چگونه سازمان شما می تواند در زمان بلاک چین و هوش مصنوعی به تخصص و رهبری دست یابد؟

بلاک چین و هوش مصنوعی می‌توانند تأثیر فوق‌العاده‌ای بر کسب‌وکارها داشته باشند و احتمالاً در آینده منجر به نوآوری خواهند شد. در حال حاضر، شرکت ها نه تنها در مورد بلاک چین و هوش مصنوعی شنیده اند، بلکه شروع به پیاده سازی آنها نیز کرده اند.

برخی آن را در حال تولید دارند، اما بیشتر آنها هنوز در حال آزمایش آن هستند. به طور فزاینده ای برای همه شرکت ها ضروری است که فناوری های بلاک چین و هوش مصنوعی را ادغام کنند یا باید خطر عقب ماندن را بپذیرند.

بلاک چین و هوش مصنوعی

من به‌عنوان مدیر عامل در Aponia Data Solutions، تحول دیجیتال مشتری‌محور و تعاملات نوآوری را که بلاک چین و هوش مصنوعی را برای مشتریان ادغام می‌کند، رهبری کرده‌ام و مستقیماً با خط کسب‌وکار و مدیران سطح C کار کرده‌ام.

بلاک چین و هوش مصنوعی نقش بسیار زیادی در فرآیندهای تبدیل دیجیتال ایفا می‌کنند و همچنین خدماتی را به مشتریانی که می‌خواهند فناوری بلاک چین را بر روی محصولات و خدمات خود اعمال کنند ارائه می‌کنند.

سازمان ها و رهبران در مسیر نوآوری با موانعی روبرو خواهند شد که آنها را از تحول دیجیتال و پذیرش فناوری های هوش مصنوعی و بلاک چین باز می دارد. استفاده از این فناوری های جدید برای ایجاد تحول دیجیتال می تواند یک چالش باشد. اغلب، تیم های اجرایی به طور کامل، این ایده بزرگ که به کسب و کار آنها سرعت می بخشد و را درک نمی کنند.

یکی از این موانع، فقدان مهارت و استعداد است. هنوز کمبود استعداد قابل توجهی در زمینه فناوری های جدید، به ویژه هوش مصنوعی و بلاک چین وجود دارد. بسیاری از این کسب‌وکارها می‌خواهند به دنبال یافتن کارمندان واجد شرایط باشند، همچنین آنها باید پرسنل فعلی خود را آموزش دهند.

بسیاری از شرکت‌ها با هوش مصنوعی و بلاک چین کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهند، زیرا توانسته‌اند فرهنگ خود را تغییر دهند و خلاقیت را با کارمندان جدید در آغوش بگیرند و به استعدادهای موجود خود مهارت‌های جدیدی بیافزایند. این به پرسنل موجود اجازه می دهد تا تخصص موضوعی خود را با هوش مصنوعی جدید و فناوری بلاک چین ترکیب کنند.

فقدان رویکرد استراتژیک

چالش دیگر در زمینه پذیرش فناوری جدید فقدان رویکرد استراتژیک است. بسیاری از سازمان‌ها آزمایش‌هایی را با بلاک چین و محصولات با هوش مصنوعی (MVP) و پایلوت‌ها آغاز کرده‌اند.

با این حال، هیچ یک از اینها به اندازه کافی هماهنگ نیست، بنابراین ما با رهبران کسب و کار از طریق تمرینات تفکر طراحی و ارائه ایده های بزرگ برای استفاده استراتژیک از برخی از این فناوری های نوظهور برای رشد کسب و کار خود و در عین حال تمرکز بر ارائه ارزش استثنایی برای مشتری، همکاری می کنیم.

از این رو، بهترین کار این است که به دنبال چند پروژه کوچک بر اساس ایده بزرگی باشید که با استراتژی شرکت مرتبط هستند و سپس از فناوری برای اجرای تحول دیجیتال استفاده کنید. علاوه بر این، برای نشان دادن اینکه نوآوری منجر به موفقیت و تجربه بهتر مشتری می‌شود، «برنده‌های سریع» ارزش یک نگاه دارند. اینها اساسی ترین موانع برای تحول دیجیتال، بلاک چین و هوش مصنوعی در سطح جهانی هستند، و بهتر است مستقیماً با فرهنگ سازمان خود شروع کنید.

رهبران باید یک فرهنگ نوآورانه را پرورش دهند تا با ادغام بلاک چین و هوش مصنوعی در سازمان خود موفق شوند. یک تیم کوچک و متمرکز برای نظارت بر تحقیقات فناوری‌های نوظهور، توسعه و بهبود مستمر ایده‌ها، محصولات و خدمات جدید خاص برای ارتقای مسئولیت‌پذیری و تعهد ایجاد کنید.

ایجاد یک ساختار سازمانی کارآمد برای حمایت از نوآوری باید با عملکردهای مختلف پیرامون بلاک چین و هوش مصنوعی همسو باشد که شامل تیم های متقابل از امور مالی، فناوری اطلاعات، فروش، بازاریابی و عملیات می شود.

اندازه گیری نتایج و موفقیت نوآوری بسیار مهم است. رهبران همچنین باید در عملیات داخلی خود چابک تر باشند. تمرکز بر نوآوری فرآیندهای داخلی به اندازه نوآوری در تجربه مشتری مهم است. این امر نیاز به تغییر در کاری که آنها در فرآیندهای تجاری انجام می دهند دارد و این یک ترس و بی میلی به همراه دارد که بسیار قابل درک است.

بلاک چین و هوش مصنوعی تصویر 2

بسیاری از کسب‌وکارها اکنون می‌توانند محصولات و خدمات خود را با شرکای تجاری خود، از طریق عقد قراردادهای دیجیتال و سپس دریافت اقلام، در یک شبکه بلاک چین مجهز به هوش مصنوعی قرار دهند.

پس از آن می توانید همه چیز را از مواد اولیه تا مشتری نهایی نظارت کنید. این تداوم اطلاعات و داده ها در هر مرحله از مسیر، از یک سر زنجیره، مشتری نهایی، تا مواد خام وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: فعال کردن فرهنگ آماده هوش مصنوعی

مثال والمارت

علاوه بر این، می‌توانیم با مثالی مانند Walmart توضیح دهیم. والمارت یک شرکت خرده‌فروشی چندملیتی آمریکایی است که زنجیره‌ای از هایپرمارکت‌ها را اداره می‌کند و در حال بررسی قرار دادن بسیاری از فروشندگان خود در شبکه بلاک چین مواد غذایی برای افزایش شفافیت زنجیره تامین است.

این امر با ردیابی هر مرحله، از برداشت مواد خام تا ساخت یک کالای نهایی، تحویل کالا به فروشگاه و در نهایت به محل فروش، دید بی‌سابقه‌ای را به زندگی تک تک محصولاتی که والمارت می‌فروشد، ارائه می‌کند. از آنجایی که بلاک چین امکان توسعه یک مسیر حسابرسی تغییرناپذیر را فراهم می‌کند، والمارت و سایر شرکت‌ها می‌توانند به مشتریان، سرمایه‌گذاران و قانون‌گذاران خود اطمینان بیشتری ارائه دهند.

رهبران می توانند از پرونده Walmart بیاموزند که داشتن یک رویکرد فعالانه برای مدیریت پروژه بر ضرورت بخش تجارت تأکید می کند. مطمئن شوید که استفاده از این فناوری برای کسب و کار واضح است. مطمئن شوید نه تنها فناوری را درک می کنید، بلکه چالش تجاری را نیز درک می کنید. همکاری متقابل برای حصول اطمینان از اینکه همه بخش‌های درگیر در فرآیند در اجرا گنجانده شده‌اند، بسیار مهم است.

در هر تغییر شرکتی، نشان دادن ارزش فناوری و داشتن هدف برای تلاش بسیار مهم است. قبل از راه‌اندازی پروژه بلاک چین مجهز به هوش مصنوعی خود در مقیاس بزرگ، ابتدا این آزمایش‌های سریع و کوچک را اجرا کنید. بسیاری از موارد استفاده از بلاک چین وجود دارد که در آنها سخت ترین کار اولویت دادن به موردی است که فکر می کنید ارزش تجاری زیادی دارد.

با این حال، صنعت مراقبت‌های بهداشتی یکی از حوزه‌هایی است که به اعتقاد من شاهد کارهای زیادی در مورد بلاک چین خواهیم بود. به عنوان مثال، در برخی از ایالت‌های ایالات متحده، با افزایش موارد COVID-19 در این ایالت‌ها، بیمارستان‌ها مجموعاً میلیاردها دلار درآمد از دست دادند.

در حالی که برخی از ایالت‌ها برای بهبود اقتصادی تلاش می‌کنند، بیمارستان‌های دولتی به طور فزاینده‌ای به برنامه یارانه مراقبت‌های خیریه تکیه کرده‌اند، که شهروندان بیمه‌نشده را در داخل ایالت درمان می‌کند. با ایجاد یک رکورد دیجیتال غیرقابل تغییر از خدمات مراقبتی رایگان و نقطه‌ای که ارائه می‌کنند، بیمارستان‌ها می‌توانند درآمد مورد نیاز بخشی را که صدها هزار شغل فراهم می‌کند، بازیابی کنند.

بلاک چین و هوش مصنوعی تصویر 3

فرصت برای بلاک چین و هوش مصنوعی در صنایع در هر اندازه بسیار زیاد است. همه چیز در مورد شکستن سیلوهای اطلاعاتی بین شرکت‌ها و درک چرخه عمر فناوری‌ها است، بدون ذکر این واقعیت که با افزایش سرعت نوآوری‌های فناوری، این چرخه‌های عمر در حال کوتاه شدن هستند. زمانی که یک شرکت می تواند تشخیص دهد که چه زمانی فناوری های نوظهور آماده تبدیل شدن به جریان اصلی هستند و حداکثر بازده سرمایه گذاری را ارائه می دهند.

دستیابی به آخرین فناوری هوش مصنوعی و بلاک چین دارای مزایا و خطرات مرتبط با آن است. با این حال، درگیر نشدن در یک استراتژی نوآورانه می تواند باعث شود یک شرکت مزیت رقابتی خود را از دست بدهد. شناسایی فواید بالقوه و همچنین خطرات همراه بسیار مهم است.

آن مزایا و خطرات را در یک چشم انداز مالی قرار دهید تا از استراتژی نوآوری باز استفاده کنید زیرا یک شرکت به دنبال همسویی استراتژی خود با استفاده از هوش مصنوعی و بلاک چین است. رهبران باید هوش مصنوعی و بلاک چین را به عنوان آینده تجارت بپذیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا