برنامه اقدام ایزو برای کشورهای در حال توسعه 2021-2025

برنامه اقدام ایزو: حدود 75 درصد از اعضای ISO از کشورهای در حال توسعه هستند که بسیاری از آنها با چالش‌های مهمی در رابطه با تجارت، تغییرات آب و هوا و توسعه پایدار و سایر موارد روبرو هستند. استانداردهای ISO می توانند ابزار قدرتمندی برای رسیدگی به این مسائل باشند، با این حال بسیاری از اعضای کشور در حال توسعه ما برای بهره مندی کامل نیاز به پشتیبانی ظرفیت سازی دارند.

برنامه اقدام ایزو

برنامه اقدام ISO برای کشورهای در حال توسعه چارچوب کلی برای کمک های فنی و آموزش برای حمایت از اعضای کشورهای در حال توسعه است. هدف آن توانمندسازی اعضا برای مشارکت فعال در سیستم ISO و درک کامل مزایای استفاده از استانداردهای ISO است، به ویژه آنهایی که به چالش های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی می پردازند. دستیابی به این هدف همچنین کمک مهمی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد و چشم انداز ISO مبنی بر “ساده تر کردن، ایمن تر و بهتر کردن زندگی” تا سال 2030 خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: روز جهانی مترولوژی

از زمانی که برای اولین بار در سال 2005 اجرا شد چندین بار به روز شده است و هدف آخرین نسخه رفع نیازها و اولویت های فعلی اعضای ISO است. با درک مشکلات تحمیل شده توسط شرایط فعلی، از ابزارهایی استفاده می کند که از راه دور پشتیبانی می کنند، مانند راه حل های یادگیری دیجیتال، مربیگری از راه دور و خدمات مشاوره در کشور.

برنامه اقدام توسط واحد ظرفیت سازی ISO اجرا می شود که به تازگی یک وب سایت کاملاً جدید را راه اندازی کرده است که پروژه های در حال انجام و داستان های موفقیت آمیز خود را نشان می دهد. این سایت همچنین اطلاعاتی در مورد نحوه مشارکت اعضا و ذینفعان آنها ارائه می دهد.

سرجیو موخیکا، دبیر کل ISO گفت که در حالی که هدف برنامه اقدام حمایت از اعضای ISO است، ذینفعان واقعی ذینفعانی هستند که به آنها خدمت می کنند.

او گفت: «ISO فقط به اندازه اعضای آن قوی است و یک نهاد استاندارد ملی قوی برای ادامه مرتبط و مؤثر بودن سازمان ما حیاتی است.

«این برنامه اقدام جدید از طریق مشاوره فراگیر با اعضا برای اطمینان از برآوردن نیازهای فعلی و آتی آنها تهیه شد. ما مطمئن هستیم که ظرفیت آنها را برای مشارکت و بهره مندی همه کسانی که تحت تأثیر استانداردهای ISO قرار دارند، افزایش می دهد.

برنامه اقدام برای کشورهای در حال توسعه همچنین یک عنصر کلیدی از تعهد ISO به ایجاد جهان امن تر، آزادتر، مرفه تر و پایدارتر برای نسل های آینده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا