ایزو 21434: امنیت سایبری در خودروها

ایزو 21434 استاندارد جدیدی که به تازگی برای کمک به دور نگه داشتن هکرها منتشر شده است.

ایزو 21434

همانطور که اتومبیل های ما بیشتر به هم متصل می شوند، خطر نقض امنیت سایبری در کشتی افزایش می یابد. در حالی که صنعت مبارزه با هکرهای وسایل نقلیه در حال رونق است، این یک نبرد دائمی برای همگام شدن با فناوری روزافزون پیچیده است. استاندارد جدیدی به تازگی منتشر شده است تا به تولیدکنندگان کمک کند یک قدم جلوتر باشند.

ISO/SAE 21434، وسایل نقلیه جاده ای – مهندسی امنیت سایبری، به دیدگاه امنیت سایبری در مهندسی سیستم های الکتریکی و الکترونیکی (E/E) در وسایل نقلیه جاده ای می پردازد. این به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا با فناوری‌های در حال تغییر و روش‌های حمله سایبری آشنا شوند و واژگان، اهداف، الزامات و دستورالعمل‌های مربوط به مهندسی امنیت سایبری را برای درک مشترک در سراسر زنجیره تامین تعریف می‌کند.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 37180: کدهای QR برای حمل و نقل هوشمندتر

این استاندارد که با همکاری SAE International، یک انجمن جهانی مهندسین و یک شریک کلیدی ISO، توسعه یافته است، از توصیه‌های مشروح در SAEJ3061، کتاب راهنمای امنیت سایبری برای سیستم‌های خودروهای فیزیکی سایبری استفاده می‌کند و راهنمایی جامع‌تر و نظرات کارشناسان را در سراسر جهان ارائه می‌کند.

دکتر گیدو شارفنبرگر فابیان، گردآورنده گروهی از کارشناسان ISO که این استاندارد را توسعه داده اند، گفت که این استاندارد سازمان ها را قادر می سازد تا سیاست ها و فرآیندهای امنیت سایبری را تعریف کنند، ریسک امنیت سایبری را مدیریت کنند و فرهنگ امنیت سایبری را تقویت کنند.

وی گفت: «ایزو 21434 به بررسی مسائل امنیت سایبری در هر مرحله از فرآیند توسعه و در میدان کمک می‌کند، دفاع امنیت سایبری خود خودرو را افزایش می‌دهد و خطر آسیب‌پذیری‌های احتمالی را برای هر مؤلفه کاهش می‌دهد».

علاوه بر این، چارچوب ارائه شده در این استاندارد، همکاری در زمینه امنیت سایبری در صنعت را افزایش می‌دهد و در نتیجه منجر به فناوری و راه‌حل‌هایی می‌شود که بهتر با چالش‌های امنیت سایبری امروز و فردا پاسخ می‌دهند.»

جک پوکرزیوا، مدیر استانداردهای جهانی وسایل نقلیه زمینی در SAE International، گفت: “ما از دیدن ثمرات این همکاری مشترک بین SAE و ISO خرسندیم. ما این استاندارد را به عنوان یک ابزار حیاتی در زرادخانه متخصصان امنیت سایبری و توسعه دهندگان محصول در سراسر جهان می بینیم.

ISO/SAE 21434 توسط کمیته فنی ISO/TC 22، وسایل نقلیه جاده‌ای، کمیته فرعی SC 32، اجزای الکتریکی و الکترونیکی و جنبه‌های کلی سیستم، با همکاری کمیته مهندسی سیستم‌های امنیت سایبری خودرو SAE International توسعه داده شد. دبیرخانه ISO/TC 22/SC 32 JISC، عضو ISO برای ژاپن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا