تمدید گواهینامه CE

تمدید گواهینامه CE

تمدید گواهینامه CE چگونه است؟. این سوال اغلب دارندگان گواهینامه CE است. فرآیند تمدید گواهینامه CE چگونه است.

تمدید گواهینامه CE چگونه است؟. این سوال اغلب دارندگان گواهینامه CE است. فرآیند تمدید گواهینامه CE چگونه است. این موضوعی است که توسط این مقاله به آن می پردازیم تا چالش متقاضیان را برای تمدید گواهینامه CE دریافتی جوابگو باشیم.

تمدید گواهینامه CE
تمدید گواهینامه CE

مدت اعتبار گواهینامه CE چقدر است؟ تحت سیستم فعلی، گواهینامه های CE صادر شده توسط سازمان های اطلاع رسانی عموماً به مدت سه سال اعتبار دارند. مدت اعتبار ممکن است برای برخی از دستگاه های پرخطر فقط یک سال باشد. با این حال، وضعیت گواهینامه CE شما به حفظ گواهینامه سیستم کیفیت شما بستگی دارد.

علامت CE به این معنی است که سازنده مسئولیت انطباق یک محصول با کلیه الزامات بهداشتی، ایمنی، عملکرد و زیست محیطی اروپا را بر عهده می گیرد. CE مخفف “Conformité Européenne“، فرانسوی برای انطباق اروپایی است. به طور متوسط، فرآیند علامت گذاری CE چهار تا شش هفته طول می کشد. همچنین بسته به نتایج آزمایش، اینکه آیا محصول هنوز نیاز به اصلاح دارد و اسناد فنی با چه سرعتی می‌تواند ارائه شود، ممکن است طولانی‌تر یا کوتاه‌تر طول بکشد. فرآیند علامت گذاری CE برای هر محصول متفاوت است.

تمدید علامت CE برای دستگاه های پزشکی بسیار حائز اهمیت است. به دلیل اینکه تجهیزات پزشکی جزو محصولات پرخطر اتحادیه اروپا می باشند. ممکن است محصول شما تجهیزات پزشکی باشد یا اینکه محصولاتی که جزو دستورالعمل تدوین شده اتحادیه اروپا هستند. بنابراین شما برای صادرات محصول به اتحادیه اروپا حتماً نیاز به تمدید گواهینامه CE دارید. آیا شما می دانید فرآیند تمدید گواهینامه CE چقدر زمانبر است و چقدر هزینه دارد؟.

کارشناسان شرکت ایزو فرتاک به شما کمک می کنند تا با کمترین هزینه و در مدت زمان کوتاهی بتواند گواهینامه CE مارک خود را تمدید کنید. پس با ما در ارتباط باشید. ما از طریق مقاله “تمدید گواهینامه CE” اطلاع رسانی می کنیم در مورد شرایط و چگونگی تمدید CE مارک. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: چرا باید گواهینامه CE دریافت کنیم؟

چگونه باید اقدام به تمدید گواهینامه CE نماییم؟

یکی از دغدغه های شرکت های تولید کننده محصولات اخذ گواهینامه CE است. داشتن گواهینامه CE این مزیت را برای تولیدکنندگان دارد تا بتوانند محصولات خود را به راحتی صادر کنند. برای ورود محصول به کشورهای منطقه اقتصادی اروپا باید حتماً نشان CE مارک اصلی را داشته باشید. متقاضیانی که دارنده نشان CE مارک هستند برای تمدید گواهینامه CE مشکلاتی دارند. اینکه گواهینامه CE توسط چه شرکتی صادر شده و برای تمدید باید چه مراحلی را دنبال کنند.

علامت-گذاری-CE-برای-محصولات

در قدم اول برای تمدید گواهینامه CE این است که شما بدانید مرجع صدور گواهینامه CE چه شرکتی بوده است. آیا شما توسط شرکت های معتبر (NB های مورد تایید اتحادیه اروپا) اقدام به اخذ گواهینامه CE کرده اید یا توسط مراجع خصوصی صادر کننده CE اقدام به دریافت نشان CE مارک کرده اید. برای تمدید گواهینامه CE باید توسط مرجع صادرکننده CE اقدام کنید.

آیا اطلاعاتی در مورد شناسایی مرجع صدور CE دارید؟ اگر این اطلاعات را ندارید به ادامه مقاله توجه کنید.

بیشتر بخوانید: CE مارک چیست؟

نحوه ی شناسایی مرجع صدور گواهینامه CE:

شرکت های بیشماری در ایران گواهینامه CE صادر می کنند که عموماً اعلام می کنند گواهینامه CE اصلی را صادر می کنند. اما چطور می توان اطمینان پیدا کرد که مرجع صادر کننده می تواند گواهینامه CE اورجینال را صادر کند.

مرجع صادر کننده گواهینامه CE اصطلاحاً Notifibody و اختصاراً NB نامیده می شود. NB ها دارای کد چهار رقمی هستند و توسط انجمن اعتباربخشی اروپا Nondo مشخص شده اند. بنابراین گواهینامه CE که توسط NB مورد تایید ناندو صادر شده باشد، گواهینامه CE اصلی است. برای شناسایی NB های معتبر می توانید به سایت انجمن اعتباربخشی اروپا مراجعه کنید. لینک سایت ناندو.

اما مراجع بیشماری در ایران وجود دارند که اقدام به صدور گواهینامه CE می کنند. این مراجع توسط اتحادیه اروپا تایید نشده اند به همین دلیل گواهینامه صادر شده مورد تایید منطقه اقتصادی اروپا نیست. اشتباه نکنید. گواهینامه CE صادر شده قابل رهگیری و رجیستری می باشد ولی مرجع صادرکننده دارای کد چهار رقمی رجیستری شده نیست.

بنابراین صرف اینکه گواهینامه CE دریافت شده قابل استعلام است و توسط کشورهای غیر از اتحادیه اروپا تایید شده است، دلیل بر معتبر بودن یا اصل بودن نیست. فقط گواهینامه هایی اصل است که توسط NB با کد رجیستری چهار رقمی صادر شده باشد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله مرجع صدور گواهینامه CE را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت نشان CE مارک چیست؟

نحوه ی تمدید گواهینامه CE چگونه است؟

نشان CE یک علامت تایید کیفیت نیست، اما مطابق با مقررات اتحادیه اروپا تولیدکننده را ملزم به رعایت استاندارد های خاصی از عملکرد محصول همانند کیفیت، ایمنی و کارایی می کند. اما برای تمدید گواهینامه CE چه مراحلی را باید طی کنید.

استاندارد اتحادیه اروپا

اگر مرجع صدور گواهینامه CE شما جزو NB های مورد تایید اتحادیه اروپا است، باید مراحل زیر طی شود.

  1. بررسی کنید سطح خطر محصول شما چقدر است. اگر محصول شما جزو دسته پرخطر است همانند تجهیزات پزشکی، شما باید سالیانه اقدام به تمدید گواهینامه CE نمایید.
  2. مشخص کنید که آیا محصول شما با تعریف دستورالعمل های اتحادیه اروپا مطابقت دارد یا خیر. برای مشخص شدن دستورالعمل اتحادیه اروپا مقاله “گواهینامه استاندارد اتحادیه اروپا چیست؟” را مطالعه کنید.
  3. طبقه بندی محصول خود را طبق نمودار اتحادیه اروپا مشخص کنید.
  4. اقدام به اجرای سیستم مدیریت کیفیت (استاندارد ایزو 9001) براساس الزامات سازمان بین المللی ISO نمایید.
  5. تکنیکال فایل فنی محصول خود را به روزرسانی کنید.
  6. گزارش تست ریپورت مربوط به محصول خود را به روز رسانی کنید.
  7. یک گزارش فنی تهیه کنید که محصول شما مطابق با الزامات اتحادیه اروپا ساخته شده است.
  8. مدارک و مستندات را برای مرجع صادر کننده گواهینامه CE خود ارسال کنید.

پس از تهیه و ارسال مدارک با توجه به محصول ممکن است ممیزی از خط تولید شما انجام نشود. این بستگی به نظر مرجع صدور نشان CE اروپا دارد. بنابراین از شما مستندات و مدارک را دریافت می کنند و براساس مدارک ارسالی برای سال دوم گواهینامه CE شما را تمدید می کنند.

ممکن است اعتبار سه ساله گواهینامه CE شما به اتمام رسیده باشد. شما می توانید مرجع صدور CE خود را تعویض کنید. مرجعی پیدا کنید که با هزینه کمتر و مدت زمان کوتاه تر گواهینامه CE را در اختیار شما می گذارد. شما می توانید از مشاوره شرکت ایزو فرتاک بهره مند شوید. گواهینامه CE پس از سه سال اکسپایر شده و نیاز به تمدید گواهینامه CE نیست، بلکه باید مجدداً اقدام به اخذ CE مارک نمایید.

اما اگر مرجع صدور CE جزو NB های معتبر نبود، مراحل تمدید گواهینامه CE چگونه است؟

شرکت های زیادی در ایران گواهینامه CE صادر می کنند که ممکن است تحت اعتبار NB معتبر نباشند. ممکن است شما گواهینامه CE خود را از این مراجع دریافت کرده باشید. بنابراین، برای تمدید گواهینامه CE باید چه روندی را طی کنید.

در قدم اول مطمئن شوید که آیا به محصول شما نشان CE تعلق می گیرد. لیست محصولاتی که می توانند از نشان CE مارک استفاده کنند را در مقاله “محصولات CE” جستجو کنید. در قدم بعدی به این نتیجه برسید که چرا می خواهید گواهینامه CE داشته باشید. اگر هدف شما صادرات به کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا است، ممکن است گواهینامه قبلی شما مورد تایید نباشد و این برای شما مشکلاتی به وجود می آورد.

اما اگر جهت برندینگ، تبلیغات یا نهایتاً صادرات به کشورهای غیر از اتحادیه نیاز به تمدید گواهینامه CE دارید، مشخص کنید مرجع صدور CE چه شرکتی بوده است. شما می توانید از مشاوره شرکت ایزوفرتاک جهت مشخص کردن مرجع صدور CE کمک بگیرید. برای تمدید گواهینامه CE که توسط مرجع صدور غیر NB صادر شده است نیاز نیست هزینه گزافی انجام دهید و مدت زمان زیادی صرف این موضوع کنید.

ما می توانیم در مدت زمان کوتاه و با کمترین هزینه گواهینامه CE شرکت شما را تمدید کنیم. پس با ما در ارتباط باشید.

کارشناسان شرکت ایزوفرتاک می توانند به شما کمک کنند جهت تمدید گواهینامه CE. بنابراین مزایای ما به شرح زیر است.

  1. کمک به شرکت ها جهت طبقه بندی محصولات.
  2. کمک به استقرار الزامات سیستم مدیریت کیفیت.
  3. کمک جهت تکمیل تکنیکال فایل شرکت ها.
  4. اخذ تاییدیه انطباق با الزامات استاندارد اتحادیه اروپا.
  5. ایجاد مستندات ارزیابی و مدیریت ریسک بر اساس الزامات ایزو 31000.
  6. پیگیری با مرجع صدور CE جهت تمدید گواهینامه CE.
  7. صرفه جویی در زمان و هزینه.

نحوه ی تمدید گواهینامه CE چگونه است؟

1.     بررسی کنید سطح خطر محصول شما چقدر است. اگر محصول شما جزو دسته پرخطر است همانند تجهیزات پزشکی، شما باید سالیانه اقدام به تمدید گواهینامه CE نمایید.
2.     مشخص کنید که آیا محصول شما با تعریف دستورالعمل های اتحادیه اروپا مطابقت دارد یا خیر. برای مشخص شدن دستورالعمل اتحادیه اروپا مقاله “گواهینامه استاندارد اتحادیه اروپا چیست؟” را مطالعه کنید.
برای مطالعه الباقی موارد به سایت مراجعه کنید.

تمدید گواهینامه CE چگونه است؟

در قدم اول برای تمدید گواهینامه CE این است که شما بدانید مرجع صدور گواهینامه CE چه شرکتی بوده است. آیا شما توسط شرکت های معتبر (NB های مورد تایید اتحادیه اروپا) اقدام به اخذ گواهینامه CE کرده اید یا توسط مراجع خصوصی صادر کننده CE اقدام به دریافت نشان CE مارک کرده اید. برای تمدید گواهینامه CE باید توسط مرجع صادرکننده CE اقدام کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «تمدید گواهینامه CE»

  1. بازتاب: گواهینامه CE چیست - 6 نکته که باید بدانید - ایزو فرتاک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا