ایزو 23234: دسترسی و امنیت

عناصر اساسی یک جامعه مدرن، فراگیر و پایدار، دسترسی و امنیت در محیط ساخته شده نیازمند برنامه ریزی و سازماندهی دقیق است. استانداردهایی که راهنمایی می کنند و به تسهیل این امر کمک می کنند به تازگی منتشر شده اند.

ایزو 23234

ایزو 23234، ساختمان‌ها و کارهای مهندسی عمران – امنیت – برنامه‌ریزی اقدامات امنیتی در محیط ساخته شده، جزئیات الزامات و توصیه‌هایی برای کمک به سازمان‌ها برای ایجاد برنامه‌هایی برای محافظت در برابر اقدامات عمدی نامطلوب. این یک الگوی ساختار یافته برای شناسایی نیازمندی های آنها و ایجاد اقدامات امنیتی مناسب ارائه می دهد.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 56002: طرحی برای نوآوری پایدار

این سند توضیح می‌دهد که کدام روش‌ها و روال‌ها باید در مراحل مختلف پروژه‌های ساختمانی یا مهندسی عمران اجرا شوند، و همچنین شایستگی‌های مورد نیاز برای دستیابی به یک نتیجه خوب.

ISO 21542، ساخت و ساز ساختمان – قابلیت دسترسی و استفاده از محیط ساخته شده، مجموعه ای از الزامات و توصیه های مربوط به طراحی و ساخت قابلیت استفاده و دسترسی ساختمان ها را مشخص می کند. این موارد شامل دسترسی به ساختمان ها، گردش در داخل ساختمان ها، خروج از ساختمان ها در شرایط عادی و تخلیه در صورت آتش سوزی است.

این نسخه اصلاح شده که اخیراً به روز شده است، ساختار سند بهبود یافته ای را برای کاربرد آسان تر و همچنین اطلاعات اضافی در مورد جنبه هایی مانند گردش عمودی، آکوستیک و تخلیه اضطراری ارائه می دهد.

ایزو 23234 توسط کمیته فنی ISO ISO/TC 59، ساختمان ها و کارهای مهندسی عمران و ISO 21542 توسط کمیته فرعی SC 16 آن، دسترسی و قابلیت استفاده از محیط ساخته شده توسعه یافته است. دبیرخانه آنها به ترتیب توسط SN، عضو ISO برای نروژ، و UNE، عضو ISO برای اسپانیا برگزار می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا