ISO 10002 – رضایت مشتری – اخذ گواهینامه ایزو 10002

استاندارد ISO 10002 چیست؟ استاندارد ISO 10002 کنترل‌ها و فرآیندهای مدیریتی را تشریح می‌کند که به شما کمک می‌کند تا شکایات مشتریان را به طور مؤثرتر و کارآمدتر رسیدگی کنید – اطمینان حاصل کنید که مشتریان بیشتری از خدماتی که ارائه می‌دهید راضی هستند.

ISO 10002 – رضایت مشتری – اخذ گواهینامه ایزو 10002

اجرای الزامات سیستم مدیریت رضایت مشتری (ایزو 10002) به شما دستورالعمل هایی برای راه اندازی سیستم مدیریت شکایات خود ارائه می دهد – به شما کمک می کند تا شکایات، علت آنها و نحوه حذف آنها را شناسایی کنید. ISO 10002 همچنین به شما این امکان را می دهد که مناطقی را در کسب و کار خود شناسایی کنید که می توانید در آن ها پیشرفت کنید و در نهایت علت شکایات را حذف کنید.

ISO 10002 رضایت مشتری رسیدگی به شکایات

شکایات مشتریان را به طور موثر مدیریت کنید و شانس بیشتری برای برآورده کردن انتظارات آنها خواهید داشت. و می‌توانید به‌سرعت شکایات مشتری را به رضایت مشتری تبدیل کنید – به‌ویژه زمانی که به شکایات به‌عنوان فرصتی برای بهبود کاری که انجام می‌دهید و نحوه انجام آن نگاه می‌کنید.

استاندارد ایزو 10002 برای رضایت مشتری می تواند به شما کمک کند تا هر اندازه یا ماهیت کسب و کارتان به این امر دست یابید. سیستم مدیریت شکایات مشتری یک نیاز اساسی اما ضروری برای هر کسب و کاری است – به ویژه مشاغلی که می خواهند موفق شوند و بمانند.

رضایت مشتری ISO 10002 چیست؟ رسیدگی به شکایات؟

مشتریان بیشتر و بیشتر از خدماتی که ارائه می دهید انتظار دارند. و رقبای شما سخت تر تلاش می کنند تا این انتظارات را برآورده کنند. شما همچنین می توانید با ISO 10002، استاندارد بین المللی برای رضایت مشتری، دستورالعمل هایی را برای راه اندازی سیستم مدیریت شکایات خود ارائه می دهد.

ایزو 10002 به شما کمک می کند تا شکایات، علت آنها و نحوه حذف آنها را شناسایی کنید. ISO 10002 همچنین به شما این امکان را می دهد که مناطقی را در کسب و کار خود شناسایی کنید که می توانید در آن ها پیشرفت کنید و در نهایت علت شکایات را حذف کنید. استاندارد ISO 10002 کنترل‌ها و فرآیندهای مدیریتی را تشریح می‌کند که به شما کمک می‌کند تا شکایات مشتریان را به طور مؤثرتر و کارآمدتر رسیدگی کنید – اطمینان حاصل کنید که مشتریان بیشتری از خدماتی که ارائه می‌دهید راضی هستند.

مزایای دریافت گواهینامه ISO

مزایای پیاده سازی و اخذ گواهینامه ایزو 10002 – مدیریت شکایات مشتری چیست؟

  • دستیابی به کارایی عملیاتی برای شناسایی روندها و علل شکایات
  • با اتخاذ رویکرد مشتری مداری، شکایات بیشتری را حل کنید
  • کارکنان را با فرصت های آموزشی جدید خدمات مشتری درگیر کنید
  • ادغام ISO 10002 با ISO 9001 برای بهبود کارایی کلی
  • روند رسیدگی به شکایات خود را نظارت کرده و به طور مستمر بهبود بخشید.

مراحل پیاده سازی مدیریت شکایات مشتریان ISO 10002

دلایل زیادی برای همکاری با ما برای معرفی و پیاده سازی مدیریت شکایات مشتریان وجود دارد. این به این دلیل است که ما اولین شرکت اخذ کننده گواهینامه ایزو 10002 تحت اعتبار مرکز ملی تایید صلاحیت ایران هستیم. در واقع ما توانسته ایم سیستم مدیریت رضایت مشتری را در مجموعه خود پیاده سازی کنیم و گواهینامه ISO 10002:2018 دریافت کنیم.

 این پایه‌های استاندارد بین‌المللی ISO 10002 را فراهم کرد. ما می‌توانیم از این تجربه و دانش برای کمک به شما برای تبدیل شدن به یک متخصص در مدیریت شکایات مشتریان با سیستم مدیریت ISO 10002 خود استفاده کنیم.

نکات مهم برای پیاده سازی ISO 10002

  1. از مدیریت ارشد تعهد و حمایت دریافت کنید.
  2. کل تجارت را با ارتباطات داخلی خوب درگیر کنید.
  3. فرآیندهای مدیریت موجود را با الزامات ISO 10002 مقایسه کنید.
  4. بازخورد مشتری را در مورد مدیریت شکایات فعلی دریافت کنید.
  5. یک تیم پیاده سازی ایجاد کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
  6. نقش ها، مسئولیت ها و مقیاس های زمانی را ترسیم کرده و به اشتراک بگذارید.
  7. اصول سیستم های مدیریت ISO 10002 را با کسب و کار خود تطبیق دهید.
  8. انگیزه مشارکت کارکنان با آموزش و مشوق ها.
  9. کارکنان را برای درک و استفاده از سیستم مدیریت ISO 10002 آموزش دهید.
  10. سیستم ISO 10002 خود را به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که باقی می ماند
  11. موثر است و شما به طور مستمر در حال بهبود آن هستید.

نحوه دریافت گواهینامه ISO 10002 چگونه است؟

ما فرآیند صدور گواهینامه را ساده می کنیم. پس از درخواست، ما یک مدیر مشتری منصوب می کنیم که شما و کسب و کارتان را در مراحل زیر راهنمایی می کند.

1. تجزیه و تحلیل فاصله

این یک سرویس اختیاری است که در آن نگاهی دقیق‌تر به سیستم مدیریت شکایات موجود شما می‌اندازیم و آن را با الزامات ISO 10002 مقایسه می‌کنیم. این به شناسایی مناطقی که نیاز به کار بیشتری دارند قبل از انجام ارزیابی رسمی کمک می کند و در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند.

2. ارزیابی رسمی

این در دو مرحله اتفاق می افتد. ابتدا آمادگی سازمان شما را برای ارزیابی با بررسی اینکه آیا رویه ها و کنترل های ISO 10002 لازم توسعه داده شده است را بررسی می کنیم.

ما جزئیات یافته های خود را با شما در میان می گذاریم تا اگر شکاف هایی پیدا کردیم، بتوانید آنها را ببندید. اگر همه الزامات وجود داشته باشد، سپس اجرای رویه‌ها و کنترل‌ها را در سازمان شما ارزیابی می‌کنیم تا مطمئن شویم که آن‌ها مطابق با نیاز برای صدور گواهینامه کارآمد هستند.

3. صدور گواهینامه ISO 10002:2018

پس از گذراندن ارزیابی رسمی، گواهینامه ISO 10002 دریافت خواهید کرد که برای مدت سه سال اعتبار دارد. مدیر مشتری شما در این مدت در تماس خواهد بود و به طور منظم از شما بازدید می کند تا مطمئن شود که سیستم شما نه تنها مطابقت دارد، بلکه به طور مداوم بهبود می یابد.

یکپارچه سازی سیستم مدیریت رضایت مشتری – ISO 10002

استاندارد ایزو 10002 به عنوان یک سیستم مدیریت واحد در کسب و کار شما خواهد بود. همچنین می تواند با سایر سیستم های مدیریتی که الزامات مشابهی دارند، به ویژه مدیریت کیفیت ISO 9001، ادغام شود. شما می توانید از دانش خود در مورد سیستم مدیریت شکایات ISO 10002 برای توسعه مدیریت کیفیت در کسب و کار خود یا بالعکس استفاده کنید. سعی کنید از PAS 99 (1) به عنوان چارچوبی برای شناسایی و ادغام الزامات رایج سیستم مدیریت برای عملکرد بهتر راه حل انرژی استفاده کنید.

مرجع صدور گواهینامه ایزو
مرجع صدور گواهینامه ایزو

مرجع صدور گواهینامه ایزو 10002 کیست؟

شرکت های زیادی در ایران ثبت شده اند که ایزو سیستم مدیریت کیفیت رضایت مشتری – استاندارد ایزو 10002 را صادر می کنند. اغلب آنها اعلام می کنند گواهینامه ایزو معتبر و قابل استعلام به کد رهگیری معتبر دریافت می کنید. آیا آنها صداقت لازم را با شما دارند؟

مرجع صدور گواهینامه ایزو با اصالت باید توسط انجمن ها و نهادهای معتبر بین المللی براساس الزامات استاندارد ایزو 17021 مورد تایید قرار گرفته شده باشد. جستجوی مرجع معتبر صدور گواهینامه ایزو کار خیلی راحتی است فقط کافی است از مشاوره رایگان ایزو فرتاک استفاده کنید یا مقاله نحوه اخذ گواهینامه ایزو (0 تا 100 مراحل اخذ) را مطالعه کنید. اینجا کلیک نمایید.

سوالات متداول

استاندارد ISO 10002 چیست؟

استاندارد ISO 10002 کنترل‌ها و فرآیندهای مدیریتی را تشریح می‌کند که به شما کمک می‌کند تا شکایات مشتریان را به طور مؤثرتر و کارآمدتر رسیدگی کنید – اطمینان حاصل کنید که مشتریان بیشتری از خدماتی که ارائه می‌دهید راضی هستند.

مرجع صدور گواهینامه ایزو 10002 کیست؟

شرکت های زیادی در ایران ثبت شده اند که ایزو سیستم مدیریت کیفیت رضایت مشتری – استاندارد ایزو 10002 را صادر می کنند. اغلب آنها اعلام می کنند گواهینامه ایزو معتبر و قابل استعلام به کد رهگیری معتبر دریافت می کنید. آیا آنها صداقت لازم را با شما دارند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا