مدارک لازم جهت رتبه بندی

مدارک لازم جهت رتبه بندی شرکت های پیمانکاری، اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری

مدارک لازم جهت رتبه بندی شرکت های پیمانکاری چیست؟ رتبه پیمانکاری چیست؟

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری چه تفاوتی با رتبه پیمانکاری دارد؟ چه مدارکی برای اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری نیاز است؟. اینها چالش هایی است که ممکن است برای تمامی شرکت های پیمانکاری مخصوصاً شرکت هایی که تازه تاسیس شده اند به وجود آید.

مدارک لازم جهت رتبه بندی شرکت های پیمانکاری
مدارک لازم جهت رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

ممکن است برای حضور در مناقصه از شما درخواست ارائه گواهینامه رتبه بندی کنند و یا ممکن است از شما بخواهند گواهینامه صلاحیت پیمانکاری را ارائه دهید. آیا می دانید هر دو این گواهینامه ها یکی است؟ آیا شما می دانید سازمان برنامه و بودجه شرکت های پیمانکاری را در حوزه های مختلف رتبه بندی می کند و گواهینامه صلاحیت پیمانکاری صادر می کند؟.

شما باید مطلع باشید گواهینامه صلاحیت پیمانکاری و یا گواهینامه رتبه بندی شرکت ها، یک گواهینامه است که به منظور احراز صلاحیت شرکت های پیمانکاری توسط سازمان برنامه و بودجه کشور صادر می شود. اما چه شرکت هایی باید اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری کنند و سازمان برنامه و بودجه (ساجات) چگونه شرکت ها را رتبه بندی می کند؟

اما نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید اینکه، گواهینامه صلاحیت پیمانکاری با گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری متفاوت است. حتماً این موضوع را توجه کنید. تیم فنی شرکت ایزو فرتاک در ادامه مقاله “مدارک لازم جهت رتبه بندی شرکت های پیمانکاری، اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری” به موضوعات فنی می پردازد. لطفاً با ما همراه شوید.

گواهینامه های ملی چیست؟

شرکت های پیمانکاری برای ورود به مناقصه نیاز به مدارک و مستنداتی دارند که بتوانند اثبات کنند توانایی مالی و فنی انجام پروژه به مناقصه گذاشته شده را دارند. دستگاه های اجرایی برگزار کننده مناقصه با توجه به نوع موضوع مناقصه از شرکت های حاضر در مناقصه گواهینامه صلاحیت پیمانکاری، گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری یا گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری را درخواست می کند.

در حقیقت سه نوع گواهینامه وجود دارد که شرکت های پیمانکاری برای حضور در در مناقصه حداقل باید دوتای آن را دریافت کرده باشند و ارائه دهند. دریافت این گواهینامه ها بستگی به حوزه فعالیت شرکت ها دارد. حال ممکن است برای شما هم سوال به وجود آید تفاوت بین گواهینامه صلاحیت پیمانکاری (رتبه بندی شرکت های پیمانکاری)، گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری و گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری چیست؟

لازم به ذکر است شرکت ایزو فرتاک این گواهینامه ها را به دلیل اینکه سازمان های دولتی صادر می کنند، به نام گواهینامه ملی معرفی کرده اند. اما تفوت بین این سه گواهینامه در چیست؟

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری مختص شرکت هایی است که حوزه فعالیت آنها اصطلاحاً فنی مهندسی است. شرکت هایی که در حوزه آب و ابنیه، ساختمان، راه سازی و سد سازی، مشاوره، کشاورزی، نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می کنند می بایست اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری نمایند.

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری توسط سازمان برنامه و بودجه (ساجات) بر اساس مستنداتی که شرکت ها در سامانه ساجات بارگذاری می کنند، صادر می شود. سازمان برنامه و بودجه شرکت ها را احراز صلاحیت می کند و گواهینامه صلاحیت پیمانکاری را برای مدت 4 سال در اختیار متقاضیان می گذارد. بنابراین اعتبار گواهینامه صلاحیت پیمانکاری 4 ساله است.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری به اسم گواهینامه صلاحیت اداره کار یا مجوز اداره کار نیز توسط متقاضیان یا دستگاه های اجرایی برگزار کننده مناقصه نامیده می شود. نام گواهینامه صادر شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی می باشد.

شرکت هایی که در حوزه فعالیت (آشپرخانه، کترینگ، رستوران های پذیرایی، خدمات عمومی، تاسیسات، چاپ و تکثیر، حمل و نقل عمومی، تامین نیروی انسانی و تعمیر و نگهداری ماشین آلات اداری) خدمات اراده می دهند، باید توسط اداره کار احراز صلاحیت شوند و گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کنند.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای مدت دو سال در اختیار شرکت های احراز صلاحیت شده قرار می گیرد. بنابراین بعد از 2 سال متقاضیان باید اقدام به تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایند. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری پیشنهاد می شود مقاله “آیین نامه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اداره کار” را مطالعه کنید.

تاا به اینجای مقاله “مدارک لازم جهت رتبه بندی شرکت های پیمانکاری، اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری” به این نتیجه رسیدید که دولت شرکت های پیمانکاری را دو دسته کلی تقسیم کرده است. شرکت های فنی مهندسی که باید توسط سامانه ساجات اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری نمایند. شرکت های خدماتی که باید توسط وزارت تعاون (اداره کار) اقدام به دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار نمایند.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

سال 1398 شمسی هیئت دولت آیین نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را به تصویب رساند. بر اساس آیین نامه دستگاه های اجرایی دولتی موظف شدند با شرکت هایی وارد قرارداد شوند که گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری را بتوانند ارائه دهند. در متن دستورالعمل اجرایی آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری ذکر شده شرکت ها در صورتی می توانند گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی دریافت کنند که، گواهینامه صلاحیت پیمانکاری یا تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کرده باشند.

بنابراین برای حضور در مناقصه غیر از گواهینامه ایزو، شرکت های پیمانکاری باید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری را نیز دریافت کنند. پس بنابراین دولت جمهوری اسلامی ایران از طریق دو سازمان دولتی (ساجات یا داره کار) شرکت های پیمانکاری را احراز صلاحیت می کند.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری توسط اداره کار استان ها صادر می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود مقاله “اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران” را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخذ ایزو برای شرکت در مناقصه.

تفاوت بین گواهینامه رتبه بندی شرکت ها و گواهینامه صلاحیت پیمانکاری چیست؟

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری، تایید صلاحیت پیمانکاری و تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری گواهینامه هایی است که توسط سازمان های دولتی برای شرکت های پیمانکاری که صلاحیت آنها احراز شده صادر می گردد. اما برخی از متقاضیان درخواست گواهینامه رتبه بندی دارند و سوال می کنند تفاوت بین گواهینامه رتبه بندی و گواهینامه صلاحیت پیمانکاری چیست؟ شما باید گواهینامه رتبه بندی پیمانکاری برای حضور در مناقصه دریافت کنید یا گواهینامه صلاحیت پیمانکاری؟

اخذ-گواهینامه-صلاحیت-پیمانکاری
اخذ-گواهینامه-صلاحیت-پیمانکاری

شرکت های فنی مهندسی در حوزه های مختلفی فعالیت می کنند. ممکن است حوزه فعالیت شما آب و ابنیه باشد یا اینکه در حوزه تاسیسات ساختمان فعالیت کنید. شما در حوزه ای که فعالیت می کنید رتبه بندی می شوید. رتبه بندی توسط سازمان برنامه و بودجه انجام می شود. گواهینامه صادره توسط سازمان برنامه و بودجه گواهینامه صلاحیت پیمانکاری است.

بنابراین، سازمان برنامه و بودجه پس از احراز صلاحیت برای شما گواهینامه صلاحیت پیمانکاری صادر می کند. در گواهینامه صلاحیت پیمانکاری رتبه بندی شرکت های پیمانکاری مشخص می شود. پس اینکه گفته می شود شما گواهینامه رتبه بندی دریافت می کنید، یعنی اینکه همان گواهینامه صلاحیت پیمانکاری دریافت می کنید که رتبه شما در گواهینامه مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک.

مدارک لازم جهت رتبه بندی شرکت های پیمانکاری چیست؟

چه مدارکی برای رتبه بندی شرکت های پیمانکاری و اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری نیاز است؟ این چالشی است که اغلب متقاضیان درگیر آن هستند. ما در ادامه به مدارک لازم جهت رتبه بندی شرکت های پیمانکاری می پردازیم. تفاوتی ندارد حوزه فعالیت شما چیست و در چه حوزه ای درخواست رتبه بندی دارید. ما به طور کلی این مقاله را مکتوب کرده ایم. پس به ادامه مقاله توجه کنید.

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری

  1. شناسنامه (در صورت وجود توضیحات، پیوست ارائه گردد)، کارت ملی پشت و رو، عکس پرسنلی، نمونه امضاء، تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره.
  2. مدارک تحصیلی مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره که باید کپی برابر اصل شود.

تبصره1- مدرک تحصیلی مدیرعامل و دو سوم اعضاء هیئت مدیره باید حداقل کارشناسی باشد.

تبصره2- مدرک تحصیلی مدیرعامل حتماً باید مرتبط با درخواست رتبه بندی باشد. یعنی اگر درخواست رتبه بندی در حوزه ابنیه را دارید، مدرک تحصیلی مدیر عامل باید مرتبط با ساختمان همانند کارشناسی عمران باشد.

تبصره3- تفاوتی ندارد مدرک تحصیلی از کدام دانشگاه باشد ولی باید مدرکی باشد که وزارت علوم و تحقیقات به عنوان مدرک تحصیلی کارشناسی تایید کرده باشد.

  • حکم بازنشتگی برای افراد بازنشته در هیئت مدیره و یا کارمندان شرکت.
  • گواهی تجمعی بیمه تامین اجتماعی و ارائه کد رمز های افراد در سایت تامین اجتماعی، (برای افراد امتیاز آور در سه سال اخیر الزامی است).
  • مدارک دوره های آموزشی کوتاه مدت افراد فنی. همانند گواهینامه ایزو به نام اشخاص.
  • آخرین اظهار نامه ثبتی شرکت بههمراه روزنامه رسمی.
  • اساسنامه شرکت به همراه آخرین تغییرات اساسنامه و روزنامه رسمی شرکت.
  • روزنامه تاسیس و تمامی روزنامه های رسمی تغییرات طی 20 سال اخیر.
  • تعهد نامه در سربرگ شرکت مبنی بر اینکه شرکت فقط دارای همین تغییرات اعلام شده است.
  • تصویر صورتجلسه مجمع عمومی که بیانگر 100 % صاحبان سهام باشد.
  • تصویر گواهینامه صلاحیت قبلی ( در صورت  وجود ).
  • آخرین اظهار نامه مالیاتی  سال منتهی به بررسی پرونده که به تایید سازمان امور مالیاتی رسیده باشد.
  • اجاره نامه یا سند ملکی دفتر مرکزی و شماره تماس دفتر مرکزی و شعبات و پست الکترونیک آنها.
  • برگه پرداخت بیمه پرسنل شرکت و پرسنل پروژه در 36 ماه گذشته (برای رتبه 5 بیمه پروژه نیاز نمی باشد).  
  • ابلاغ و موافقت نامه قرارداد یا پیمان.
  • ابلاغ 25% اضافه یا کسری.
  • ابلاغ تمدید یا ابلاغ های مشابه.
  • متمم یا الحاقیه های قرارداد.
  • آخرین صورت وضعیت ، تعدیل و ما به التفاوت مورد تایید کارفرما.
  • مفاصا حساب بیمه پیمان در صورت وجود و در صورت عدم ارائه مفاصاحساب باید برگه حسن انجام کار یا تحویل موقت ارائه گردد.
  • برای قراردادهای دست دوم، تصویر قرارداد دست اول، تصویر قرارداد دست دوم، تصویر پرداخت به طرف قرارداد دست دوم با تایید کارفرمای اصلی و تصویر اسناد بیمه پرداختی طرف قرارداد دست دوم در کارگاه با پروژه.

تبصره4- برای پیمان های مشارکتی، تصویر سند منعکس کننده درصد مشارکت طرفین.

بیشتر بخوانید: گواهینامه دریافت گواهینامه افتا چیست؟

چه شرکت های می توانند گواهینامه صلاحیت پیمانکاری دریافت کنند؟

چه شرکت هایی می توانند گواهینامه صلاحیت پیمانکاری دریافت کنند و توسط سازمان برنامه و بودجه رتبه بندی پیمانکاری شوند.

گواهینامه-ایزو-شرکت-های-پیمانکاری
گواهینامه-ایزو-شرکت-های-پیمانکاری
ردیفنام رشتهموضوع فعالیت مرتبط با رشته  بر اساس اساسنامهزیر رشته ها
1ساختماندر برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به ساخت ساختمان ها و ابنیه اعم از چوبی، آجری، سنگی، بتنی و فلزی و نظایر آنهاابنیه
ابنیه سنگین بتنی
ابنیه سنگین فلزی
ساختمان و ابنیه ( چوبی، آجری، سنگی )
نامشخص
2آبدر برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به بندها، سدها و ساختمان نیروگاه آبی، سازه های هیدرولیکی و تونل های آب مخازن آب و شبکه های توزیع آب، شبکه های جمع آوری و انتقال فاضلاب، کانالهای انتقال آب شبکه آبیاری و زهکشی، سازه های دریایی و ساحلی، احداث حوضچه ها و استخر های پرورش و تکثیر آبزیان و عملیات ساختمانی (سیویل) تصفیه خانه های آب و فاضلاب و نظایر آنآبرسانی
احداث حوضچه ها و استخرهای پرورش و تکثیر آبزیان
اسکله و بندرسازی
بند ها
تاسیسات شهری
تجهیزات هیدرومکانیکی سد ها
تزریق سیمان، شمع کوبی، شمع ریزی و کارهای خاص فونداسیون
تونل آب
سازه های دریایی و ساحلی
سازه های هیدرولیکی و تونل های آب
سدسازی و تاسیسات مربوط به آن
سدها و ساختمان نیروگاه آبی
سدهای انحرافی و سدهای کوچک مخزنی
شبکه های آب و فاضلاب
شبکه های جمع آوری و انتقال فاضلاب
عملیات ساختمانی (سویل) تصفیه خانه های آب و فاضلاب
کارهای آبیاری و زهکشی
لایروبی
مخازن آب و شبکه های توزیع آب
مخازن آب
کانالهای انتقال آب و شبکه های آبیاری و زهکشی
3راه و ترابریدر برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به ساخت راه ها نظیر راه های اصلی و فرعی، بزرگراه ها، آزادراه ها، راه های ریلی، باند فرودگاه، سیستم های انتقال هوایی پایه دار، تونل ها، پل ها، راه های زمینی و سیستم های حمل و نقل (تهیه، نصب، نگهداری و تعمیر تجهیزات) و راهداری و عملیات آسفالتی و نظیرآنهاآزاد راهها
احداث تونل
انجام عملیات آسفالتی همراه با جدول و آبروهای مربوط
باند فرودگاه
بزرگراه
تسهیلات سر چاهی
تعمیرات کارهای دریایی نفت
تونل ها
خدمات بازرسی زیر آب جهت تعمیرات کارهای دریایی نفت
را ههای ریلی
راهداری و عملیات آسفالتی
راههای زیر زمینی و سیستم های حمل و نقل (تهیه، نصب، نگهداری و تعمیر تجهیزات)
روسازی راه آهن و راه آهن زیرزمینی
روکش پل های فلزی سواره رو
ساخت راه ها نظیر راههای اصلی و فرعی
سیستم های انتقال هوایی پایه دار
عملیات ویژه فنی زیر آب
فرود گاه ها
کار های عمومی راهسازی
نصب علائم و تجهیزات راه ها
پل ها
4صنعت ومعدندربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به تاسیسات و تجهیزات صنایع غذائی، نساجی، پوشاک،چرم، چوب و شیشه، سلولوزی، استخراج، فرآوری، ذخیره، تبدیل مواد خام و تولید در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی ،شیمیائی، کانی غیر فلزی، صنایع سنگین، معدنی، صنایع فلزی (آهن و فولاد، فلزی غیرآهنی و فرآورد ه های فلزی )،کارخانجات ابزارآلات و ماشین ها و تجهیزات اندازه گیری و کنترل و تاسیسات صنعتی جانبی، تولید وسایل آزمایشگاهی، دارویی،کارخانجات تولید وسایل حمل و نقل،تجهیزات، خطوط انتقال مواد در کارخانجات، بهینه سازی مصرف انرژی، صنعت حمل و نقل و نظایر آن.اتوماسیون صنعتی
احداث مخازن کوچک و ساختمانهای فلزی
استخراج
انبارهای نفتی و مخازن بالای 300 هزار شبکه ای نفت
بهینه سازی مصرف انرژی
تاسیسات و تجهیزات صنایع غذایی
تاسیسات و تجهیزات پالایشگاهی نفت و گاز و پتروشیمی
تبدیل مواد خام و تولید در صنایع نفت و گاز
تجهیزات
تجهیزات و تاسیسات سردخانه ها و کشتارگاهها
تلمبه خانه های نفت و کمپرسور گاز
تهیه و نصب یا نصب انواع تاسیسات و ماشین آلات و کارخانجات صنعتی و نگهداری
تولید وسایل آزمایشگاهی
خطوط انتقال مواد در کارخانجات
دارویی
ذخیره
سلولزی
شیمیایی
صنایع
صنایع سنگین
صنایع فلزی ( آهن و فولاد ، فلزی غیر آهنی و فرآورده های فلزی )
صنعت حمل و نقل
فرآوری
مخازن وانبار های نفتی تا 300 هزار بشکه و مخازن گاز
معدنی
نساجی
5نیرودربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به تولید، توزیع و انتقال نیرو اعم از نیروگاه ها، شبکه های برق و تأسیسات برقی، پستهای توزیع و الکترونیک عام و خاص، سیستم های کنترل برق وابزار دقیق و نظایر آن.ابزار دقیق
تجهیزات و تاسیسات نیروگاهها (اعم از آبی، حرارتی، گازی ، اتمی و غیره)
توزیع و انتقال نیرو
توزیع و انتقال نیرو اعم از نیروگاهها
تولید
خطوط فشار قوی انتقال نیرو
خطوط و پست های فشار قوی انتقال نیرو
سیستم های کنترل برق
شبکه های برق و تاسیسات برقی
شبکه های برق و تاسیسات برقی
پستهای توزیع و الکترونیک عام و خاص
6تاسیسات و تجهیزاتدربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به خطوط انتقال (آب،نفت و گاز)، شبکه گازرسانی، تاسیسات مکانیکی و هیدرومکانیکی، سیستم های سردکننده ساختمان، تاسیسات و تجهیزات ساختمان(آب، گاز، برق وفاضلاب) و انتقال زباله، تاسیسات وتجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب، وسایل انتقال(آسانسورو پله برقی و…)، سیستم های خبرکننده و هشدار دهنده، تجهیزات آشپزخانه و سلف سرویس و رختشوی خانه، سیستم های ارتباطی، شبکه های رایانه ای ساختمان، ماسه پاشی(سندپلاست)، حفاظت کاتودی، پوشش (لاینینگ)، ایستگاه های پمپاژ و نظایر آن.احداث خطوط لوله نفت و گاز و آب دریایی
ایستگاه های پمپاژ
تاسیسات آشپزخانه و میزهای آزمایشگاهی
تاسیسات مکانیکی و هیدرومکانیکی
تاسیسات و تجهیزات ابنیه
تاسیسات و تجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب
تاسیسات و تجهیزات ساختمان ( آب و گاز و برق و فاضلاب ) و انتقال زباله
تجهیزات آشپزخانه و سلف سرویس و رختشوی خانه
تجهیزات هیدرومکانیکی سد ها
تهیه و نصب و نگهداری انواع تاسیسات و تجهیزات برقی و الکترونیکی خاص
حفاظت کاتودی
خطوط انتقال (آب ، نفت و گاز)
خطوط لوله نفت و گاز و آب در خشکی
رنگ آمیزی سند پلاست و حفاظت کاتودیک
سیستم های ارتباطی
سیستم های خبر کننده و هشدار دهنده
سیستم سرد کننده ساختمان
شبکه های رایانه ای ساختمان
شبکه های گازرسانی
ماسه پاشی (سند پلاست )
وسایل انتقال ( آسانسور و پله برقی و …)
پوشش ( لاینینگ )
        7کاوش های زمینی                دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به اکتشاف، حفاری، استخراج، حمل و بهره برداری از موادغیرزنده موجود در پوسته زمین (در خشکی و آب)، کاو ش های غیرمستقیم روی خشکی، حفار ی های آبی، هیدروکربوری و تزریق مواد و دفن زباله، کاوش های دریایی، حفاری در بستر دریا و ژئوتکنیک، بهره برداری از مواد بستر دریا (بجز هیدروکربورها)، سیستم های ثابت انتقال مواد در دریا و ایستگاه های آن شامل آب، فاضلاب، هیدورکربورها و دیگر مواد، آماده سازی و ساخت و بهره برداری از معادن روباز (در خشکی) و آماده سازی و ساخت وبهره برداری از معادن زیرزمینی (در خشکی) و نظایر آن.  آماده سازی و ساخت و بهره برداری از معادن روباز (در
خشکی)
آماده سازی و ساخت و بهره برداری از معادن زیرزمینی (در خشکی)
آماده سازی و اکتشاف و استخراج معادن
استخراج
اکتشاف
بهره برداری از مواد بستر دریا (بجز هیدروکربورها)
حفاری
حفاری در بستر و ژئوتکنیک
حفاری های آبی
8ارتباطاتدربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به مخابرات صوتی، تصویری و داده ای، ساخت ایستگاه های اصلی انتقال دهنده و توزیع کننده، انواع شبکه های پستی، شبکه های انتقال سیمی، بیسیم، رادیو، تلویزیون، و شبکه های ماهواره و نظایر آن.  انواع شبکه های پستی
بی سیم
تصویری و داده ای
تلویزیون
رادیو
ساخت ایستگاههای اصلی انتقال دهنده و توزیع کننده
شبکه های انتقال  سیمی
شبکه های ماهواره
مخابرات صوتی
نصب شبکه کامل مخابراتی
نصب و راه اندازی تاسیسات و تجهیزات تامین نیرو برای شبکه های مخابراتی
نصب و راه اندازی سیستم های راه دور مخابرات نصب و راه اندازی مرکز سوییچینگ مخابراتی
9کشاورزیدربرگیرنده امور پیمانکاری در زمینه جنگل داری، درخت کاری، بهسازی و اصلاح اراضی، آب خیزداری وآب خوان داری ، ماله پاشی و تثبیت شن روان، عملیات به زراعی، کاشت و برداشت محصولات عمده و استراتژیک، مرتع داری و ایجاد مراتع دست کاشت، ایجاد فضای سبز و نگهداری آن، امور دامپروری شامل (طیور، گاوداری، زنبورداری و گوسفندداری)، شیلات و آبزیان و نظایر آن.  آبخیزداری و آبخوان داری
احداث حوضچه ها و استخر های پرورش و تکثیر ماهی
ایجاد فضای سبز و نگهداری آن
بهسازی و اصلاح اراضی
جنگل کاری و درخت کاری
شیلات و آبزیان
عملیات به زراعی
کارهای کشاورزی و فضای سبز
مالچ پاشی و تثبیت شن روان
مرتع داری و ایجاد مراتع دست کاشت
کارهای دامپروری شامل (مرغ داری، گاو داری، زنبور داری، گوسفند داری)
کارهای دامپزشکی
10نفت و گاز تاسیسات سرچاهی و خطوط لوله جریانی
تلمبه خانه های نفت و ایستگاه های تقویت فشار گاز
خطوط انتقال نفت و گاز
سازه های دریایی نفت و گاز
فراوری نفت و گاز و کارخانه های گاز و گاز مایع و تزریق گاز و آب
مخازن ذخیره نفتی
پالایشگاه های نفت و گاز و کارخانه های پتروشیمی
11مرمت آثار باستانیدربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به مرمت آثار باستانی.مرمت آثار باستانی
مرمت ابنیه تاریخی و باستانی و مذهبی

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری چیست؟

شناسنامه (در صورت وجود توضیحات، پیوست ارائه گردد)، کارت ملی پشت و رو، عکس پرسنلی، نمونه امضاء، تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره.
مدارک تحصیلی مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره که باید کپی برابر اصل شود.

چه شرکت های می توانند گواهینامه صلاحیت پیمانکاری دریافت کنند؟

شرکت ها در حوزه نفت و گاز، کشاورزی، ارتباطات، تاسیسات، نیرو، صنعت و معدن، را، آب، ساختمان، و مرمت آثار باستانی، می توانند گواهینامه صلاحیت پیمانکاری دریافت کنند.

4 دیدگاه دربارهٔ «مدارک لازم جهت رتبه بندی»

  1. بازتاب: رتبه بندی شرکت های خدماتی - ایزو فرتاک49382-021- اداره کار

  2. بازتاب: گواهینامه صلاحیت ایمنی (HSE) اداره کار - ایزو فرتاک49382-021

  3. بازتاب: استاندارد های ایزو مربوط به ساختمان - هوداک سیستم فرتاک49382

  4. بازتاب: چرا پیمانکاران نیاز به گواهینامه صلاحیت ایمنی دارند 49382

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا