صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران

صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران

صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران یا اخذ گواهینامه ایزو معتبر در ایران موضوع عمده سوالات متقاضیان اخذ گواهینامه ISO می باشد. به کرات در مورد نحوه اعتبار سنجی مرجع صدور گواهینامه ایزو در مقالات قبلی توضیحات مفصلی مکتوب شده است. منتها باز هم مشاهده می شود مشتریان ISO گواهی نامه ایزو فیک را به جای گواهی ISO اصل خریداری کرده اند.

صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران
صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران

اینکه گواهی ایزو صادر شده در سایتی رجیستری یا استعلام می شود دلیل بر اصل بودن یا معتبر بودن گواهی نامه ISO نیست. مشتریان بارها اعلام کرده اند برای دریافت گواهی ایزو فیک مبالغ بسیار بالایی حدود چند میلیون تومان پرداخت کرده اند، ولی در نهایت زمانی که کنکاش می کنند متوجه می شوند، ایزو دریافتی فیک بوده است.

آیا شما می دانید گواهینامه های ایزو فیک که به اسم ایران کانادا، ASCB، IAFCB، انگلیس، آلمان، ایتالیا و یا برندها و کشورهای دیگر عنوان می شود، می توانید با حداقل قیمت و در مدت زمان کوتاهی دریافت کنید؟

آیا شما می دانید با هزینه ای که برای دریافت ایزو فیک پرداخت می کنید می توانید به راحتی و در مدت زمان کوتاهی گواهینامه ایزو معتبر در ایران دریافت کنید. ممکن است شما ده میلیون برای مجموع گواهینامه IMS پرداخت کنید. ممکن است گواهی ISO دریافتی فیک باشد و فاقد اعتبار بین المللی باشد. خوب شما می توانید با همان هزینه ده میلیون گواهینامه ایزو معتبر در ایران دریافت کنید.

با گروه مهندسین ایزو فرتاک همراه شوید تا اطلاعات مکتوبی در مورد مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران به دست آورید، و به راحتی بتوانید مرجع صدور ایزو اصلی را شناسایی کنید. ما به شما کمک می کنیم تا هزینه های هنگفتی برای دریافت ایزو فیک (گواهینامه ISO که مرجع صدور توسط انجمن اعتبار دهنده IAF تایید نشده باشد)، پرداخت نکنید.

در مقاله صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران موارد سرفصل های مکتوب شده در زیر بررسی می گردد.

  • CB کیست؟
  • AB مخفف چیست؟
  • IAF مخفف چیست؟
  • بررسی مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر.
  • لیست شرکت های صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران.
  • انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران.

بیشتر بخوانید: نحوه تشخیص گواهینامه اصلی از جعلی.

CB چیست؟

صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران توسط CB هایی انجام می شود که توسط سازمان اعتبار دهنده بین المللی و انجمن اعتبار دهنده اصلی (IAF) معرفی شده باشند. مطمئناً شما به عنوان متقاضی دریافت ایزو به کرات اسم CB را به عنوان مرجع صدور گواهینامه ایزو شنیده اید. ممکن است برای شما هم سوال پیش آمده باشد که CB مخفف چیست؟ و آیا CB گواهینامه ایزو صادر می کند؟

CB چیست؟

با هم به بررسی کلمه CB می پردازیم.

CB مخفف کلمهCertification Body  یا Certificate Body ” بدنه صدور گواهینامه یا بدنه گواهی” است. بنابراین به نهادهای صادر کننده گواهینامه ایزو در دنیا CB گفته می شود. CB ها با نام و نشان یا به اسم برندهای مختلفی در دنیا ایجاد شده اند. ممکن است یک CB در ایران فعالیت کند یا یک CB خارجی در ایران نمایندگی ایجاد کند.

مثلاً CB بین المللی توف نورد در ایران نمایندگی ایجاد کرده و گواهی ایزو برای متقاضیان و شرکت ها صادر می کند (در حال حاضر شرکت توف نورد آلمان در ایران نمایندگی صدور ایزو ندارد).

موضوعی که برای ما می تواند مهم باشد این است که، چطور می توان اعتبار CB ها را بررسی کرد. آیا تمامی CB های فعال در ایران اعتبار بین المللی دارند؟

بیشتر بخوانید: CB مخفف چیست؟

AB کیست؟

برای بررسی اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران باید بدانید که CB تحت اعتبار کدام AB فعالیت می کند. مرجع اعتبار دهنده به CB ها بر اساس استاندارد سیستم های مدیریت (استاندارد ISO 17021-1) سازمان اعتبار دهنده کشورهای عضو می باشند. چنانچه سازمان شما نیاز به دریافت ایزو معتبر دارد، شما باید بررسی کنید که CB تحت اعتبار کدام کشور فعالیت می کند.

مرکز ملی تایید صلاحیت ایران

و اما AB مخفف چیست و چگونه می توان مطمئن شد که AB به CB ها اعتبار داده اند. در ادامه مقاله صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران با ما همراه شوید.

AB مخفف کلمه Accreditation Body (سازمان اعتبار دهنده) می باشد که عموماً سازمان استاندارد کشورها به عنوان AB نامیده می شوند. AB کشور ایران مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) است. برای شناسایی مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران باید به سایت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران رجوع نمایید.

روند اعتبار سنجی CB های مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) به شرح زیر می باشد.

  • وارد سایت https://naciportal.isiri.gov.ir/portal/home/ شوید.
  • روی منو نهادهای تایید صلاحیت شده کلیک کنید تا راهنمایی شوید به صفحه نهادها.
  • در این صفحه روی لینک نهادهای صدور گواهینامه سیستم مدیریت (ISO 17021-1) کلیک نمایید تا وارد صفحه سازمان های گواهی کننده سیستم مدیریت کیفیت شوید.
  • در صفحه جدید، بالای صفحه به رنگ آبی (نام و مشخصات نهادهای گواهی کننده تایید صلاحیت شده توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ” ISO/IEC17065, ISO45001, ISO50001, ISO22000, ISO14001, ISO9001 ” مکتوب شده و در کنار آن با رنگ قرمز داخل پرانتز کلیک ذکر شده. روی کلمه کلیک، کلیک نمایید تا وارد صفحه نهادهای گواهی کننده سیستم مدیریت صلاحیت شده، شوید.
  • در این صفحه نهادهای گواهی کننده سیستم مدیریت تایید صلاحیت شده بر اساس استانداردهای نام برده شده مشخص شده است. مثلاً اگر نیاز به گواهینامه ایزو 9001 دارید، روی لینک نهادهای گواهی کننده سیستم مدیریت تایید صلاحیت شده براساس استاندارد ISO/IEC17021 در زمینه صدور گواهینامه استاندارد ISO9001، کلیک نمایید.
  • سپس شما وارد صفحه CB های تایید صلاحیت شده برای صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران می شوید. در این صفحه شما نام و اطلاعات CB ها را مشاهده می کنید و چنانچه روی کلمه جزئیات کلیک نمایید تمامی مجوزها و اطلاعات مرجع صدور ایزو را مشاهده می کنید.

ممکن است شما نیاز داشته باشید با سرعت بیشتر و با هزینه کمتری گواهینامه ایزو معتبر دریافت کنید. ما می توانیم این مسیر را برای شما هموار کنیم. به ادامه مقاله توجه کنید تا شرایط صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران را بیشتر بررسی کنیم.

IAF مخفف چیست؟

تا به اینجا شما متوجه شده اید که مرجع صدور گواهی ایزو که عموماً CB نامیده می شود باید به چه صورت مجوز صدور گواهینامه را دریافت نماید. اغلب در ایران شرکت ها ادعا می کنند گواهی ایزو تحت اعتبار سازمان های اعتبار دهنده خارج از ایران صادر می کنند. ادعای شرکت ها مبنی بر اصل بودن گواهی ایزو گاهاً درست نیست و تبلیغ گواهی ایزو فیکی که خودشان صادر می کنند را، می کنند.

IAF مخفف چیست؟

حال اینکه چطور متوجه شویم سازمان اعتبار دهنده به مرجع صدور ایزو معتبر است.

انجمن اعتبار دهنده بین المللی International Accreditation Forum اختصاراً IAF نامیده می شود. سایت ورود به انجمن WWW.IAF.NU می باشد. IAF سازمان های اعتبار دهنده را بر اساس استاندارد ISO/IEC 17020 معرفی شده اند. برای شناسایی سازمان اعتبار دهنده معتبر باید ابتدا وارد سایت IAF شوید.

در منوها روی منو IAF MLA Signatorirs و زیر منو Recognised Abs کلیک نمایید. شما اکنون نقشه جهان را مشاهده می کنید و یکسری از کشورها با رنگ آبی مشخص شده اند. برای شناسایی سازمان اعتبار دهنده روی نقشه کشورها کلیک نمایید تا مشخصات سازمان اعتبار دهنده برای شما نمایش داده شود.

مثلاً اگر کشور انگلیس را کلیک نمایید، سازمان اعتبار دهنده UKAS را به شما معرفی می کند و آدرس سایت UKAS را برای مشخص کردن CB در اختیار شما می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخذ گواهینامه ایزو ویژه صنایع نفت و گاز.

بررسی مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر:

شناسایی مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران می تواند برای متقاضیانی که اطلاعات فنی ندارند سخت باشد. نهادهای بیشماری در ایران به وجود آمده که همگی ادعا می کنند گواهی ایزو آنها اصل و بقیه فیک می باشد. در صورتیکه ممکن است این ادعا صحیح نباشد. در حال حاضر به برخی از این ادعا ها می پردازیم.

زمانی که شما نیاز به اخذ گواهی ایزو دارید توسط موتور جستجوگر گوگل کلمات کلیدی همانند:

اخذ گواهینامه ایزو معتبر، گواهینامه ایزو از کجا بگیرم، شرایط دریافت گواهی ایزو برای شرکت، موسسات صدور ایزو یا هر کلمه دیگری سرچ می کنید. گوگل سایت های بیشماری را به شما معرفی می کند.

 زمانی که شما با شرکت ها ارتباط برقرار می کنید، همگی ادعا می کنند گواهینامه ایزو اصل از ایران کانادا، انگلیس، آلمان، ایتالیا مورد تایید ASCB یا IAFCB برای شما صادر می کنند. ممکن است مشاوران این شرکت ها تمامی حقایق را برای شما بازگو نکنند و فقط تاکید کنند روی موضوع قابلیت استعلام داشتن گواهینامه ها و مورد تایید بودن گواهینامه.

با توجه به فرآیند توضیح داده شده در بالا شما هم اکنون می توانید مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر را شناسایی کنید. این کار خیلی ساده است. ابتدا باید نام مرجع صدور ایزو را بدانید و اطلاع به دست آورید سازمان اعتبار دهنده به مرجع صدور چه سازمانی است.

ما برای شما مثالی میزنیم.

به شما اعلام می کنند گواهینامه ایزو از مرجع کانادایی تحت اعتبار ASCB برای شما صادر می شود. ممکن است شما بخواهید اعتبار مرجع صدور را شناسایی کنید.

ابتدا وارد سایت IAF شوید و کشور کانادا را انتخاب کنید. تناقض در گفته های مشاور را شناسایی کنید. به شما اعلام شده سازمان اعتبار دهنده کانادا ASCB، در صورتی که سازمان اعتبار دهنده کانادا SCC است. به همین راحتی شما می توانید مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر را شناسایی کنید.

لیست شرکت های صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران:

انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران ممکن است برای سازمان ها چالش زا باشد. ما شما را راهنمایی کردیم که چگونه می توانید اعتبار مرجع صدور ایزو را شناسایی کنید. ممکن است شما بخواهید از شرکت هایی ایزو دریافت کنید که مورد تایید AB کشور ایران یا کشورهای دیگر باشد. پیشنهاد می شود مقاله “شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند” را مطالعه کنید.

اعتبار سنجی CB های مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران

شما باید بدانید اخذ گواهی ایزو از CB هایی که توسط AB خارجی تایید صلاحیت شده در ایران سخت است. تعداد CB های بسیار کمی بلحاظ تحریم ها در ایران فعالیت می کنند. برای شناسایی CB هایی که توسط AB ایران (مرکز ملی تایید صلاحیت NACI) تایید شده اند باید وارد سایت NACI شوید.

برای شناسایی CB هایی که توسط AB معتبر خارجی تایید صلاحیت شده اند با ما در ارتباط باشید. ما می توانیم در مدت زمان کوتاهی برای شما ایزو معتبر از CB مورد تایید IAF اخذ نماییم.

انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران ممکن است برای شما سخت باشد. شرکت ایزو فرتاک به عنوان مشاور پیاده سازی استاندارد ایزو می تواند این مسیر را برای شما هموار نماید. مزایای اخذ گواهینامه ایزو از شرکت ایزو فرتاک به شرح زیر می باشد.

  • مشاوره برای انتخاب مرجع صدور ایزو با توجه به استراتژی شرکت و اهداف سازمانی از اخذ ایزو.
  • اخذ گواهی ایزو از مراجع اصلی تحت اعتبار IAF و مراجع خصوصی.
  • اخذ فوری گواهینامه ایزو برای حضور در مناقصات شرکت های پیمانکاری.
  • ارائه کلیه مستندات استاندارد ایزو درخواستی و گزارش های ممیزی.
  • پیاده سازی و ارائه مشاوره بابت پیاده سازی به صورت رایگان.
  • اخذ گواهی ایزو با حداقل هزینه ممکن.
  • اخذ گواهینامه ایزو در مدت زمان کم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت گواهی ایزو مراقب باشید. صرف اینکه گواهی ایزو شما قابلیت استعلام دارد یا اینکه هزینه بالایی پرداخت کرده اید، دلیل بر اصل بودن گواهینامه نیست. گواهینامه ایزو اصل باید توسط CB ای صادر شود که مورد تایید IAF باشد. سازمان های اعتبار دهنده خصوصی همانند ASCB یا IAFCB توسط IAF تایید نشده اند و به صورت خصوصی توسط ایرانی ها به وجود آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات.

مقالات مرتبط:

گواهینامه های ایزو.

طریقه دریافت گواهینامه ایزو.

اخذ ایزو، دریافت ایزو، صدور ایزو.

گواهینامه ایزو صنایع غذایی.

7 دیدگاه دربارهٔ «صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران»

  1. بازتاب: ایجاد خط مشی کیفیت - ایزو فرتاک49382-021

  2. بازتاب: اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی - هوداک سیستم فرتاک49382-021

  3. بازتاب: مرجع صدور گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک49382-021

  4. بازتاب: اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام - ایزو فرتاک49382-021

  5. بازتاب: نحوه ی استعلام گواهینامه ایزو - ایزو فرتاک021-49382

  6. بازتاب: گواهینامه ایزو مورد نیاز جهت دریافت کد IR - ایزو فرتاک49382

  7. بازتاب: اخذ فوری گواهینامه ایزو برای پیمانکاران - ایزو فرتاک49382

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا