سیستم مدیریت کیفیت (QMS) و موفقیت ویتنام

مطالعه نشان می‌دهد که سیستم مدیریت کیفیت ISO (QMS) یک ابزار پشتیبانی مؤثر برای ترویج اصلاحات اداری در سازمان‌های اداری دولتی است.

تقریباً 15 سال از زمانی که ویتنام گام جسورانه ای را برای پیاده سازی ISO 9001، یکی از محبوب ترین استانداردهای جهان، در بین آژانس ها و سازمان های دولتی خود برداشت، می گذرد.

سیستم مدیریت کیفیت

ارزیابی اخیر با هدف ایجاد مزایا و کارایی در خدمات عمومی، ارزش ISO QMS را در فعالیت‌های مدیریت دولتی در خدمت سازمان‌ها و افراد تأیید کرده است.

عضو ISO برای ویتنام، STAMEQ، دریافت که استانداردهای ISO از اهداف توسعه کشور حمایت کرده است.

مطالعه پیشنهادی: اخذ گواهینامه ایزو 9001

استفاده از سیستم مدیریت کیفیت اثرات عملی در راستای روند ایجاد یک اداره مدرن در جهت باز بودن و شفافیت برای رفع نیازهای یکپارچگی اقتصادی ویتنام داشته است و به طور موثر از برنامه اصلاحات اداری دولت حمایت می کند.

در سال 2021، ISO 9001:2015 توسط گروهی از کارشناسان مسئول حفظ آن به عنوان پیشرو QMS در جهان بررسی و تایید شد. در ویتنام، استفاده از آن (به عنوان TCVN ISO 9001) نشان داده شده است که به دولت های محلی کمک می کند تا سطح بالایی از خدمات را همزمان با بهبود پایداری حفظ کنند.

به عنوان بخشی از ارزیابی خود، STAMEQ معتقد است که ISO 9001 مدل ها و ابزارهای تشخیصی را برای پیاده سازی یک سیستم مدیریت کیفیت جامع ارائه می دهد که به کارآمد و قابل اعتماد کردن دولت محلی کمک می کند.

برخی از نتایج و مزایای کلیدی مشاهده شده در طول پنج سال گذشته شامل سیستمی از سازمان‌ها و سازمان‌های تحت سیستم اداری دولتی با هدف ایجاد، اعمال، حفظ و بهبود QMS در تقریباً تمام وزارتخانه‌ها و مناطق (91٪ وزارتخانه‌ها و 98.4) است. ٪ مناطق).

علاوه بر پیاده‌سازی سیستم اسناد حقوقی، اسناد راهنما برای اجرای نظام‌های حرفه‌ای، مدیریت دولتی و مالی، رویکرد روشمندی به کار گرفته شده است که رویه‌ها و زمان‌های پردازش را در همه انواع سازمان‌ها ساده و کوتاه کرده است.

استفاده از QMS ISO به عنوان یک سهم عمده در جهت بهبود خدمات عمومی، ارائه یک رویکرد هماهنگ، “یک مرحله ای” برای مقررات دولتی، که شفافیت و سادگی را به عنوان عناصر مهم در ایجاد اعتماد و رضایت در خدمات عمومی می شناسد، تلقی می شود.

علاوه بر ایجاد شرایط مساعد برای دیجیتالی کردن و مدیریت سوابق رسمی، ISO 9001 ثابت کرده است که یک ابزار پشتیبانی مؤثر برای اصلاحات اداری سازمان‌های دولتی است. اینها گام های مهمی هستند زیرا ویتنام شروع به ایجاد یک سیستم دولت الکترونیکی و دیجیتالی کردن بیشتر فرآیندها و رویه های اداری دولتی می کند.

استفاده از ایزو 9001 در سراسر جهان مؤثر بوده است، با مزایای ویژه ای که از منظر اجتماعی حساس تلقی می شوند مانند انتساب حقوق کاربری زمین، صدور مجوز ساخت و ساز و گواهی ثبت کسب و کار، و ثبت و تأیید تولد.

این مطالعه مشاهده کرد که در بین وزارتخانه‌ها، بخش‌ها و مناطق، علاقه به استفاده از ISO 9001 در طول پنج سال گذشته سال به سال افزایش یافته است. در عین حال، فعالیت‌های بازرسی و گزارش‌دهی به‌عنوان عوامل حمایتی مهم در دستیابی به نمرات خوب در رتبه‌بندی همتایان (PAR)، شاخصی برای اصلاحات اداری با هدف بهبود مستمر خدمات اداری در ویتنام تأیید شده‌اند.

2 دیدگاه دربارهٔ «سیستم مدیریت کیفیت (QMS) و موفقیت ویتنام»

  1. بازتاب: چرا استاندارد ایزو مهم است؟ 3 استاندارد مهم ISO چیست؟

  2. بازتاب: چرا گواهینامه ایزو 9001 برای همه ی مشاغل ضرورت دارد؟ دریافت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا