روز بین المللی چای

روز بین المللی چای: این دومین نوشیدنی پرمصرف در جهان است اما بسیار بیشتر از یک نوشیدنی است. چای با تأثیرات فرهنگی و اقتصادی گسترده و ریشه‌دار، منبع درآمد عمده‌ای برای مناطقی است که در آن کشت می‌شود و دارای بسیاری از خواص تقویت‌کننده سلامت قدرتمند مانند تسهیل کاهش وزن و کاهش استرس است.

روز بین المللی چای

موضوع روز جهانی چای امسال «تاب آور، پایدار و سالم» است، که به منظور افزایش آگاهی در مورد نقش مهم چای در اقتصادهای چای، مزایای سلامتی فراوان آن و نیاز به ترویج تولید پایدار است.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 45005: بهترین در بسته های کوچک

ISO بیش از 30 استاندارد اختصاص داده شده به چای دارد که به تسهیل این امر از طریق ایجاد حداقل سطوح کیفیت و هماهنگ کردن اندازه گیری محتویات و مواد کمک می کند. اینها شامل استانداردهایی برای تعیین کافئین یا پلی فنل ها، تعاریف چای های مختلف مانند سبز، سیاه یا سفید، و روش های نمونه برداری، با سایر استانداردهای در دست توسعه برای چای اولانگ و ماچا است.

استانداردهای جدیدی که اخیراً توسعه یافته اند شامل ISO 18447 برای تعیین تافلاوین در چای سیاه و ISO 18449 است که شرایط طبقه بندی و ارزیابی چای سبز برای تجارت را بر اساس پارامترهای ظاهری، عطر و طعم تعریف می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا