مدیریت ریسک موثر

مدیریت ریسک موثر: از آنجایی که همه‌گیری‌ها، بلایای طبیعی و جرایم سایبری همچنان بر جهان ما تأثیر می‌گذارند، آنچه مسلم است این است که هیچ چیز قطعی نیست. بنابراین، چابک بودن و آماده بودن برای هر نوع اختلال، یک فعالیت تجاری ضروری است. استاندارد گل سرسبد ISO برای مدیریت ریسک، ISO 31000، استاندارد جهانی برای پشتیبانی از این امر است و کتاب راهنمای جدیدی به تازگی منتشر شده است تا به کاربران کمک کند ارزش آن را به طور کامل بهینه کنند.

مدیریت ریسک موثر

ISO 31000:2018 – مدیریت ریسک – یک راهنمای عملی، به سازمان ها کمک می کند تا از طریق استفاده بهینه از ISO 31000 یک چارچوب تصمیم گیری موثر را در حاکمیت، رهبری و فرهنگ خود ادغام کنند.

ریسک‌ها می‌توانند شامل هر چیزی باشد که باعث ایجاد عدم قطعیت مرتبط با اهداف سازمان یا ایجاد انحراف از انتظارات می‌شود. این نه تنها شامل تهدیدهایی برای قدرت یا دوام سازمان است، بلکه فرصت هایی را نیز برای به دست آوردن دارد. شهرت، تغییرات سیاسی و تاثیرات تغییرات آب و هوایی نمونه هایی از مواردی هستند که باید در مدیریت موثر ریسک در نظر گرفته شوند.

خود استاندارد مفاهیم و اصول اساسی مدیریت ریسک را توضیح می‌دهد، در حالی که چارچوبی را توصیف می‌کند و فرآیندهایی را برای شناسایی و مدیریت ریسک تشریح می‌کند. با این حال، این راهنمای جدید همه چیز را یک قدم جلوتر می برد. این اطلاعات و زمینه های گسترده ای را برای بندهای ISO 31000 فراهم می کند، از جمله راهنمایی در مورد توسعه طرحی برای ادغام ریسک در ترتیبات موجود سازمان، برقراری ارتباط با ذینفعان، نظارت و بررسی طرح مدیریت ریسک، و موارد دیگر.

ISO 31000:2018 – مدیریت ریسک – راهنمای عملی با همکاری یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) تهیه شد.

2 دیدگاه دربارهٔ «مدیریت ریسک موثر»

  1. بازتاب: 10 گواهینامه پرکاربرد ISO برای کسب وکاها چیست؟ + جدول

  2. بازتاب: آشنایی با سیستم مدیریت HSE, ISOFARTAK 021-49382

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا