چرا منابع انسانی در سازمان ها مهم است؟ – 7 وظیفه مهم مدیر منابع انسانی

پرسنل شما بزرگترین منبع شما هستند. رفتار منصفانه با کارمندان و فراهم کردن فرصت‌هایی برای رشد به شما کمک می‌کند تا به ایده‌های خود برسید و به اهداف تجاری خود برسید. این چیزی است که منابع انسانی در موقعیت مناسبی برای کمک به آن قرار دارند.

چرا منابع انسانی در سازمان ها مهم است؟ - 7 وظیفه مهم مدیر منابع انسانی

چرا منابع-انسانی (HR) مهم است؟ پرسنل شما بزرگترین منبع شما هستند. رفتار منصفانه با کارمندان و فراهم کردن فرصت‌هایی برای رشد به شما کمک می‌کند تا به ایده‌های خود برسید و به اهداف تجاری خود برسید. این چیزی است که منابع انسانی در موقعیت مناسبی برای کمک به آن قرار دارند.

منابع انسانی دقیقا چیست؟

منابع انسانی (HR) اصطلاحی است که برای توصیف مدیریت و توسعه کارکنان در یک سازمان استفاده می شود. در نهایت، همه چیز در مورد افزایش عملکرد کارکنان است.

به طور سنتی، منابع انسانی بر استخدام، اخراج و بررسی حقوق سالانه مدرسه قدیمی متمرکز بود. اما اخیراً منابع انسانی مجدداً اصلاح شده است و اکنون مسئولیت بسیار گسترده‌تری را پوشش می‌دهد.

وظایف اصلی مدیر منابع انسانی عبارتند از:

  • استخدام
  • مدیریت حقوق و دستمزد
  • مزایای کارمندان
  • مدیریت تعطیلات
  • آموزش و توسعه
  • رعایت قوانین استخدامی
  • رعایت ایمنی

بیش از این، منابع انسانی نقش مهمی در توسعه فرهنگ کسب و کار مثبت و بهبود تعامل و بهره وری کارکنان ایفا می کند. عملکرد منابع انسانی همچنین رهبری سلامت کارکنان و توسعه شخصی را بر عهده می گیرد.

چرا منابع انسانی (HR) اینقدر مهم است؟

نادیده گرفتن منابع-انسانی در یک SME آسان است. بسیاری از کارآفرینان کسب و کار خود را به سرعت آغاز می کنند، اما با شروع به شکوفایی کسب و کار با مدیریت افراد دست و پنجه نرم می کنند.

مدیریت کارکنان به زمان نیاز دارد و به مهارت های خاصی نیاز دارد. منابع انسانی حوزه ای از تخصص است که بسیاری از صاحبان کسب و کار فاقد آن هستند.

صرف نظر از مهارت ها، ارزش منابع انسانی در کسب و کار همیشه بلافاصله آشکار نمی شود. تنها با چند کارمند، رهبران کسب‌وکار احساس می‌کنند که در مورد افرادی که استخدام می‌کنند و مدیریت می‌کنند، انگشت خود را روی نبض می‌گذارند.

عواقب HR ضعیف را در نظر بگیرید. وقتی کارمندان احساس حمایت نمی کنند، فرصت هایی به آنها داده نمی شود، ساعات طولانی کار می کنند و غیره، انگیزه آنها برای انجام کار تحت تاثیر قرار می گیرد.

در HR موثر کمتر ارائه دهید و تأثیر ضربه‌ای را روی درآمد خود خواهید دید. مردم، فرهنگ و موفقیت تجاری دست به دست هم می دهند.

شهرت به عنوان یک کارفرما در جذب استعدادها موثر است. بر روی مشتریان نیز تاثیر می گذارد.

اهمیت منابع انسانی در یک بیماری همه گیر

همه‌گیری ویروس کرونا ما را مجبور کرده است که روش کسب و کار خود را دوباره ارزیابی کنیم. به عنوان بخشی از این، عملکرد منابع انسانی در مرکز توجه قرار دارد. شرکت ها به طور فزاینده ای با تصمیماتی که گرفته اند و نحوه برخورد آنها با کارکنانشان سنجیده می شوند.

علاوه بر این، تأثیر عدم قطعیت اقتصادی مداوم، کار از راه دور و تأثیر کاملاً واقعی بر سلامت روانی کارکنان، کسب‌وکارها را در سراسر بریتانیا مجبور می‌کند تا منابع انسانی را در قلب عملیات خود قرار دهند.

از حمایت از مدیران با مهارت‌های مدیریت از راه دور گرفته تا انتقال حساس پیامدهای رکود در کسب‌وکار، منابع انسانی برای مدیریت مؤثر یک کسب‌وکار در طول یک بیماری همه‌گیر یا رویداد مهم دیگر بسیار مهم است.

شرح وظایف مدیر منابع انسانی در شرکت ها چیست؟

شرح وظایف اصلی منابع انسانی در یک سازمان به شرح زیر است:

حسابرسی خارجی

استخدام و جذب نیرو

پیدا کردن افراد مناسب برای کار در کسب و کار شما می تواند دشوار باشد. فرآیند استخدام می تواند ماه ها طول بکشد و اشتباه گرفتن آن می تواند هزینه بر باشد. پیدا کردن یک تناسب خوب در هنگام استخدام استعداد یکی از مهمترین جنبه های HR است. افراد زیادی را استخدام کنید، خیلی کم یا نامزد نامناسبی را استخدام کنید و کسب و کار شما آسیب خواهد دید.

اهمیت عضویت شاید دست کم گرفته شده ترین بخش فرآیند استخدام باشد.

نباید با گرایش اشتباه گرفته شود، انبردینگ به کل تجربه استخدام، استقبال، جهت دهی و جذب نیروی جدید و کمک به آنها برای انطباق با فرهنگ سازمان شما اشاره دارد.

حضور خوب، مشارکت کارکنان را به حداکثر می‌رساند و حفظ را افزایش می‌دهد. در مقابل، پذیرش ضعیف می‌تواند تأثیر بسیار منفی داشته باشد و کارمندان مستعد جدید را از حرف زدن دور کند.

مدیریت عملکرد و آموزش

مدیریت عملکرد، آموزش و توسعه بخش بزرگی از منابع انسانی است. تقریباً همه کارکنان دارای شکاف مهارتی هستند. مدیریت عملکرد به رفع این مسائل کمک می کند.

یک سیستم مدیریت عملکرد موثر، مدیران را قادر می‌سازد تا از کارکنانی که به آن نیاز دارند حمایت کنند و ستاره‌های بزرگ آینده را شناسایی کنند.

به طور گسترده ای شناخته شده است که توسعه کارکنان به مشارکت بهتر کارکنان، افزایش بهره وری، کاهش جابجایی کارکنان و فرهنگ مثبت تر کمک می کند.

آموزش جامع و توسعه شخصی به تقویت هرگونه حلقه ضعیف در شرکت (از جمله مدیران) کمک می کند. سرمایه گذاری روی کارمندان سازمان شما را تقویت می کند و به کسب و کار شما مزیت رقابتی می بخشد.

حسابرسی داخلی

ایجاد و حفظ فرهنگ شرکت

فرهنگ کسب و کار مثبت دیگر یک چیز خوب برای داشتن نیست. این باعث تعامل کارکنان، رضایت شغلی و حفظ کارکنان می شود و موفقیت کسب و کار را تعریف می کند. منابع-انسانی نقش کلیدی در توسعه، تقویت و تغییر فرهنگ یک سازمان ایفا می کند.

پرداخت، مدیریت عملکرد، آموزش و توسعه، استخدام و راه اندازی و تقویت ارزش های کسب و کار، همه عناصر ضروری فرهنگ کسب و کار تحت پوشش منابع-انسانی هستند.

درست کردن فرهنگ کار آسانی نیست.

این نیاز به رویکردی چند جانبه دارد و نیاز به پرورش مداوم دارد (در مورد فرهنگ محیط کار در گزارش اقتصاد فرهنگ بیشتر بخوانید). اساساً، منابع انسانی نقش مهمی در ایجاد لحن مناسب در مورد فرهنگ شرکت ایفا می کند.

ارتباطات تجاری

کسب و کارها برای عملکرد خوب نیاز به ارتباطات مؤثر دارند. و اغلب، نحوه برقراری ارتباط در یک تجارت توسط منابع انسانی تعریف می شود.

ارتباطات خوب سوء تفاهم ها را کاهش می دهد، مشارکت کارکنان را افزایش می دهد، اساس روابط بهتر با مشتری را تشکیل می دهد، نوآوری و خلاقیت را تشویق می کند و به ایجاد یک فرهنگ مثبت کمک می کند.

رعایت قوانین و مقررات

متخصصان منابع انسانی درک کاملی از قانون استخدام و الزامات نظارتی یک تجارت مرتبط با کارکنان دارند. این منطقه عظیم را نباید دست کم گرفت. ادعای اخراج ناعادلانه می تواند یک اشتباه گران قیمت باشد.

خلاصه مطلب

استخدام یک متخصص منابع انسانی (HR) اختصاصی برای شرکت های کوچک و متوسط یک امر لوکس نیست، بلکه ضروری است. برای کارآفرینان معمول است که کسب و کار خود را با استفاده از کلاه منابع انسانی شروع کنند، اما مراقبت از منابع انسانی و پیچیدگی های قانون استخدام، مدیریت زمان موثری ندارد و زمانی که مشکلی پیش بیاید، برای کسب و کار پرهزینه است.

برون سپاری نیازهای منابع-انسانی یا استخدام یک مدیر منابع-انسانی پاره وقت، به رهبران کسب و کار اجازه می دهد تا بر رشد کسب و کار خود تمرکز کنند. داشتن کسی که به امور مربوط به کارمندان رسیدگی کند، از مدیریت غیبت گرفته تا سیاست های مرخصی والدین و فراتر از آن، کسب و کار شما را سازگار نگه می دارد و کارمندان شما را بیشتر درگیر می کند.

پرسش های متداول

تعریف منابع انسانی چیست؟

منابع انسانی (HR) اصطلاحی است که برای توصیف مدیریت و توسعه کارکنان در یک سازمان استفاده می شود. در نهایت، همه چیز در مورد افزایش عملکرد کارکنان است.

چرا منابع انسانی (HR) مهم است؟

پرسنل شما بزرگترین منبع شما هستند. رفتار منصفانه با کارمندان و فراهم کردن فرصت‌هایی برای رشد به شما کمک می‌کند تا به ایده‌های خود برسید و به اهداف تجاری خود برسید. این چیزی است که منابع انسانی در موقعیت مناسبی برای کمک به آن قرار دارند.

وظایف اصلی مدیر منابع انسانی چیست؟

–         استخدام
–         مدیریت حقوق و دستمزد
–         مزایای کارمندان
–         مدیریت تعطیلات
–         آموزش و توسعه
–         رعایت قوانین استخدامی
–         رعایت ایمنی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا