ایزو 45005: بهترین در بسته های کوچک

ایزو 45005: در حالی که هر کسب‌وکاری اثرات همه‌گیری کنونی را احساس می‌کند، آن‌هایی که کمتر از 250 کارمند دارند به‌ویژه آسیب دیده‌اند. با این حال، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(MSME) ستون فقرات جوامع ما را تشکیل می‌دهند و 90 درصد مشاغل و 70 درصد اشتغال را تشکیل می‌دهند. حمایت از آنها از طریق بحران COVID-19 موضوع امسال روز شرکت های خرد، کوچک و متوسط ​​است که هر سال در 27 ژوئن برگزار می شود. ISO طیف گسترده ای از منابع برای کمک به آنها، هم اکنون و هم برای دراز مدت دارد.

ایزو 45005

بسیاری از استانداردهای ISO با ارائه بهترین روش بین المللی برای کمک به سازمان ها در ایجاد انعطاف پذیری، بهبود فرآیندهای خود و دستیابی به کارایی بیشتر طراحی شده اند. آنها به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط ​​که سعی در دسترسی به بازارهای جدید یا جذب سرمایه گذاری دارند، مفید هستند، زیرا اعتبار و پذیرش آنها را تقویت می کنند.

چند مشخصات جدید در دسترس عموم (PAS) که مستقیماً با بحران فعلی مرتبط است، برای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​استفاده قابل توجهی خواهد داشت. ISO/PAS 45005 (ایزو 45005)، مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی – دستورالعمل‌های کلی برای کار ایمن در طول همه‌گیری کووید-19، به سازمان‌ها در هر اندازه کمک می‌کند تا سلامت و ایمنی کارکنان و ذینفعان خود را در طول همه‌گیری مدیریت کنند و هر گونه دستورالعمل و مقررات ملی موجود را تکمیل کنند. این طراحی شده است تا آنها را قادر به ادامه کار کند، اما به شیوه ای ایمن و پایدار.

مطالعه پیشنهادی: اخذ گواهینامه ایزو ویژه صنایع نفت و گاز

در همین راستا، ISO/PAS 5643، گردشگری و خدمات مرتبط – الزامات و دستورالعمل‌ها برای کاهش شیوع COVID-19 در صنعت گردشگری، به ارائه‌دهندگان انواع مختلف در این بخش – از جمله ارائه‌دهندگان اقامتگاه، راهنمای تور، فروشگاه‌ها و رستوران ها – خدمات ایمن تر را تضمین کرده و از انتشار ویروس جلوگیری کنید. این برنامه برای کمک به کسب‌وکارها برای ادامه فعالیت مؤثر با اقداماتی طراحی شده است که از کارکنان، گردشگران و جامعه محلی محافظت می‌کند.

مانند گردشگری، صنعت رستوران‌داری که عمدتاً متشکل از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​است، به طرز وحشیانه‌ای تحت تأثیر همه‌گیری کنونی قرار گرفته است. خوشبختانه، تکثیر آشپزخانه‌های ابری یا مجازی برای بسیاری یک راه نجات بوده است و آنها را قادر می‌سازد تا در مواقعی که مجبور به بستن درب‌هایشان شده‌اند، وعده‌های غذایی را در خانه ارائه کنند. به همین دلیل، ایزو در حال حاضر در حال توسعه راهنمایی هایی برای کمک به کسب و کارها برای استفاده مؤثرتر از این خدمات است.

توافقنامه کارگاه بین المللی آینده IWA 40، دستورالعمل خدمات آشپزخانه ابری، به بهبود ظرفیت خدمات صنعت، تقویت همکاری با پلت فرم های تحویل غذا و برآورده کردن بهتر نیازها و انتظارات مصرف کنندگان کمک می کند.

علاوه بر این، ISO دارای طیف وسیعی از اسناد راهنمایی است که به طور خاص به SMEها کمک می کند تا از بسیاری از استانداردهای شناخته شده ISO حداکثر استفاده را ببرند. این شامل:

  • ISO 9001:2015 برای شرکت های کوچک – چه باید کرد؟
  • ISO 21101 – گردشگری ماجراجویی – سیستم های مدیریت ایمنی – راهنمای عملی برای SMEs
  • ISO 14001:2015 – سیستم های مدیریت زیست محیطی – راهنمای عملی برای شرکت های کوچک و متوسط
  • ISO 14046 – مدیریت زیست محیطی – ردپای آب – راهنمای عملی برای SMEs

برچسب: ایزو 45005، ISO/PAS 45005، ISO/PAS 5643

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا