاهده کنید و روی آن کلیک کنید. (همانند تصویر فوق)

IAF-MLA-Signatories
IAF-MLA-Signatories

در حال حاضر شما نقشه جهان را مشاهده می کنید که برخی از کشورها با رنگ آبی پر رنگ نمایش داده شده اند. (همانند تصویر فوق)

انتخاب-مرجع-صدور-گواهینامه-ایزو-معتبر
انتخاب-مرجع-صدور-گواهینامه-ایزو-معتبر

کشورهایی که به رنگ آبی پررنگ هستند، سازمان اعتبار دهنده آنها مورد تایید IAF می باشد و شما می توانید با کلیک روی همان کشور به آدرس سایت سازمان اعتبار دهنده دسترسی داشته باشید. (همانند تصویر فوق)

مرکز-ملی-تایید-صلاحیت-ایران
مرکز-ملی-تایید-صلاحیت-ایران

برای شناسایی مرجع معتبر صدور گواهینامه ایزو تحت اعتبار NACI ایران پیشنهاد می شود مقاله “شرکت های صادر کننده ایزو مورد تایید NACI” را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت.

نحوه ی اخذ گواهینامه ایزو معتبر چگونه است؟

زمانی که شما اقدام به انتخاب مرجع صدور ایزو جهت اخذ گواهینامه ایزو معتبر می کنید، باید حتماً به سطح سخت گیری مرجع صدور برای ممیزی و صدور گواهینامه ایزو دقت داشته باشید. سطح سخت گیری نهادهای صادر کننده برای صدور گواهینامه ایزو معتبر با هم متفاوت است. برای بررسی این موضوع می توانید از مشاوره ما استفاده کنید.

نحوه و مراحل اخذ گواهینامه ایزو معتبر به شرح زیر می باشد.

  1. انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو.
  2. بررسی اعتبار مرجع صدور ایزو.
  3. اطلاع از پیش نیازهایی که مرجع صدور جهت ممیزی و ارائه گواهینامه از سازمان شما درخواست می کند.
  4. استخدام کارشناس و مشاور سیستم های مدیریتی جهت استقرار الزامات سیستم مدیریت (پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو).
  5. ممیزی داخلی جهت رفع عدم انطباق ها به وجود آمده در پیاده سازی استاندارد ایزو.
  6. ممیزی توسط مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو منتخب.
  7. صدور گواهینامه ایزو معتبر.

گواهینامه ایزو توسط مرجع صادر کننده برای سه سال صادر می شود. ولی دقت داشته باشید که باید سالیانه حداقل یکبار اقدام به تمدید گواهینامه خود نمایید. این یعنی اینکه مرجع صدور سالی یکبار شما را مجدداً ممیزی می کند و در صورت رعایت الزامات استاندارد ایزو به شما اجازه استفاده مجدد از گواهینامه را می دهد.

بیشتر بخوانید: اخذ ایزو، صدور ایزو، دریافت ایزو.

گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیرم؟

گواهینامه ایزو معتبر از کجا بگیریم؟ این سوال اغلب متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو معتبر می باشد. شما باید دقت داشته باشید صرف اینکه گواهینامه ایزو شما قابلیت رجستری دارد دلیل بر اصل بودن یا معتبر بودن آن نیست. تمام گواهینامه های ایزو یی که در ایران صادر می شوند قابلیت استعلام را دارند. ولی توسط CB های خصوصی صادر شده اند که هیچ ارگان دولتی آنها را تایید نکرده است.

برخی از شرکت ها داخل ایران توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران جهت ممیزی و صدور گواهینامه ایزو معتبر تایید شده اند. این مراجع به شما مشاور معرفی می کنند جهت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو درخواستی سپس ممیزی و در نهایت صدور گواهینامه ایزو.

برخی از شرکت ها به عنوان مشاور ایزو با شرکت های صادر کننده متفاوتی در حال فعالیت هستند. پس می توانند برای شما از شرکتی مه شرایط بهتری دارد و با هزینه کمتری اقدام به اخذ گواهینامه ایزو معتبر نماید. شرکت ایزو فرتاک جزو شرکت های مشاوره و استقرار الزامات استاندارد ایزو است که می تواند برای شما اقدام به اخذ گواهینامه ایزو معتبر نماید.

برخی از شرکت ها ادعا می کنند گواهینامه ایزو معتبر صادر می کنند که عموماً اعلام می شود گواهینامه از انگلیس، کانادا، ASCB، آلمان یا ایتالیا دریافت می کنید. خود را به عنوان CB معتبر معرفی می کنند. ولی اعتبار ASCB را در سایت IAF بررسی کنید به هیچ نتیجه ای نمی رسید. پس اعتبار ASCB توسط این انجمن تایید نمی شود. این یعنی اینکه مرجع صادر کننده فاقد اعتبار بین المللی است.

دقت کنید هر مرجعی غیر از IAF فاقد اعتبار بین المللی است. پس بهتر است برای اخذ گواهینامه ایزو معتبر ابتدا با یک کارشناس و مشاور ایزو ارتباط برقرار کنید تا شما را بر اساس نیازی که به گواهینامه ایزو دارید راهنمایی کنند. شرکت “ایزو فرتاک” مشاوره رایگان می دهد جهت انتخاب مرجع صادر کننده ایزو. پس با ما در ارتباط باشید.

4 دیدگاه دربارهٔ «اخذ گواهینامه ایزو معتبر»

  1. بازتاب: اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام - ایزو فرتاک49382-021

  2. بازتاب: شرایط تمدید گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

  3. بازتاب: نحوه ی استعلام گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

  4. بازتاب: گرفتن ISO برای شرکت - ایزو فرتاک021-49382 اخذ ایزو ارزان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا