عصر جدید منابع انسانی، فراتر از ISO 30414

استاندارد گزارش‌دهی داخلی و خارجی سرمایه انسانی ISO 30414 در سال 2019 منتشر شد و عصر جدیدی را برای مدیران منابع انسانی ارائه می‌کند و به سازمان و ذینفعان کمک می‌کند تا اطلاعات مربوطه را برای مدیریت مؤثرتر کسب‌وکار شناسایی کرده و برای اشخاص ذینفع افشا کنند. در این مقاله، این چهار استاندارد ISO و حوزه های تحت پوشش را به تفصیل شرح خواهیم داد.

استاندارد ISO و مستندات همراه برای عصر جدید منابع انسانی

ISO 30414، مدیریت منابع انسانی – دستورالعمل‌های گزارش‌دهی سرمایه انسانی داخلی و خارجی: دستورالعمل‌های گزارش‌دهی سرمایه انسانی داخلی و خارجی. انتظار می رود شرکت ها در مورد 23 معیار اصلی با هدف افزایش شفافیت در مورد مشارکت سرمایه انسانی سازمان گزارش دهند.

در زیر برخی از مستندات مرتبط مرتبط را برای کمک به سازمان‌ها در درک اصطلاحات و کمک به الزامات برجسته کرده‌ایم:

  • ISO 30400، مدیریت منابع انسانی – اصطلاحات: اصطلاحات اساسی مورد استفاده در استانداردهای HRM (مدیریت منابع انسانی) را تجزیه می کند.
  • ISO 30409، برنامه ریزی نیروی کار مدیریت منابع انسانی: به سازمان ها کمک می کند تا پروتکل های کارکنان خود را برنامه ریزی و تنظیم کنند.
  • ISO 30408، مدیریت منابع انسانی – دستورالعمل‌های حاکمیت انسانی: دستورالعمل‌های لازم را برای استقرار سیستم حکمرانی انسانی ارائه می‌کند.
  • ISO/TS 24179، مدیریت منابع انسانی – معیارهای ایمنی و بهداشت شغلی: اولین مورد از مجموعه بزرگی از مشخصات فنی و اسناد راهنمایی برای ارائه اقدامات قابل مقایسه برای گزارش های داخلی و خارجی در مدیریت منابع انسانی. به طور خاص به داده‌های بهداشت و ایمنی شغلی مربوط می‌شود و موضوعاتی را که باید با تفسیر آن در نظر گرفت، مانند زمان از دست رفته ناشی از آسیب‌های ناشی از کار، تصادفات و غیره، و میزان افرادی که در مورد OHS آموزش دیده‌اند، برجسته می‌کند و مقایسه‌هایی را در طول زمان نشان می‌دهد.

مناطق تحت پوشش ISO 30414

استانداردهای ISO دستورالعمل هایی را در زمینه های اصلی گزارش سرمایه انسانی زیر ارائه می دهد:

  • هزینه ها
  • رهبری
  • فرهنگ سازمانی
  • ارزیابی نیروی کار
  • بهره وری
  • استخدام
  • حجم معاملات
  • تنوع
  • در دسترس بودن نیروی کار
  • مهارت و توانایی

توجه: ISO 30414 یک استاندارد راهنمایی است. به این معنی که سازمان ها نمی توانند برای آن گواهی دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت گواهینامه استاندارد مرتبط هستید، ISO 45001:2018 بهداشت و ایمنی شغلی ممکن است مورد توجه قرار گیرد.

چرا منابع انسانی باید بالاتر و فراتر از ISO 30414 باشد؟

هر صنعتی متفاوت است

مانند اکثر استانداردهای ISO، ایزو 30414 ماهیت عمومی دارد و به طور خاص برای صنایع بهداشتی، کشاورزی یا بانکی طراحی نشده است. این به این معنی است که به راحتی در هر صنعتی قابل اجرا است و تصمیم گرفتیم به سازمان ها اجازه دهیم تا هر نیاز را به بهترین نحوی که کسب و کار خود را اداره می کنند، تنظیم کنند.

برای دستیابی به بهترین نتایج، یک مدیر منابع انسانی باید در محدوده کاری خود استقلال داشته باشد تا به الزامات استاندارد به نحوی دست یابد که به نیازهای صنعت و افرادش خدمت کند. بدون اعمال بینش در مورد بهترین شیوه های شرکت و عملکرد کار، رعایت دقیق این دستورالعمل ها می تواند منجر به زیان های غیرمنتظره یا مقاومت سازمان شود. هیچ مدل “یک کلاه متناسب با همه” در تجارت وجود ندارد و همین امر باید برای استفاده از استاندارد ISO در نظر گرفته شود.

به حداکثر رساندن بهره وری و سود

اگر هدف کسب و کار شما به حداکثر رساندن سود و بهره وری است؛ استانداردهای ISO برای کمک به شما در دستیابی به این هدف طراحی شده اند. استانداردهای ISO به سازمان ها کمک می کند تا این کار را با کاهش ناکارآمدی در فرآیندها و رویه ها انجام دهند. وقتی همه بدانند چه کاری انجام می دهند، باعث صرفه جویی در وقت و انرژی و افزایش بهره وری می شود. با انجام این کار، شرکت ها اغلب شاهد افزایش سودآوری و رضایت کارکنان هستند.

نتایج ممکن است انتظارات را برآورده نکنند

در حالی که استقرار موثر استانداردهای ISO اغلب سود و بهره وری را از طریق فرآیندها و رویه های کارآمد افزایش می دهد. نتایج ممکن است متفاوت باشد این به رهبران منابع انسانی و مدیریت ارشد بستگی دارد که مایل بیشتری را طی کنند. بدون حمایت و تلاش مدیریت برای برآورده کردن و حفظ الزامات استاندارد، حفظ یک سیستم مدیریت موثر ISO 30414 امکان پذیر نخواهد بود.

عامل مردم

بخش منابع انسانی در درجه اول با افراد – نیروی کار شرکت – که بیشترین تأثیر را بر عملکرد شرکت یا سازمان دارند سر و کار دارد. اگر دستورالعمل‌های ISO بدون اصلاح یا بهبود در نحوه عملکرد کارگران دنبال شود، این کارگران هستند که از آن رنج می‌برند.

گزارش ها همه چیز نیستند

اگر گزارش‌ها و گزارش‌ها بیش از حد جدی گرفته شود و سایر زمینه‌های حیاتی مانند شرایط کار نادیده گرفته شود، کارگران به شدت تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و بهره‌وری ممکن است کاهش یابد. رهبران منابع انسانی باید استراتژیک باشند، زیرا با افرادی سروکار دارند که قبل از اجرای استانداردها احساسات دارند. اگر استانداردها نتایج نامطلوبی داشته باشند، باید سریعاً به مدل کسب و کار مناسب تری روی آورند.

ISO 30414 مجموعه ای واضح از دستورالعمل ها را برای ارزیابی و گزارش سرمایه انسانی ارائه می دهد. در حالی که این برای نظارت بر بهره وری راحت است. با این حال، گزارش‌دهی لزوماً باعث بهره‌وری کارگران نمی‌شود. بلکه یک استراتژی است که برای سازماندهی و بسیج آنها استفاده می شود.

علاوه بر یک سیستم گزارش دهی صحیح، باید یک استراتژی/روابط افراد سالم نیز وجود داشته باشد. مدیران منابع انسانی فراتر از الزامات گزارش‌دهی می‌روند تا سیستم مناسبی برای تجزیه و تحلیل افراد، مشارکت‌ها و فرهنگی بسازند که به شرکت در رسیدن به هدف کمک کند. داده های نیروی کار باید به دقت تجزیه و تحلیل شود تا روابط کاری بهتری ایجاد شود، نه فقط برای حفظ کارکنان، بلکه برای رضایت کارکنان. به طور خلاصه، تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته بسیار قدرتمندتر از گزارش دهی برای تحول کسب و کار است.

خلاصه

ISO 30414 به عنوان یک دستورالعمل برای گزارش‌دهی موثر سرمایه انسانی عمل می‌کند و همراه با مستندات همراه، یک منبع بسیار مفید برای مدیران منابع انسانی است. برای اینکه یک سازمان در صدر کلاس خود بماند، بهبود مستمر حیاتی است.

اجرای این استانداردهای راهنما می تواند به معنای تفاوت بین استخدام بهترین ها در صنعت یا افزایش سهم بازار به دلیل افزایش رضایت مصرف کننده از بهره وری شما باشد. و از آنجایی که ISO 30414 ماهیت عمومی دارد، هر سازمانی می تواند از آن بهره مند شود. همه خواهان افزایش بهره وری و سود هستند، چیزی که یک شرکت خاص را از سایرین متمایز می کند این است که آیا می توانند از این استانداردها فراتر رفته و سیاست های پیشرفته خود را ایجاد کنند یا خیر. کمک کنید تا خود را از بقیه متمایز کنید و فراتر از وظیفه HR بروید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا