ایزو 30414: قدرت مردم

به کمک ایزو 30414 معیارهای جدید مدیریت منابع انسانی به ایجاد نیروی کار بهتر کمک می کند.

ایزو 30414

بزرگترین دارایی یک سازمان افراد آن هستند، بنابراین اندازه گیری سهم آنها و بهترین روش سرمایه گذاری روی آنها برای موفقیت کسب و کار ضروری است. ایزو 30414، مدیریت منابع انسانی – دستورالعمل‌هایی برای گزارش‌دهی سرمایه انسانی داخلی و خارجی، اولین استاندارد بین‌المللی است که به سازمان اجازه می‌دهد تا دید واضحی از سهم واقعی سرمایه انسانی خود داشته باشد و در مورد آن گزارش دهد. یک سری مشخصات فنی برای معیارهای فردی مورد نیاز ایزو 30414 اکنون کامل شده است و پنج مورد نهایی به تازگی منتشر شده است.

مطالعه پیشنهادی: مدیریت منابع انسانی (HRM) چیست

مجموعه جامع 13 قسمتی طیف گسترده ای از اقدامات قابل مقایسه مرتبط با مدیریت منابع انسانی را پوشش می دهد که برای گزارش های داخلی و خارجی قابل استفاده است. آنها شامل همه چیز از سلامت و ایمنی شغلی گرفته تا جابجایی، حفظ و فرهنگ سازمانی هستند.

این مشخصات فنی عبارتند از:

ISO/TS 24178، مدیریت منابع انسانی – خوشه معیارهای فرهنگ سازمانی، به محرک های یک فرهنگ شرکت خوب با نیروی کار متعهد و متعهد و راه های اندازه گیری آن می پردازد. این شامل عناصری مانند هدف و ارزش های سازمانی مشخص، شیوه های استخدام و موارد دیگر است.

ISO/TS 24179، مدیریت منابع انسانی – معیارهای ایمنی و بهداشت شغلی، به طور خاص به داده های ایمنی و بهداشت شغلی مربوط می شود و هر موضوعی را که باید در هنگام تفسیر آن در نظر گرفته شود، برجسته می کند.

ISO/TS 30407، مدیریت منابع انسانی – هزینه به ازای هر استخدام، اقداماتی را که باید در هنگام محاسبه هزینه هر استخدام برای حفظ کیفیت و شفافیت انجام شود، تشریح می کند.

ISO/TS 30410، مدیریت منابع انسانی – معیار تأثیر استخدام، اصولی را برای تعیین موقعیت‌های حیاتی و راه‌هایی برای اندازه‌گیری تأثیر آن‌ها مشخص می‌کند.

ISO/TS 30411، مدیریت منابع انسانی – معیار کیفیت استخدام، طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای اندازه‌گیری کیفیت استخدام ارائه می‌دهد که می‌تواند با شرایط مختلف کسب‌وکار و سازمانی هماهنگ شود.

ISO/TS 30421، مدیریت منابع انسانی – معیارهای گردش و نگهداری، عناصر گردش نیروی کار را توصیف می کند و موضوعاتی را که باید در هنگام تفسیر داده ها در نظر گرفته شوند برجسته می کند.

ISO/TS 30423، مدیریت منابع انسانی – خوشه معیارهای انطباق و اخلاق، فرمولی را برای اقدامات قابل مقایسه ارائه می دهد و موضوعاتی را که باید در هنگام تفسیر داده های انطباق در نظر گرفته شوند برجسته می کند.

ISO/TS 30425، مدیریت منابع انسانی – خوشه معیارهای در دسترس بودن نیروی کار، فرمول محاسبه تعداد کارکنان موجود در هر مقطع زمانی را توصیف می کند.

ISO/TS 30427، مدیریت منابع انسانی – مجموعه معیارهای هزینه، فرمولی برای محاسبه هزینه ها را به تفصیل بیان می کند و موضوعاتی را که باید در هنگام تفسیر داده ها در نظر گرفته شوند برجسته می کند.

ISO/TS 30430، مدیریت منابع انسانی – خوشه معیارهای استخدام، عناصر استخدام، تحرک و جابجایی را با فرمولی برای اقدامات قابل مقایسه توصیف می کند.

ISO/TS 30431، مدیریت منابع انسانی – خوشه معیارهای رهبری، روشی را برای اندازه گیری ارزش رهبری در یک سازمان، از جمله اعتماد، دامنه کنترل و توسعه رهبری ارائه می دهد.

ISO/TS 30432، مدیریت منابع انسانی – خوشه معیارهای بهره وری نیروی کار، نه تنها خروجی کارمندان و پیمانکاران را پوشش می دهد، بلکه هر موضوعی را که ممکن است بر آن تأثیر بگذارد، پوشش می دهد. این شامل سطوح فعلی اشتغال در صنعت و عرضه مهارت ها، سطوح آموزش و تجربه، کیفیت رهبری و موارد دیگر است. همچنین امکان محک زدن رقبا را در داخل و بین بخش ها فراهم می کند.

ISO/TS 30433، مدیریت منابع انسانی – خوشه معیارهای برنامه ریزی جانشین پروری، عناصر معیارهای برنامه ریزی جانشین پروری را توصیف می کند و اقدامات قابل مقایسه ای را برای گزارش در مورد آنها ارائه می دهد. همچنین نرخ اثربخشی جانشینی، نرخ پوشش جانشین و میزان آمادگی جانشینی را پوشش می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا