گواهینامه ایزو صنایع غذایی

گواهینامه ایزو صنایع غذایی، آیا این همان مدرکی است که شما به آن نیاز دارید؟ گواهینامه استاندارد ایزو برای صنعت غذا.

گواهینامه ایزو صنایع غذایی
گواهینامه ایزو صنایع غذایی

تفاوتی ندارد که فعالیت شما در چه حوزه ای باشد، شما یک خرده فروش باشید یا یک تولید کننده مواد غذایی. ممکن است شما مزرعه دارد یا محصولات گلخانه ای را در بازار به فروش میر سانید.

سازمان بین المللی “ISO” برای تمامی کسب و کارها به جهت همگام سازی الزامات استاندارد در جهان، استاندارد تدوین کرده است.

صنعت غذا و ایمنی مواد غذایی برای سازمان استاندارد سازی بین المللی (ایزو) و برای جوامع بین الملل بسیار حائز اهمیت است. حتی مبحث ایمن بودن مواد غذایی و استفاده از مواد غذایی سالم برای سازمان غذا دارو ایران هم بسیار مهم می باشد.

تا جایی که سازمان غذا دارو شرکت های غذایی را ملزم به اخذ تاییدیه سیب سبز سلامت کرده است.

شرکت های تولید کننده، توزیع کننده و بازرگانی بسیار زیادی داخل ایران در حوزه صادارت، واردات یا تولید مواد غذایی فعالیت می کنند.

مدیران کسب و کارها برای برندسازی، تجاری سازی و ورود به بازارهای بین المللی نیاز به اخذ گواهینامه ایزو دارند. بنابراین برخی از این مدیران سوال دارند گواهینامه ایزو صنایع غذایی چیست؟

تفاوتی ندارد که شما یک شرکت بزرگ باشید که در حوزه مواد غذایی فعالیت می کنید یا یک خرده فروش باشید یا حتی یک رستوران زنجیره ای. شما می توانید برای گسترش بازرگانی مجموعه خود اقدام به اخذ گواهینامه ایزو صنایع غذایی نمایید.

حتماً از خود سوال می پرسید که من به چه گواهینامه های ایزو یی نیاز دارم؟

مقاله گواهینامه ایزو صنایع غذایی توسط تیم فنی شرکت ایزو فرتاک تدوین شده است. هدف از تدوین این مقاله راهنمایی مدیران کسب و کارها برای اخذ گواهینامه ایزو در حوزه صنایع غذایی است.

ما در این مقاله 9 استاندارد که مربوط به صنایع غذایی و بسته بندی است را برای شما مکتوب کرده ایم. این استانداردها می تواند برای صنایع از مزرعه تا فروش مواد غذایی، از پخت و پز تا انجماد مواد غذایی کاربرد داشته باشد.

گواهینامه ایزو صنایع غذایی، ISO 22000:

ممکن است شما با نام استاندارد ایزو 22000 آشنا باشید و دائماً نام گواهینامه ایزو 22000 یا استاندارد ایزو 22000 را شنیده باشید.

ایزو 22000 دقیقا مهمترین استانداردی است که توسط سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) جهت اطمینان از مدیریت ایمنی مواد غذایی در اختیار جهانیان قرار گرفته است.

اگر سازمان شما در حوزه خرید و فروش، بسته بندی، توزیع یا پخت و پز مواد غذایی فعالیت دارد، شما می توانید اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 22000 نمایید.

اگر سازمان شما نیاز دارد برند خود را بین المللی کند و با رقبا در بازارهای بین المللی رقابت سالمی داشته باشید، بهتر است به مصرف کنندگان خود در مورد ایمنی مواد غذایی اطمینان دهید.

پس ما به شما اخذ گواهینامه ایزو 22000 معتبر را پیشنهاد می کنیم.

ایزو 22000 جزو خانواده ایزو 20000 می باشد که برای اولین بار در سال 2005 میلادی و توسط کمیته فنی TC3 و کمیته فرآوری غذا SC 17 تدوین و منتشر شد.

آخرین ویرایش استاندارد ایزو 22000 سال 2018 میلادی انجام و منتشر شد. بنابراین سازمان ایزو در ویرایش جدید استاندارد ISO 22000:2018 تغییرات اساسی نسبت به ISO 22000:2005 ایجاد کرد.

از تغییرات ویرایش جدید استاندارد ایزو 22000 می توان به تغییر ساختار استاندارد از 8 بخش به 10 بخش و ایجاد تفکر مبتنی بر ریسک اشاره کرد.

در متن استاندارد ایزو 22000 که سال 2005 منتشر شد، تمرکز استاندارد ایزو 22000 بر نحوه ی پیشگیری، کاهش و حذف مخاطرات ایمنی غذایی و تغذیه بوده است.  در ویرایش متن استاندارد ایزو 22000 که سال 2018 منتشر شد علاوه بر ریسک‌های زنجیره ی غذایی بر ریسک کسب‌وکار که می‌تواند از طریق ایمنی غذایی ایجاد شود نیز تمرکز نموده است.

استاندارد های خانوداه ISO 20000 به شرح زیر می باشد.

  • ISO 22000:2018، سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی را تایید می کند.
  • ISO 22001، دستورالعمل های استفاده برای صنایع غذایی و آشامیدنی است که جایگزین استاندارد ISO 15161:2001 شده است.
  • ISO / TS 22002، برنامه های پیش نیاز در مورد ایمنی مواد غذایی که شامل 6 بخش (بخش اول تولید مواد غذایی، بخش دوم پذیرایی، بخش سوم کشاورزی، بخش چهارم تولید، بخش پنجم بسته بندی مواد غذایی و بخش ششم تولید خوراک دام) مکتوب شده است.
  • ISO TS 22003، سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی برای ارگان های ارائه دهنده حسابرسی و صدور گواهینامه ایزو 22000.
  • ISO TS 22004، سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی، راهنمایی در مورد استفاده از ISO 22000:2005.
  • ISO 22005، اصول کلی و الزامات اساسی برای طراحی و اجرای سیستم، قابلیت ردیابی در زنجیره خوراک و مواد غذایی.
  • ISO 22006، راهنمای استفاده از سیستم مدیریت کیفیت برای تولید محصولات زراعی.

گواهینامه ایزو 22000 یکی از مهمترین و پرکاربردترین گواهینامه ایزو صنایع غذایی است. بنابراین مرجع صدور گواهینامه ایزو 22000 معتبر چالش اغلب متقاضیان است.

مرجع معتبر صدور گواهینامه ایزو 22000 در ایران توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NASI) معرفی شده است. برای اطلاع از مراجع صدور گواهینامه ایزو 22000 در ایران پیشنهاد می شود مقاله زیر مطالعه گردد.

بیشتر بخوانیم: لیست شرکت های ارائه دهنده گواهینامه ایزو در ایران.

مرجع معتبر صدور گواهینامه ایزو صنایع غذایی باید توسط IAF و سازمان اعتبار دهنده بین المللی تایید شده باشد. اگر مرجع صدور ایزو توسط سازمان اعتبار دهنده کشور خودش و انجمن IAF تایید نشود، یعنی مرجع صدور فاقد اعتبار بین المللی است.

برای تشخیص گواهینامه ایزو اصلی از جعلی لطفا مقاله زیر مطالعه گردد.

بیشتر بخوانیم: نحوه تشخیص گواهینامه اصلی از جعلی.

ما به شما پیشنهاد می کنیم برای تجاری سازی برند خود حتماً از مراجع اصلی مورد تایید اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 22000 نمایید.

البته شما می توانید جهت اخذ فوری اخذ گواهینامه ایزو 22000 اقدام نمایید.

پس با ما در ارتباط باشید.

گواهینامه ایزو صنایع غذایی، گواهینامه HACCP:

پیاده سازی الزامات استاندارد HACCP (حسپ) می تواند نیازهای شما به رویکرد پیشگیرانه سیستمی برای ایمنی مواد غذایی از خطرات طی فرآیند تولید را پایان دهد.

استاندارد HACCP (حسپ) روشی شناخته شده و بین المللی جهت شناسایی همچنین مدیریت خطرات مرتبط با ایمنی مواد غذایی است که به سازمان ها برای تجزیه و تحلیل خطر و نقاط کنترل بحرانی کمک می کند. این استاندارد به سازمان ها و شرکت های تولید کننده کمک می کند تا ایمنی مواد غذایی که از طریق تجزیه و تحلیل و کنترل خطرات بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیکی از تولید، جابجایی تا بسته بندی همچنین توزیع تا مصرف به وجود می آید را بررسی و کنترل نمایند.

بسیاری از مدیران کسب و کارهای مرتبط با مواد غذایی برای اطمینان از ایمنی غذا از استاندارد HACCP (حسپ) برای برنامه های مدیریت ایمنی مواد غذایی خود همینطور منطبق کردن این برنامه ها با طرح ممیزی GFSI، در فرآیند کاری خود استفاده می کنند. اتحادیه غذای ایمنی امریکا (سازمان FDA) برای کنترل و تجزیه این خطرات استاندارد HACCP را تدوین و منتشر کرد.

استاندارد HACCP (حسپ) جزو استاندارد های تدوین شده سازمان ایزو نیست، ولی می توان به عنوان گواهینامه ایزو صنایع غذایی از آن نام برد. بنابراین پیشنهاد می شود تولیدکنندگان و خرده فروشان مواد غذایی جهت صادرات مخصوصا به کشورهای اروپایی اقدام به اخذ گواهینامه HACCP نمایند.

اخذ گواهینامه HACCP می تواند مزایای بسیاری برای شما داشته باشد. مهترین مزیت اخذ گواهینامه HACCP برای سازمان شما، شناسایی و کنترل خطرات احتمالی که ممکن است ایمنی مواد غذایی را به خطر انداخته و به افزایش احتمال شکایات مشتری از شما بینجامد.

شما برای نوشتن یک طرح خوب HACCP باید 12 مرحله از یک برنامه HACCP خوب را بگذرانید. برای نوشتن طرح HACCP می توانید با ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانیم: 12 مرحله برای یک برنامه HACCP خوب.

در مورد مرجع صدور گواهینامه HACCP شما باید بدانید که بلحاظ اینکه استاندارد HACCP (حسپ) توسط انجمن GFSI و FDA امریکا تایید می شود و این انجمن ها هیچ مرجعی را جهت حسابرسی و ممیزی در ایران معرفی نکرده اند، پس بنابراین شما نمی توانید گواهینامه HACCP معتبر در ایران دریافت نمایید.

جهت اخذ فوری گواهینامه HACCP شما می توانید با ما در ارتباط باشید.

گواهینامه ایزو صنایع غذایی، گواهینامه FSSC 22000:

استاندارد FSSC 22000 یک طرح گواهی برای ایمنی غذا، خوراک و سیستم های مدیریت کیفیت در انطباق با الزامات ISO 9001 و استاندارد ISO 22000 است.

 FSSC 22000 بر تضمین ایمنی مواد غذایی با تعریف، ارزیابی و کنترل خطرات و خطرات در طول پردازش، ساخت، بسته بندی، ذخیره سازی، حمل و نقل، توزیع، جابجایی یا عرضه برای فروش یا عرضه در هر بخش از زنجیره غذایی تمرکز دارد. بنابراین تمامی مشاغل که در حوزه صنایع غذایی فعال هستند می توانند اقدام به اخذ گواهینامه FSSC 22000 نمایند.

استاندارد FSSC 22000 متعلق به بنیاد ابتکار جهانی ایمنی غذا GFSI است.

استاندارد FSSC 22000 برای ممیزی، صدور گواهینامه و ثبت سیستم های مدیریت ایمنی مواد غذایی برای حوزه ها و دسته بندی محصولات زیر در نظر گرفته شده است

  •  پرورش گوشت، شیر، تخم مرغ و عسل (به استثنای دام، شکار و ماهیگیری).
  •  تولید محصولات غذایی مانند محصولات حیوانی یا گیاهی فاسد شدنی، محصولات پایدار در محیط و مواد شیمیایی.
  • ساخت، بسته بندی مواد غذایی و مواد بسته بندی (مثلاً موادی که تماس مستقیم یا غیرمستقیم با مواد غذایی دارند).
  • تولید غذا و خوراک حیوانات مانند غذای حیوانات خانگی، خوراک دام و خوراک ماهی.
  • خدمات حمل و نقل و ذخیره سازی، از جمله خدمات در سراسر زنجیره تامین مواد غذایی.
  • آماده سازی پذیرایی، نگهداری و در صورت لزوم، تحویل غذا برای مصرف، در محل تهیه یا در یک واحد ماهواره ای.
  • ارائه خرده‌فروشی و عمده‌فروشی محصولات غذایی نهایی به مشتری (مثلاً خرده‌فروشی‌ها و عمده‌فروشان).

آیا شما نیاز به اخذ گواهینامه ایزو صنایع غذایی دارید؟ شما می توانید اقدام به اخذ گواهینامه FSSC22000 نمایید.

اعتبار گواهینامه FSSC 22000 سوالی است که تمام درخواست کنندگان این گواهینامه دارند. شما باید بدانید هیچ شرکتی برای ممیزی و حسابرسی طرح FSSC22000 در ایران تایید نشده است. بنابراین تمامی گواهینامه های FSSC 22000 که در ایران صادر می شود به صورت نان-اکریدیت می باشد.

گواهینامه های FSSC 22000 که به صورت نان اکریدیت صادر می شود مورد تایید انجمن GFSI نیست.

برای اطلاع از مراجعی که می توانند گواهینامه FSSC 22000 را صادر کنند اینجا کلیک نمایید.

چنانچه نیاز به گواهینامه FSSC 22000 دارید با ما ارتباط بگیرید.

گواهینامه ایزو صنایع غذایی، IFS FOOD:

امروزه تولید و فرآوری مواد غذایی با تقاضای بسیار بالاتری نسبت به گذشته مواجه است. از یک طرف، مصرف کنندگان حداکثر شفافیت را می خواهند. آنها می خواهند بدانند غذایشان از کجا می آید، چگونه تولید و فرآوری شده است و چگونه ایمنی، کیفیت، پایداری و اخلاق تضمین شده است.

از سوی دیگر، صنایع غذایی موظف است به خرده فروشان، دلالان و سایر شرکای تجاری ثابت کند که اقدامات لازم را برای انجام وظیفه مراقبتی خود انجام داده است. همچنین مسئولیت شهرت برندهای بزرگ را بر عهده دارد.

بنابراین، به عنوان یک تولید کننده مواد غذایی، باید استانداردهای بسیار بالایی را رعایت کنید. یک پیش نیاز این است که شما ایمنی مواد غذایی و سایر ویژگی های فرآیندهای خود را مطابق با استانداردهای شناخته شده بین المللی اثبات کنید. گواهینامه ایمنی غذایی IFS FOOD برگ برنده صنایع غذایی برای تجارت بین المللی است.

International Featured Standard (IFS) Food یکه به صورت اختصاری IFS FOOD نامیده می شود یک استاندارد بین المللی است که توسط انجمن ابتکار ایمنی غذا (GFSI) به رسمیت شناخته شده است.

یکی از مدارک یا گواهینامه ایزو مورد نیاز صنایع غذایی، گواهینامه IFS FOOD می باشد که در صورت درخواست می توانید اقدام به اخذ گواهینامه ایزو IFS FOOD نمایید. مهمترین مزیت اخذ گواهینامه IFS FOOD برای سازمان شما تجاری سازی برند شرکت، جذب اعتماد مصرف کننده بابت ایمنی بودن مواد غذایی و ایجاد راه پیشرفت و ورود به بازارهای اروپایی است.

آیا شما نیاز به اخذ گواهینامه IFS FOOD دارید؟ این گواهینامه در ایران توسط مراجع صدور گواهینامه ایزو صادر می شود، با این تفاوت که فاقد اعتبار بین المللی است.

استاندارد IFS FOOD همانند دیگر استانداردهای طرح ایمنی غذا توسط انجمن GFSI باید تایید گردد. بنابراین مرجعی که مورد تایید این انجمن در ایران طرح IFS FOOD را حسابرسی کند معرفی نشده است.

شما می توانید از مراجع دیگر که اعتبار بین المللی دارند و گواهینامه ایزو را صادر می کنند اقدام به اخذ گواهینامه IFS FOOD نمایید.

جهت اخذ این گواهینامه با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانیم: ایزو 26030، غذا برای آینده.

گواهینامه ایزو صنایع غذایی، گواهینامه BRC:

استاندارد BRC برای یک شرکت فرآوری مواد غذایی ضروری است.  در صنایع غذایی، یک شرکت با گواهینامه  BRC، تضمین های قوی در مورد ایمنی، قابلیت ردیابی و کیفیت مواد غذایی به تامین کننده ارائه می دهد. BRC  مخفف British Retail Consortium است.  در سال 2003 این انجمن حرفه ای توزیع کنندگان، استاندارد خاصی را برای ایمنی بهتر مواد غذایی و کنترل محصولات غذایی تعیین کرد.

شما باید برای اخذ گواهینامه BRC استانداردهای موجود در شرکت خود را بر اساس تجهیزات، نحوه نگهداری مواد اولیه و خطرات آلودگی ارزیابی کنید، فرآیند بسته بندی و طراحی همچنین عرضه محصولات را ارزیابی کنید، سیستم مدیریت کیفیت ایمنی غذایی را بر اساس ایزو 9001 ارزیابی کنید، طرح HACCP را برای ارزیابی خطرات و تجزیه و تحلیل خطرات راه اندازی نمایید، فرآیند تولید و بسته بندی مواد غذایی را کنترل نمایید و پرسنل خود را در مورد استاندارد BRC آموزش دهید.

خرده فروشان مواد غذایی در بریتانیا سیستم ارزیابی کیفیت و ایمنی غذا را برای تامین کنندگان خود توسعه داده اند تا اطمینان حاصل کنند که مصرف کننده نهایی محصولات ایمن و با کیفیت را دریافت می کند. بنابراین اگر شما نیاز دارید محصولات غذایی خود را در اروپا و بریتانیا به فروش برسانید، شما باید اقدام به اخذ گواهینامه BRC نمایید.

لذا گواهینامه ایزو صنایع غذایی می تواند گواهینامه BRC هم باشد.

گواهینامه ایزو مورد نیاز صنایع غذایی، گواهینامه GMP:

Good manufacturing practice این کلمه مخفف GPM استاندارد روش تولید خوب می باشد. همانطور که پیدا است یعنی اینکه محصول تولیدی شما در شرایط ایده آل تولید و بسته بندی شده باشد.

گواهینامه GMP می تواند برای تولیدکنندگان محصولات آرایشی بهداشتی، دارو و مکمل های غذایی، محصولات غذایی و تجهیزات پزشکی ارزش افزوده مناسبی داشته باشد. روش تولید خوب (GMP) سیستمی است برای اطمینان از اینکه محصولات به طور مداوم مطابق با استانداردهای کیفیت تولید و کنترل می شوند.

شیوه‌های تولید خوب یا GMP سیستمی است که شامل فرآیندها، رویه‌ها و مستنداتی که،  تضمین می‌کند محصولات تولیدی مانند مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و کالاهای دارویی به طور مداوم مطابق با استانداردهای کیفیت تعیین‌شده تولید و کنترل می‌شوند. اجرای GMP می تواند به کاهش ضرر و زیان، جلوگیری از فراخوان، توقیف، جریمه و زمان زندان کمک کند. به طور کلی، شرکت و مصرف کننده را از رویدادهای منفی ایمنی مواد غذایی محافظت می کند.

استاندارد GMP هر جنبه ای از فرآیند تولید را بررسی و پوشش می دهد تا از خطراتی که می تواند برای محصولات فاجعه بار باشد، مانند آلودگی متقابل، تقلب و برچسب گذاری اشتباه محافظت کنند. برخی از زمینه‌هایی که می‌توانند بر ایمنی و کیفیت محصولات تأثیر بگذارند که دستورالعمل‌ها و مقررات GMP به آنها اشاره می‌کند به شرح زیر است:

  • مدیریت کیفیت بر اساس الزامات ایزو 9001.
  • بهداشت و ایمنی بر اساس الزامات ایزو 45001.
  • ساختمان و تأسیسات.
  •  تجهیزات.
  • مواد خام.
  • پرسنل.
  •  اعتبار سنجی و احراز صلاحیت توسط مرجع صدور گواهینامه GMP.
  •  رسیدگی به شکایات بر اساس الزامات تعریف شده ایزو 10002.
  •  اسناد و مدارک.
  •  بازرسی و ممیزی کیفیت.

آیا شما یک شرکت تولید کننده در حوزه ذکر شده هستید و نیاز به اخذ گواهینامه ایزو صنایع غذایی و دارویی دارید؟

ما به شما پیشنهاد می دهیم اقدام به اخذ گواهینامه GMP نمایید. این گواهینامه توسط مراجعی حسابرسی و صادر می شود که توسط انجمن ابتکار ایمنی غذا GFSI تایید شده باشند.

متاسفانه به دلیل تحریم ها مرجعی بابت ممیزی و صدور گواهینامه GMP در ایران تایید نشده است. سازمان غذا دارو نهادهایی را که مجوز حسابرسی از GMP را دارند به شما معرفی می کند.

لطفاً جهت اخذ گواهینامه GMP با ما در ارتباط باشید.

گواهینامه ایزو صنایع غذایی، گواهینامه گلوبال گپ:

 استاندارد گلوبال گپ و گواهینامه GLOBAL G.A.P نام تجاری راه حل های تضمین مزرعه هوشمند است که توسط FoodPLUS GmbH  در کلن، آلمان، با همکاری تولیدکنندگان، خرده فروشان و سایر ذینفعان از سراسر صنایع غذایی توسعه یافته است.

این راه حل ها شامل مجموعه ای از استانداردها برای شیوه های کشاورزی ایمن، اجتماعی و زیست محیطی است. پرکاربردترین  استاندارد GLOBALG.A.P.  تضمین مزرعه یکپارچه (IFA) است که برای میوه و سبزیجات، آبزی پروری، گلکاری، دام و غیره قابل استفاده است.

استاندارد گلوبال گپ همچنین پایه و اساس برچسب GGN را تشکیل می دهد: برچسب مصرف کننده برای کشاورزی معتبر، مسئولانه و شفافیت. در حقیقت استاندارد گلوبال گپ شیوه های خوب کشاورزی را تدوین می کند.

مدیران کسب و کارهایی که در حوزه مزرعه، تولید سیفی جات و سبزی جات گلخانه ای فعالیت می کنند برای بهره مندی از بازارهای بین المللی و ورود به این بازارها می توانند اقدام به اخذ گواهینامه گلوبال گپ نمایند.

آیا گواهینامه معتبر GLOBAL G.A.P در ایران صادر می شود؟ این سوالی است که در توضیحات بالا به آن پرداخته شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه گلوبال گپ با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانیم: اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات.

گواهینامه ایزو صنایع غذایی، گواهینامه حلال:

گواهینامه حلال گواهینامه ISO نیست ولی شرکت های درخواست کننده اخذ گواهینامه ایزو صنایع غذایی می توانند گواهینامه حلال را به دست آورند.

اخذ گواهینامه حلال می تواند برای سازمان شما بسیار مهم باشد. به دلیل اینکه شما به مصرف کننده داخلی و بین المللی خود این اطمینان را می دهید که، محصول خریداری شده بر اساس قوانین حلال بودن دین شریعت اسلامی بسته بندی شده است.

آیا شما می دانید محصولاتی که دارای برچسب حلال هستند در فروشگاه های بزرگ اروپا و کانادا بیشتر درخواست دارند؟ یا اینکه محصولات غذایی که دارای برچسب حلال هستند در این کشورها با ارزش بیشتری به فروش می رسند.

استاندارد حلال ابتدا توسط کشور مالزی تدوین شد. سپس دیگر کشورهای اسلامی همسو با کشور مالزی اتحادیه حلال بین المللی را به وجود آورده اند.

گواهینامه حلال توسط سازمان غذا دارو کشورهای عضو اتحادیه برای متقاضیان صادر می شود. شما برای اخذ گواهینامه حلال باید الزامات محصول حلال براساس شریعت اسلام را پیاده سازی و مستند سازی نمایید.

اخیراً گواهینامه حلال با لوگو مالزی در ایران توسط مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو صادر می شود. این گواهینامه ها فاقد اعتبار بوده و توسط سازمان حلال ایران یا سازمان غذا دارو تایید نمی شوند.

تنها مرجع رسمی برای صدور گواهینامه حلال در ایران سازمان حلال و سازمان غذا دارو است.

5 دیدگاه دربارهٔ «اخذ گواهینامه ایزو صنایع غذایی»

  1. بازتاب: صدور گواهینامه IFS - ایزو فرتاک49382-021

  2. بازتاب: صدور گواهینامه HACCP - ایزو فرتاک49382-021

  3. بازتاب: گواهینامه ایزو مورد نیاز جهت دریافت کد IR - ایزو فرتاک49382

  4. بازتاب: گرفتن ISO برای شرکت - ایزو فرتاک021-49382 اخذ ایزو ارزان

  5. بازتاب: نشان سیب سلامت 021-49382

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا