اخذ گواهینامه ایزو 31000

ایزو فرتاک شما را در اخذ گواهینامه ایزو 31000 ، مدیریت ریسک یاری می نماید. ریسک در هر جنبه ای از زندگی ما وجود دارد، از فعالیت های روزمره مانند انتخاب مسیر به محل کار گرفته تا تصمیمات پیچیده شرکتی مانند افتتاح یک کارخانه تولیدی در یک کشور متفاوت. در دهه‌های گذشته تلاش زیادی برای درک بهتر ریسک و ماهیت آن انجام شد، که منجر به ایجاد روش‌ها و رویکردهایی شد که افراد و سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا تصمیمات دقیق بر اساس استدلال منطقی بگیرند. یکی از متمایزترین چارچوب‌ها برای پرداختن به ریسک توسط ISO 31000 ارائه شده است، استانداردی بین‌المللی که شامل اصول، شیوه‌های اثبات‌شده و دستورالعمل‌های مدیریت، ریسک‌هایی است که سازمان‌ها با آن مواجه هستند.

IS0-31000

ISO 31000 چیست؟

ISO 31000 یک استاندارد بین المللی است که دستورالعمل هایی را در مورد مدیریت هر نوع ریسک در هر فعالیت تجاری ارائه می دهد. این استاندارد دستورالعمل هایی را در مورد اصول، چارچوب مدیریت ریسک و کاربرد فرآیند مدیریت ریسک ارائه می کند.

ایزو 31000 برای سازمان هایی با هر نوع و اندازه ای که به دنبال ادغام مدیریت ریسک در عملکردهای تجاری هستند، کاربرد دارد. اصول مدیریت ریسک را که اساس مدیریت ریسک هستند را پوشش می‌دهد و سازمان‌ها را در ایجاد چارچوب مدیریت ریسک با موارد زیر راهنمایی می‌کند:

  • ادغام مدیریت ریسک در ساختارهای سازمانی
  • طراحی چارچوبی برای مدیریت ریسک که متناسب با زمینه سازمان باشد
  • پیاده سازی چارچوب مدیریت ریسک
  • ارزیابی اثربخشی و بهبود مستمر تناسب و کفایت چارچوب مدیریت ریسک
  • نشان دادن رهبری و تعهد (مدیریت عالی)

اخذ گواهینامه ISO 31000 حائز اهمیت است. ISO 31000 فرآیند مدیریت ریسک را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت کلی و تصمیم گیری در نظر می گیرد. فرآیند مدیریت ریسک را می توان در سطح استراتژیک و در سطح سازمان اعمال کرد، اما می تواند بر روی پروژه ها، محصولات و فرآیندها نیز اعمال شود. ISO 31000 رهنمودهایی را در مورد ارتباط و مشاوره ریسک، تعریف محدوده، زمینه و معیارها، ارزیابی ریسک، درمان ریسک، نظارت و بررسی، و در نهایت، ثبت و گزارش ریسک ها ارائه می دهد.

اخذ گواهینامه ایزو 31000

چرا ایزو 31000 برای سازمان ها مهم است؟

سازمان‌هایی که در هر صنعتی در هر مکانی فعالیت می‌کنند دائماً در معرض خطر هستند. مدیریت این ریسک‌ها بر اساس اصول، چارچوب و فرآیند مشخص شده در ISO 31000 سطحی از اطمینان را فراهم می‌کند که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد در محیطی با تغییرات دائمی موفق و شکوفا شوند. اجرای دستورالعمل‌های ISO 31000 برای اخذ گواهینامه ایزو 31000 می‌تواند کارایی عملیاتی را با تسهیل ادغام تصمیم‌گیری مبتنی بر ریسک در حاکمیت، برنامه‌ریزی، مدیریت، گزارش‌دهی، سیاست‌ها، ارزش‌ها و فرهنگ سازمان بهبود بخشد.

اخذ گواهینامه ISO 31000 سازمان ها را قادر می سازد تا خطرات بالقوه ای را که می تواند مانع دستیابی به اهداف تجاری شود، شناسایی کنند. همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا اهمیت ریسک‌ها را تعیین کنند و تصمیم بگیرند که کدام ریسک‌ها باید ابتدا کاهش داده شوند تا قبل از تأثیرگذاری بر کسب‌وکار، به اهداف دست یابند، و به‌طور مؤثر همه ریسک‌های دیگر را تحت کنترل نگه دارند. علاوه بر این، بهترین شیوه های ISO 31000 به سازمان ها اجازه می دهد تا فرهنگ مدیریت ریسک مورد نظر را توسعه دهند.

یک رویکرد مدیریت ریسک بر اساس دستورالعمل های ISO 31000 به وضوح نشان می دهد که سازمان ها متعهد به مدیریت ریسک ها در هر بخش از تجارت هستند. این امر اعتماد عمومی را در بین مشتریان و سایر ذینفعان افزایش می دهد زیرا توانایی سازمان ها را در کاهش تهدیدهای داخلی و خارجی نشان می دهد. فرآیند مدیریت ریسک بر اساس ISO 31000 باعث افزایش اعتبار یک سازمان و ایجاد مزیت رقابتی به آن می شود.

چرا باید به دنبال دریافت گواهینامه ISO 31000 باشید؟

اخذ گواهینامه ISO 31000 نشان می دهد که شما از شایستگی های لازم برای حمایت از سازمان در ایجاد و حفاظت از ارزش برخوردار هستید. علاوه بر این، نشان می دهد که شما می توانید به سازمان ها در ایجاد استراتژی ریسک، دستیابی به اهداف استراتژیک و تصمیم گیری آگاهانه کمک کنید.

دریافت گواهینامه ISO 31000

گواهینامه ایزو 31000 به شما کمک می کند:

  • خود را از سایر متخصصان مدیریت ریسک متمایز کنید
  • آگاهی از اصول مدیریت ریسک و سایر مفاهیم زیربنایی ریسک را نشان دهید
  • نشان دادن شایستگی برای ایجاد یک چارچوب مدیریت ریسک که متناسب با نیازها و زمینه یک سازمان است.
  • نشان دادن قابلیت اعمال فرآیند مدیریت ریسک بر اساس توصیه های ISO 31000
  • نشان دادن آگاهی از اهمیت ادغام مدیریت ریسک در فعالیت ها و عملکردهای مهم یک سازمان
  • در مدیریت ریسک شغل موفق تری داشته باشید

ما در تمام مراحل تلاش خواهیم کرد، تا به شما تجربه ای ارزشمند ارائه دهیم.

برای شروع و برداشتن اولین قدم با ما تماس بگیرید!

برچسب ها: اخذ گواهینامه ایزو 31000، اخذ گواهینامه ISO 31000، دریافت گواهینامه ISO 31000

پیمایش به بالا