ایجاد فرصت از یک بحران

هنگامی که COVID-19 جهان را تحت تأثیر قرار داد، برای بسیاری شگفتی بزرگی بود و شکنندگی سیستم ها و سازمان ها را در همه جا آشکار کرد. با این حال، آنهایی که برای اتفاقات غیرمنتظره آماده شده بودند، به طور کلی بهتر عمل کردند. ISO/TS 22393، امنیت و انعطاف‌پذیری – تاب‌آوری جامعه – دستورالعمل‌هایی برای برنامه‌ریزی بهبود و تجدید، با توجه به درس‌های آموخته‌شده از همه‌گیری و تخصص بین‌المللی، به تازگی منتشر شده است.

ایجاد فرصت از یک بحران

مشخصات فنی دستورالعمل‌هایی در مورد چگونگی توسعه برنامه‌های بازیابی و استراتژی‌های تجدید در شرایط اضطراری، فاجعه یا بحران بزرگ، مانند همه‌گیری COVID-19 ارائه می‌کند. این شامل چگونگی شناسایی فعالیت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت مورد نیاز برای بازتاب و یادگیری، بررسی عناصر سیستم تحت تأثیر بحران و عملیات بازگرداندن است.

دانکن شاو، رهبر پروژه گروهی از کارشناسانی که این سند را توسعه دادند، گفت که وقتی هر بحرانی رخ می‌دهد، بیشتر سازمان‌ها فقط می‌خواهند هر چه سریع‌تر به حالت عادی بازگردند. اما با انجام این کار، آنها می توانند فرصت های ارزشمندی را از دست بدهند.

مطلب پیشنهادی: بهبود عملکرد سازمانی از طریق استفاده از داده های بزرگ

او گفت: «اختلال‌های بزرگ می‌تواند کاتالیزوری برای رسیدگی به برخی مسائل اساسی و ایجاد تغییرات استراتژیک مهم باشد».

“بازیابی فقط آغاز است. نوسازی جایی است که روابط ایجاد می شود، کاستی ها و آسیب پذیری ها برطرف می شوند و نابرابری ها برطرف می شوند. این در مورد تغییر شکل عملیات برای ایجاد انعطاف پذیری در دراز مدت است.

دانکن اضافه کرد که کار بر روی دستورالعمل‌ها در ماه‌های اولیه همه‌گیری آغاز شد و توسعه آن شامل ده‌ها مصاحبه و بحث با کارشناسان و سهامداران مختلف از سراسر جهان بود. نتیجه، بهترین شیوه بین‌المللی است که از تجربیات دنیای واقعی استفاده می‌کند و هدف آن حمایت از سازمان‌های محلی و ملی در مقابله با COVID-19 و فراتر از آن است.

این یک تغییر مهم در طرز فکر از صرفاً «بازیابی» به «بازیابی و تجدید» را تشویق می‌کند، که به افزایش انعطاف‌پذیری در جوامعی که از آن استفاده می‌شود، کمک می‌کند.»

منبع: سازمان بین المللی ایزو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا