وقتی ضایعات با ارزش می شوند

ضایعات با ارزش: سوخت جامد بازیافتی که از تبدیل محل دفن زباله به منبع پاک انرژی ساخته شده است، راه قدرتمندی برای کاهش انتشار کربن و کمک به دنیای سبزتر است. یک صنعت رو به رشد، شامل برداشت زباله های جامد، اغلب از خانواده های خودمان، و تبدیل آنها به انرژی برای گرما و برق است. برای کمک به گسترش آن به روشی پایدار، مجموعه ای از استانداردهای ISO به تازگی منتشر شده است.

وقتی ضایعات با ارزش می شوند

سری سوخت جامد بازیافتی ISO (SRF) مجموعه ای از 9 استاندارد جدید است که با هدف ارائه اصطلاحات، روش ها و سطوح کیفی توافق شده برای تسهیل تجارت و رشد در صنعت انجام می شود. آنها طبقه بندی ها، روش های آزمایش، تعاریف و اصطلاحات هماهنگ، حمل و نقل ایمن و موارد دیگر را پوشش می دهند.

با اصطلاحات متنوع در سراسر جهان، واژگان مورد توافق بین‌المللی می‌تواند به ترویج تجارت و تضمین ارتباطات مؤثرتر در صنعت کمک کند. ISO 21637، سوخت های جامد بازیافت شده – واژگان، اصطلاحات و تعاریف رایجی را ارائه می دهد که همچنین از درک همه استانداردهای این سری پشتیبانی می کند.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 24113: تمیز سازی بزرگ در فضا

انتخاب یک تامین کننده می تواند کار دشواری باشد، اما ISO 21640، سوخت جامد بازیافتی – مشخصات و کلاس ها، می تواند از طریق تعریف ابزاری برای مقایسه موثر آنها کمک کند. همچنین حداقل الزامات کیفیت مورد نیاز برای تعریف سوخت به عنوان SRF را تعیین می کند.

با تولید، جابجایی، حمل و نقل و ذخیره سازی SRF، همیشه خطر آتش سوزی و انفجار گرد و غبار قابل توجهی وجود دارد، بنابراین مهم است که همه افراد در زنجیره تامین در یک صفحه باشند. ISO 21912، سوخت های جامد بازیافت شده – حمل و نگهداری ایمن سوخت جامد بازیافت شده، پشتیبانی، مشاوره و راهنمایی را برای صاحبان تأسیسات، طراحان تأسیسات، ارائه دهندگان تدارکات، تأمین کنندگان و سازندگان تجهیزات، مشاوران، مقامات و ارائه دهندگان بیمه برای ارزیابی و کاهش خطرات مختلف در زمان ارائه می کند. تولید، جابجایی و ذخیره سازی SRF.

SRF با توافق نامه هایی در مورد مشخصات معامله می شود و برای تعیین آنها، مواد باید نمونه برداری شوند. ISO 21645، سوخت جامد بازیافتی – روش‌های نمونه‌برداری، فرآیند را گام به گام توصیف می‌کند و احتمال خطا را کاهش می‌دهد.

سایر استانداردهای این سری عبارتند از:

ISO 21644، سوخت های جامد بازیافت شده – روش هایی برای تعیین محتوای زیست توده

ISO 21656، سوخت بازیافت جامد – تعیین میزان خاکستر

ISO 21660-3، سوخت بازیافت جامد – تعیین میزان رطوبت با استفاده از روش خشک کوره – قسمت 3: رطوبت در نمونه آنالیز عمومی

ISO 21663، سوخت بازیافت جامد – روش‌هایی برای تعیین کربن (C)، هیدروژن (H)، نیتروژن (N) و گوگرد (S) به روش ابزاری

ISO 22167، سوخت بازیافت جامد – تعیین محتوای مواد فرار

این سری از استانداردها توسط کمیته فنی ISO ISO/TC 300، مواد بازیابی جامد، از جمله سوخت جامد بازیافت شده، که دبیرخانه آن توسط SFS، عضو ISO برای فنلاند برگزار می شود، ایجاد شده است.

1 دیدگاه دربارهٔ «وقتی ضایعات با ارزش می شوند»

  1. بازتاب: چرا استاندارد ایزو مهم است؟ 3 استاندارد مهم ISO چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا