گرفتن ISO برای شرکت

گرفتن ISO برای شرکت

گرفتن ISO برای شرکت، این کلمه توسط متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو در موتور جستجوگر گوگل سرچ می شود. از کجا گواهینامه ایزو دریافت کنیم، چه شرکتی گواهینامه ISO معتبر صادر می کند، گرفتن ایزو برای شرکت چقدر هزینه دارد؟

گرفتن ISO برای شرکت، این کلمه توسط متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو در موتور جستجوگر گوگل سرچ می شود. از کجا گواهینامه ایزو دریافت کنیم، چه شرکتی گواهینامه ISO معتبر صادر می کند، گرفتن ایزو برای شرکت چقدر هزینه دارد و سوالات این چنینی چالشی است که متقاضیان با آن درگیر هستند.

گرفتن ISO برای شرکت
گرفتن ISO برای شرکت

اما گرفتن ISO برای شرکت چه پیش نیازهایی دارد، چه مدارکی نیاز دارید و چه شرکت هایی گواهینامه ایزو را صادر می کنند. تیم فنی شرکت ایزو فرتاک به سوالات شما پاسخ می دهد. لطفا تا انتهای مقاله “گرفتن ISO برای شرکت” با ما همراه شوید. تماس با ما مزایای بیشماری برای شما دارد منجمله:

  1. مشاوره رایگان در مورد اخذ گواهینامه ایزو مورد نیاز شما.
  2. مشاوره رایگان جهت انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو.
  3. مشاوره رایگان جهت اعتبارسنجی مرجع صدور گواهینامه ایزو.
  4. دریافت گواهینامه ایزو با کمترین هزینه ممکن.
  5. دریافت گواهینامه ایزو در کوتاه ترین زمان ممکن.
  6. معرفی CB های اصلی صدور ایزو در ایران.
  7. شناسایی CB های فیک صادرکننده گواهینامه ایزو در ایران.
  8. مشاوره رایگان برای پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو.
  9. راهنمایی جهت دانلود رایگان مستندات ایزو.

بیشتر بخوانید: اخذ فوری گواهینامه ایزو برای پیمانکاران جهت ورود به مناقصه.

گرفتن ISO برای شرکت ها چگونه است؟

انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو مهمترین موضوعی است که متقاضیان با آن درگیر هستند. شرکت های بیشماری در ایران به وجود آمده اند که ادعا می کنند گواهینامه ایزو اصل صادر می کنند ولی گواهینامه ایزو صادر شده فاقد اعتبار بین المللی می باشد. بلحاظ اینکه تمامی گواهینامه ها قابلیت استعلام دارد، متقاضی نمی تواند متوجه شود چه مرجعی ایزو اصلی را صادر کرده است.

ایزو فرتاک

موضوع بعدی هزینه صدور گواهینامه ایزو است. بلحاظ تعداد بالای شرکت های صادر کننده ایزو، هر شرکت با توجه به نوع بازارسنجی و نوع اعتبار گواهینامه، قیمت های متفاوتی را برای صدور گواهینامه ایزو درخواست می کند. این باعث سردرگمی بین متقاضیان شده که از کجا گواهینامه ایزو بگیریم. گواهینامه های ایزو مورد نیاز برای شرکت می تواند موضوع بعدی متقاضیان باشد. اینکه با توجه به نوع فعالیت کاری چه گواهینامه ایزو (یی) دریافت کنیم؟

در ابتدا می پردازیم که مرجع صدور گواهینامه ایزو کیست. CB مخفف Certification Body (بدنه صدور) مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو است. CB (ها) با نام های تجاری و تحت اعتبار کشورهای مختلف در ایران به وجود آمده و گواهینامه ایزو صادر می کنند. برای انتخاب CB معتبر جهت دریافت ایزو شما باید توجه کنید که مرجع صدور ایزو تحت اعتبار سازمان اعتبار دهنده کشور خودش فعالیت دارد یا خیر.

این یعنی CB ها باید توسط سازمان استاندارد کشور خودشان تایید شده باشند. سازمان اعتبارسنجی کشورها اختصاراً AB نامیده می شوند. هر کشور یک یا چند AB دارد که مراجع صادرکننده گواهینامه ایزو (CB) را تایید می کنند. مثلاً AB کشور ایران مرکز ملی تایید صلاحیت (NACI) می باشد که CB (های) معتبر در ایران را تایید کرده است. برای شناسایی CB (های) معتبر در ایران پیشنهاد می شود مقاله “گواهینامه ایزو مورد تایید نظام صلاحیت ایران” را مطالعه کنید.

اما ممکن شما سوال داشته باشید لیست AB (های) معتبر را از کجا پیدا کنید، این خیلی ساده است. انجمن اعتباربخشی بین المللی که اختصاراً IAF نامیده می شود سازمان های اعتباردهنده (AB های معتبر) در دنیا را معرفی می کند. بنابراین، وارد سایت WWW.IAF.NU شوید تا AB (های) معتبر را شناسایی کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله “اخذ گواهینامه ایزو معتبر” را مطالعه بفرمایید.

اما آیا مراجعی که در ایران گواهینامه ایزو صادر می کنند تماماً تحت اعتبار IAF هستند؟ در جواب باید گفت خیر. بسیاری از شرکت هایی که در ایران گواهینامه ایزو صادر می کنند به صورت خصوصی ایجاد شده اند که اصطلاحاً گفته می شود، مرجع صادر کننده جزو CB (های) خصوصی می باشد. CB (های) خصوصی اعتبارسنجی IAF را ندارند ولی گواهینامه ایزو صادر شده قابلیت استعلام را دارد و دارای کد رجیستری می باشد. پس صرف اینکه گواهینامه ایزو شما قابلیت استعلام دارد دلیل بر اصل بودن گواهینامه نیست.

متقاضیان گرفتن ISO برای شرکت ابتدا باید تعریف کنند که “هدف از اخذ ایزو چیست؟”. ممکن است شما برای ورود به مناقصه نیاز به گواهینامه ایزو داشته باشید، پس اخذ ایزو از CB (های) خصوصی می توانند شما را به اهداف ترسیم شده برساند. یا ممکن است برای صادرات به کشورهای مهم اروپایی نیاز به اخذ گواهینامه ایزو معتبر داشته باشید، پس پیشنهاد می شود CB (های) معتبر تحت اعتبار IAF را بررسی کنید. ما می توانیم به شما مشاوره رایگان بدهیم.

مزایای گرفتن ISO برای شرکت توسط CB (های) خصوصی به شرح زیر است.

  1. دریافت گواهینامه ایزو بدون ممیزی و پیاده سازی.
  2. دریافت گواهینامه ایزو با کد رجیستری و قابل استعلام.
  3. دریافت گواهینامه ایزو با کمترین هزینه ممکن.
  4. دریافت گواهینامه ایزو در کوتاه ترین زمان ممکن.
  5. تایید گواهینامه ایزو برای مناقصات داخلی.

اما مزایای گرفتن ایزو برای شرکت توسط CB (های) معتبر به شرح زیر می باشد.

  1. ساختارسازی و ایجاد فرآیند کاری مثبت در سازمان.
  2. سطح بالای اعتبار گواهینامه ایزو که دارای ارزش افزوده برای شرکت است.
  3. اطمینان خاطر شرکا یا کارفرما از ایجاد سیستم مدیریت کیفیت در سازمان.
  4. جلوگیری از ضایعات تولید یا دوباره کاری ها.
  5. صرفه جویی در هزینه های سازمان.

موضوع مهم بعدی پس از انتخاب مرجع صادرکننده ایزو برای متقاضیان هزینه گرفتن ISO برای شرکت است. اینکه دریافت ایزو چقدر هزینه دارد. هزینه اخذ ایزو در مرحله اول به انتخاب شما جهت معرفی CB است. آیا نیاز دارید توسط CB (های) خصوصی گواهینامه ایزو دریافت کنید یا یک گواهینامه ایزو معتبر نیاز دارید. تعداد پرسنل درگیر این موضوع چند نفر است و چند پرسنل نیاز به آموزش دارند. بزرگی یا کوچکی سازمان می تواند تاثیرگذار باشد برای هزینه صدور ایزو. نوع فعالیت سازمان نیز برای مشخص کردن هزینه دریافت ایزو تاثیرگذار است.

عموماً چنانچه مرجع صدور یک CB خصوصی باشد، هزینه گرفتن ایزو برای شرکت بین 400،000 الی 1،200،000 تومان می باشد. و اگر مرجع انتخاب شده جهت صدور ایزو یک CB معتبر تحت اعتبار IAF باشد، هزینه صدور بین 130 دلار تا 200 دلار می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله “هزینه صدور گواهینامه های ایزو در ایران” مراجعه کنید.

در نهایت به چه گواهینامه های ایزو (یی) نیاز دارید. این می تواند با توجه به حوزه فعالیت شما متفاوت باشد. ما لیست مهمترین گواهینامه های سازمان بین المللی (ISO) را در زیر مکتوب می کنیم.

گواهینامه (های) استاندارد معتبر که در ایران تقاضا می شود به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید: گرفتن گواهینامه ISO برای شرکت در مناقصات.

پیش نیاز دریافت گواهینامه ایزو چیست؟

گرفتن ایزو برای شرکت دارای چه پیش نیازهایی است یا اینکه چه مدارکی برای اخذ گواهینامه ایزو نیاز است. به طور کلی چنانچه نیاز به اخذ گواهی ایزو معتبر دارید باید مستندات و الزامات سیستم مدیریت مورد نیاز را در مجموعه خود پیاده سازی کنید. این یعنی چنانچه نیاز به ایزو 9001 دارید باید مستندات سیستم مدیریت کیفیت را در مجموعه خود اجرایی نمایید. اما به دلیل زمان بر بودن و نداشتن ساختار اصولی در شرکت ها این موضوع به درستی اجرایی نمی شود و یا شرکت ها درخواست دارند بدون ممیزی گواهی ایزو را دریافت کنند.

گرفتن-ایزو-9001-برای-شرکت
گرفتن-ایزو-9001-برای-شرکت

پیش نیاز گرفتن ISO برای شرکت ایجاد مستندات استاندارد ایزو درخواست شده است. شما باید نظام نامه و خط مشی کیفیت خود را ترسیم کنید. چارت سازمانی خود را رسم کنید و اقدام به آموزش پرسنل سازمانی خود نمایید. ایجاد مستندات به صورت واقعی ممکن است بین سه الی شش ماه زمان بر باشد. شما برای ایجاد مستندات نیاز به مشاور ایزو دارید. چنانچه نیاز داشتید مستندات ایزو را در سازمان خود ساختارسازی نمایید می توانید از توان فنی کارشناسان شرکت ایزو فرتاک بهره مند شوید.

اگر نیاز دارید توسط CB (های) خصوصی اقدام به گرفتن ایزو برای شرکت نمایید بلحاظ اینکه ممیزی صورت نمی پذیرد شما فقط نیاز به ارائه مستندات و مدارک ثبت شرکت یا ثبت برند خود دارید. شما با پر کردن یک فرم درخواست و ارائه مستندات ثبت شرکت می توانید اقدام به اخذ ایزو مورد نیاز نمایید.

بیشتر بخوانید: گرفتن ایزو برای شرکت های صنایع غذایی.

از کجا گواهینامه ایزو دریافت کنیم؟

از کجا گواهینامه ایزو دریافت کنید. این می تواند آخرین پرسش شما باشد. شرکت های زیادی در ایران گواهینامه ایزو صادر می کنند. قبلاً به شما توضیح داده ایم که گواهینامه ایزو توسط دو دسته مرجع در ایران صادر می شود. CB (هایی) که توسط انجمن IAF تایید شده اند و در سایت IAF قابل ردیابی هستند و دسته دوم که اعتبار کمتری دارند CB (های) خصوصی که توسط یک AB خصوصی ثبت شده اند.

اخذ فوری گواهینامه ایزو برای پیمانکاران
اخذ فوری گواهینامه ایزو برای پیمانکاران

پس ابتدا مشخص کنید نیاز دارید از چه مرجعی گواهینامه ایزو دریافت کنید. منظور سطح اعتباری مرجع صدور ایزو است. هر شرکتی با توجه به نیازهای سازمانی خود و بازارسنجی که انجام می دهد ممکن است قیمت متفاوتی جهت صدور ایزو درخواست نماید. پس ممکن است CB (های) معتبر بین 130 دلار تا 400 دلار بابت صدور ایزو مطالبه کنند. یا اینکه CB (های) خصوصی بین 400،000 الی 1،200،000 میلیون بابت صدور ایزو مطالبه کنند.

این ممکن است شما را سردرگم کند و از خود سوال بپرسید “از کجا گواهینامه ایزو بگیرم؟”. این موضوع نیاز به کنکاش بیشتری دارد. اهداف شما برای اخذ ایزو چیست. ممکن است شما برای به دست آوردن بازارهای بین المللی نیاز به یک گواهینامه ایزو معتبر دارید که توسط یک مرجع صدور معتبر و شناخته شده صادر شده باشد.

کارشناسان شرکت ایزو فرتاک براساس نیازهای شما مراجع معتبر را برای اخذ ایزو به شما پیشنهاد می دهند. دقت کنید، شرکت ایزو فرتاک یک مرجع صدور گواهینامه ایزو نیست بلکه مشاوری است که می تواند برای شما از شرکت های مختلفی گواهینامه ایزو دریافت کند. پس تماس با ما می تواند مزایای بسیاری برای شما داشته باشد.

گرفتن ISO برای شرکت ها چگونه است؟

انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو مهمترین موضوعی است که متقاضیان با آن درگیر هستند. شرکت های بیشماری در ایران به وجود آمده اند که ادعا می کنند گواهینامه ایزو اصل صادر می کنند ولی گواهینامه ایزو صادر شده فاقد اعتبار بین المللی می باشد. بلحاظ اینکه تمامی گواهینامه ها قابلیت استعلام دارد، متقاضی نمی تواند متوجه شود چه مرجعی ایزو اصلی را صادر کرده است.

پیش نیاز دریافت گواهینامه ایزو چیست؟

به طور کلی چنانچه نیاز به اخذ گواهی ایزو معتبر دارید باید مستندات و الزامات سیستم مدیریت مورد نیاز را در مجموعه خود پیاده سازی کنید. این یعنی چنانچه نیاز به ایزو 9001 دارید باید مستندات سیستم مدیریت کیفیت را در مجموعه خود اجرایی نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا