ایزو 14030: سرمایه گذاری عاقلانه در مبارزه با تغییرات اقلیمی

ایزو 14030 استاندارد جدید برای امور مالی سبز به تازگی منتشر شده است. تریلیون ها دلار. این مقدار تخمینی پولی است که برای رسیدن به اهداف کربن صفر خالص و کاهش تغییرات آب و هوایی لازم است. تأمین مالی سبز، از جمله اوراق قرضه سبز و وام، یکی از راه‌های رسیدن به آن است، اما فقدان تعاریف هماهنگ از آنچه که «سبز» را تشکیل می‌دهد، رشد آن را کاهش می‌دهد و اجازه می‌دهد که شستشوی سبز برقرار شود. سری جدیدی از استانداردهای ISO به کمک آمده است.

ایزو 14030

ایزو 14030، ارزیابی عملکرد زیست محیطی – ابزارهای بدهی سبز، یک نقشه راه توافق شده بین المللی برای انتشار اوراق قرضه سبز و ایجاد وام سبز ارائه می دهد. استانداردهای جدید اصول، الزامات و دستورالعمل‌هایی را برای تعیین به‌عنوان «سبز» اوراق و وام‌هایی که پروژه‌ها، دارایی‌ها و فعالیت‌های واجد شرایط را تأمین مالی می‌کنند، پوشش می‌دهد. برای گزارش استفاده از عواید؛ و برای نظارت و گزارش در مورد اثرات زیست محیطی آنها.

این مجموعه چهار قسمتی طبقه‌بندی از دارایی‌ها و پروژه‌هایی را ارائه می‌کند که واجد شرایط تامین مالی سبز هستند، فرآیندهای اوراق قرضه و وام‌های سبز را تشریح می‌کند، و اطمینان می‌دهد که آنهایی که مطابق با الزامات آن منتشر شده یا منشا گرفته‌اند، مزایای زیست‌محیطی مورد انتظار را به همراه خواهند داشت.

مطالعه پیشنهادی: اخذ گواهینامه ایزو 14001

دکتر جان سی. شیدلر، رئیس گروه کارشناسانی که استانداردها را توسعه دادند، گفت که سری ایزو 14030 به اطمینان از اعتبار و هماهنگی بهترین شیوه ها در بخش مالی سبز کمک می کند، بنابراین به رونق بازار کمک می کند.

استفاده از این استانداردها با هدف از بین بردن سردرگمی و شستشوی سبز و در نتیجه بهبود اعتماد در بازار است. این به نوبه خود، نه تنها باید منجر به سرمایه گذاری بیشتر و اعتماد سرمایه گذاران شود، بلکه باید مزایای زیست محیطی بیشتری نیز به همراه داشته باشد.»

استانداردهای این سری عبارتند از:

  • ISO 14030-1، ارزیابی عملکرد زیست محیطی – ابزار بدهی سبز – قسمت 1: فرآیند اوراق قرضه سبز
  • ISO 14030-2، ارزیابی عملکرد زیست محیطی – ابزار بدهی سبز – قسمت 2: فرآیند وام سبز
  • ISO 14030-3، ارزیابی عملکرد زیست محیطی – ابزار بدهی سبز – قسمت 3: طبقه بندی (در دست توسعه)
  • ISO 14030-4، ارزیابی عملکرد زیست محیطی – ابزار بدهی سبز – قسمت 4: الزامات برنامه راستی آزمایی

این سری از استانداردها توسط کمیته فرعی SC4، ارزیابی عملکرد زیست محیطی، کمیته فنی ISO/TC 207، مدیریت محیط زیست توسعه یافته است. دبیرخانه ISO/TC207/SC4 توسط ANSI، عضو ISO برای ایالات متحده برگزار می شود. تمام استانداردها را می توان از عضو ملی ISO یا theISOStore خریداری کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا