اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار

اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار یا اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای شرکت های خدماتی. این درخواست اغلب متقاضیان است. آیا شما هم برای ورود به مناقصه نیاز به اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار دارید؟ ما می توانیم با اطلاعات و دانشی که داریم مسیر دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری از اداره کار را برای شما تسهیل کنیم.

اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار
اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری، گواهینامه صلاحیت شرکت های خدماتی، گواهینامه صلاحیت اداره کار برای شرکت های خدماتی و یا مجوز اداره کار کدامیک صحیح است؟

ممکن است شما به عنوان پیمانکار زمانی که اسناد مناقصه را به کارفرما ارائه می دهید از شما درخواست یکی از آنها را نمایند. شما باید بدانید که تمامی این الفاظ همان گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای شرکت های خدماتی است که توسط اداره کار استان ها صادر می گردد.

شما زمان کافی برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را ندارید. بنابراین نیاز دارید برای اینکه مناقصه را از دست ندهید اقدام به اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار نمایید. این موضوع ممکن است چالش های زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد. ما می توانیم این مسیر را برای شما هموار کنیم تا بتوانید اقدام به اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار نمایید.

آیا شما می دانید برای اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار به چه مدارکی نیاز دارید؟ روند بارگزاری مدارک در سامانه اداره کار همچنین روند پیگیری پرونده در اداره کار استان ها زمان شما را می گیرد. ما این کار را برای شما انجام می دهیم و شما می توانید بدون اینکه درگیر روال اداری پرونده شوید در سریع ترین زمان ممکن به گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار برسید.

در ابتدا بهتر است بدانید گواهینامه صلاحیت اداره کار چیست و چرا باید اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار نمایید. سپس مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار را بدانید. سپس روند پرونده برای صدور گواهینامه صلاحیت اداره کار را مطلع شوید. در نهایت ما شما را راهنمایی می کنیم جهت اخذ فوری گواهینامه صلاحیت  اداره کار.

پس با ما همراه شوید.

  • گواهینامه صلاحیت اداره کار چیست؟
  • چرا باید اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار نمود؟
  • مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار چیست؟
  • روند صدور گواهینامه صلاحیت اداره کار چگونه است؟
  • اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار چگونه است؟

بیشتر بخوانید: گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاران.

گواهینامه صلاحیت شرکت های خدماتی چیست؟

گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی که همان گواهینامه صلاحیت اداره کار می باشد، برای حضور پیمانکاران در مناقصات دولتی ضروری می باشد. بر اساس موصوبه هیئت وزیران (شماره 38326/ ت27506) که در تاریخ 1384 شمسی ابلاغ شد دستگاه های اجرایی موظف هستند با پیمانکارانی وارد قرارداد شوند که گواهینامه تایید صلاحیت را از اداره کار دریافت کرده باشند.

گواهینامه صلاحیت شرکت های خدماتی چیست

اداره کار استان ها تحت نظارت کمیته فنی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شرکت های خدماتی را برای انجام کلیه امور عمرانی، خدماتی و نگهداری احراز صلاحیت کرده و مجوز کار آنها را صادر می نماید. اعتبار گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی دو سال از تاریخ صدور اولیه می باشد.

وزارت تعاون و کار رفاه اجتماعی شرکت های خدماتی را از سال 1400 شمسی رتبه بندی کرده. بنابراین شرکت های خدماتی بر اساس نوع فعالیت خود و امتیازی که به دست می آورند از رتبه 5 تا رتبه 1 دسته بندی می شوند. لذا شرکت های خدماتی اگر بتوانند رتبه بهتری دریافت کنند می توانند در مناقصات بزرگتری شرکت نمایند.

شرکت های پیمانکار خدماتی که می توانند اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار نمایند به شرح زیر می باشد.

  • پیمانکارانی که حوزه فعالیت آنها تاسیسات ساختمان و خورد باشد.
  • پیمانکارانی که حوزه فعالیت آنها تامین نیروی انسانی برای سازمان های دولتی باشد.
  • پیمانکارانی که حوزه فعالیت آنها حفاظتی یا انتظامی باشد.
  • پیمانکارانی که حوزه فعالیت آنها ایجاد فضای سبز و نگهداری از فضای سبز باشد.
  • پیمانکارانی که در حوزه تبلیغات و چاپ یا تکثیر اوراق فعالیت می کنند.
  • پیمانکارانی که در حوزه ساخت، مونتاژ و یا نگهداری از پله برقی و آسانسور فعالیت می کنند.
  • پیمانکاری که در حوزه جمع آوری زباله، تفکیک زباله و یا خدمات شهری، عمومی فعالیت دارد.
  • پیمانکارانی که در حوزه حمل و نقل شهری و بین شهری فعال هستند.
  • پیمانکارانی که در حوزه خدمات پذیرایی و طبخ و توزیع غذا فعالیت می کنند.
  • پیمانکارانی که در حوزه شارژ کبسول های آتش نشانی فعال هستند.

لازم به ذکر می باشد حوزه فعالیت های نام برده شده جهت صدور گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری باید در اساسنامه شرکت ذکر شده باشد. بنابراین صرف اینکه پیمانکار اظهار نماید در حوزه فوق فعالیت دارد مورد تایید اداره کار نیست. چنانچه موضوع فعالیت در اساسنامه موارد دیگری غیر از موضوعات مکتوب شده ذکر شده باشد باید تغییرات در حوزه فعالیت شرکت اعمال گردد. شما می توانید جهت تغییرات از مشاوره رایگان تیم فنی ایزو فرتاک بهره مند شوید.

شرکت های حقیقی یا پیمانکاران حقوقی می توانند جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اقدام نمایند. نکته مهمی که اغلب پیمانکاران در نظر نمی گیرند اینکه، پیمانکار باید امور مربوط به تشکیل پرونده را از اداره کار استان خود پیگیری نماید. لذا هر پیمانکار با توجه به آدرس ثبت شده در اساسنامه باید به اداره کار استان خود مراجعه نماید.

چرا باید اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی نماییم؟

تمامی پیمانکاران برای انجام امور عمرانی و خدماتی باید توسط دستگاه های نظارتی و اجرایی احراز صلاحیت شوند. پیمانکارانی که امور مربوط به فنی و مهندسی را انجام می دهند باید توسط سازمان برنامه و بودجه کشور احراز صلاحیت شوند و اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری در حوزه انفورماتیک، ابنیه، آب، مشاوره نمایند.

چرا باید اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی نماییم

شرکت های خدماتی که در حوزه های مکتوب شده بالا فعالیت دارند باید توسط اداره کار احراز صلاحیت شوند و گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی را دریافت نمایند. بر اساس دستورالعمل هیئت دولت که سال 1386 مصوب شد و از سال 1390 قابل اجرایی است، کلیه پیمانکاران (شرکت های فنی مهندسی و شرکت های خدماتی) ائم از پیمانکاران حقیقی یا حقوقی باید اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری نمایند.

بنابراین شرکت های خدماتی که در مناقصات حضور فعالی دارند باید گواهینامه صلاحیت اداره کار برای شرکت های خدماتی را دریافت کنند. ممکن است تا بحال هیچ یک از مناقصات از شما این گواهینامه را درخواست نکرده باشند. ممکن است در مناقصه جدید از شما درخواست گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایند.

این موضوع خیلی ساده است. اداره کار باید صلاحیت انجام امور پیمانی شما را تایید نماید. بنابراین شما باید اقدام به دریافت گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی نمایید. ما می توانیم شما را راهنمایی کنیم تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید این گواهینامه را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: اخذ ایزو برای شرکت در مناقصات.

مدارک لازم جهت اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار چیست؟

قبل از اینکه بخواهید جهت دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی اقدامی انجام دهید، شما باید اطلاع داشته باشید به چه مدارکی نیاز دارید. آیا شما می دانید برای دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار باید چه مدارکی در اختیار اداره کار قراردهید و چگونه این مدارک را باید به قسمت مربوطه اداره کار برسانید.

ارک لازم جهت اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار چیست

برخی از متقاضیان به دلیل عدم اطلاعات کافی به اداره کار استان خود مراجعه می کنند. در صورتیکه نیاز نیست به صورت حضوری به اداره کار مراجعه داشته باشید. شما باید مدارک درخواست شده توسط اداره کار را تهیه و تنظیم نمایید سپس در سامانه معرفی شده بارگزاری نمایید.

لطفاً به ادامه مقاله توجه کنید. ما به شما می گوییم شما باید چه مدارکی را تهیه و تنظیم نمایید.

مدارک درخواستی جهت اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار برای شرکت های حقوقی به شرح زیر است.

  • اساسنامه، روزنامه تاسیس، تغییرات که تماماً باید کپی برابر اصل شوند.
  • مدارک تحصیلی اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل که باید حداقل دیپلم باشد.
  • مدارک شناسایی اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل که باید کپی برابر اصل باشد.
  • لیست بیمه دفتر مرکزی که باید توسط سازمان تامین اجتماعی تایید شده باشد.
  • لیست پرداخت حقوق کارکنان شرکت که باید به تایید بانک رسیده باشد.
  • طرح طبقه بندی مشاغل در صورتی که پیمانکار قرارداد فعال و قابل ارائه به اداره کار دارد.
  • اظهارنامه مالیاتی سال آخر و برگه پرداخت خوداظهاری، اظهارنامه.
  • کپی قراردادها که در اظهارنامه مکتوب شده و مفاصاحساب مربوط به پروژه های به اتمام رسیده.
  • اجاره نامه و یا سند مالکیت که باید به نام مدیرعامل، شرکت یا یکی از اعضاء هیئت مدیره باشد.
  • تقاضانامه در سربرگ شرکت.
  • لیست تجهیزات دفتر مرکزی.
  • گواهینامه دوره 36 ساعته کارفرمایی.
  • گواهینامه مربوط به دوره تخصصی تایید صلاحیت شده.

پیمانکار برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی باید حتما دارای دفتر مرکزی باشد. دفتر مرکزی باید محیط اداری یا تجاری داشته باشد و منزل مسکونی به عنوان دفتر کاری پیمانکار تلقی نمی گردد. دفتر مرکزی می تواند یه محیط تجاری به وسعت حداقل 30 متر باشد.

شما باید حتماً لیست بیمه داشته باشید و حتماً باید حقوق پرسنل مکتوب شده در لیست بیمه را از مجاری قانونی پرداخت نمایید. لیست پرسنل که برای آنها بیمه رد می شود و پرداخت حقوق انجام می شود نمی توانند به عنوان مدیرعامل یا یکی از اعضاء هیئت مدیره باشند. بنابراین حتما یک پرسنل به عنوان مسئول دفتر در لیست بیمه خود داشته باشید.

گواهینامه دوره 36 ساعته کارفرمایی و دوره های تخصصی باید توسط مدیرعامل و صاحبان امضاء معرفی شده در اسانامه شرکت، برگزار شود و این افراد باید دارای گواهینامه های مذکور باشند. دوره ها به صورت آنلاین و توسط اداره کار برگزار می شود. آزمون جهت صدور گواهینامه دوره 36 ساعته کارفرمایی به صورت آنلاین و توسط اداره کار برگزار می شود.

ممکن است شما یک پیمانکار حقیقی باشید و برای حضور در مناقصه نیاز به اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار دارید.  مدارک درخواست شده توسط اداره کار برای صدور گواهینامه تایید صلاحیت برای پیمانکاران حقیقی به شرح زیر می باشد.

  • مجوز کاره که از طریق اصناف صادر می شود.
  • کد کارگاهی.
  • لیست بیمه.
  • پرداخت حقوق کارمندان.
  • طرح طبقه بندی مشاغل.
  • مدارک شناسایی دارنده مجوز کار به همراه مدرک تحصیلی.
  • برگه تقاضانامه.
  • اظهارنامه مالیاتی و برگه خود اظهاری جهت پرداخت مالیات.
  • دوره 36 ساعته کارفرمایی.
  • اجاره نامه یا سند مالکیت که باید به نام فرد مشخص شده در مجوز صنفی باشد.

لازم به ذکر است بازرسی توسط اداره کار در کارگاه اعلام شده انجام می شود.

بیشتر بخوانید: گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص.

روند دریافت گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار چگونه است؟

اکنون شما در مورد مدارک درخواستی جهت اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار برای شرکت های خدماتی آگاهی پیدا کرده اید. مدارک درخواستی را تکمیل و تنظیم کنید سپس اقدام نمایید جهت بارگزاری مدارک در سامانه اداره کار. برای بارگزاری مدارک ابتدا باید مدیرعامل شرکت و شرکت را در سامانه https://prkar.mcls.gov.ir/ احراز هویت نمایید تا کد احراز برای به شماره موبایل اعلام شده ارسال گردد.

روند دریافت گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار چگونه است

بعد از احراز هویت و دریافت کد احراز هویت شما باید وارد منو سامانه تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی سراسر کشور شوید. سپس نام کاربری و گذرواژه SMS شده در وارد نمایید تا پنل کاربری خود را ملاحضه نمایید. در پنل کاربری خود دفتر انجمن مربوط به استان خود را مشخص نمایید و مدارک درخواست شده را بارگزاری نمایید.

بارگزاری مدارک باید به صورت فایل اسکن باشد. پس از بارگزاری مدارک پرونده خود را به دفتر انجمن مشخص شده ارسال نمایید. با دفتر انجمن خود ارتباط بگیرید تا پرونده شما را بررسی نمایند. چنانچه مدارک توسط دفتر انجمن تایید شود پیامک حاوی تایید پرونده برای مدیرعامل شرکت ارسال می شود و زمان بازرسی توسط حسابرس دفتر انجمن اعلام می گردد.

بازرسی از محل اعلام شده توسط حسابرس دفتر انجمن انجام می شود. شما باید هزینه حق عضویت و هزینه های مربوطه دولتی را پرداخت نمایید و فیش واریزی را تحویل بازرس دفتر انجمن بگذارید.

زمانی که بازرس دفتر انجمن شرکت را تایید نمود پرونده جهت تایید و بازرسی به اداره کار استان ارسال می گردد. شما باید بدانید که کلیه مراحل کاری از طریق پیامک برای مدیرعامل ارسال می شود. از اداره کار پیگیری نمایید تا پرونده جهت بازرسی روی میز بازرس ارسال شود.

بازرس اداره کار جهت بازرسی در دفتر مرکزی حضور پیدا می کند و در صورت تایید بازرس اداره کار، پرونده شما به کمیته فنی ارسال می شود تا تایید و گواهینامه صلاحیت اداره کار برای شما صادر شود.

کلیه مراحل اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار ممکن است بین دو الی چند ماه زمان ببرد. ممکن است شما زمان کافی برای پیگیری پرونده نداشته باشید. یا اینکه اطلاعات کافی برای بارگزاری مدارک نداشته باشید. این موضوع ممکن است زمان شما را بگیرد و شما مناقصات بسیاری را از دست بدهید.

بنابراین شما نیاز دارید به اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار.

بیشتر بخوانید: نحوه احراز هویت شرکت ها.

شرایط اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار:

عموماً پیمانکاران صلاح می دانند پروسه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی را به یک کارشناس بسپارند تا بتوانند در مدت کوتاهی گواهینامه صلاحیت اداره کار را اخذ نمایند. شرکت های بسیاری هستند که ادعا می کنند در مدت زمان کوتاهی می توانند گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را برای شما اخذ نمایند.

شرایط اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار

بنابراین شما باید بین این شرکت ها صادق ترین را پیدا کنید. برخی از پیمانکاران دنبال شرکت هایی هستند که مبلغ کمتری از آنها درخواست می کنند. این ممکن است برای شما ریسک داشته باشد. برخی از مشاوران با مبالغ پایینی برای شما کارسازی می کنند منتها ممکن است مدت زمان دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار شما افزایش پیدا کند.

تیم فنی شرکت ایزو فرتاک می تواند مدت زمان دریافت گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار را برای شما کوتاه نماید. تمامی مدارک مورد نیاز جهت اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار را در اختیار شما بگذارد. ممکن است برای تکمیل برخی از مدارک مخصوصاً دوره 36 ساعته کارفرمایی مشکل داشته باشید. ما می توانیم این مسیر را برای شما کوتاه تر کنیم.

جهت اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار با ما تماس بگیرید. رزومه ما و شرکت هایی که توسط ما در مدت زمان حدود 20 روز به گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری رسیده اند گواه تاییدیه کار ما هستند. رزومه ما را بررسی نمایید.

بیشتر بخوانید: گواهینامه ملی چیست؟

لینک های مهم در مورد گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری:

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاران چیست؟

تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری.

نحوه احراز هویت کارگران و کارفرمایان.

2 دیدگاه دربارهٔ «اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار»

  1. بازتاب: رتبه بندی شرکت های خدماتی - ایزو فرتاک49382-021- اداره کار

  2. بازتاب: گواهینامه صلاحیت ایمنی (HSE) اداره کار - ایزو فرتاک49382-021

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا