اخذ گواهینامه ایزو 27001

معرفی گواهینامه ISO 27001

دستیابی به گواهینامه ISO 27001 کسب و کار شما را متمایز می کند. اخذ گواهینامه ایزو 27001 نشان دهنده تعهد سازمان به بهبود مستمر، توسعه و حفاظت از دارایی های اطلاعاتی/داده های حساس با اجرای ارزیابی های ریسک، سیاست ها و کنترل های مناسب است. در اینجا توضیح خواهیم داد که اخذ گواهینامه ایزو 27001 به چه معناست، و مزایای آن چیست.

اخذ گواهینامه ایزو 27001

سازمانی که به اخذ گواهینامه ایزو 27001 پرداخته و ISO 27001 را دریافت کرده است برای جهانیان مورد اعتماد است، این سازمان با موفقیت یک سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) را مطابق با بند 4.4 استاندارد پیاده سازی کرده است و انطباق را به یک حسابرس خارجی/سازمان مستقل صدور گواهینامه ISO نشان داده است.

گواهی به تامین کنندگان، ذینفعان و مشتریان نشان می دهد که کسب و کار شما مدیریت امنیت اطلاعات را جدی می گیرد. اخذ گواهینامه ISO 27001 متمایزکننده کسب و کار است و به سایر مشاغل نشان می دهد که می توانند به سازمان شما برای مدیریت دارایی ها/داده های اطلاعاتی و مالکیت معنوی ارزشمند شخص ثالث، اعتماد کنند. این باعث ایجاد فرصت های جدید فراوانی می شود و در عین حال از کسب و کار شما در برابر خطر محافظت می کند.

استاندارد ISO 27001 یک چارچوب شناخته شده بین المللی برای عملکرد بهتر ISMS است

به رسمیت شناختن ISO 27001 برای سازمان‌هایی در ایران بسیار ارزشمند است. اخذ گواهینامه ایزو 27001 توسط یک سازمان گواهی دهنده معتبر که به طور مستقل سازمان شما را ممیزی می‌کند و گواهینامه ISO 27001 را به شما ارائه می‌کند، امکان پذیر است. سایر نهادهای صدور گواهی قابل مقایسه با ISO FARTAK در سطح بین‌المللی وجود دارند که به حفظ استاندارد مدیریت امنیت اطلاعات ISO/IEC 27001 در هر جایی که سازمانی قصد کسب گواهینامه ISO 27001 را داشته باشد، کمک می‌کنند.

اخذ گواهینامه ایزو 27001 به این معنا نیست که چه اقدامات فنی انجام می دهید. ISO 27001 در مورد حصول اطمینان از اینکه کنترل‌های تجاری و فرآیندهای مدیریتی که در اختیار دارید برای تهدیدها و فرصت‌های امنیت اطلاعاتی که در ارزیابی ریسک خود شناسایی و ارزیابی کرده‌اید، مناسب و متناسب هستند. و همه اینها باید با رویکردی مبتنی بر تجارت در فرآیند مدیریت امنیت اطلاعات انجام شود.

اخذ گواهینامه ایزو 27001 تصویر 2

مطابقت با ISO 27001

سازمان‌هایی که تازه وارد سیستم‌های مدیریت امنیت اطلاعات می‌شوند، اغلب در مورد تفاوت بین گواهینامه ISO 27001 و انطباق می‌پرسند، به خصوص زمانی که از استانداردهای شناخته شده مانند ISO 27001 پیروی می‌کنند.

به عبارت ساده، انطباق ممکن است به این معنا باشد که سازمان از استاندارد ISO 27001 (یا بخش هایی از آن) پیروی می کند.

اخذ گواهینامه ایزو 27001 به این معنی است که سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISO 27001 سازمان در انطباق با استاندارد توسط حسابرسان موسوم به نهادهای صدور گواهینامه تایید شده است.

چرا به گواهینامه ISO 27001 نیاز دارید؟

گواهی ISO 27001 برای هر سازمانی است که تمایل دارد فرآیندهای تجاری پیرامون امنیت اطلاعات، حریم خصوصی و ایمن سازی دارایی های اطلاعاتی خود را بهبود ببخشد.

اندازه / گردش مالی یک کسب و کار نیاز به ISO 27001 یک سازمان را مشخص نمی کند. حتی کوچک‌ترین شرکت‌ها ممکن است مشتریان یا سرمایه‌گذارانی داشته باشند که به دنبال تضمین‌ از طریق ارائه گواهینامه ISO 27001 هستند.

در نتیجه اخذ گواهینامه ایزو 27001، سازمان شما می تواند نشان دهد که افراد، فرآیندها، ابزارها و سیستم های آن به یک چارچوب شناخته شده پایبند هستند. دنیای گزارشگری مالی یا سلامت و ایمنی را بدون استانداردها تصور کنید. امنیت اطلاعات از منظر صدور گواهینامه و ممیزی مستقل کمی عقب تر از این حوزه ها است.

بنابراین می توانید گواهینامه ISO 27001 را از طریق دو لنز مشاهده کنید.

به عنوان یک مشتری، باید اطمینان داشته باشید که تامین کنندگان شما برای کمک به کاهش خطرات کسب و کار و بهره برداری از فرصت ها گواهی نامه دارند.

مشتریان شما باهوش تر خواهند بود. آنها دوست دارند بدانند که زنجیره تامین به اندازه کافی محافظت می شود. مشتریان با نفوذ به سادگی گواهی ISO 27001 را اجباری می کنند و فرآیند مدیریت ریسک را به زنجیره تامین منتقل می کنند. مزایای دیگر نیز وجود دارد. به عنوان مثال، کارکنان آگاه می خواهند برای برندهای مورد اعتماد کار کنند.

مزایای گواهینامه ISO 27001 چیست؟

اخذ گواهینامه ایزو 27001 برای همه ذینفعان، پیام کلیدی اعتماد و اطمینان حاصل از مدیریت امنیت اطلاعات حسابرسی شده خارجی است. گواهینامه ISO 27001 مزایای متعددی را ارائه می دهد – به عنوان مثال:

منافع برای شما

  • از IP، نام تجاری و شهرت محافظت کنید
  • درآمد بیشتری را از مشتریان جدید و فعلی بدست آورید
  • کاهش هزینه های فروش
  • کسب و کار خود را بهتر حفظ کنید
  • فرآیندهای بهبود یافته منجر به صرفه جویی در هزینه و زمان می شوند
  • اجتناب از جریمه ناشی از عدم رعایت مقررات (مانند GDPR)
  • از دعاوی مدنی ناشی از نقض داده ها اجتناب کنید
  • از هزینه‌های اقدامات اصلاحی ناشی از حوادث و/یا نقض‌ها اجتناب کنید
  • کارکنان بهتری را جذب کنید

منافع برای کارکنان شما

  • اعتماد به پایداری سازمان
  • آموزش برای کار (و امنیت خانه)
  • وضوح کار از طریق خط مشی ها و رویه ها
  • افتخار به سازمان و نقش آنها در حفاظت از آن

منافع برای مشتریان شما

  • اعتماد و اطمینان به شما و زنجیره تامین شما
  • احتمال نقض های پرهزینه را کمتر می کند
  • کاهش هزینه ورود تامین کننده

گواهی ISO 27001: آیا ارزشش را دارد؟

اگر به دارایی های اطلاعاتی ارزشمند متعلق به دیگران دسترسی داشته باشید و آن ها را مدیریت کنید، هیچ کاری نکردن دیگر یک انتخاب نیست. برای برخی از سازمان ها، کل کسب و کار آنها بر توسعه یا مدیریت دارایی های اطلاعاتی بنا شده است.

بنابراین، در این صورت، از دست دادن بخشی یا تمام کسب‌ و کار و یا عدم پیشرفت در آینده به این معنی است که ارزش سرمایه‌گذاری برای اخذ گواهینامه ایزو 27001 وجود دارد، به خصوص اگر مشتریان یا سایر سهامداران ریسک عدم حفاظت از اطلاعات را درک کنند.

اخذ گواهینامه ایزو 27001 تصویر 3

به دلیل راه حل های نوآورانه ایزو فرتاک، دستیابی و اخذ گواهینامه ISO 27001 مانند گذشته پیچیده یا گران نیست. و علیرغم بسیاری از مزایای استراتژیک و مالی، برخی از رهبران هنوز آن را یک کار اضافه می دانند. دستیابی به گواهینامه معمولاً به معنای سرمایه گذاری زمان و هزینه است. مانند بسیاری از سرمایه گذاری های استراتژیک، ارزش در نظر گرفتن بازده و مزایای گسترده تر را دارد.

مقالات مرتبط:

استاندارد ایزو 20000 چیست؟

اخذ گواهینامه ایزو 27001 - ایزو فرتاک

دستیابی به گواهینامه ISO 27001 کسب و کار شما را متمایز می کند. اخذ گواهینامه ایزو 27001 نشان دهنده تعهد سازمان به بهبود مستمر، توسعه و حفاظت از دارایی های اطلاعاتی/داده های حساس با اجرای ارزیابی های ریسک، سیاست ها و کنترل های مناسب است. در اینجا توضیح خواهیم داد که اخذ گواهینامه ایزو 27001 به چه معناست، و مزایای آن چیست.

موجودی انبار: InStock

امتیازدهی ویرایشگر:
5
پیمایش به بالا