آیا طرح طبقه بندی مشاغل برای اخذ گواهی صلاحیت اداره کار نیاز است؟

طرح طبقه بندی مشاغل و تاییدیه طرح طبقه بندی مشاغل یکی از مدارکی است که پیمانکاران شرکت های خدماتی جهت دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار به آن نیاز دارند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیمانکاران می خواهد الزامات طرح طبقه بندی مشاغل را در شرکت خود اجرا کنند و به تایید اداره کار برسانند. لذا لیست حقوق و دستمزد همچنین ارسال لیست بیمه باید برمبنای اعداد تعیین شده حقوق در طرح طبقه بندی مشاغل باشد.

چرا اجرا و اخذ طرح طبقه بندی مشاغل برای پیمانکاران ضروری است؟

طرح طبقه بندی مشاغل و تاییدیه طرح یکی از مدارکی است که پیمانکاران شرکت های خدماتی جهت دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار به آن نیاز دارند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیمانکاران می خواهد الزامات طبقه بندی مشاغل را در شرکت خود اجرا کنند و به تایید اداره کار برسانند. لذا لیست حقوق و دستمزد همچنین ارسال لیست بیمه باید برمبنای اعداد تعیین شده حقوق در طرح طبقه بندی مشاغل باشد.

آیا طرح طبقه بندی مشاغل برای اخذ گواهی صلاحیت اداره کار نیاز است؟

ممکن است شما سوال داشته باشید که چرا باید طرح طبقه بندی را دریافت کنید.
آیین نامه اجرای طبقه بندی مشاغل برای واحدهای تولیدی و شرکت های پیمانکار از سال 1352 جهت ارزیابی و طبقه بندی نیروی کار به تصویب رسید. از سال 1371 کلیه کارگاه هایی که بالای 50 نفر نیروی کار دارند ملزم به رعایت الزامات این طرح شده اند.

همزمان با اجرایی شدن آیین نامه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی از اداره کار برای پیمانکاران قانون اجرای طبقه بندی مشاغل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جد پیگیری شد. لذا یکی از مدارکی که برای صدور گواهینامه صلاحیت اداره کار نیاز هست، تاییدیه طرح طبقه بندی مشاغل است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجرا و دریافت طرح طبقه بندی مشاغل چیست؟، اینجا کلیک نمایید.

بنابراین درجواب به سوال اینکه آیا طرح طبقه بندی مشاغل برای اخذ گواهی صلاحیت اداره کار نیاز است؟ باید عنوان کنیم بله. پیمانکاران باید الزامات طرح طبقه بندی مشاغل را در کارگاه های خود اجرا کنند و از یک مشاور طرح طبقه بندی مشاغل که مورد تایید اداره کار باشد بخواهند تا طبقه بندی مشاغل را برای آنها بنویسد. سپس طرح اجرا شده را باید به اداره کار ببرند جهت تایید مسئول مربوطه و در نهایت آن را در سازمان خود اجرا کنند.

طرح طبقه بندی مشاغل را مشاوران اداره کار یا شرکت های مورد تایید اداره کار اجرا و تدوین می کنند. بنابراین برای اخذ طبقه بندی مشاغل باید به اداره کار مراجعه کنید. طبقه بندی مشاغل باید حتماً برای دفتر مرکزی و پیمان های فعالی که دارید اجرایی شود لذا اگر حتی یک نفر پرسنل دارید باید اقدام به اخذ طبقه بندی مشاغل نمایید.

مدت زمان اخذ طرح طبقه بندی بستگی به تعداد پرسنل، تعداد پیمان های فعال و حوزه کسب وکار درخواست کننده دارد. برای دریافت طبقه بندی مشاغل و اخذ تاییدیه از اداره کار تقریبا حدود یک ماه کاری زمان نیاز است. بعد از اخذ طرح باید لیست بیمه، حقوق پرسنل و پرداخت بیمه پرسنل بر مبنای مبالغ اعلام شده در طرح باشد.

طرح طبقه بندی برای یک سال شمسی از ابتدای سال شمسی تا پایان سال شمسی اعتبار دارد و به نسبت تغییر حقوق سالیانه که توسط وزارت تعاون اعلام می شود، سنوات و نوع سختی کار مبلغ حقوق پرسنل تغییر می کند. پیمانکاران حتی برای پیمان های به اتمام رسیده نیاز به طبقه بندی مشاغل دارند.

مجموعه ISOFARTAK تدوین کننده طبقه بندی مشاغل نیست لذا برای اخذ طرح طبقه بندی باید به اداره کار استان خود مراجعه کنید. ما می توانیم روال اخذ گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار را برای شما ساده کنیم. یکی از مدارکی که شما برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری به آن نیاز دارید طبقه بندی مشاغل است و این طرح باید در تمامی کارگاه های فعال و دفتر مرکزی اجرایی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا