مدارک لازم برای اخذ گواهینامه ایمنی از اداره کار در سال 1403

مدارک لازم برای اخذ گواهینامه ایمنی از اداره کار در سال 1403 چیست؟ ارائه و بارگذاری کپی شناسنامه برای اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل، گواهینامه ایمنی 8 ساعته کارگری، معرفی مسئول ایمنی، گواهینامه تخصصی ایمنی کارفرمایی، گواهینامه رتبه از سازمان برنامه و بودجه یا گواهینامه صلاحیت از اداره کار برای شرکت های خدماتی و اعلام حداقل یک قرارداد فعال جزو مهمترین مدارک لازم برای اخذ گواهینامه ایمنی یا گواهینامه HSE اداره کار که بین شرکت های پیمانکاری اعلام میگردد، لازم و ضروری است.

چک لیست کامل مدارک لازم برای اخذ گواهینامه ایمنی از اداره کار

تمامی پیمانکاران برای ورود به مناقصات باید حتماً گواهینامه تایید ایمنی از اداره کار را ارائه دهند. ممکن است کارفرما قبلاً از شما این گواهی را درخواست نمیکرده ولی از سال 1400 شرط ورود به مناقصه پیمانکار ارائه گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی از اداره کار است. برخی از پیمانکاران این گواهی را با مدرک استاندارد HSE اشتباه میگیرند. در حالی که مدرک HSE یک استاندارد بین المللی است و مدرک HSE اداره کار مختص به ایران است.

مدیرعاملان شرکت های پیمانکاری باید توجه داشته باشند که ارائه گواهینامه HSE از اداره کار برای ورود به مناقصه امتیاز محسوب نمی شود و مهمترین شرط ورود به مناقصه همین مدرک است. پس خیلی ضروری است که اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی نمایید.

مهمترین چالش شرکت ها برای دریافت گواهینامه ایمنی از اداره کار مدت زمان اخذ این مدرک و مدارک لازم برای دریافت گواهینامه HSE از اداره کار است. پس ما توسط این مقاله چک لیست کامل مدارک لازم برای اخذ گواهینامه ایمنی از اداره کار در سال 1403 را مکتوب می کنیم.

شما باید توجه داشته باشید که هیچ شرکت و موسسه ای نمی تواند اقدام به اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی نماید و همانطور که از اسمش پیدا است این مدرک را اداره کار پس از بررسی و ممیزی در پیمان های فعال و تایید موضوعات ایمنی برای شرکت های پیمانکاری صادر می کند.

مدت زمان اعتبار گواهینامه HSE اداره کار به مدت دو سال است که پیمانکاران قبل از انقضاء مدرک باید اقدام به تمدید آن توسط اداره کار نمایند. برای تمدید گواهینامه ایمنی اداره کار باید مدارک به روز شده را در سامانه ایمنی اداره کار مجددا بارگذاری نمایید و پرونده خود را از طریق انجمن ایمنی به اداره کار ارسال نمایید.

برای اطلاع از نحوه تمدید گواهینامه HSE اداره کار و مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی از اداره کار پیشنهاد می شود اینجا کلیک نمایید.

در ادامه چک لیست مدارک لازم برای اخذ گواهینامه ایمنی از اداره کار را بررسی میکنیم.

شرایط و مدارک لازم اخذ گرید و رتبه انفورماتیک – 0 تا 100 مراحل

چک لیست کامل مدارک لازم برای اخذ گواهینامه ایمنی از اداره کار

 ارائه و بارگذاری کپی شناسنامه برای اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل، گواهینامه ایمنی 8 ساعته کارگری، معرفی مسئول ایمنی، گواهینامه تخصصی ایمنی کارفرمایی، گواهینامه رتبه از سازمان برنامه و بودجه یا گواهینامه صلاحیت از اداره کار برای شرکت های خدماتی و اعلام حداقل یک قرارداد فعال جزو مهمترین مدارک لازم برای اخذ گواهینامه ایمنی یا گواهینامه HSE اداره کار که بین شرکت های پیمانکاری اعلام میگردد، لازم و ضروری است.

قبل از بررسی کامل چک لیست مدارک لازم برای اخذ گواهینامه ایمنی از اداره کار نیاز است به سه نکته مهم توجه کنید.

  1. برای اخذ گواهی HSE از اداره کار باید به اداره کار استان خود مراجعه کنید. این یعنی اینکه اگر ثبت شرکت شما به آدرس اصفهان است باید مراحل اخذ گواهینامه HSE را از اداره کار استان اصفهان پیگیری کنید.
  2. پیش نیاز اخذ صدور گواهینامه HSE از اداره کار داشتن گواهینامه رتبه پیمانکاری از سازمان برنامه و بودجه برای شرکت های فنی مهندسی یا ارائه گواهینامه صلاحیت شرکت های خدماتی از اداره کار است.
  3. یکی از شروط مهم برای صدور گواهینامه ایمنی از اداره کار معرفی قرارداد فعال است و چنانچه مدارک شما کامل باشد و پیمان فعال نداشته باشید می توانید با مراجعه به اداره کار نامه موقت دو ماهه برای ورود به مناقصه از اداره کار دریافت کنید.

چک لیست کامل مدارک لازم برای اخذ گواهینامه ایمنی از اداره کار را در زیر بررسی می کنیم.

مدارک مربوط به کارکنان و اعضاء هیئت مدیره

  1. ارائه کپی برابر اصل صفحه اول شناسنامه مديرعامل و اعضای هئیت مديره.
  2. ارائه کپی برابر اصل کارت ملی مديرعامل و اعضای هئیت مديره.
  3. کلیه افراد لیست بیمه و مدیر عامل و شرکت احراز هویت شوند (لینک احراز هویت).
  4. گواهینامه آموزشی 8 ساعت کارگری برای کلیه افراد لیست بیمه.
  5. گواهینامه آموزشی 20 ساعته کارفرمایی.
  6. گواهینامه 16 و 40 ساعته مسئول ایمنی برای هر پیمان فعال.

نکته: برای احراز هویت باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید یا درصورت نیاز با ما ارتباط بگیرید.

مدارک مربوط به شرکت

  1. تکمیل فرم شماره 1(فرم اطلاعات شرکت).
  2. تکمیل فرم شماره 2 در دفاتر اسناد رسمی بعنوان سند تعهدنامه غیرمالی و برای شرکت های دارای پروژه فعال صرفاً فرم
  3. تکمیل فرم شماره 3 (در سربرگ شرکت) درخواست گواهینامه صلاحیت ايمنی.
  4. تکمیل فرم شماره 4 (در سربرگ شرکت) لیست بیمه به انضمام برابر با اصل فیش های پرداختی.
  5. ارائه آخرین لیست حقوق و بیمه با مهر و امضا کارکنان دفتر مرکزی و پیمان ها.

نکته: بیمه دفتر مرکزی و پیمان ها باید حداکثر برای ماه قبل از ماه درخواست صلاحیت باشد و فیش پرداختی بیمه  با پرفراژ در صورت پرداخت اینترنتی باشد.

  1. تکمیل فرم شماره 5 (در سربرگ شرکت) لیست تجهیزات حفاظت فردی.
  2. تکمیل فرم شماره 6 (در سربرگ شرکت) درخواست آموزش (در صورت نیاز).
  3. ارائه کپی برابر اصل گواهی صلاحیت پیمانکاری از سازمان برنامه و بوجه (رتبه پیمانکاری)، کپی پروانه بهره برداری از وزارت صمت یا کپی برابر اصل گواهینامه تعیین صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی.
  4. ارائه کپی برابر اصل روزنامه های تاسیس، آخرين تغییرات مربوط به آدرس، آخرين تغییرات اعضای هئیت مديره.
  5. کپی اساسنامه شرکت + کپی برابر اصل صفحه اول اطلاعات اساسنامه.
  6. کپی برابر اصل سند ملکی يا قولنامه و يا اجاره نامه دفتر مرکزی.
  7. کپی قرارداد تمامی پیمان های در حال اجرای شرکت (تمامی صفحات ممهور به مهر شرکت).
  8. کپی برابر اصل لیست بیمه کارکنان هر پیمان به انضمام لیست بیمه دفتر مرکزی همراه با فیش واریزی حقوق و بیمه ی هر لیست به صورت مجزا و برابر با اصل.
  9. یوزر و پسورد شرکت متقاضی به جهت ورود به سامانه ی تامین اجتماعی.
  10. یوزر و پسورد شرکت متقاضی جهت ورود به سامانه اداره کار.

مدارک و مستندات مالی شرکت

  1. مفاصاحساب پروژه های تمام شده طبق جدول 10 اظهارنامه مالیاتی (درامد ناخالص پیمانکاری/ارائه خدمات).
  2. تبصره 4) چنانچه موفق به دریافت مفاصاحساب نشده اید، نامه حسن انجام کار یا تحویل موقت از کارفرما ارئه دهید.
  3. ارائه فیش واریزی مبلغ 110.000 تومان به شماره کارت 6049-8977-2910-5022 بانک پاسارگاد به نام علی یاوری (فیش باید حتما بصورت فیش واریزی از بانک همرا ه با مهر و امضا باشد).

به موضوعات مهم دیگری توجه کنید:

  • برای اخذ گواهینامه ایمنی از اداره کار حتماً باید پرونده توسط انجمن ایمنی استان مربوطه به اداره کار استان ارسال گردد، لذا نیاز نیست مدارک فیزیکی را به اداره کار تحویل دهید.
  • سایت بارگذاری مدارک ایمنی اداره کار توسط اداره کار معرفی شده و سایت های مشابه تماماً غیر معتبر هستند.
  • شرکت هایی که پیمان فعال ندارند و نیاز به نامه موقت دوماهه اداره کار دارند باید تمامی مدارک را داشته باشند و فقط قرارداد فعال و گواهینامه مسئول ایمنی و گواهینامه کارگری را نیاز ندارند.
  • شرکت های مشاوره هم می بایست اقدام به اخذ گواهینامه ایمنی اداره کار نمایند و به دلیل ماهیت کارشون که پیمان فعال ندارند باید دفتر مرکزی را به عنوان پیمان معرفی نمایند.
  • برای صدور گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی حتماً بازرسی از اداره کار انجام می شود و به هیچ عنوان نمی شود بازرسی اداره کار را کنسل کرد، لذا به صحبت ها و وعده های افراد سودجو توجهی نکنید.
  • هنگام بازرسی ممکن است بازرس اداره کار از شما طرح HSEPLAN درخواست کنند. چنانچه اچ اس ای پلن ندارید ما می توانیم این طرح را برای شما نگارش کنیم.
  • پس از بارسی توسط ممیزان اداره کار و تایید گزارش، پرونده شما به کمیته ایمنی اداره کار ارسال می گردد و پس از تایید بازرسان کمیته گواهی ایمنی برای مدت دو سال توسط اداره کار صادر می گردد.
مدارک-لازم-جهت-اخذ-فوری-گواهینامه-صلاحیت-اداره-کار-چیست
مدارک-لازم-جهت-اخذ-فوری-گواهینامه-صلاحیت-اداره-کار-چیست

شرکت ایزوفرتاک چه کمکی به شما می کند؟

چنانچه نیاز به اخذ گواهینامه ایمنی از اداره کار دارید و زمان زیادی برای آزمون و خطا ندارید شما می توانید از مشاوره و کارسازی شرکت ایزوفرتاک استفاده کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانید مسیر اخذ گواهینامه HSE اداره کار را طی نمایید و موفق به دریافت گواهینامه ایمنی اداره کار شوید.

ما می توانیم با مستنداتی و اطلاعاتی که در اختیار متقاضیان می گذاریم شرایط بارگذاری مدارک در سامانه ایمنی اداره کار را برای شما تسهیل کنیم. پس برای اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی با ما در تماس باشید.

ما می توانیم با مستنداتی و اطلاعاتی که در اختیار متقاضیان می گذاریم شرایط بارگذاری مدارک در سامانه ایمنی اداره کار را برای شما تسهیل کنیم. پس برای اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی با ما در تماس باشید.

ما می توانیم مستندات مربوط به بارگذاری مدارک لازم برای اخذ گواهینامه ایمنی از اداره کار را در اختیار متقاضیان بگذاریم و در کمترین زمان ممکن شرکت ها را آماده ممیزی توسط اداره کار و دریافت گواهینامه HSE از اداره کار کنیم. شما می توانید برای مشاوره و کارسازی گواهی ایمنی اداره کار از طریق WhatsApp  با ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان با متخصصین مرکز مشاوره ایزو فرتاک بهرمند شوید.

سوالات متداول

مدارک کامل برای اخذ گواهینامه ایمنی از اداره کار چیست؟

ارائه کپی برابر اصل صفحه اول شناسنامه مديرعامل و اعضای هئیت مديره.
ارائه کپی برابر اصل کارت ملی مديرعامل و اعضای هئیت مديره.
کلیه افراد لیست بیمه و مدیر عامل و شرکت احراز هویت شوند (لینک احراز هویت).
گواهینامه آموزشی 8 ساعت کارگری برای کلیه افراد لیست بیمه.
گواهینامه آموزشی 20 ساعته کارفرمایی.
گواهینامه 16 و 40 ساعته مسئول ایمنی برای هر پیمان فعال.
تکمیل فرم شماره 1(فرم اطلاعات شرکت).
تکمیل فرم شماره 2 در دفاتر اسناد رسمی بعنوان سند تعهدنامه غیرمالی و برای شرکت های دارای پروژه فعال صرفاً فرم
تکمیل فرم شماره 3 (در سربرگ شرکت) درخواست گواهینامه صلاحیت ايمنی.
تکمیل فرم شماره 4 (در سربرگ شرکت) لیست بیمه به انضمام برابر با اصل فیش های پرداختی.
ارائه آخرین لیست حقوق و بیمه با مهر و امضا کارکنان دفتر مرکزی و پیمان ها.
تکمیل فرم شماره 5 (در سربرگ شرکت) لیست تجهیزات حفاظت فردی.
تکمیل فرم شماره 6 (در سربرگ شرکت) درخواست آموزش (در صورت نیاز).
ارائه کپی برابر اصل گواهی صلاحیت پیمانکاری از سازمان برنامه و بوجه (رتبه پیمانکاری)، کپی پروانه بهره برداری از وزارت صمت یا کپی برابر اصل گواهینامه تعیین صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی.
ارائه کپی برابر اصل روزنامه های تاسیس، آخرين تغییرات مربوط به آدرس، آخرين تغییرات اعضای هئیت مديره.
کپی اساسنامه شرکت + کپی برابر اصل صفحه اول اطلاعات اساسنامه.
کپی برابر اصل سند ملکی يا قولنامه و يا اجاره نامه دفتر مرکزی.
کپی قرارداد تمامی پیمان های در حال اجرای شرکت (تمامی صفحات ممهور به مهر شرکت).
کپی برابر اصل لیست بیمه کارکنان هر پیمان به انضمام لیست بیمه دفتر مرکزی همراه با فیش واریزی حقوق و بیمه ی هر لیست به صورت مجزا و برابر با اصل.
یوزر و پسورد شرکت متقاضی به جهت ورود به سامانه ی تامین اجتماعی.
یوزر و پسورد شرکت متقاضی جهت ورود به سامانه اداره کار.
مفاصاحساب پروژه های تمام شده طبق جدول 10 اظهارنامه مالیاتی (درامد ناخالص پیمانکاری/ارائه خدمات).
چنانچه موفق به دریافت مفاصاحساب نشده اید، نامه حسن انجام کار یا تحویل موقت از کارفرما ارئه دهید.
ارائه فیش واریزی مبلغ 110.000 تومان به شماره کارت 6049-8977-2910-5022 بانک پاسارگاد به نام علی یاوری (فیش باید حتما بصورت فیش واریزی از بانک همرا ه با مهر و امضا باشد).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا