گواهینامه محصول چیست؟ 5 مزیت دریافت گواهینامه برای محصول

گواهینامه محصول چیست؟ چرا اخذ گواهینامه برای محصولات اهمیت دارد؟

در جواب به سوال گواهینامه محصول چیست چیست می توان مکتوب کرد، گواهینامه محصول تضمین علامت یا نمادی است که به یک محصول داده می‌شود که از نظر کیفیت از نظر مواد مصرفی، روش ‌های ساخت، برچسب‌گذاری، بسته‌ بندی و عملکرد، استانداردهای خاصی را رعایت می‌کند.

گواهینامه محصول چیست؟ چرا اخذ گواهینامه برای محصولات اهمیت دارد

گواهینامه محصول به عنوان شاخصی از ایمنی، قابلیت اطمینان و کیفیت آن محصول عمل می کند، اما درک همه گواهینامه های مختلف می تواند دشوار باشد. بسیاری از متداول ترین گواهینامه ها، گواهینامه هایی هستند که توسط سازمان استاندارد سازی بین المللی (ISO) به رسمیت شناخته شده اند، که در زیر به آنها اشاره می کنیم. و البته، ما فهرست می کنیم که چه گواهی هایی را برای همه محصولات خود دریافت می کنیم.

چرا اخذ گواهینامه برای محصول اهمیت دارد؟

محصولات تولیدی با برندهای مختلف همه جا هستند. به نظر می رسد شرکت های تولیدکننده محصول با برندهای مختلف یک شبه ظاهر می شوند. دریافت نشان استاندارد و اخذ گواهینامه محصول یکی از بهترین ابزارهای شما برای تشخیص کیفیت یا قابل اعتماد از خطرناک است.

خرید بر اساس قیمت و در دسترس بودن می تواند کاربران را در معرض خطرات قابل اجتناب قرار دهد. دارا بودن نشان استاندارد برای محصول و دریافت گواهینامه محصول به شما این امکان را می دهد که بدانید یک محصول ایمن و قابل اعتماد است. این یک معیار برای کیفیت محصول است، یک راهنمای شما را به تولید کنندگان قابل اعتماد هدایت می کند.

شرکت های معتبر برای به حداقل رساندن و حذف ریسک تلاش می کنند. گواهی محصول نشان دهنده تعهد آنها به کیفیت و ایمنی است. این تایید می کند که محصولات تست های عملکرد و تضمین کیفیت خاص را گذرانده اند.

دریافت گواهینامه محصول و علامت استاندارد محصول برای کالاهای ایرانی مهم است، چون خریداران به نشان استاندارد ایران درج شده روی محصول توجه می کنند. شما برای تجارت در بازارهای بین المللی و بازار داخلی به علامت استاندارد ایران و گواهینامه محصول نیاز دارید. در دسترس بودن محصولات ارزان قیمت و سریع به بازار در حال افزایش است و تأیید گواهینامه محصول را بیش از هر زمان دیگری مهم می کند.

چرا دریافت گواهینامه محصول مهم است؟

صدور گواهینامه محصول، کیفیت و ایمنی را نشان می دهد. بسیاری از محصولات تولیدی خوش ساخت و قابل اعتماد هستند. بسیاری دیگر با استفاده از میانبرهایی ساخته می شوند که سود سریع در ذهن دارند. تشخیص تفاوت ممکن است دشوار باشد. گواهینامه محصول یک سرنخ مهم است.

اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام
اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام

محصولات بدون علامت استاندارد ممکن است همانطور که در نظر گرفته شده است (برای مدتی) خوب باشد. اما به احتمال زیاد ارزان تر تولید می شوند. محصولات تایید نشده بیشتر از اجزای غیر استاندارد ساخته می شوند. قطعاتی که اگر برای آزمایش ارسال می شدند، استانداردهای ایمنی و کیفیت محصول را از بین می بردند.

تأیید اینکه محصولات دارای گواهینامه و نشان استاندار هستند مزایایی برای تولید کننده و مصرف کننده دارد که به شرح زیر است.

  • از سلامت و ایمنی محافظت می کند
  • از بهره وری و سود محافظت می کند
  • قابلیت اطمینان را تضمین می کند
  • از مسئولیت محافظت می کند

سلامت و امنیت: استفاده از محصولات دارای نشان استاندارد که واجد شرایط صدور گواهینامه محصول هستند، ایمن تر هستند. آنها برای رعایت بالاترین استانداردها برای محافظت از سلامت و ایمنی کاربر آزمایش شده اند.

بهره وری و سود: به گفته سازمان استاندارد ایران، ارائه یک محیط کار ایمن باعث صرفه جویی در هزینه شرکت ها می شود. محل کار ایمن بازده بیشتری دارد. کارمندان راحت ترند. و انگیزه و روحیه بالاتر است.

کاهش بیماری و آسیب در بین کارکنان و مصرف کننده: آسیب ها و بیماری های ناشی از کار منابع شرکت را کاهش می دهد آنها مطالبات و هزینه های بازآموزی کارگران را افزایش می دهند. آنها منجر به از دست دادن روزهای کاری و کاهش بهره وری می شوند. و ارائه کارآمد محصولات و خدمات را مختل می کنند.

مسئولیت: استفاده از محصولات و قطعات دارای گواهی ایمنی اغلب طبق قانون الزامی است. سازمان های دولتی نمونه ای از این موارد هستند که استفاده و خرید کالا با نشان استاندارد ایران را تاکید کرده اند.

رعایت استاندارد اجباری یا تشویقی برای دریافت گواهینامه محصول ایده خوبی است حتی زمانی که توسط قانون الزامی نباشد (استاندارد تشویقی). استفاده از محصولی که از نظر ایمنی تست شده و تایید شده باشد، خطر برخورد قانونی را کاهش می دهد. درج نشان استاندارد و اخذ گواهینامه محصول نشان می دهد که یک شرکت به محصول خود اطمینان دارد و به ایمنی مشتری اهمیت می دهد.

قابلیت اطمینان: دریافت گواهینامه محصولات فرآیندی طولانی و پرهزینه است. علامت استاندار محصول نشان می دهد که آیا یک شرکت به بازار متعهد است یا خیر. می توان روی یک محصول تایید شده برای عملکرد ایمن حساب کرد. همچنین شرط خوبی است که می توان روی این شرکت برای پشتیبانی نیز حساب کرد. این برای تضمین خدمات مشتری قابل اعتماد در دراز مدت مهم است.

علامت استانداردی که مهم است برای محصولات دریافت کنید چیست؟

علامت استاندار ایران

مزایای دریافت گواهینامه ISO
مزایای دریافت گواهینامه ISO

محصولات تولید شده در ایران می توانند قوانین ملی و منطقه ای را رعایت کنند و از موسسه ملی استاندارد و تحقیقات ایران اقدام به دریافت گواهینامه محصول و نشان استاندارد ایران نمایند. استاندارد اجباری و استاندارد تشویقی توسط سازمان استاندارد ایران برای تولیدکنندگان محصول در نظر گرفته شده است.

نشان استاندارد ISO

ایزو فرتاک

نشان بین المللی استاندارد که برای تمامی دنیا قابل اعتماد است نشان استاندارد ISO است. ISO یک سازمان بین المللی غیرانتفاعی است که توسط سازمان استاندارد کشورهای عضو تشکیل شده و جهت یکپارچه کردن الزامات سیستم مدیریت کیفیت که در نتیجه منجر به بهود ارائه خدمات یا محصول برای شرکت ها می شود تاسیس شده است.

سازمان ایزو کیفیت محصول را تایید نمی کند بلکه راهکارهایی برای بالا بردن کیفیت در محصول یا خدمات ارائه می دهد. در حال حاضر این سازمان حدود 22000 استاندارد تدوین و منتشر کرده که مهمترین آنها استاندارد ایزو 9001 است. دریافت گواهینامه ایزو 9001 معتبر تضمین کننده رعایت الزامات سیستم مدیریت کیفیت است.

نشان استاندارد منطقه اقتصادی اروپا

روند-دریافت-گواهینامه-CE-چگونه-است
روند-دریافت-گواهینامه-CE-چگونه-است

CE نشان استاندارد برای ورود کالا به منطقه اقتصادی اروپا است. با توجه به الزامات استاندارد CE که توسط اتحادیه اروپا تدوین شده و این الزامات مربوط به ایمنی محصول و خطرات زیست محیطی است، بیشتر کشورها برای ورود محصول درخواست گواهنیامه CE تولیدکننده را دارند. پس گواهینامه استاندارد اروپا برای صادرات محصول به این منطقه گواهی CE می باشد.

سه نمونه از مهمترین علامت های استانداردی که برای صادرات کالا از ایران به دیگر کشورها به آن نیاز دارید در بالا ذکر شده است. البته این استانداردها ممکن است با توجه به نوع محصول ساخته شده توسط شما متفاوت باشد. مثلاً اگر محصول شما دارای سرب یا مواد شیمیایی باشد، شما به استاندارد RoHS یا استاندارد REACH نیازر دارید.

اگر محصول تولیدی یا بسته بندی شده شما مواد غذایی است، شما برای صادرات به کشورهای اروپایی و آمریکایی نیاز به گواهینامه HACCP یا گواهینامه IFS دارید.

مراحل دریافت گواهینامه محصول چگونه است؟

در ابتدا شما باید بدانید چه گواهینامه ای برای محصولات تولیدی نیاز دارید. اگر محصول شما سطح خطر بالایی از لحاظ ایمنی دارد شما حتماً باید استاندارد اجباری را از سازمان استاندارد ایران دریافت کنید. برای دریافت علامت استاندارد ایران شما باید مستندات مربوط به رعایت الزامات ایمنی، بهداشت و سیستم مدیریت کیفیت را در سازمان یا واحد تولیدی مستند کنید.

حسابرسان سازمان استاندارد شما را ممیزی می کنند و نمونه محصول را برای تست به آزمایشگاه همکار ارسال می کنند. درصورت عدم انطباق و تاییدیه آزمایش علامت استاندارد برای محصول شما صادر می گردد.

اگر نیاز به گواهینامه ایزو دارید باید الزامات انطباق با مستندات استاندارد ایزو را در محل خود پیاده سازی کنید. برای دریافت گواهینامه ایزو نیاز به محصول نیست. در حقیقت تمامی کسب وکارها فارغ از نوع فعالیتی که دارند خواه تولیدی باشند یا ارائه خدمات، می توانند الزامات استاندارد ایزو را در سازمان خود پیاده سازی کنند، توسط یک مرجع صدور ایزو ممیزی شوند و گواهی ایزو دریافت کنند.

برای دریافت گواهینامه CE و درج نشان CE روی محصول باید الزامات انطباق با اتحادیه اروپا را رعایت کنید و مستندات را جهت دریافت گواهینامه CE برای مرجع صدور ارسال نمایید.

مدت زمان اخذ گوهینامه محصول چقدر است؟

مدت زمان اخذ گواهینامه برای محصول بستگی به نشان استاندارد درخواستی، نوع کالا یا خدمات، اعتبار مرجع صدور، سطح سخت گیری مرجع برای صدور گواهینامه محصول، تعداد پرسنل سازمانی، بزرگی یا کوچکی سازمان و تعداد سایت های فعال دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر برای دریافت گواهینامه محصول و مدت زمان صدور می توانید با کارشناسان شرکت ISO FARTAK در ارتباط باشید.

هزینه صدور گواهینامه برای محصولات چقدر است؟

هزینه صدور گواهینامه محصول کاملاً وابسته به نوع استاندارد محصول درخواستی، سطح اعتبار مرجع صادرکننده و سازمان شما دارد. اینکه شما علامت استاندارد ایران را درخواست دارید، درخواست اخذ گواهینامه ایزو دارید، چند عدد گواهینامه ایزو نیاز دارید یا اینکه محصول شما برای دریافت گواهینامه CE شامل چه دایرکتیوهایی می شود، هزینه صدور گواهینامه محصول را مشخص می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

چرا اخذ گواهینامه برای محصول اهمیت دارد؟

محصولات تولیدی با برندهای مختلف همه جا هستند. به نظر می رسد شرکت های تولیدکننده محصول با برندهای مختلف یک شبه ظاهر می شوند. دریافت نشان استاندارد و اخذ گواهینامه محصول یکی از بهترین ابزارهای شما برای تشخیص کیفیت یا قابل اعتماد از خطرناک است.

علامت استانداردی که مهم است برای محصولات دریافت کنید چیست؟

علامت استاندار ایران: محصولات تولید شده در ایران می توانند قوانین ملی و منطقه ای را رعایت کنند و از موسسه ملی استاندارد و تحقیقات ایران اقدام به دریافت گواهینامه محصول و نشان استاندارد ایران نمایند.
نشان استاندارد ISO: نشان بین المللی استاندارد که برای تمامی دنیا قابل اعتماد است نشان استاندارد ISO است. ISO یک سازمان بین المللی غیرانتفاعی است که توسط سازمان استاندارد کشورهای عضو تشکیل شده و جهت یکپارچه کردن الزامات سیستم مدیریت کیفیت که در نتیجه منجر به بهود ارائه خدمات یا محصول برای شرکت ها می شود تاسیس شده است.
نشان استاندارد منطقه اقتصادی اروپا: CE نشان استاندارد برای ورود کالا به منطقه اقتصادی اروپا است. با توجه به الزامات استاندارد CE که توسط اتحادیه اروپا تدوین شده و این الزامات مربوط به ایمنی محصول و خطرات زیست محیطی است، بیشتر کشورها برای ورود محصول درخواست گواهنیامه CE تولیدکننده را دارند. پس گواهینامه استاندارد اروپا برای صادرات محصول به این منطقه گواهی CE می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا