ایزو 17889: هموار کردن راه به سوی جهانی پایدارتر

ایزو 17889: سبزتر شدن هدف سازمان های بیشتر و بیشتر در بخش ساخت و ساز است که پتانسیل آن برای کاهش گازهای گلخانه ای و ایجاد فضاهای پایدارتر برای همه را تشخیص می دهد. روش ها و موادی که آنها استفاده می کنند فرصتی قدرتمند برای تقویت این روند فراهم می کند، بنابراین برای حمایت از انتخاب های سبز در مصالح ساختمانی، ISO به تازگی اولین استاندارد خود را برای محصولات پایدار در ساخت و ساز منتشر کرده است.

ایزو 17889

ایزو 17889-1، سیستم‌های کاشی و سرامیک – پایداری برای کاشی‌های سرامیکی و مواد نصب – قسمت 1: مشخصات کاشی و سرامیک، انتظار می‌رود که از نظر استانداردهای پایداری در محصولات ساختمانی، راه را پیشرو داشته باشد.

الزامات کاشی و سرامیک پایدار را با توجه به معیارهای زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی مشخص می کند و کاربران را قادر می سازد تا محصولاتی را انتخاب کنند که بیشترین کمک را به پایداری در ساختمان ها داشته باشند. این استاندارد همچنین شامل ارزیابی است تا امکان مقایسه نتایج چنین ارزیابی‌هایی را فراهم کند، بنابراین از طرح‌های صدور گواهینامه پشتیبانی می‌کند.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 44003: مشارکت های استراتژیک برای شرکت های کوچک

آندریا کنتری، رهبر پروژه و گردآورنده گروهی از کارشناسانی که این استاندارد را توسعه دادند، گفت: استفاده از سری ایزو 17889 همه افراد را در زنجیره تامین کاشی‌ها و مواد نصب، از جمله طراحان و پیمانکاران، راهنمایی می‌کند.

او گفت: «این یک نقطه عطف تاریخی برای صنعت ساخت و ساز است، زیرا، در حالی که ما استانداردهای قابل توجهی داریم که ساختمان ها و کارهای مهندسی عمران را به طور کامل مورد توجه قرار می دهد، این اولین استانداردی است که به مواد اختصاص داده شده است.

“امید است که پذیرش گسترده این استاندارد استفاده از مواد پایدار را برای افزایش تقاضای بازار برای آنها ترویج کند و در نتیجه به کاهش اثرات زیست محیطی ساختمان ها کمک کند.”

ایزو 17889-1 برای کاشی‌های سرامیکی اعمال می‌شود، در حالی که بخش دوم استاندارد، که در حال حاضر در حال توسعه است، به طور خاص برای مواد نصب کاشی مانند چسب‌ها، دوغاب‌ها و غشاها اعمال می‌شود.

ISO 17889-1 توسط کمیته فنی ISO ISO/TC 189 کاشی و سرامیک توسعه داده شد که دبیرخانه آن توسط ANSI، عضو ISO برای ایالات متحده آمریکا برگزار می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا