مزایای انقلاب صنعتی 4.0 برای کسب وکارها چیست؟

مزایای انقلاب صنعت 4.0 در فرآیندهای تجاری و خطوط تولید ممکن است از یک نهاد به نهاد دیگر متفاوت باشد.

در مقاله قبلی، درباره چیستی انقلاب صنعتی صحبت کرده ایم، اصول اولیه آن و فناوری‌ های برتری که آن را احاطه کرده‌اند، خواندیم. Industry 4.0 نام دیگری برای چهارمین انقلاب صنعتی است که یک جمع بندی را انجام می دهد که ادامه سه انقلاب قبلی است.

مزایای انقلاب صنعتی 4.0 برای کسب وکارها چیست؟, شرح در مقاله

Industry 4.0 یک برچسب چتری است که به تغییرات عظیم در سراسر سیستم زنجیره ارزش صنعتی اشاره دارد. این تغییرات ناشی از ظهور فناوری ‌های عصر جدید است که روشی روان ‌تر و کارآمد برای سازمان ‌دهی، بهینه ‌سازی و مدیریت تمام فرآیندها در یک اکوسیستم کارخانه تولیدی ارائه می‌دهند.

این ابزارهای تولید و ارتباط جدید را برای اتصال هر جنبه به یک سیستم دیجیتال منفرد با روغن کاری شده ترکیب می کند. علاوه بر این، روش ‌های منحصربه ‌فردی را برای ساده ‌سازی عملیات در حوزه ‌های مختلف در یک چرخه تولید اتخاذ می‌کند.

از آنجایی که صنعت 4.0 تغییرات بدون محدودیت را در هر بخش به ارمغان می آورد، همچنین نقش مهمی در عامل بازگشت سرمایه در مشاغل ایفا می کند. از آنجایی که هدف آن ادغام سیستم ‌های فیزیکی و دیجیتال در ماشین ‌های فیزیکی-سایبری یکپارچه است، تغییرات قابل ‌توجهی در نحوه تولید محصولات کاهش داده است.

قبلاً دیده ‌ایم که انقلاب صنعتی چهارم چگونه قصد دارد اتوماسیون، داده ‌های بزرگ و هوش مصنوعی را با ماشین ‌ها قالب‌ بندی کند. در این مقاله، مزایای انقلاب صنعتی 4.0 برای کسب وکارها را عنوان می کنیم.

مزایای انقلاب صنعتی 4.0 چیست؟

مزایای انقلاب صنعت 4.0 در فرآیندهای تجاری و خطوط تولید ممکن است از یک نهاد به نهاد دیگر متفاوت باشد. بستگی به این دارد که کدام فناوری ها اولویت بندی می شوند، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و چگونه بر نیروی کار و فرآیندهای کاری موجود تأثیر می گذارد. بدون پرداختن به پیچیدگی ها، در اینجا نکات مثبتی که معمولاً مشاهده می شود وجود دارد که یک کسب و کار از در Industry 4.0 بهره می برد.

انقلاب صنعتی چهارم چیست؟ (0 4), خلاصه ای کوتاه

تولید بالاتر و بهره وری بهبود یافته

از آنجایی که Industry 4.0 منجر به کارخانه‌ های هوشمند می‌ شود، تولید بالاتر و سریع ‌تر را با بهبود کیفیت بهره‌ وری تضمین می‌کند. در نتیجه می توان منابع را به طور موثرتری تخصیص داد. علاوه بر این، خط تولید به دلیل نظارت خودکار پیشرفته و قابلیت تصمیم‌ گیری بدون خطا، با خرابی کمتری مواجه است. در نهایت، اثربخشی کلی تجهیزات را بهبود می بخشد.

بهينه سازي

یک جنبه عالی انقلاب صنعتی چهارم این است که امکان بهینه سازی را فراهم می کند. از آنجایی که شامل اتوماسیون می شود، زمینه برای خود بهینه سازی وجود دارد که منجر به صفر شدن خرابی ماشین های کارخانه می شود. بهینه سازی با در اختیار داشتن منابع مورد نیاز در مکان و زمان مناسب، نگهداری بهتر هر تجهیزاتی را هدایت می کند. توانایی مهار ظرفیت تولید به طور مداوم گزینه بهتری نسبت به توقف طولانی مدت یا تعمیرات اساسی است.

سفارشی سازی

انقلاب صنعتی چهارم مستلزم این است که همه دامنه‌ ها به هم مرتبط باشند، به این معنی که کارخانه‌ های هوشمند و اینترنت صنعتی اشیاء (IIoT) باید به هم متصل و دائماً در یک حلقه باشند. روندهای فعلی بازار را برای صاحبان مشاغل و تولیدکنندگان فراهم می کند و هر واسطه ای را برای ایجاد پل ارتباطی بین این دو نهاد حذف می کند. چنین اتصالات ثابت انتها به انتها، بسته به تقاضای بازار، مقیاس صاف تولید را به سمت بالا یا پایین ممکن می ‌سازد.

راندمان بالاتر

کارایی پارامتری است که تمام جنبه های یک خط تولید را پوشش می دهد. همانطور که قبلا ذکر شد، راندمان بالاتر به معنای زمان خرابی کمتر، خروجی سریعتر، پایان بهتر، تغییر سریعتر، ردیابی خودکار و تولید گزارش خودکار است. علاوه بر این، راندمان بالاتر گردش مالی بهتر و فرصت های سفارشی سازی را بسته به بازار مصرف تضمین می کند.

افزایش همکاری و اشتراک دانش

ما می دانیم که کارخانه های تولید سنتی چگونه کار می کنند. آنها در واحدهای نزدیک به هم کار می کنند که بعید است یک واحد با دیگری در تماس باشد، بنابراین سهم دانش را به حداقل می رساند. این مورد در مورد کارخانه های هوشمند در انقلاب صنعتی 4.0 صدق نمی کند.

سیستم فیزیکی سایبری تضمین می‌کند که هر خط تولید، از کف کارخانه گرفته تا فرآیند کسب‌ وکار گرفته تا فروش و توزیع، به خوبی متصل و به‌ روز شده است، در صورتی که افشاگری جدیدی وجود داشته باشد. از محدودیت های مکان، منطقه زمانی، پلت فرم فراتر می رود. این را تصویر کنید؛ اگر یک حسگر هوشمند بینش منحصربه ‌فردی را به دست آورد و بخواهد سیستم را در مورد آن به‌ روزرسانی کند، فرآیند خودکار مطمئن می‌شود که بدون دخالت انسانی انجام می‌شود.

چابکی و انعطاف پذیری

یکی از مزایای انقلاب صنعتی 4.0 برای کسب وکارها این است که مقیاس بندی آسان تولید را بر اساس نیازها امکان پذیر می کند. بنابراین، می توان محصولات جدید را بر اساس تقاضای بازار معرفی کرد، تولید را افزایش یا کاهش داد و فرصت های جدیدی ایجاد کرد.

سهولت انطباق

از آنجایی که انطباق با صنعت برای هر کسب‌ وکاری، به‌ ویژه اقلام مصرفی مانند داروها و محصولات غذایی، یک ضرورت بزرگ است، خودکار کردن فرآیند شکایت بسیار طولانی از فرآیند دستی است. مزیت انقلاب صنعتی 4.0 این است که، امکان خودکارسازی اقدامات مربوط به انطباق را فراهم می کند و در نتیجه بار کارکنان انسانی را کاهش می دهد.

ایزو 27005

خدمات مشتری با کیفیت

انقلاب صنعتی 4.0 همچنین فرصت های زیادی را برای بهبود تجربه مشتری ارائه می دهد. به عنوان مثال، یک زنجیره تامین خودکار محصولات و در دسترس بودن آنها را در زنجیره تامین برجسته می کند بدون اینکه نیروی انسانی در چنین کار پر زحمتی صحبت کند. تولید گزارش خودکار به ارائه گزارش های فروش، تجزیه و تحلیل بازار و بازخورد مشتری برای صاحب کسب و کار کمک می کند تا منابع و استراتژی های تجاری خود را مجدداً ارزیابی کند. ردیابی خودکار به حفظ زنجیره سفر هر محصول کمک می کند.

بهترین بخش اینترنت اشیا است. صاحبان مشاغل می توانند چت ربات های هوش مصنوعی را برای رسیدگی به شکایات مشتری و سوالات بدون دخالت انسانی ایجاد کنند. همه این عملیات خودکار داده ها و اطلاعاتی را تولید می کنند که می توانند تجزیه و تحلیل شوند، بیشتر برای بهبود تولید و فرآیند دستکاری شوند.

کاهش هزینه

راه اندازی یک کارخانه هوشمند مملو از فناوری انقلاب صنعتی 4.0 بازی کودکانه نیست. «رم در یک روز ساخته نشد» و همینطور یک کارخانه هوشمند. علاوه بر این، نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد که هزینه های اولیه است.

همانطور که گفته شد، بازده چنین سرمایه گذاری اگر به درستی انجام شود مفید است. علاوه بر این، از آنجایی که پیاده ‌سازی الزامات انقلاب صنعتی شامل یکپارچه ‌سازی سیستم، اتوماسیون، مدیریت کلان داده، نظارت هوشمند و هوش مصنوعی می‌شود، همه این فناوری ‌ها بعداً از نظر صرفه ‌جویی در هزینه ‌ها نقش بزرگی ایفا می‌کنند. به دلیل اینکه:

  1. تخصیص و مدیریت منابع بهتر.
  2. تولید روان تر و سریع تر.
  3. خرابی خط مونتاژ کمتر.
  4. مصرف زمان کمتر.
  5. مسائل مربوط به کیفیت و انطباق کمتر.
  6. محصول کمتر، ضایعات مواد.
  7. مشارکت کمتر انسانی به معنای هزینه های کمتری است که شامل استخدام و آموزش می شود.
  8. کاهش هزینه های عملیاتی.

افزایش نوآوری

انقلاب صنعتی 4.0 زمینه بسیار خوبی برای نوآوری فراهم می کند. خواه خط تولید، زنجیره تامین، یا حوزه های تجاری باشد، فناوری های 4.0 مقدار خوبی از دانش را ارائه می دهند که می تواند برای بهبود کیفیت محصول یا ارائه محصول جدید به کار گرفته شود.

درآمد و سود بیشتر

هدف اصلی یک صاحب کسب و کار کسب حداکثر سود با حداقل هزینه است. مزایای انقلاب صنعتی 4.0 برای کسب وکارها فرصتی را برای بهره مندی از این مزایا فراهم می کند. یکی از مزیت های بزرگ کاهش راه حل های کارکنان است که منجر به هزینه های بسیار پایین تر برای کارکنان می شود. علاوه بر این، اتوماسیون هرگز خسته نمی‌شود، به ندرت خطا می‌کند و می‌تواند بهره‌وری 24 ساعته و 7 روز هفته را به ارمغان بیاورد، که یک نکته مثبت بزرگ نسبت به کارکنان انسانی است. همه اینها باعث درآمد و سود بیشتر می شود.

بازگشت سرمایه گذاری

فناوری‌های انقلاب صنعتی 4.0 (1) از نیاز به رقابت با رقبا در بازار، بهبود خطوط تولید و کسب درآمد بهتر ناشی می‌شوند. تمام نکات فوق منجر به بازگشت سرمایه خوب می شود.

سوالات متداول

مزایای انقلاب صنعتی 4.0 چیست؟

مزایای انقلاب صنعت 4.0 در فرآیندهای تجاری و خطوط تولید ممکن است از یک نهاد به نهاد دیگر متفاوت باشد. بستگی به این دارد که کدام فناوری ها اولویت بندی می شوند، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و چگونه بر نیروی کار و فرآیندهای کاری موجود تأثیر می گذارد. بدون پرداختن به پیچیدگی ها، در اینجا نکات مثبتی که معمولاً مشاهده می شود وجود دارد که یک کسب و کار از در Industry 4.0 بهره می برد.

1 دیدگاه دربارهٔ «مزایای انقلاب صنعتی 4.0 برای کسب وکارها»

  1. بازتاب: 10 گواهینامه پرکاربرد ISO برای کسب وکاها چیست؟ + جدول

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا