دریافت گواهینامه IMS

دریافت گواهینامه IMS، سیستم مدیریت یکپارچه

دریافت گواهینامه IMS، (گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه) درخواست برخی از متقاضیان است. ممکن است فعالیت شما مربوط به حوزه های پیمانکاری باشد. بنابراین زمانی که درخواست ورود به مناقصه دارید مسئول مناقصه از شما گواهینامه IMS درخواست می کند. مدیرعامل شرکت پیمانکاری ممکن است اطلاعاتی در مورد گواهینامه IMS نداشته باشد. لذا طی تماس های روزانه ای که با دفتر ما می گیرند، درخواست دریافت گواهینامه IMS دارند.

دریافت گواهینامه IMS
دریافت گواهینامه IMS

آیا شما می دانید گواهینامه IMS چیست؟ شما باید بدانید که گواهینامه IMS به تنهایی صادر نمی شود. یعنی به صورت کلی سازمان بین المللی استاندارد “ISO“، استانداردی به نام استاندارد IMS معرفی نکرده است. در مقالات قبلی همین سایت برای شما مکتوب کرده ایم که گواهینامه ایزو سند اثبات پیاده سازی سیستم مدیریت درخواست شده است.

یعنی اینکه اگر شما دارای گواهینامه “ISO 9001” هستید، شما توانسته اید سیستم مدیریت کیفیت را در مجموعه خود پیاده سازی کنید، یک شرکت معتبر شما را ممیزی کرده، مستندات شما را تایی کرده و سپس گواهینامه ایزو 9001 را دریافت کرده اید.

برای پیاده سازی الزامات یک استاندارد شما باید اطلاعات کاملی در مورد متن استاندارد داشته باشید. دستورالعمل های اجرای یک استاندارد را بدانید. چک لیست های اجرایی پیاده سازی استاندارد را در مجموعه خود ایجاد نمایید. در نهایت شما با توجه به وجود مستندات و تایید آنها می توانید اقدام به دریافت گواهینامه ایزو نمایید.

حال سوال این است که “درصورتیکه هیچ استانداردی برای IMS تعریف نشده” شما چگونه می توانید اقدام به دریافت گواهینامه IMS کنید. ما شما را راهنمایی می کنیم بایت اینکه “گواهینامه IMS چیست؟” و در چه صورتی می توانید گواهینامه IMS را دریافت کنید.

در ادامه مقاله موضوعات زیر بررسی می شود.

  • IMS مخفف چیست؟
  • چگونه می توانیم اقدام به دریافت گواهینامه IMS نماییم.
  • مزایای دریافت گواهینامه IMS چیست؟
  • چه شرکت هایی گواهینامه IMS را صادر می کنند؟
  • هزینه دریافت گواهینامه IMS چقدر است؟

بیشتر بخوانیم: دریافت گواهینامه ایزو.

IMS مخفف چیست؟

INTEGRATED MANAGEMENT SYSTEM (سیستم مدیریت یکپارچه) به صورت اختصاری IMS عنوان می شود. یک سیستم مدیریت یکپارچه، فرآیندهای مدیریت ISO شما را در یک سیستم راحت ادغام می‌کند، که دردسر را کاهش می‌دهد، ضایعات را کاهش می‌دهد و انطباق را اصلاح می‌کند.

IMS مخفف چیست

 با فرآیندها و رویه‌ های از پیش تعریف ‌شده، به کسب ‌وکارهایی مانند شما کمک می‌کند تا بهترین عملکرد را برای کیفیت، تأثیرات زیست‌ محیطی، سلامت و ایمنی شغلی و بسیاری موارد دیگر به دست آورند.

تنها با یک سیستم برای نظارت، می توانید به راحتی چندین عملیات تجاری را هماهنگ کنید و در زمان و کارهای غیر ضروری صرفه جویی کنید. این امر با افزایش خروجی از طریق فرآیندهای کمتر و به حداکثر رساندن استفاده از منابع داخلی، تأثیر مثبتی بر کارایی شما خواهد داشت. به عبارت دیگر، صرفه جویی در زمان و همچنین پولساز است.

یک سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) تمام جنبه های سیستم ها، فرآیندها و استانداردهای یک سازمان را در یک سیستم هوشمند ترکیب می کند. این ادغام به یک کسب و کار اجازه می دهد تا با پرداختن به تمام عناصر سیستم مدیریت به عنوان یک کل، مدیریت خود را ساده کند، در زمان صرفه جویی کند و کارایی را افزایش دهد.

یک IMS موفق، زحمت و کار غیر ضروری سیستم های مدیریتی متعدد را کاهش می دهد. به عنوان مثال، به جای برگزاری ممیزی برای هر استاندارد، فقط باید یکی را برگزار کنید. یک IMS اجازه می دهد تا این فرآیندها به گونه ای ترکیب شوند که به طور همزمان همه الزامات خاص استاندارد را پوشش دهند.

یکپارچه سازی اکنون به لطف ساختار سطح بالا Annex SL یکپارچه است. استانداردهای مبتنی بر SL ساختار مشابهی از 10 بند دارند که دیدن شباهت ‌ها و فرآیندهای مشترک هر استاندارد را بسیار آسان‌تر می‌کند.

سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) به ادغام یکپارچه چندین استاندارد مختلف در یک سیستم مشترک اشاره دارد که الزامات هر یک از استانداردها را برآورده می کند. این به سازمان اجازه می دهد تا به عنوان یک واحد واحد با اهداف واحد کار کند.

هنگام ادغام چندین استاندارد در یک سیستم، سازمان باید موارد خاصی را در نظر بگیرد:

  1. استانداردهایی که همراه با سطح یکپارچگی آنها یکپارچه می شوند باید به وضوح در نظر گرفته و تعریف شوند. به طور معمول استاندارد ایزو 9001، استاندارد ایزو 14001 و استاندارد ایزو 45001 در یک سیستم یکپارچه شده اند، اما فقط به این استانداردها محدود نمی شود.
  2. سازمان ها باید به دنبال اشتراکات بین استانداردهای مختلف سیستم مدیریت در هنگام انتخاب این استانداردها برای پیاده سازی با هم باشند، به عنوان مثال. رویکرد Plan-Do-Check-Act برای مدیریت و کنترل فرآیند.
  3. هر اقدامی که انجام می شود باید با هدف اساسی سیستم سازگار باشد، یعنی آیا به دستیابی به طرح تجاری کمک می کند و آیا با اندازه و پیچیدگی سازمان مطابقت دارد؟ قبل از ایجاد رویه های مستند گسترده در صورتی که با فرهنگ و رویه های سازمانی همخوانی نداشته باشند، باید به دقت فکر کرد.
  4. پیاده سازی IMS می تواند تأثیر قابل توجهی بر نحوه عملکرد و مدیریت فرآیندهای تجاری سازمان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: سیستم مدیریت کیفیت (QMS) چیست؟

چگونه می توان اقدام به دریافت گواهینامه IMS کرد؟

INTEGRATED MANAGEMENT SYSTEM مخفف “IMS” یعنی سیستم مدیریت یکپارچه. آیا شما نیاز به اخذ گواهینامه IMS دارید؟ شما می دانید در چه صورتی می توانید گواهینامه IMS را دریافت کنید؟ ممکن است برای دریافت گواهینامه IMS چالش هایی داشته باشید.

گواهینامه IMS به تنهایی هیچ اعتباری ندارد. گواهینامه IMS در صورتی برای سازمان صادر می شود که، شرکت متقاضی توانسته باشد الزامات سه استاندارد سیستم مدیریت کیفیت (ISO 9001:2015)، سیستم مدیریت محیط زیست (ISO 14001:2015) و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (ISO 45001:2018) را پیاده سازی نماید.

بنابراین برای دریافت گواهینامه IMS شما باید اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 9001، گواهینامه ایزو 14001 و گواهینامه ایزو 45001 نمایید. سپس مرجع صدور گواهینامه ایزو جهت تاییدیه پیاده سازی سیستم مدیریت یکپارچه “گواهینامه IMS” را برای شما صادر می کند.

چنانچه نیاز به اخذ گواهینامه IMS دارید، شروع کنید. ابتدا می توانید با استفاده از مقالات همین سایت اقدام به پیاده سازی استاندارد ایزو 9001 کنید. لطفاً مقاله “نحوه پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت در 8 مرحله” را مطالعه نمایید. سپس به صورت همزمان اقدام به پیاده سازی الزامات ایزو 14001 و ایزو 45001 نمایید. پس از پیاده سازی یک ممیزی داخلی انجام دهید تا مطمئن شوید الزامات و ساختار به درستی کار می کنند.

برای پیاده سازی سیستم مدیریت یکپارچه یا IMS شما می توانید از مشاوره رایگان گروه ایزو فرتاک بهره مند شوید. حتی تیم فنی این شرکت می تواند قبل از ممیزی اصلی توسط مرجع صدور شما را ممیزی کند تا ایرادهای مربوط به پیاده سازی IMS برطرف شود. بنابراین برای استفاده از خدمات “ایزو فرتاک” با ما در تماس باشید.

گواهینامه IMS به تنهایی صادر نمی شود. بلکه گواهینامه IMS تایید می کند سازمان الزامات سیستم مدیریت یکپارچه را پیاده سازی کرده است. بنابراین در صورتی که شما بتوانید الزامات سه استاندارد عنوان شده را پیاده سازی کنید می توانید گواهینامه IMS را دریافت کنید.

مراجع بین المللی اصلی معمولاً گواهینامه ای تحت عنوان IMS به صورت معتبر صادر نمی کنند. ممکن است مرجع صدور گواهینامه IMS صادر کند ولی این گواهینامه نمی تواند به منزله پیاده سازی سیستم شما باشد. بنابراین اعتبار بین المللی نداشته و به صورت نمایدین صادر می شود.

بیشتر بخوانید: صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران.

مزایای دریافت گواهینامه IMS چیست؟

در حالی که برآوردن نیازهای استانداردهای مختلف سیستم مدیریت در یک سیستم یکپارچه می‌تواند خسته‌ کننده باشد و بسیاری از شرکت ‌ها از آن به عنوان نوشدارویی برای همه مشکلات استفاده می‌کنند، زیرا احساس می‌کنند که پیاده سازی یکپارچه سیستم می تواند کارآمدتر باشد و فرآیندهای کاری آنها را کوتاه تر می‌کند.

اگر پیاده سازی سیستم مدیریت یکپارچه به درستی انجام شود یک IMS می تواند برای سازمان اجراکننده بسیار ارزشمند باشد. برخی از مزایای IMS عبارتند از:

  • برآوردن تمام الزامات استانداردها با یک مجموعه از سیاست ها و رویه ها.
  • افزایش کارایی و اثربخشی.
  • کاهش هزینه های مرتبط با حسابرسی.
  • نشان دهنده تعهد به بهبود مستمر برای.
  • سازمان به عنوان یک کل.
  • یک تصویر یکنواخت واضح از کل سازمان ارائه می دهد.
  • کپی کاری، بوروکراسی را کاهش می دهد و منابع را به حداکثر می رساند.
  • زمان در دسترس مدیریت را برای اجرای اقدامات پیشگیرانه افزایش می دهد.
  • ارتباطات داخلی و خارجی را بهبود می بخشد.

چه شرکت هایی گواهینامه IMS صادر می کنند؟

شرکت ایزو فرتاک مرجع صادر کننده گواهینامه IMS یا گواهینامه ایزو نیست. بلکه ما شما را راهنمایی می کنیم از چه مرجعی گواهینامه IMS را دریافت کنید تا در مدت زمان کوتاه تری به گواهینامه IMS برسید و هزینه کمتری پرداخت نمایید.

شناسایی-مرجع-صادر-کننده-ایزو-معتبر
شناسایی-مرجع-صادر-کننده-ایزو-معتبر

ما می توانیم جهت پیاده سازی برای دریافت گواهینامه IMS شما را راهنمایی کنیم. بنابراین گروه فنی ایزو فرتاک روند دریافت گواهینامه IMS را برای شما کوتاه و مسیر دریافت گواهینامه IMS را هموار می کند. ممکن است شما سوال داشته باشید “چه شرکت هایی گواهینامه IMS را صادر می کنند؟”. به ادامه مقاله توجه کنید.

مراجعی که گواهینامه ایزو در ایران صادر می کنند به دو دسته تقسیم شده اند. مراجعی که اعتبار خود را از انجمن بین المللی “IAF” دریافت می کنند و توسط سازمان اعتبار دهنده کشور خود تایید شده اند. دسته دوم مراجعی هست که توسط انجمن IAF هیچ اعتباری ندارند که به نام مراجع خصوصی اعلام می شوند.

با توجه به اینکه گواهینامه IMS به تنهایی هیچ اعتباری ندارد بنابراین شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر، به تنهایی گواهینامه IMS را صادر نمی کنند. بلکه در صورت اخذ سه استاندارد ایزو 9001، ایزو 14001 و ایزو 45001، گواهینامه IMS را صادر می کنند. جهت اطلاع از مراجع صادر کننده گواهینامه IMS می توانید به سایت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران مراجعه کنید یا اینکه با ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانید: تشخیص گواهینامه اصلی از جعلی.

هزینه دریافت گواهینامه IMS چقدر است؟

دریافت گواهینامه IMS هیچ هزینه ای برای شرکت ها ندارد. بلکه گواهینامه IMS به صورت خدمات رایگان برای شرکت های متقاضی صادر می شود. در حقیقت شرکت های متقاضی گواهینامه IMS باید هزینه دریافت سه گواهینامه ایزو 9001، ایزو 14001 و ایزو 45001 را گرداخت نمایند.

مراجع صدور با توجه به اعتبار و سطح سخت گیری همچنین برند بودن قیمت های متفاوتی برای صدور گواهینامه ایزو درخواست می کنند. برای انتخاب مرجع صدور شما باید استراتژی شرکت خود را مشخص کنید و مشخص کنید هدف از دریافت گواهینامه IMS چیست؟

با توجه به قیمت های متفاوتی که در بازار برای صدور گواهینامه IMS درخواست می شود، ممکن است شما سردر گم شوید. بنابراین ابتدا مشخص کنید که آیا گواهینامه ایزو معتبر نیاز دارید یا صرفاً نیاز دارید یک گواهینامه IMS داشته باشید جهت حضور در مناقصه. شما می توانید با قیمت کمتری گواهینامه ایزو معتبر را توسط ما دریافت کنید.

دقت کنید شرکت ایزو فرتاک مرجع صدور گواهینامه IMS نیست. بلکه ما می توانیم مسیر دریافت گواهینامه ایزو معتبر را برای شما هموار کنیم. بنابراین شما می توانید با هزینه کمتری اقدام به دریافت گواهینامه IMS نمایید. جهت استعلام مرجع صدور گواهینامه IMS و سطح اعتبار مرجع صدور می توانید با ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند.

مقالات مرتبط:

اخذ گواهینامه ایزو 9001.

اخذ گواهینامه ایزو 14001.

اخذ گواهینامه ایزو 45001.

اخذ گواهینامه ایزو 13485.

اخذ گواهینامه ایزو 29001.

اخذ گواهینامه ایزو 27001.

اخذ گواهینامه ایزو 22000.

اخذ گواهینامه ایزو 31000.

اخذ گواهینامه ایزو 50001.

3 دیدگاه دربارهٔ «دریافت گواهینامه IMS»

  1. بازتاب: هزینه صدور گواهینامه های ایزو در ایران - ایزو فرتاک021-49382

  2. بازتاب: اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام - ایزو فرتاک49382-021

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا