ایزو 30415: تنوع، چاشنی موفقیت است

ایزو 30415: سازمان هایی که فرصت های برابر را فراهم می کنند و از ویژگی های تک تک کارکنان خود قدردانی می کنند، تجارت بهتری انجام می دهند. بهبود عملکرد، افزایش نوآوری و مشارکت بیشتر کارکنان تنها برخی از مزایایی است که فرهنگ سازمانی فراگیر می تواند به همراه داشته باشد، اما رسیدن به آنجا همیشه راه مستقیمی نیست. استاندارد جدیدی برای کمک به تازگی منتشر شده است.

ایزو 30415

ایزو 30415، مدیریت منابع انسانی – تنوع و شمول، اصول اولیه را برای سازمان هایی که مایل به ایجاد یک محل کار فراگیر و سرمایه گذاری بر فرصت هایی هستند که می تواند ارائه دهد، فراهم می کند. این استاندارد اقدامات، اصول، اقدامات و مسئولیت ها و مسئولیت های مرتبط با آنها را پوشش می دهد و زمینه منحصر به فرد هر محل کار را در نظر می گیرد.

مطالعه پیشنهادی: برنامه اقدام ایزو برای کشورهای در حال توسعه 2021-2025

جیم لوئیس، رئیس کمیته فنی ISO که این استاندارد را توسعه داد، گفت که ایجاد یک فرهنگ سازمانی واقعاً فراگیر به چیزی بیش از نیت خوب نیاز دارد.

او گفت: «دسترسی عادلانه و عادلانه به مشاغل و مسیرهای شغلی، و همچنین فرصتی برای شنیده شدن و احترام به هر کارمند، مستلزم تعبیه عمیق اصول تنوع و گنجاندن در سیاست‌ها و عملکردهای سازمان است.»

«ایزو 30415 به سازمان‌ها کمک می‌کند تا این کار را در کل چرخه عمر اشتغال و همچنین در زنجیره تأمین و روابط با سهامداران انجام دهند. این یک رویکرد بهبود مستمر برای دستیابی به اهداف تنوع و گنجاندن و همچنین پشتیبانی از فرآیندهای اعتبار سنجی خارجی است.

استفاده از این استاندارد به رهبران شرکت کمک می کند تا تعهد خود را به تنوع و شمول به کارکنان و ذینفعان به طور یکسان نشان دهند و همچنین فرصت های جدیدی را برای ایجاد یک فرهنگ فراگیر شناسایی کنند.

ایزو 30415 توسط کمیته فنی ISO/TC 260، مدیریت منابع انسانی، که دبیرخانه آن توسط ANSI، عضو ISO برای ایالات متحده آمریکا برگزار می شود، توسعه یافته است.

2 دیدگاه دربارهٔ «ایزو 30415: تنوع، چاشنی موفقیت است»

  1. درود
    ای کاش وقتی از گوگل ترنسلیت استفاده می کنید حداقل نگارش قرابت معنایی رو رعایت کنید. جملات معنا و مفهوم ندارند.
    سپاس

    1. سلام
      بله شما درست فرمایش کردید
      برخی مقالات برای به روز رسانی سایت توسط کارشناس سایت گذاشته می شود و چون تخصصی برای موضوعات مربوط به استاندارد ایزو ندارند از مقالات سایت های خارجی استفاده می کنند
      ولی این موضوع که شما فرمودید درست است و اقدام به اصلاح می کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا