ایزو 37167: کاهش سرعت برای نجات سیاره

ایزو 37167: کاهش مصرف انرژی از طریق حمل و نقل هوشمند.

ایزو 37167

شهرهای هوشمند شهرهایی هستند که از راه حل های نوآورانه برای بهبود اثرات زیست محیطی خود و در عین حال بهبود زندگی برای ساکنان خود استفاده می کنند. یکی از راه های انجام این کار، مدیریت هوشمندانه سرعت حمل و نقل عمومی است. به تازگی استاندارد جدیدی برای هدایت شهرها در این فرآیند منتشر شده است.

ایزو 37167، زیرساخت های جامعه هوشمند – حمل و نقل هوشمند برای عملیات صرفه جویی در انرژی با رانندگی عمدی آهسته، جزئیات نحوه مدیریت پروفایل های سرعت حمل و نقل عمومی را به گونه ای که انرژی کمتری مصرف کنند در حالی که هنوز به موقع کار می کنند، توضیح می دهد. این راهنمایی شامل قطارها، اتوبوس ها، کامیون ها و کشتی ها می شود.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 37180: کدهای QR برای حمل و نقل هوشمندتر

دکتر هیرویوکی ساکای، گردآورنده گروهی از کارشناسانی که این استاندارد را ایجاد کردند، گفت: همه روش‌های حمل‌ونقل عمومی و باری دارای تعدادی پارامتر هستند که اگر به درستی مدیریت شوند، می‌توانند اطمینان حاصل کنند که حداقل انرژی مصرف می‌شود و همچنان برنامه‌ریزی‌شان انجام می‌شود.

او گفت: «به خوبی شناخته شده است که شتاب‌ها و شتاب‌های زیاد انرژی بیشتری نسبت به سرعت آهسته اما پیوسته مصرف می‌کنند، در حالی که همچنان در همان زمان به مقصد می‌رسند.

“از طریق برنامه ریزی دقیق و مدیریت سرعت، پتانسیل صرفه جویی قابل توجهی در انرژی وجود دارد که منجر به کاهش هزینه های مالی، تأثیر کمتر بر محیط زیست و سواری نرم تر برای مسافران می شود. این یک وضعیت برد-برد برای همه است.»

این تنها یکی از بسیاری از استانداردهایی است که به شهرها کمک می کند تا حمل و نقل هوشمند را ارائه دهند، که از تعدادی از 17 هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs)، از جمله انرژی مقرون به صرفه و پاک (SDG 7)، صنعت، نوآوری و زیرساخت (SDG 9) پشتیبانی می کند. ، شهرها و جوامع پایدار (SDG 11) و اقدام اقلیمی (SDG 13).

ایزو 37167 توسط کمیته فرعی ISO SC 1، زیرساخت های جامعه هوشمند، کمیته فنی ISO/TC 268، شهرها و جوامع پایدار توسعه یافته است. دبیرخانه ISO/TC 268/SC 1 توسط JISC، عضو ISO برای ژاپن برگزار می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا