ایزو 21902: گردشگری برای همه

ایزو 21902: اولین استاندارد بین المللی برای گردشگری قابل دسترس به تازگی منتشر شده است.

ایزو 21902

برای بیش از یک میلیارد نفر در جهان که با نوعی معلولیت زندگی می کنند، سفر می تواند یک امر چالش برانگیز باشد. ISO با درک اهمیت حذف موانع غیرضروری برای گردشگری، استانداردی را منتشر کرده است تا به صنعت کمک کند تا سفر را برای همه در دسترس قرار دهد.

ایزو 21902، گردشگری و خدمات مرتبط – گردشگری قابل دسترس برای همه – الزامات و توصیه‌ها، الزامات و دستورالعمل‌هایی را برای تسهیل دسترسی برابر و لذت بردن از گردشگری برای افراد در هر سن و توانایی ارائه می‌کند. این شامل هر کسی می شود که ممکن است با مشکلات دسترسی مواجه شود یا شرایط دسترسی خاصی داشته باشد، مانند افراد دارای معلولیت و سالمندان.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 22525: بازگشت گردشگری پزشکی

برای مارینا دیوتالوی از سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، که همچنین دعوت‌کننده کارگروه کارشناسانی است که استاندارد را توسعه داده‌اند، عدم ثبات و شفافیت در بین کشورها در مورد نحوه دسترسی به امکانات و خدمات گردشگری همچنان موانعی را ایجاد می‌کند.

او گفت: «این موانع اغلب به دلیل فقدان دانش و آموزش در صنعت است، که اغلب به این معنی است که تلاش‌های خیرخواهانه به هدر می‌رود.

فقدان راهنمایی مشخصی در بخش گردشگری در مورد نحوه اعمال استانداردهای مناسب مرتبط با دسترسی وجود دارد و استانداردهای موجود اغلب در کشورهای مختلف یا حتی در مرزهای ملی همان کشور متفاوت است.

ژسوس هرناندز، رهبر پروژه ایزو 21902 و مدیر دسترسی جهانی و نوآوری در Fundación ONCE، اضافه کرد: «در برخی کشورها، اصلاً استانداردهای مناسبی وجود ندارد، و ارائه دهندگان گردشگری را بدون راهنمایی در مورد نحوه تطبیق امکانات و پیشنهادات گردشگری خود برای ارائه خدمات رها می‌کند. به همه. ایزو 21902 اولین استاندارد بین المللی است که با هدف پر کردن این شکاف بزرگ، در نتیجه دسترسی در کل زنجیره ارزش گردشگری را بهبود می بخشد.

استاندارد جدید برای پاسخگویی به هر کسی که درگیر گردشگری است یا تحت تأثیر آن قرار دارد، در نظر گرفته شده است. این شامل ادارات ملی گردشگری و هیئت‌های گردشگری، شهرداری‌ها و نهادهای عمومی مسئول سیاست‌های زیرساختی، توسعه و چارچوب‌های قانونی/قانونی است. همچنین تمامی مشاغل مسافرتی و گردشگری مانند اپراتورهای تور و آژانس های مسافرتی، ارائه دهندگان حمل و نقل، امکانات اقامتی، پذیرایی و پذیرایی، و همچنین از بازیگرانی مانند معماران، توسعه دهندگان فناوری اطلاعات و ارتباطات و البته خود گردشگران پشتیبانی خواهد کرد.

ایزو 21902 توسط کمیته فنی ISO ISO/TC 228، گردشگری و خدمات مرتبط توسعه داده شده است که دبیرخانه آن توسط UNE، عضو ISO برای اسپانیا برگزار می شود.

1 دیدگاه دربارهٔ «ایزو 21902: گردشگری برای همه»

  1. بازتاب: جهانگردی جهانی - ایزو فرتاک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا