کشاورزی هوشمند و تغییر آینده غذا

کشاورزی هوشمند و تغییر آینده غذا

در مسیر کشاورزی هوشمند آنجلا شوستر، متخصص کشاورزی هوشمند، برخی از راه‌هایی را که دیجیتالی‌سازی کشاورزی را متحول کرده و به تغذیه کره زمین کمک می‌کند، آشکار می‌کند.

کشاورزی هوشمند

یکی از اهداف کشاورزی هوشمند استفاده بهتر از زمین و بهبود عملکرد به عنوان اولین گام در حل گرسنگی جهان است، اما کشاورزی هوشمند در مقایسه با رویکرد مرسوم چه مزایای دیگری می تواند به همراه داشته باشد؟

آنجلا

آنجلا: کشاورزی هوشمند مطمئناً یک عامل پیشرو در تولید مواد غذایی بیشتر با کمتر برای جمعیت رو به افزایش جهان است. به طور خاص، کشاورزی هوشمند از طریق استفاده کارآمدتر از منابع طبیعی و نهاده‌ها و بهبود مدیریت زمین و محیط زیست، عملکرد را افزایش می‌دهد.

در حالی که این برای تغذیه پایدار جمعیت در حال رشد جهان بسیار مهم است، مزایای دیگری نیز وجود دارد که کشاورزی هوشمند برای کشاورزان و جوامع در سراسر جهان فراهم می کند.

زنجیره‌های تامین متعارف با عدم تعادل قدرت مشخص می‌شوند که کشاورزان اغلب قدرت کمتری دارند زیرا اطلاعات کمتری در مورد عملکرد محصولشان نسبت به نیازهای مشتری دارند. کشاورزی هوشمند با فعال کردن جریان کارآمد و عادلانه اطلاعات و در انجام این کار، تسهیل تصمیم گیری بهتر، پیوندی حیاتی بین همه بازیگران در زنجیره تامین فراهم می کند. این پتانسیل ایجاد تعادل مجدد قدرت و توزیع مجدد سود به طور عادلانه تر در سراسر زنجیره تامین را دارد.

به عنوان مثال، اگر یک کشاورز بازخورد به موقع در مورد محصول خود از بخش های مختلف زنجیره تامین (مانند پردازشگرها و مصرف کنندگان) دریافت کند، می تواند فرصت هایی را برای تغییر سیستم تولید خود برای رفع نیازهای مشتریان خود شناسایی کند و در نتیجه ارزش محصولات خود را افزایش دهد. تولید – محصول. برآورده ساختن نیازهای در حال رشد مشتریان برای پایدار ماندن مشاغل کشاورزی در آینده بسیار مهم است و کشاورزی هوشمند می تواند بینش هایی را برای تحقق این امر فراهم کند.

کشاورزی هوشمند همچنین از فعالیت‌های راستی‌آزمایی، با اتصال اطلاعات از طریق زنجیره تأمین، به‌منظور بررسی ادعاهای تولید، پشتیبانی می‌کند. اینها ممکن است مربوط به ایمنی مواد غذایی تولید شده (مانند اطمینان از عدم وجود پسماندهای شیمیایی مضر)، محل رشد آن، درمان حیوانات در مزرعه، یا اقدامات پایداری که به حفاظت از محیط زیست کمک می کند (مانند کاهش انتشار گازهای گلخانه ای باشد. ).

کشاورزی هوشمند به کشاورزان کمک می کند تا عوامل مهمی مانند آب، توپوگرافی، جنبه، پوشش گیاهی و انواع خاک را بهتر درک کنند. این به کشاورزان اجازه می دهد تا بهترین استفاده از منابع کمیاب را در محیط تولید خود تعیین کنند و آنها را به شیوه ای پایدار از نظر زیست محیطی و اقتصادی مدیریت کنند. همچنین کشاورزان را قادر می سازد تا کمیت و کیفیت محصولات خود را به موقع کنترل کنند و در صورت لزوم تکنیک های تولید خود را تنظیم کنند.

به عنوان مثال، تصاویر ماهواره ای را می توان برای تعیین سلامت محصول و مرتع با استفاده از “شاخص گیاهی تفاوت نرمال شده” یا برای تشخیص آفات و بیماری ها زودتر از تکنیک های نظارت دستی تجزیه و تحلیل کرد. کشاورز در هر دو نمونه با در اختیار داشتن داده های اضافی قادر به اجرای استراتژی های به موقع و هدفمند برای جلوگیری از تلفات تولید و افزایش هزینه ها است. این امر از معیشت آنها محافظت می کند، آنها را قادر می سازد تا به تامین غذا و سایر محصولات طبیعی برای عموم مردم ادامه دهند و مدیریت زیست محیطی را بهبود بخشد.

چگونه اتوماسیون کشاورزی را متحول می کند؟ چگونه بر مشاغل در مزارع و اقتصاد روستایی تأثیر می گذارد؟

آنجلا: اتوماسیون روش‌های تصمیم‌گیری کشاورزان را در مزرعه تغییر می‌دهد. آنها بینش بیشتری نسبت به فرصت ها، چالش ها و محدودیت های بالقوه دارند. کشاورزان همچنین می توانند در رویکرد خود کارآمدتر و مبتکرتر باشند و با کمترین میزان رشد بیشتری داشته باشند. از منظر اقتصادی، اتوماسیون واقعاً به این معنی است که کشاورزان می توانند هزینه ها، زمان و اتلاف را کاهش دهند که به معنای حاشیه سود بیشتر و استفاده کارآمدتر از منابع است.

اتوماسیون همچنین در حال تغییر انواع شغل و نحوه انجام مشاغل در مزارع است. یک مجموعه مهارت متفاوت برای درک و استفاده از فناوری کشاورزی هوشمند مورد نیاز است. یادگیری مهارت های جدید شرکت کنندگان در صنعت را به طور گسترده توانمند می کند و افراد جدیدی را جذب می کند که ممکن است قبلاً شغلی در کشاورزی در نظر نگرفته باشند. برعکس، کشاورزی هوشمند همچنین می‌تواند پیچیدگی مهارت‌های مورد نیاز را کاهش دهد.

کاشت با نرخ متغیر و کاربرد کود با استفاده از راه حل های کشاورزی هوشمند یک مثال عالی از این است. این شامل سیستم‌های نرم‌افزاری می‌شود که به‌طور خودکار نرخ کاشت یا کود را در حین حرکت تراکتور بر اساس انواع خاک‌های نقشه‌برداری‌شده که منعکس‌کننده حاصلخیزی، شوری، رطوبت خاک و سایر پارامترها است، تنظیم می‌کند. در برخی موارد، تعدیل نرخ‌ها می‌تواند «زنده» باشد – بر اساس تصاویر ماهواره‌ای در زمان واقعی – یا براساس توزیع‌های تاریخی که روی نقشه‌های دیجیتال دیده می‌شود. کاربرد کود با نرخ متغیر این پتانسیل را دارد که عمیقاً بر استفاده از نهاده و کیفیت محصول از طریق دستکاری دقیق مواد مغذی درشت و ریز برای رفع نیازهای خاص گیاهان رشد یافته در محیط های مختلف تأثیر بگذارد.

در این مورد، اپراتور تراکتور باید نرم افزار و عملکرد ماشین آلات را درک کند، بتواند اطلاعات را بخواند و تفسیر کند، برنامه را در حین پیشرفت تراکتور در میدان نظارت کند و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهد. البته ممکن است اپراتور اصلاً در تراکتور باشد یا نباشد و این می تواند به این معنی باشد که آنها می توانند کارهای دیگری را در حین نظارت انجام دهند.

به روشی مشابه، سیستم‌های آبیاری که از راه‌حل‌های کشاورزی هوشمند استفاده می‌کنند، می‌توانند سیستم‌های انتقال آب متغیر را با کاوشگرهای رطوبت خاک ادغام کنند، به طوری که محصولات فقط زمانی و در جایی که به آن نیاز دارند آبیاری می‌شوند و مزایای قابل‌توجهی هم برای مصرف آب و هم برای عملکرد دارند. فناوری مشابهی را می توان در سیستم های کشاورزی دیم استفاده کرد، زیرا اپراتورها درک بهتری از مشخصات رطوبت خاک برای کمک به تصمیم گیری به ویژه در مورد کاشت، پتانسیل عملکرد و کاربرد کود به دست می آورند.

اپراتورها باید نتایج حاصل از کاوشگرهای رطوبت خاک و پیامدهای تحویل آب و سایر ملاحظات را درک کنند. آنها همچنین باید بتوانند سیستم را نظارت و بررسی کنند و آنچه را که گزارش می شود یا در حال وقوع است تفسیر کنند و در صورت نیاز اصلاحات یا تغییراتی را انجام دهند.

اتوماسیون ممکن است برای برخی از کشاورزان که سازگاری با فناوری را دلهره آور بدانند، چالش هایی ایجاد کند. این بدان معناست که ارائه دهندگان فناوری باید فناوری خود را برای استفاده آسان و شهودی برای دستیابی به پذیرش گسترده ایجاد کنند.

راه حل های کشاورزی هوشمند مانند روبات ها، حسگرها و ماشین آلات متصل معمولاً گران هستند. کشاورزی هوشمند چگونه می تواند برای اکثر کشاورزان جهان که خرده مالکانی هستند که با ابزارهای اولیه در زمین های کوچک کار می کنند کار کند؟

آنجلا: دستیابی به راه حل‌های کشاورزی هوشمند معمولاً هزینه‌ای دارد، اما در بیشتر موارد این هزینه به گستره و مقیاس فناوری کشاورزی هوشمند مورد استفاده بستگی دارد. اگر فراتر از سخت‌افزار به‌عنوان «کشاورزی هوشمند» نگاه کنید و همچنین داده‌ها و اشتراک‌گذاری داده‌ها را کشاورزی هوشمند در نظر بگیرید، برنامه‌های مقرون‌به‌صرفه و در دسترس هستند که می‌توانند برای دارندگان کوچک بسیار مفید باشند.

پیش بینی آب و هوا از طریق برنامه های تلفن هوشمند چیزی نیست که مردم ممکن است به طور خودکار با کشاورزی هوشمند مرتبط شوند، اما می تواند تأثیر عمیقی بر تصمیم گیری کشاورزان داشته باشد. این می تواند شامل رادارهای هواشناسی و هشدارهای رویدادهای شدید باشد، به عنوان مثال، پیش بینی سیل یا طوفان که می تواند به صاحبان کوچک زمان کافی برای انتقال گله ها به مناطق مرتفع، یا محافظت یا برداشت محصولشان بدهد.

همچنین می توان از تلفن های هوشمند برای هشدار دادن به کشاورزان در مورد خطرات امنیت زیستی استفاده کرد. یک دارنده کوچک بز را در نظر بگیرید که از طریق تلفن هوشمند از شیوع احتمالی بیماری در منطقه خود مطلع می شود: او می تواند تصمیم بگیرد به جای اینکه خطر ابتلا به گله خود را آلوده کند، چرای یک منطقه مشترک را متوقف کند.

این فناوری همچنین می تواند برای افزایش گزینه های تجارت برای همان دارنده کوچک استفاده شود. تصور کنید او امروز شش لیتر شیر بز برای فروش دارد. اگر او بتواند به سه خریدار بالقوه این شیر اطلاعیه ارسال کند، آنها می توانند برای محصول او پیشنهاد دهند و او می تواند به بالاترین قیمت پیشنهادی بفروشد. دسترسی بیشتر به بازارها می تواند به طور قابل توجهی برای دارندگان کوچک تحول ایجاد کند.

چه پاسخگویی به پیش‌بینی‌های آب‌وهوا، بازاریابی محصول یا واکنش به شیوع بیماری، همه نمونه‌هایی از راه‌حل‌های کشاورزی هوشمند هستند که به صاحبان کوچک کمک می‌کنند. فرصت دیگری برای دارندگان کوچک برای دسترسی به کشاورزی هوشمند از طریق سرمایه گذاری جمعی در راه حل های فناوری، شاید با حمایت دولت است. تأمین‌کنندگان راه‌حل‌های کشاورزی هوشمند نیز ممکن است گزینه‌های جایگزینی را برای دسترسی بیشتر به فناوری مانند ترتیبات پرداختی یا اجاره تجهیزات ارائه دهند.

مشهودترین کاربردهای کشاورزی هوشمند در کشاورزی چیست؟ در صورت وجود، مصرف کنندگان چه تغییراتی را روی میزهای خود مشاهده خواهند کرد؟

آنجلا: اگر منصف باشیم، مصرف‌کنندگان لزوماً کاربرد کشاورزی هوشمند را «نمی‌بینند». آنچه برای آنها آشکارتر خواهد بود، ارتباط بین چیزی است که می خرند و کجا و چگونه تولید شده است.

کشاورزی هوشمند نقش مهمی در تأیید ادعاهای تولید و منشأ مصرف کننده دارد. ما این موضوع را به طور فزاینده‌ای مشاهده می‌کنیم – مصرف‌کنندگان بر اساس ترجیحات خود برای محصولاتی با ایمنی مواد غذایی، پایداری، رفاه حیوانات و ادعاهای کشور مبدا تصمیم‌گیری برای خرید می‌کنند.

همه این ادعاها به قابلیت ردیابی نیاز دارند زیرا ستون فقرات و فناوری کشاورزی هوشمند زیربنای اکثر سیستم‌های ردیابی است. سایر برنامه های کاربردی کشاورزی هوشمند نیز به تأیید این ادعاها کمک می کنند. همچنین نمونه‌هایی وجود دارد که مصرف‌کنندگان می‌توانند از کشاورزان ببینند و بشنوند، با یخچال‌هایی که فیلم‌هایی را پخش می‌کنند که داستان «مزرعه تا چنگال» را در محل فروش محصولاتی مانند گوشت و شیر پخش می‌کنند.

استانداردها چگونه می توانند از کشاورزی هوشمند با آب و هوا حمایت کنند؟ چگونه گروه مشاوره استراتژیک کشاورزی هوشمند ISO (که شما در آن مشارکت دارید) و نقشه راه کشاورزی هوشمند مورد نظر آن، این امر را به واقعیت تبدیل خواهد کرد؟

آنجلا: کشاورزی برای تولید غذا به روشی سازگارتر با آب و هوا و برای افراد بیشتری در سطح جهان تحت فشار فزاینده ای قرار دارد. این بدان معناست که کشاورزی برای بهبود کارایی و تولید بیشتر با کمتر تحت فشار واقعی قرار دارد. کشاورزی هوشمند این پتانسیل را دارد که به کشاورزان در انجام این کار کمک کند

امکان بهینه سازی استفاده از منابع و تولید کارآمد مواد غذایی، ارائه اتصال در امتداد کل زنجیره تامین، از مزرعه تا چنگال و همه چیز در بین، و کمک به اجرا، نظارت و گزارش راهبردهای سیاسی مانند اهداف توسعه پایدار سازمان ملل.


دلیل اصلی اینکه این پتانسیل هنوز محقق نشده است به این دلیل نیست که فناوری و ایده ها وجود ندارند، بلکه عدم هماهنگی و انسجام در نحوه ادغام این فناوری ها برای تسهیل انتقال داده ها وجود دارد. استانداردسازی فن‌آوری‌های دیجیتال، از جمع‌آوری داده‌ها، فرمت‌ها و رابط‌ها، تا بهینه‌سازی و اتصال به هم در کل زنجیره تامین برای تحقق پیشنهادات بالقوه کشاورزی هوشمند مورد نیاز است.

ISO گروه مشاوره استراتژیک در کشاورزی هوشمند (SAG-SF) را برای مقابله با این چالش ایجاد کرده است. اولین اولویت برای SAG یک نقشه راه استانداردسازی است که مسیر استانداردهای بین المللی در کشاورزی هوشمند را برای سال های آینده تعیین می کند و کشاورزی هوشمند را قادر می سازد پتانسیل عظیم خود را ارائه دهد.

گواهینامه های مریوط به ایمنی مواد غذایی

گواهینامه حلال در صنایع غذایی

گواهینامه ایزو صنایع غذایی

طرح HACCP چیست

گواهینامه ایمنی غذا FSSC 22000 چیست؟

گواهینامه گلوبال گپ (GLOBALG.A.P) چیست

گواهینامه GMP چیست

صدور گواهینامه HACCP

گواهینامه IFS چیست؟

چرا باید گواهینامه BRC دریافت کنیم؟

HACCP چیست؟

اخذ گواهینامه ایزو 22000

2 دیدگاه دربارهٔ «کشاورزی هوشمند و تغییر آینده غذا»

  1. برای دریافت گواهینامه ایزو مربوط به مواد غذایی چه کارهایی باید انجام بدم، کلا کدام گواهینامه رو توصیه می کنید؟ ایزو 22000 یا ifs یا haccp؟

    1. با توجه به نوع کسب و کار شما میشه گواهینامه ایزو متفاوتی پیشنهاد داد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس بالای سایت ارتباط برقرار کنید. مشاوره برای اخذ گواهینامه ایزو کاملا رایگان است. با تشکر از همراهی شما.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا