ایزو 37180: کدهای QR برای حمل و نقل هوشمندتر

ایزو 37180 استاندارد جدیدی برای پردازش سریعتر و ایمن تر منتشر شده است. کدهای QR مورد استفاده در حمل‌ونقل سال‌هاست که وجود داشته‌اند، اما نبود سرعت پردازش کافی و نگرانی‌های امنیتی استفاده از آن را به تاخیر انداخته است. اکنون این فناوری برای حذف این مشکلات به روز شده است و آن را به ابزاری بسیار قدرتمند و مفید برای مدیریت مسافران در مناطق حمل و نقل شلوغ مانند مترو و ایستگاه های قطار تبدیل کرده است. ایزو 37180 برای پشتیبانی از استفاده از آن به تازگی منتشر شده است.

ایزو 37180

ایزو 37180، زیرساخت های جامعه هوشمند – راهنمای حمل و نقل هوشمند با شناسایی و احراز هویت کد QR در حمل و نقل و خدمات مرتبط یا اضافی آن، راهنمایی در مورد حمل و نقل و خدمات مرتبط یا اضافی آن با استفاده از کدهای پاسخ سریع (QR) برای شناسایی و احراز هویت در انتقال داده ها ارائه می دهد.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 22525: بازگشت گردشگری پزشکی

عملکرد و امنیت پیشرفته به بهبود حمل و نقل و زمینه های خدمات مرتبط یا اضافی آن، مانند خدمات انتقال پول برای پرداخت و شارژ کارت های پیش پرداخت کمک می کند.

استفاده از این استاندارد به گونه ای طراحی شده است که خدمات حمل و نقل را برای مشتریان و نمایندگان خدمات راحت تر کند و در عین حال از داده های آنها محافظت کند. جنبه هایی مانند امنیت، سازماندهی و عملیات حمل و نقل هوشمند با شناسایی کد QR و احراز هویت و نگهداری با کیفیت خدمات حمل و نقل هوشمند را پوشش می دهد.

ISO 37180 توسط کمیته فرعی SC 1، زیرساخت های جامعه هوشمند، کمیته فنی ISO/TC 268، شهرها و جوامع پایدار توسعه یافته است. دبیرخانه ISO/TC 268/SC 1 توسط JISC، عضو ISO برای ژاپن برگزار می شود.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 22370: ساختن آینده ای مقاوم در برابر آب و هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا